Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182237 - 182208 | 182207 - 182178 | 182177 - 182148 | 182147 - 182118

182237: Fehér Ferenc 2018-10-15 19:57:27

Nincs mit. Akkor jól emlékeztem.
előzmény: (182235) Horváth Miklós

182236: Fehér Ferenc 2018-10-15 19:56:55

Hát igen azokra én is kíváncsi lennék. :)
előzmény: (182234) Lengyel László

182235: Horváth Miklós -MIKI- 2018-10-15 19:26:17

Köszi.
Felírtam a telefonszámot, ma már nem, de holnap rácsörgök.
előzmény: (182233) Fehér Ferenc

182234: Lengyel László -llax- 2018-10-15 19:00:36

Megnézném én ezeket göcsös akácban is Vagy némely száraz akácban.
előzmény: (182231) Fehér Ferenc

182233: Fehér Ferenc 2018-10-15 18:30:55

182232: Varga Ferenc -starsky- 2018-10-14 22:16:46

Ügyes, ötletes. Bár marketing fa, nálam is nyerő.
A másodikban is több lehettőség van. Itt körülményes a kezelője, meg a fa biztos felfekvését is meg kellene oldani. Láttam már olyan ütemben dolgozni, mint az első.

De az egylóerős. Na az kreativ.
előzmény: (182231) Fehér Ferenc

182231: Fehér Ferenc 2018-10-14 20:41:17

182230: Sallay György -skac- 2018-10-13 21:01:37

Van még egy klasszikus, mikor a hátsó lánckeréknél mellé esik a lánc. De az szerelés után szokott lenni.
előzmény: (182229) Reiter Tamás

182229: Reiter Tamás -Reiti- 2018-10-13 20:52:54

Sebességbe teszed és megfogod a lánvédő gumit hogy megy e benne a lánc.

Ha megy akkor a hátsó lánckerékben vagy a kerékagyban a 3 menesztő gumiba kapaszkodó köröm letört.
Ha nem megy akkor az lesz amit Miki mond, az első lánckerék forog a tengelyen.
előzmény: (182227) Dobi Sándor

182228: Horváth Miklós -MIKI- 2018-10-13 20:04:51

Esetleg nézd meg, hogy az első lánckerék agya nem szakadt e ki.
előzmény: (182227) Dobi Sándor

182227: Dobi Sándor 2018-10-12 20:10:20

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Békés megyében ki foglalkozik simson szereléssel? Egy S51 B -t sebességbe lehet rakni, de ennek ellenére nem indul el. Fáradságotokat előre is köszönöm!

182226: Lengyel László -llax- 2018-10-11 22:27:32

Tartósabb 10g-nél igen (pl. centrifugában), a rövid idejűt (néhány sec.) bírniuk kell. Szimulált harci helyzetekben simán összehoznak 8-9g-s fordulókat. Pl. Vári Gyula, a Magyar Légierő többszörös bajnok bemutatópilótája a mutatványai közben a fordulókat 9g-vel csinálta (elég sűrűn) a MiG-29-cel (ennyi a gépre "üzemszerűen" megengedett, éles harci helyzetekben akár 12g-ig is el lehet vele menni - a Gripen-nél is ugyanezek a limitek).

Utasszállítón, normál körülmények között fél g alatt van a legnagyobb túlterhelés (vészhelyzetben lehet több is). A szerkezeti limit 2...2,5g, ennél kicsit többtől károsodhat, sokkal többtől valami törik/szakad. Legtöbb repülőgépen műszer törölhetetlenül rögzíti a csúcsértéket: a limit átlépése után teljes átvizsgálás szükséges, ha nagyon átlépték, akkor megy fémhulladékba.

Egyéb, nem műrepülésre tervezett kisgépeken 2,5-3,5g a limit, a gyakorlatban a gyors fordulókban 1-2g előfordul.

Űrhajók felszállásakor 3g-re korlátozzák a legnagyobb gyorsulást, ugyanis itt 8-9 percen át szinte folyamatosan kapják a terhelést (de ezt is csak egy-egy fokozat kiürülése előtt érik el - mivel itt a tömeg legnagyobb része üzemanyag, a tolóerő/tömeg arány minden fokozatnál az üzemanyag fogyásával jelentősen nő).

F1-ben egy gumifalba/szalagkorlátba csapódáskor 30-50g csúcsterhelés is előfordul - ekkor még saját lábon kiszáll a pilóta.

Ez a túlterhelés olyan mint az áramütés: az áram nagysága mellett az időfaktor majdnem ugyanannyira számít.
előzmény: (182224) Fehér Ferenc

182225: Fehér Ferenc 2018-10-11 21:08:14

előzmény: (182224) Fehér Ferenc

182224: Fehér Ferenc 2018-10-11 21:06:24

Kb 10g-nél már a vadászpilóták is elájulnak. Ültem már repülőn, az utasszállító is élvezetes, de semmi a mezőgazdaságihoz képest. Permetezőn nem tudom, hány g-t kaptam (szerintem minimálisat), de néhány fordulónál azt hittem a gyomrom a seggemen jön ki. :)
előzmény: (182223) Lengyel László

182223: Lengyel László -llax- 2018-10-11 21:00:00

Elég jó arányban sikerülni szokott. Az utolsó komolyabb probléma '83-ban volt, akkor az indítóálláson kigyulladó (majd felrobbanó) rakétát hagyták el "gyenge" 17g terheléssel.
Most csak 6,5g érte a személyzetet, az sem a mentőrakéta miatt, mivel most olyat nem használtak, hanem a ballisztikus pályán, túl meredek szögű visszatérés közben fékeződött ilyen mértékben a járművük. Kemény ám levegő is A mentőrakétát korábban, minden hibától függetlenül, a tervezett időben leválasztották. Arra csak az indítóálláson várakozva és a repülés légköri szakaszában van szükség.
előzmény: (182221) Fehér Ferenc

182222: Fehér Ferenc 2018-10-11 19:40:42

Én is összevágtam hétvégén vagy 100 mázsa fát. Pontosan nem tudom, de a fatárolóba ömlesztve 24m3.
Viszont a fűrészem csapágya nekem is hibás. Ezeknek az Y csapágyaknak hibája, hogy a ház és a csapágy között jön ki a zsír. Persze nem az újaknak. Viszont az enyém is így járt. Majd megnézem hanyas hátha van itthon.
előzmény: (182220) Horváth Miklós

182221: Fehér Ferenc 2018-10-11 19:34:46

Majd legközelebb sikerül nekik nem csak űrugrás.
előzmény: (182219) Lengyel László

182220: Horváth Miklós -MIKI- 2018-10-11 19:19:29

Akkor majd én mindjárt adomázok egyet.
Idén az egész szezonban rengeteg munkám volt. Máskor már tavasszal, vagy a nyáron apránként összefűrészeltem anyámnak a télire való tüzelőt, aztán felhasogattam, majd visszavittem hozzá. Hát idén erre nem volt idő. Így kb négy hete volt annyi időm, hogy nekikezdjek. Illetve csak kezdtem volna, mer tudtam, hogy már tavaly is fura hangokat hallatott a fűrészgépem felső kerekének csapágyazása. Meg is vettem már a nyár elején az új csapágyakat. (Talpas "Y" csapágyházas csapágyak) Na, szétszedtem, és orcára estem. A tengelyből, a csapágy felfekvőfelületén hiányzott vagy fél milliméter. A bal oldali az.


Na, nekiálltam, és készítettem helyette egy újat. A dolog kicsit bonyolult, mert a kerék önzáró kúpon van, és az sem utolsó szempont, hogy a kerék épp ott szoruljon meg a kúpon, ahol az alsó kerék is éppen alatta van. Na, de mindegy, sikerült. Elővettem vigyorogva a két új csapágyat, majd le is fagyott a vigyor a képemről. Az egyik csapágy úgy ahogy kell, rákapott, de nem ment rá. Ez így jó, majd felütjük, elvégre 0,01 plusszosra csináltam a tengelyt. A másik csapágy viszont ráesett a tengelyre. Basszus! Elqrtam a méretet? Rámérek, nem. Leveszem a másik csapágyat, átteszem ide, az itt sem megy a tengelyre, csak rákap. Viszont a másik csapágy a másik oldalra is ráesik. Basszus! Mérethibás csapágy? Igen, az. De nem csak a belső mérete bővebb, cserébe a külseje meg kisebb. Mivel ezeknek a csapágyaknak a külső gyűrűje egy gömbszelet, a csapágyház meg az ellendarabja, ezért ezek így önbeállóak. De az én csapágyam lötyögős volt. Szépen összepakoltam a tengelyt, meg a csapágyakat, és elzarándokoltam a boltba, ahol pár hónapja vettem a a csapágyakat. Természetesen számlát nem kértem akkor sem, de visszajáró vagyok, tehát ismernek. Mondjuk nem is volt gond, kicserélték szó nélkül. Ekkor elgondolkodtam rajta, hogy akkor hat éve sem én hibázhattam, és nem én szedtem alá a tengelyt, hanem valószínűleg akkor is belefutottam egy mérethibás csapágyba, ami sosem ült fixen a helyén. Ezért ette meg a tengelyt. Most már mindegy.
Összeszereltem a csapágyházat és a tengelyt.




A szerelvényt beépítettem a fűrészgépbe, és nekiláttam a fűrészelésnek. Hát az valami fenomenális érzés volt! Ekkor jöttem rá, hogy a gép szép lassan, feltűnésmentesen ment szarrá, és ezért nem vettem észre, hogy mennyire szar. Most olyan volt vele dolgozni, mint az álom.

A fűrészelés után jön a hasogatás. De az sem lehet problémamentes, elvégre hét éve dolgozik a hasító hibamentesen. Hát itt volt az ideje, hogy az is beadja a kulcsot. De arról majd a másik történetben.
előzmény: (182218) Fehér Ferenc

182219: Lengyel László -llax- 2018-10-11 18:59:26

Orosz technika. Legtöbbször jól működik. De néha nem. (Van olyan is, ami sokszor nem.)
előzmény: (182218) Fehér Ferenc

182218: Fehér Ferenc 2018-10-10 22:52:04

Jó nagy a csend, ki kell már találni valami témát. :)

182217: Fehér Ferenc 2018-10-01 23:21:56

Valahol lehet még ilyet kapni?
https://futarmotorosbolt.hu/termek//simson-gyari-dekni-b-s-matrica-par----3596
A szállító futár nem megfelelő. Egész este ilyet kerestem.

182216: Almási Tibor -horex Kistarcsa- 2018-09-29 21:27:00

Megoldva.
előzmény: (182215) Almási Tibor

182215: Almási Tibor -horex Kistarcsa- 2018-09-26 15:29:36

Jó napot
Itt mindenkinek van esztergapadja csak nekem nincs :)
Készítene nekem valaki egy ilyen csavart és postázná?
Készítene nekem valaki egy ilyen csavart?

Esetleg valami "szívósabb" anyagbol.
Más fórumon volt aki nagyon kedvesen ajánlotta, de azóta szünet
Ha valaki, akkor természetesen költségtérités utalással / az elnyalt menetet nem kell elnyalni :) /

182214: Elek Péter 2018-09-23 06:58:14

Mondom én neked, hogy jó áron dolgoznak, gyorsak és korrektek. :)
Több ismerősömnek is ajánlottam már, ők is elégedettek velük évek óta. :)
előzmény: (182207) Fehér Ferenc

182213: Lengyel László -llax- 2018-09-22 21:35:29

Az már nem egészséges neki. Az LCD egyébként sem szereti a nagyon hideget.
előzmény: (182209) Fehér Ferenc

182212: Fehér Ferenc 2018-09-22 15:03:42

Nem csak az.
előzmény: (182211) Sallay György

182211: Sallay György -skac- 2018-09-22 14:55:55

Hidegben csak összemegy kicsit, a kép.
előzmény: (182209) Fehér Ferenc

182210: Reiter Tamás -Reiti- 2018-09-22 14:35:56

Ha felesleges akkor majd kiderül hogy bírja e. Nem?
előzmény: (182206)

182209: Fehér Ferenc 2018-09-22 14:33:36

Olyan hideg mint ami kinn van.
előzmény: (182208) Lengyel László

182208: Lengyel László -llax- 2018-09-22 14:28:12

Attól függ, mi az a hideg. A párát nem szeretik.
előzmény: (182206)

182237 - 182208 | 182207 - 182178 | 182177 - 182148 | 182147 - 182118