Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182035 - 182006 | 182005 - 181976 | 181975 - 181946 | 181945 - 181916

182035: Varga Ferenc -starsky- 2018-08-14 06:48:43

182034: Lengyel László -llax- 2018-08-11 17:29:05

Milyen szabályzó? Milyen töltőtekercsen? Hogyan mérted? Mivel terheled méréskor?

Ezek csak azért is lényeges kérdések, mert vannak szabályzók és szituációk, amikor a mért feszültség normálisnak is tekinthető.
előzmény: (182032) birizdó gyula

182033: Fehér Ferenc 2018-08-11 14:57:11

Tanulj meg írni! :)
előzmény: (182032) birizdó gyula

182032: birizdó gyula 2018-08-11 13:18:42

A fesszabályzo amit 12v-nak vettem közel 30v töltèst ad le mit tehetek

182031: Lengyel László -llax- 2018-08-10 19:57:37

Ha több éve van ilyen állapotban, akkor ne számíts sok jóra, még gondozva is lejárt volna a "szavatossága". A NiCd még ekkor is feléleszthető, töredék kapacitással és nagyon gyors önkisüléssel.
előzmény: (182030) Fehér Ferenc

182030: Fehér Ferenc 2018-08-10 19:50:43

Megvették ezt a fúrót, de soha nem használták.
előzmény: (182029) Lengyel László

182029: Lengyel László -llax- 2018-08-10 19:46:05

A NiCd még viszonylag "strapabíró", az azt követő fejlettebb akkuknál jobban bírja a mélykisütött állapotot (és a túlterhelést is), de annak sem tesz jót...
előzmény: (182028) Fehér Ferenc

182028: Fehér Ferenc 2018-08-10 19:43:14

Teljesen lemerült (új) fúróaksi NICD feltöltve jó lehet még?

182027: Sallay György -skac- 2018-08-10 19:23:16

Na most gondold el, mikor fiatal koromban a Dunajec partján Nowi Sanch-nál 2 korsó sör után lecseréltem a nagykerekű Wartburg mind a négy kerekén a köpenyt a frissen vásárolt Stomil diagonálra. Szerelővas, kézi légsűrítő. A barátnőm addig napozott a parton, de én sem voltam szárazon, belső kenést alkalmaztam
Na de számunkra horribilis munkadíjat takarítottam meg.
előzmény: (182026) Lengyel László

182026: Lengyel László -llax- 2018-08-10 18:38:19

A régi Barum...
előzmény: (182025) Elek Péter

182025: Elek Péter 2018-08-10 12:38:58

Ez pontosan így van.
A Barum egy nagyon jó példa erre. 100 évig is lehet használni, sohasem fog elkopni. Cserébe rosszabb, mintha a jégen fékezne az ember.
Amiket említettem Pneumant gumikat, néhány ezer km-t futottak, tehát nem mentek annyit, hogy el tudjanak kopni.

Egy új Heideanu gumi nagyjából 20 E, max. 25 E km-t fut el hátul (erősen függ a használattól illetve a vezető súlyától), legalábbis én ezt tapasztaltam. Természetesen hamarabb is le lehet gyalogolni, aki úgy használja.
Elöl nagyjából 5-10 E km-rel többet fut el ugyanolyan gumi.

A bésen pontosan 88 E km-nél tettem fel új Heidenaut hátra. Lassan 18 E km-t futott ez a gumi, de még nem járok a kopásjelzőnél. Kb. 3-4 E km-t még ki fog bírni.
előzmény: (182024) Lengyel László

182024: Lengyel László -llax- 2018-08-10 12:20:32

Az a gumi, ami használatban jól teljesít, az jellemzően gyorsan kopik és hamar öregszik.
A 100 évre szóló tartósság nem a minőség jele...
előzmény: (182022) Elek Péter

182023: Korzaar Péter 2018-08-10 08:33:06

18-3.00 Mitast vettem rá. Ez volt a legolcsóbban beszerezhető akkor, igazából csak arra kellett, hogy lábra állhasson a motor minél előbb, hogy lássam a további alakítások végett.
De ha továbbra is ilyen tempóban megy az építkezés akkor nem az elkopástól fog tönkremenni :)
előzmény: (182021) Lengyel László

182022: Elek Péter 2018-08-10 08:09:45

Ez a gumitéma mindig is érdekes volt.
Véleményem szerint két dologtól függ a gumi öregedése:
1. milyen külső környezeti hatások érik (napsütés, hó, eső, fagy, meleg ill. tisztántartás)
2. milyen a gumi minősége

Az idén ötven éves Staromon még az eredeti K4-es gumik vannak, jó állapotnak örvendenek.
A '78-as S50B motoromon szintén vajpuha Pneumantok vannak, repedések nélkül
A '81-es N-es motoromon is gyári Pneumantok vannak.
A '87-es bésen még a gyári gumi volt, amikor hozzám került, de már 14 évesen sem volt a legjobb állapotban. Néhány évvel később teljesen kirepedezett és szálszakadt lett. Hátul egy atomkemény Barum gumi volt, amit szintén ledobtam.
A '89-es electronicon egy '97-es gyártású Heidenau volt fenn. Abban 500 km volt kb. amikor néhány éve észrevettem, hogy elkezdett finoman repedezni. Nem érte nap, csapadék, hideg, garázsban állt.
A rollereken kivétel nélkül gyári gumik vannak, szép állapotban, nem repedezettek.

A Heidenau gumik nincsenek olyan minőségűek, mint a Pneumantok. De három év alatt az állásban nem mennek tönkre, a garázsban van tárolva.
előzmény: (182020) Korzaar Péter

182021: Lengyel László -llax- 2018-08-10 07:58:20

Ha valami újabb fajta márkásat veszel, akkor számolhatsz azzal, hogy hamar repedezni fog. Azt nem tárolásra, hanem használatra találták ki
előzmény: (182020) Korzaar Péter

182020: Korzaar Péter 2018-08-10 07:08:34

Én meg itt rinyálok, hogy a 3 éve vett gumik, amik a Simsonon vannak, teljesen tönkremennek az állásban, mire végre használni fogom a motort :)
Pedig eddig vagy 500 métert mentem velük, egyébként meg a lakásban voltak tárolva, illetve az előző telet már a garázsban töltötték, beszerelve a helyükre.
előzmény: (182017) Horváth Miklós

182019: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-10 00:03:45

Ez mind megvolt nekem is. Mint említettem Marci meg is vádolt vele, hogy nem veszem észre, hogy szarok a hátsó kerékcsapágyaim. Mint kiderült, azt a hangot is a gumi adta. Csikorogni mondjuk már három-négy éves korában csikorgott, ez nem zavart sosem. Amikor ott hagytam a régieket a gumisnál, még mindig volt vagy 4mm a mélysége, de inkább több. A szélein Stefi szerint repedezett volt. Én viszont nem tettem fel a szemüvegemet, tehát én nem láttam semmi ilyet.
előzmény: (182018) Lengyel László

182018: Lengyel László -llax- 2018-08-09 23:55:01

Nálunk 3 évet se bír egy garnitúra (245/60R17). Ez nem azt jelenti, hogy 1,6mm alá kopik. A hátsókon még 3mm felett volt, az elsők szélein már 2mm alatt. Már láthatóan kissé ernyedt is volt. Amellett, hogy durván zajos, szűk kanyarban (körforgalom...) visít, vizes aszfalton ott és akkor indul meg kilinccsel előre, amikor kedve van (főleg ha a turbólyuk vicceskedik)...
előzmény: (182017) Horváth Miklós

182017: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-09 22:56:37

Persze, hogy változik a gumi. A multkor felnyomattam egy kicsit kompresszorral, aztán az első fékezésénél már éreztem is, hogy jobban csúszik. De a mintázata teljesen jó, és nem is repedezett. Mondjuk mitől is lenne repedezett, hisz az Opel mellett áll a garázsban. Azon is pénteken cseréltettem le a 16 éves gumikat.
előzmény: (182015) Korzaar Péter

182016: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-09 21:58:58

Holnap megyek a helyi zsibire, hátha tudok valami értelmeset guberálni olcsón. Ha nem akkor nézek valami nem gagyinak tűnőt. Belső mindig van nálam is általában 2 is, meg minden célszerszám.
előzmény: (182013) Sallay György

182015: Korzaar Péter 2018-08-09 21:05:06

20-on éves gumival közlekedsz ??
Nem változik meg a gumi szerkezete ennyi idő alatt, hogy már veszélyes vele közlekedni?
előzmény: (182014) Horváth Miklós

182014: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-09 20:17:12

A szerencsémnek hála, nekem még sosem volt defektem sem a motorral, sem a kocsival. Amikor huszonéve a Simsont felújítottam, még mondtam is magamnak, amikor a felniket lefestettem szürkére, hogy majd az első defektnél öröm lesz nézni, ahogy pattog majd lefelé a festék. Eleve, már akkor is csak kézzel mertem feltenni a gumit, nehogy sérüljön a festés. No! ez a festés azóta is sértetlen, mert a gumi azóta sem lett levéve. Persze most, hogy leírtam, holnap biztosan lesz egy defektem.
előzmény: (182013) Sallay György

182013: Sallay György -skac- 2018-08-09 19:30:45

Én is vettem kis kompresszort tavasszal, a neten valami motoros videón agyba főbe dicsérték, jó drága is volt van a kis táskában defekktjavító spré is, de az tömlőnélkülihez való. Nosza vettem tömlőshöz valót is, de még nem próbáltam. Én mindig viszek 2 belsőt magammal, nemrég Kállóban lett defekt a simsonon...
A video be is mutatja, hogy megfúrja a gumit, majd a sprével javítja.
Az Interspárban van itt vagy 3 féle kompresszor, olyan 3000-7000-ig.
Nekem van egy ősrégi magyar gyártmányú is az fémből készült jó nehéz is, azzal a Continentál csónakot fújtattam évekig.


Ilyet vettem
előzmény: (182012) Gombos Attila

182012: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-09 18:34:29

Vasárnap én olyan defektet kaptam, amivel örültem, hogy meg tudtam állni 70-ről. 5,5 centis ágdarab fúródott bele a hátsó gumiba tövig. Belső cserével orvosoltam a problémát. Mivel nekem 80/80-as gumi van hátul, abba kilihegősödik az ember, hogy le és felteszi
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182011: Lengyel László -llax- 2018-08-09 17:56:49

Létezik azért lassú defekt is, amikor néhány pumpálással hazamehetsz és majd otthon, vállalhatóbb körülmények között javítod.

Az L200-zal nemrég hetekig jártunk úgy, hogy egy kereket 2-3 naponta fújtatni kellett, később sem lett javítva. Érett már a gumicsere, de amíg be nem fejeztünk egy munkát, ahová durván rossz úton jártunk, nem akartuk lecserélni (az új gumik legalább most ússzák meg).
MTZ-ken ha naponta elég egyszer fújtatni, nem is foglalkozunk vele amíg haza nem kerül a gép, ekkor napokig így megy.
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182010: Fehér Ferenc 2018-08-09 17:20:36

https://www.youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng&t=108s
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182009: Gombkötő Attila -23gt- 2018-08-09 00:00:26

Amennyiben a gumi nem ereszti el a levegőt akkor nem csökken le indulás után a nyomás sem. Ha pedig lyukas akkor fújhatod. Mindenképpen meg kell javítani, onnan már mindegy milyen pumpát használsz.....Esetleg egy ilyen segíthet.... defektjavító
előzmény: (181980)

182008: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-08 21:08:10

Főnököm szerint manapság a legolcsóbb akkut érdemes megvenni.
Tapasztalata szerint a drágább márkás darabok nem jobbak, nem tartanak tovább.("mind ugyanaz a szar")
Nem tegnap kezdett autókat javítani... ;)
előzmény: (182001) Elek Péter

182007: Elek Péter 2018-08-08 16:17:30

Azért addig nem lesz meg az autó, hogy ilyen komoly akkut tegyek bele.
Veszek egy Bosch-t vagy Vartát, aztán kitart 5-6 évet.

A Swiftembe Boscht vettem annak idején közel 7 évig jó volt, bár az csak 45 aH-s volt.
előzmény: (182006) Lengyel László

182006: Lengyel László -llax- 2018-08-08 12:00:34

6 év már nagyon jó...

Az autógyártók szerintem csak olyat fogadnak el (gyári beépítésre), ami a legdurvább városi használatban is túléli a garanciaidőt, bárminemű gondozás nélkül. (=ha akarnak tudnak jót és valóban abszolút gondozásmentest gyártani) Mivel nem 1-2 darabot vesznek, az akkugyártónak igen fájdalmas lenne egy beszállítóváltás. Utólag, az átlag autósnak mindent el lehet adni, nagy márkanevekkel, csili-vili matricával, mesésnek kikiáltott tulajdonságokkal.

Nézd meg a sárga tetős Optima (siprálcellás AGM) akkukat. Akár gépjárműbe, akár ciklikus üzemre, akár ipari használatra. Nem ismerek közelről, de amit ciklikus üzemre mer ajánlani a gyártó, azzal már nem viccelhet, ilyen üzemben egy "normál" akku a garanciaidő töredéke alatt lenullázható...
előzmény: (182004) Elek Péter

182035 - 182006 | 182005 - 181976 | 181975 - 181946 | 181945 - 181916