Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182892 - 182863 | 182862 - 182833 | 182832 - 182803 | 182802 - 182748 | 182747 - 182718 | 182717 - 182688 | 182687 - 182658

182802: Lengyel László -llax- 2019-06-12 20:58:08

MIKI!
A Briggs motorok műanyagnyelves indítószerkezetével vannak negatív tapasztalataid?
Mert szerezni kellene egy komplett szerkezetet, de most mindenütt csak műanyagnyelveset látok (amihez saját csésze is kell), a fémnyelveset jelenleg csak alkatrészenként tudnám összeszedni.
Egy új kötélorsó és nyelvek (kiköpte, nem találtam meg) mindenképp kellenének, de a házban az átvezető gyűrű is csúnyán kopott = legjobb kompletten cserélni.

182801: Fehér Ferenc 2019-06-12 20:52:52

Én még 130-at soha nem költöttem simsonra max amikor megvettem.
előzmény: (182800) Polánszki Pál

182800: Polánszki Pál 2019-06-12 20:46:18

A jelenlegi Simsonommal én is hasonlóan jártam, miután eléggé lepusztultan megvettem és elkezdtem szétszedni hát akkor csodálkoztam hogy ez hogy a fenébe indult be és ment eddig, mikor a karbi, a gyújtás, a váltó mind rossz. Ezenkívül csapágyas, szimeringes, a henger kikopva a fenébe. Ja, és az elektronika és a fékek is halottak. Na de két hónap alatt összeállt a gép , igaz hogy kb 130000 Ft-ot kihúzott a zsebemből de azóta hozzá se kell nyúlni, ez volt két éve.

Én azt javaslom ha nem akarsz vele kínlódni akkor nézesd meg egy simsonos szakival (már ha van ilyen ismerősöd).
előzmény: (182795) Lippai Kristóf

182799: Fehér Ferenc 2019-06-12 20:28:38

Elnéztem: Közzététel: 2019. jún. 12. Én meg januárnak olvastam. :)
előzmény: (182798) Horváth Miklós

182798: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-12 20:19:38

Jaj má' Feri. Hát ez a film ma reggel került fel. A második rész még várat magára. Tegnap alig volt melóm. Ma meg majd meg szakadtam, tehát hobbizni nem volt idő.
előzmény: (182794) Fehér Ferenc

182797: Fehér Ferenc 2019-06-12 20:00:30

Ezek ilyenek, szisztematikusan kell javítani mindent. Utána jó lesz, főleg, ha kiismered.
Nekem jelenleg 4 simsonon van, mind másképp viselkedik pl. indításkor. stb.
Egy új blokkal sem jársz jobban, kezdheted előről az egész mizériát.
előzmény: (182795) Lippai Kristóf

182796: Fehér Ferenc 2019-06-12 19:56:39

Arra emlékszem, hogy hozzád irányították ezekkel a cuccokkal, csak valahogy ez a készülék elkerülte a figyelmem.
előzmény: (182793) Horváth Miklós

182795: Lippai Kristóf 2019-06-12 19:55:30

Köszönöm, azt is ellenőrizni fogom és beállítom.
Ezekmellett még egy valamit észrevettem. A kuplungom kúszik, pedig reszeltem a lamellákon és a kosárban sem szorul, mégis sebességbe rakásnál kicsit megugrik és az ürest is nehezen veszi.
Lehet nem ide tartozik, de már rahedli sokat költöttem erre a blokkra (főtengely, gyújtótekercs, kondi, karbi, megszakító, csapágy, szimering és még sorolhatnám), de egyszerűen mindig előjön valami betegsége. Például már április óta nem megy, ez a baja, az a baja. Februárban lett rendbe rakva a blokk, és 2 hónapig tökéletesen működött. Azóta nagyon ritkán használom. Maguk szerint eladjam a blokkot és vegyek valami működőképeset? Mert már csak az idegeskedés megy vele, arról hogy mikor hagy az út szélén...😕
előzmény: (182792) Polánszki Pál

182794: Fehér Ferenc 2019-06-12 19:54:15

Ezt a filmet láttam egy 3/4 órája. Második rész még nincs?
előzmény: (182793) Horváth Miklós

182793: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-12 19:26:57

Ja, hát története van annak. Kb. egy hónapja bejött a műhelybe egy úr, és mondja, hozott nekem pár esztergályos cuccot. Gyanakodva mondtam neki, hogy én nem kértem senkitől semmit, azt sem tudom mit hozott, de legfőképp azt nem, hogy mit mennyiért ad. Azt mondja ingyért. Na, akkor nézzük csak! De most hogy idáig értem a mondandómmal, már be is ugrott, hogy írtam én itt erről. Gyuri még reagált is rá. Szerintem képeket is tettem be. Vagy az album linkjét. Na ott van a képeken a cuccok között ez a szerkezet.

Persze, hogy piszkálta a csőrömet, hogy van is, meg nincs is, mert használni nem lehet a sérült csigakerék miatt. De csak tervezgettem, hogy megjavítom. Aztán volt ez a pünkösdi ünnepkör, amikor jutott rá egy kis idő, illetve tegnap is kevesebb melóm volt, így be tudtam szorítani ennek a javítását.

előzmény: (182791) Fehér Ferenc

182792: Polánszki Pál 2019-06-12 19:23:28

Még annyit hozzá fűznék hogy ha a megszakítóhézag rosszul van beállítva akkor nagy valószínűséggel az előgyújtás is rossz.
előzmény: (182788) Lippai Kristóf

182791: Fehér Ferenc 2019-06-12 19:13:08

Miki nem is mondtad milyen rádiusz esztergálót kaptál. :)

182790: Fehér Ferenc 2019-06-12 19:12:08

Hát azér sublerrel lehet 0.4mm mérni. :)
előzmény: (182788) Lippai Kristóf

182789: Polánszki Pál 2019-06-12 19:07:16

A sörös doboz talán jó ha 0.4 mm-re össze tudod hajtogatni, a papírt nem ajánlom (könnyen gyűrődik). De a legjobb a hézagmérő lenne, 1000 Ft körül kapsz egy készletet úgyhogy nem is drága. Azzal a gyertya elektródahézagot is pontosan be tudod állítani (az is 0.4 mm legyen)
előzmény: (182788) Lippai Kristóf

182788: Lippai Kristóf 2019-06-12 18:00:25

Én csak szemre állítottam be, speciális eszközöm (hézagmérőm) nincs hozzá. Esetleg van valami anyag, ami megegyezik a 0,4 mm-es vastagsággal? Gondolok itt papírra vagy sörösdobozra. Tolómérővel próbáltam anyagokat mérni oda, de ugye azzal sem lehet pontos értéket meghatározni.
előzmény: (182787) Polánszki Pál

182787: Polánszki Pál 2019-06-12 17:03:41

A megszakítóhézag csak akkor jó ha 0.4 mm-re állítod, kisebb vagy nagyobb ne legyen.
előzmény: (182786) Lippai Kristóf

182786: Lippai Kristóf 2019-06-12 04:29:02

Nem az olcsó karburátor van fent. A héten kipróbálom kisebb megszakítóhézaggal és majd közlöm az eredményt.
előzmény: (182780) Polánszki Pál

182785: Fehér Ferenc 2019-06-11 23:25:56

Pár éve tönkre ment egy kismegszakító. Lecserélték vasárnap, de azt mondták, hogy ki van adva, hogy ilyenkor a többit is le kell cserélni. Mivel vasárnap volt estefelé megegyeztünk, hogy napokon belül jönnek cserélni. Ennek pár éve. Ha arra kerül a sor majd felelevenítem az ügyet.
előzmény: (182784) Lengyel László

182784: Lengyel László -llax- 2019-06-11 23:05:01

A leírtak az abszolút minimum értékek (amikor minden a lehető legjobb), jó lenne látni a motor adattábláját is (közben számolgattam is - D karakterisztikával legyen 3x16A a minimum és lágyindítós C esetén is 3x16A).
3xD16A vagy 3xC20A vagy 3xB32A esetén már biztosan megy. D karakterisztikás kismegszakítót a szolgáltató lakóházra nem tesz, a C-ért kell némi ismeretség vagy nagyon verni kell az asztalt.
előzmény: (182783) Fehér Ferenc

182783: Fehér Ferenc 2019-06-11 22:40:56

Kinéztem egy esztergát csak nem tudom, hogy nálam bírná-e a kismegszakító. Dokumentáció szerint 10KW-os motor van rajta azt nem láttam benne, hogy milyen indítása van.
előzmény: (182782) Lengyel László

182782: Lengyel László -llax- 2019-06-11 22:12:57

Gondolom az indulás miatt kérdés.
3xD10A vagy 3xC16A vagy 3xB25A (de inkább 3xC20A vagy 3xB32A), de ha csillag-delta átkapcsolással, vagy egyéb lágyindító megoldással indul, akkor talán a 3xB16A vagy 3xC10A is elég. (a 3xD10A minden esetben)
előzmény: (182781) Fehér Ferenc

182781: Fehér Ferenc 2019-06-11 21:41:25

10 KWattos villanymotornak (3f), hány Amperos biztosítékok kellenek?

182780: Polánszki Pál 2019-06-11 21:10:54

Ha nem az olcsó után gyártott karbi akkor annak is jónak kell lennie. Az általad leírtak alapján pedig működnie kéne a motornak. Így látatlanban több ötletem egyenlőre nincs.
előzmény: (182779) Lippai Kristóf

182779: Lippai Kristóf 2019-06-11 20:38:50

BVF 16N1-8. Ha jól tudom ilyen típusú volt rajta gyárilag is. Azonban az eredeti elkopott, így kénytelen voltam venni egy ilyet.
előzmény: (182778) Polánszki Pál

182778: Polánszki Pál 2019-06-11 20:20:22

Akkor a gyertya valószínűleg jó. Melyik típusszámú karbi van rajta?
előzmény: (182777) Lippai Kristóf

182777: Lippai Kristóf 2019-06-11 18:58:45

Nem néztem. Most Brisk N14C van benne, amit még januárban vettem. Van itthon egy utángyártott Isolator is, de azt nem szerette a motor.
előzmény: (182776) Polánszki Pál

182776: Polánszki Pál 2019-06-11 17:16:31

Másik gyertyával nem próbálkoztál? Attól még hogy őzbarna nem biztos hogy hibátlan is.
előzmény: (182775) Lippai Kristóf

182775: Lippai Kristóf 2019-06-11 05:53:32

Igazából sehogy. Menet közben MÉG nem volt semmi, 3-4 km-t mentem vele. Hazaértem, leállítottam, majd rá egy fél percre indítanám, de semmi. Röffent párat és kész. Langyosra hűlt a henger, akkor néztem a gyertyát, ami szép őzbarna volt, és ekkor állítottam be kisebb gyertyahézagot. Visszaraktam és indult. Alapjárat hidegen-melegen van, gyertya szép, úszószint jól van beállítva, 70-es főfúvóka van benne, szivatónak sincs baja, súbertű alulról a 2.ban van azt hiszem. A karburátor és henger között van egy fél centis bakelit lap, hogy ne melegedjen fel a karburátor, ha ez befolyásol valamit.
előzmény: (182772) Fehér Ferenc

182774: Polánszki Pál 2019-06-10 22:12:04

Szerintem is a karbinál van a gond. Külsö trafónak én csak a Simson trafót ajánlom, nincs azzal semmi probléma.
előzmény: (182771) Lippai Kristóf

182773: Fehér Ferenc 2019-06-10 20:38:15

Nem kell Lada trafóval barkácsolni.
előzmény: (182771) Lippai Kristóf

182772: Fehér Ferenc 2019-06-10 20:36:20

Ha jó, akkor mind könnyen indul. Esetedben előbb a karburátor beállítását vizsgálnám.
Mikor melegen indítod, könnyen felpereg vagy csak lassan?
előzmény: (182771) Lippai Kristóf

182771: Lippai Kristóf 2019-06-10 20:25:16

Szép estét!
Azon gondolkodtam, hogy érdemes átalakítani az S50 belső trafós gyújtását S51-es külső trafósra? Jelenleg melegen nem igazán indul a motor, új megszakító van benne, kondenzátor ki van vezetve az oldaldobozba, szikraköz 0,4 mm. Előgyújtás is jól van beállítva. Karburátor vadonat új, légszűrő, kipufogó tiszta. Igaz, hogy külső trafós gyújtásnál érdemesebb Lada trafót beszerezni? Ha igen milyet?
Kérem valaki segítsen!

182770: Sallay György -skac- 2019-06-10 18:56:35

Állok elébe!
előzmény: (182769) Reiter Tamás

182769: Reiter Tamás -Reiti- 2019-06-08 00:33:10

Köszi, akkor B verzió lesz... ;)
előzmény: (182767) Sallay György

182768: Sallay György -skac- 2019-06-07 08:58:52

Ja, igen. Átmérő 53 mm-ig veszélytelen a dolog, afölött már gyújtás oldalon átlyukadhat.
De van olyan, hogy átm 54-nél sem lyukad még ki, öntvénye válogatja.
Lyukadás veszély esetén, jobb előre felhegesztetni.
(mert morogni szokott, hogy miért nem előtte vittem, miért így lyukasan.) (hát mert azt hittem ki fogja bírni)
előzmény: (182766) Reiter Tamás

182767: Sallay György -skac- 2019-06-07 08:45:09

Persze megcsinálom, (egy hangos "kösz"-ért) nincs egy félóra sem. Csak postára nem szeretek járkálni, illetve inkább a csomagolás adminisztráció, amit kerülnék.
előzmény: (182766) Reiter Tamás

182766: Reiter Tamás -Reiti- 2019-06-06 23:02:08

Kéne majd nekem is egy blokkfúrás.
Arra gondoltam hogy télen betenném a blokkfeleket, hengert, pénzmagot egy dobozba és elküldeném futárral.
Télen lett egy kocsim vagyis egy meg egy bibis, úgyhogy el is vihetem. Inkább jó időben kirándulnék.
Van esély rá hogy vállalod?
Abszólút nem sürgős mert ez egy "soha" el nem készülő motor lesz.

Egyszer túrtam már ki csapos köszőrűvel, de az pont elég volt. :D
előzmény: (182761) Sallay György

182765: Sallay György -skac- 2019-06-06 22:17:46

Igen inox 3-as laposvas, alig bírtam meghajlítani.
előzmény: (182764) Fehér Ferenc

182764: Fehér Ferenc 2019-06-06 20:47:30

Gondolom a plexi tartó.
előzmény: (182763) Sallay György

182763: Sallay György -skac- 2019-06-06 19:42:27

Ahogy mondod Tegnap a tetőled kapott elektróda is részt vett.
előzmény: (182762) Fehér Ferenc

182762: Fehér Ferenc 2019-06-06 19:04:23

Nem aprózod el. Egy hétre is elég volna. :)
előzmény: (182760) Sallay György

182761: Sallay György -skac- 2019-06-06 18:30:01

Na, ma megcsináltam a karbira a két flancsnit, még egy blokkfúrás is lett, meg a Guzzin fékfolyadékot cseréltem.
előzmény: (182760) Sallay György

182760: Sallay György -skac- 2019-06-06 10:52:11

Én tegnap magamhoz lépest rekord mennyiséget dolgoztam, vizes hengerhez blokkfúrás, deszkakerítés csavarozgatás, Yamaha dragstarra plexitartó készítése inox anygból, kis gépsatu menetes orsójába hajtókar készítése, valamint minden munkálat után rendcsinálás, műhelytakarítás.
Rájöttem, nem is annyira idegen a munka számomra, csak fárasztó.
Ma meg valami Scarabeo karburátorra méretnövelő karikák készítése, műanyagból.
Elég lesz ez egy időre.

Ja meg a kis SR 50 üresjárati fúvókáját kéne nagyobbra cserélni, a túl intenzív szivatót pedig leszabályozni, meg is van az első lépés, aknatérfogat csökkentő benzincső darab a búvárcsőre, első lépésben.
előzmény: (182759) Fehér Ferenc

182759: Fehér Ferenc 2019-06-05 19:45:19

Ma is dolgoztam meló után. Egy ágaprító 40-es tengelyét kellett összehozni egy 6 bordás kardán csonkkal.
előzmény: (182757) Horváth Miklós

182758: Fehér Ferenc 2019-06-05 19:41:08

Ha jól emlékszem akkor igen, legalábbis amit a FB-n megosztottál.
előzmény: (182757) Horváth Miklós

182757: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-05 06:49:06

Ja, így már egyértelmű, bár ezt feltételeztem, de nem voltam benne biztos. Én szabadkézből vágok menetet gépben, tehát kézzel tartom a metsző hajtóvasát. Ha meg lényeges az egytengelyűség, akkor eleve késsel vágok menetet.
Pénteken egy 28X5-ös balos trapézmenetes anyát kellett készítenem egy kollégának, fémszalagfűrész satujához. Meglepően gyorsan elkészültem vele, pedig ugye a kést is akkor kellett elkészíteni.

Gondolom akkor a többi, utóbbi időben feltöltöttet is láttad.
előzmény: (182754) Fehér Ferenc

182756: Pogácsás Gábor -Pogi- 2019-06-04 23:39:30

Milyen van ebben? Hatlapfej-12mm átmérő-8-as menet?
Ezt én M12-es illesztett horganyzott csavarból oldottam meg. Mivel akkor horror áron találtam elérhető helyen csavart kerékkel együtt. Mivel a legkisebb elektromos fűnyíró és a kerék is drága volt, így szinte egy olyan gép árának feléért lett volna. Így meg volt vagy 500 Ft talán (nem tudom mennyibe került a csavar, és azt sem, hogy 1 vagy 2 db kellett, hogy meglegyen a 4 tengely). És még "esztergálhattam" is. Mondjuk még nekem sem volt kihívás az esztergálás, mivel nem kellett nagy pontossággal dolgozni, és mivel kölcsön esztergán csináltam, így inkább siettem.
előzmény: (182755) Lengyel László

182755: Lengyel László -llax- 2019-06-04 21:46:27

Olyan keréktengelyből kellene szereznem egy garnitúrát, mint ami abban a fűnyíróban is van. (ennek a benzines "testvéréhez", mert ezekhez 12mm-es kell, sok máshoz meg 1/2"-os) Eddig tudtam venni emészthető áron (~1000Ft/db.), újabban csak horror áron találok. Vagy zárt gördülőcsapágyas megoldásra kellene váltani... Kb. 2-3 szezont bírnak a tengelyek.
előzmény: (182753) Horváth Miklós

182754: Fehér Ferenc 2019-06-04 20:35:53

A pontos nevét nem tudom, ezért nem írtam. :) A szegnyeregbe dugom és menetmetszőt rakom bele. 20, 25 és 38mm. Kell még 30-as és 45-ös.
A filmet már aznap láttam.
előzmény: (182753) Horváth Miklós

182753: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-04 19:59:27

Szép, bár én ellenállhatatlan vonzalmat érzek minden fényes vas iránt. Szóval már csak azt kellene tudni, hogy "miez ez"?

Én meg ezt csináltam a minap.

előzmény: (182752) Fehér Ferenc

182752: Fehér Ferenc 2019-06-04 17:58:16

Jelenleg ezen ügyködöm.

182751: Lengyel László -llax- 2019-06-01 19:01:37

Ilyen a privát üzenet funkció is.
Ott lenne az e-mail cím, de a többségnek valójában nincs ott. A nethasználók egyre jelentősebb hányada nem használ (közvetlenül) e-mailt, akik használnak is, nem levelezőprogramon keresztül, illetve sokak meg sem találnák az e-mail címet.

De ha ezek és az összes szokásosabb fórum funkció elérhető lenne, az sem sokat segítene. Ahol mindezek megvannak, ott is jelentős elnéptelenedés van folyamatban, kb. 8-10 éve.

Vannak az "új belépők" (a net világába). Itt elsősorban a 40 (és kicsit a 30) feletti korosztályra gondolok, akik még nem "belenőttek" ebbe a világba, hanem jelentős részük nélküle nőtt fel és nem is erőltették az elérését az okostelefonok (és a Facebook...) elterjedéséig. Nem kis részük alig ismeri a net közösségi platformokon kívüli területeit. Ugyanakkor a közösségi oldalakon többé-kevésbé jelen vannak, jelentősen növelve a "vonzó tömeget".
Ha valamiért onnét tovább akar lépni, egyre több helyre (pl. webshop, cikkek utáni hozzászólás, Ebay, de nekik inkább a Wish) a Facebook vagy a Google (Android) loginjával beléphet, ehhez (különösen mobil eszközökön) még a felhasználónevét vagy jelszavát sem kell tudnia (egyszer segít neki valaki ezeket létrehozni, onnantól az övé a világ - legalábbis a közösségi média köré épülő). Egy olyan regisztráció, ami pl. ide is kell, a mai felhasználók (főleg a sok "új") jelentős hányadának egyszerűen túl nagy macera, egy részük talán meg sem tudná oldani segítség nélkül. (Így volt ez régebben is, de akkor még MUSZÁJ volt legalább egy kicsit tanulgatni, ha nem volt kéznél állandó segítő...).

A mai nethasználók többsége számára minden út a közösségi média irányába vezet. Amíg lehet, én próbálom csak "bottal piszkálni":) , a szükséges minimumon használni (néhány kapcsolattartás még nekem is egyszerűbb úgy - mondjuk a telefonomon le van tiltva a gyárilag előtelepített Fb app...)
előzmény: (182750) Varga Ferenc

182750: Varga Ferenc -starsky- 2019-06-01 07:54:17

A keresési funkció hiánya miatt is elmaradoznak.
Tudom, közvetve lehetséges, de rohadtul kényelmesedik a többség.

182749: Lengyel László -llax- 2019-05-29 22:30:41

Nagyon leegyszerűsítve akár ezt is lehetne mondani, de ez a dolog nagyon összetett.

Csak 1 mellékszál:
Kizárólag net elérése miatt egyre kevesebben (vagy inkább kisebb arányban) használnak PC-t. Ez a fórum mobil eszközökről sokak számára nehezen kezelhető. Az kezdő URL (simson.hu) beírásával gyakorlatilag elérhetetlen (a Flash több éve kukázva lett - sőt, Android-on "hivatalosan" csak néhány, mára elfeledett készülékhez készült, általánosságban nem is volt).
Ugyanakkor a "webkettes" platformok szinte minden eszközről, ma már majdnem bárki számára elérhetők.
Van némi különbség...
előzmény: (182746)

182748: Fridel Norbert -Norb-ee- 2019-05-29 21:51:58

Én még vagyok! Bár inkább csak olvasok,de azt tizen éve :D
előzmény: (182746)

182892 - 182863 | 182862 - 182833 | 182832 - 182803 | 182802 - 182748 | 182747 - 182718 | 182717 - 182688 | 182687 - 182658