Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

180998 - 180969 | 180968 - 180939 | 180938 - 180909 | 180908 - 180879

180998: Kiss Gergő 2017-11-18 22:56:03

Sajnos tényleg az van, hogy egyre kevesebb az aktív ember.
előzmény: (180997) Fehér Ferenc

180997: Fehér Ferenc 2017-11-18 22:35:47

Szép lassan elfogynak a simsonosok. :(innen)

180996: Fehér Ferenc 2017-11-15 20:49:11

Most már mondhatom, hogy kész. :)
Biztonsági szelep.

Védőburkolat.

Nagy kerék.(250mm) DDR, Pneumant,

180995: Lengyel László -llax- 2017-11-14 18:45:09

Azt inkább nem írom le...
előzmény: (180994) Korzaar Péter

180994: Korzaar Péter 2017-11-14 14:15:36

..akkor ehhez mit szólsz??.....

Kb. puszta kézzel szedik szét a hajókat.......
előzmény: (180993) Lengyel László

180993: Lengyel László -llax- 2017-11-13 21:29:53

Munkavédelem??? Egy felnőtt úgy döglik meg ahogyan akar, ha nem tud magára vigyázni, de ahogy látom ott nem csak felnőttek dolgoznak...
előzmény: (180992) Horváth Miklós

180992: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-13 19:49:12

Hijnye, de jó kis filmet láttam. Akkumulátorgyártás manufakturális módon. Hogy miért jó? Mert azok, akik nem ismerik, itt nagyon jól láthatják, miből is áll egy akku.

180991: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-13 19:43:29

Hát akkor tessék sűrűbben benézni.
előzmény: (180990) Kémeri-Greguss Zoltán

180990: Kémeri-Greguss Zoltán -SR2- 2017-11-13 19:27:53

Csak bekukkantottam ide. Fél évet kellett átlapoznom, hogy az elejére érjek... :-))

180989: Kiss Gergő 2017-11-13 13:22:36

Forgalmis S50, csak hogy legyen valami bejegyzés.

Link

180988: Elek Péter 2017-11-11 23:09:00

Nálam is meg van ez a "kocsibeagarázsba", nem szeretem kinn hagyni, ha nem használom (mármint az enyémet). A Clio világ életében csillaggarázsban állt, így is jól bírta a gyári akkuja, de a Swiftek mindig fűtött garázsban álltak. Ennek ellenére szűk három év volt az élettartamuk. Igazából a Swiftekről rosszat csak a gyári akkura tudok mondani, ennyi bajuk volt.
előzmény: (180976) Horváth Miklós

180987: Fehér Ferenc 2017-11-11 21:53:48

Még nem mértem csak ma menet közben kiesett a helyéről és mikor tettem vissza, szintén menet közben akkor figyeltem fel rá.
Egyébként van valami a gyújtással, nem 100-as.
Olyan mint a fény a kétrés kísérletnél. Attól függ, hogy nézem vagy nem. Ma leállt a motor mintha levettem volna a gyújtást, a gyertyát kivéve volt szikra. Viszzatettem és indult is rögtön. :)
előzmény: (180986) Lengyel László

180986: Lengyel László -llax- 2017-11-11 21:46:45

Nem kellene neki...
A ház általában el van szigetelve a tekercsektől. Ha szakadást mérsz, akkor a nagyfesz találhat utat magának a ház felé.
előzmény: (180985) Fehér Ferenc

180985: Fehér Ferenc 2017-11-11 21:30:36

Olyat vettem észre a kis traktoron, hogy gyújtótrafó (mz) hengeres alu háza a testhez érve szikrázik. Ez baj?

180984: Lengyel László -llax- 2017-11-11 20:28:58

Ezért is jó, ha van egy motorbiciklin berúgókar

Az egyik gépben 2 hete cseréltünk akkukat (2x90Ah), a másikban szerdán cseréltem a fesz. kétszerezőt (az egyik akkuját nem töltötte). Amelyik 12V-tal indít (2x90Ah párhuzamosan, 3kW indítómotor), abban kb. 3 szezont bírnak az akkuk, amelyik 24V-tal indít (2x90Ah sorosan, 4kW), abban többet bírnak.
előzmény: (180981) Fehér Ferenc

180983: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 20:28:28

Nekem van egy RÁBA-15 traktorom. Szemforgató módon, adtak hozzá gyárilag egy berántókötelet. Még a mai napig benne van a kis műanyag zacsiban. Ha nincs a dekompresszor bekapcsolva, még vadi új akkuval sem tudja az önindító átfordítani a motort.
előzmény: (180981) Fehér Ferenc

180982: Fehér Ferenc 2017-11-11 20:09:32

Tudomásom szerint 1mm-es csúszótárcsák vannak ott.
előzmény: (180980) Sándor László

180981: Fehér Ferenc 2017-11-11 20:07:17

Ebből is látszik mennyire leleményesek voltak az elődeink. Valamint hány alternatíva lenne a mai akkumulátoros indítás helyett. Persze nem az autós társadalomra gondolok, aki naponta több tízszer indítja a motort. Inkább azokra a traktorokra és egyéb motorokra amik évente csak párszor vannak használatban, de venniük kell egy jó drága aksit hozzá.
Már jó régen figyeltem mit dugdosnak a hengerbe Láttam ilyet is olyat is, de nem tudtam mi az.
A filmet megosztom traktoros ismerőseim közt. :)
előzmény: (180979) Horváth Miklós

180980: Sándor László -Laci/lackó- 2017-11-11 19:05:05

Üdv.simosn s51 csőtengelyen lévő váltó fogaskerekek között menyinek kell lenni a hézagnak? olvastam más hol hogy 0.2.04 között a tengely hosszirányban lévő mozgásának, nekem 1mm kereken.

180979: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 18:58:17

Itt még részletesebben láthatod az indítási metódust.
Egyébként az izzítószivar anyaga papír. Ma már nem nagyon lehet beszerezni, de itatóspapírt összesodorva még én is készítettem régebben. Ez olyan, mint a papír zsebkendő, tehát nem lánggal ég, hanem parázslik, izzik.

180978: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 18:36:06

Szerintem az egy közönséges izzítószivar. Ezeket vagy meggyújtják behelyezés előtt, vagy beteszik, és majd az első kompresszió izzásba hozza. A TZ4K10 és a TZ4K14B hengerfejében is van izzítószivar tartó. Ha valódi patronos indítást akarsz látni, akkor a következő videón láthatsz. De szintén láthatod az izzítószivart is. ebben a filmben meggyújtják behelyezés előtt.
előzmény: (180977) Fehér Ferenc

180977: Fehér Ferenc 2017-11-10 23:31:54

Az valami patron amit indítás előtt bedug/becsavar?
https://www.youtube.com/watch?v=L45RGWbKXos
1:34

180976: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 22:34:53

Én is megköszöntem neki az eddigi kitartását, és konstatáltam, hogy az életben nem lesz többé ilyen akkum. A Simsonomban én is évente, két évente szoktam cserélni. A mostani meglehetősen jól bírja még. Pedig amolyan búcsúfia kinézete van. Ez az, ami narancssárga, és LCD kijelző van rajta.

Egyébként a hosszú élettartamot annak tulajdonítom, hogy a kocsi csak akkor volt kint a szabad ég alatt, ha éppen mentem valahova. Itthon sosem állt az udvaron, vagy a ház előtt. Amikor hazaérek, egyből állok le a garázsba vele a ház alá. Ott meg nincs nyáron extrém meleg, télen pedig soha sincs fagy.
előzmény: (180973) Elek Péter

180975: Lengyel László -llax- 2017-11-10 22:04:34

A nevezett töltőállomásokon ha nincs alaposan elfoglalva a személyzet, már be sem merek menni.
előzmény: (180972) Horváth Miklós

180974: Kiss Gergő 2017-11-10 21:45:28

Köszi.
Vajon mi sül ki belőle. :)
előzmény: (180972) Horváth Miklós

180973: Elek Péter 2017-11-10 21:37:35

Hát, Miki, le a kalappal ez előtt az akku előtt. Nekem két úgy Swiftem volt, amit Delphi akkukkal adtak. Mindkettőnél három év után bedöglött az akksi. Az asszony Cliojában a gyári Fiamm akku 8 év után döglött be. Akkor tovább megyek, '94-ben vettem egy ETZ-t, amiben gyári akku volt. A motor 1988-as gyártású volt, már a tulaj olcsóbban adta egy akku árával (nem emlékszem, pontosan, mennyiért vettem), de még sem cseréltem. Egy évig volt meg a masina, ugyanazzal az akkuval adtam el.
A Simson akkukat nem is említem, 2-3 év az élettartamuk.
előzmény: (180955)

180972: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 21:33:21

Fényezték magukat, én meg beírtam, hogy azé engem ért olyan élmény a Shell-nél, aminek folyományaként megfogadtam vagy tíz éve, hogy többé nem térek be hozzájuk. Tartom is magamat hozzá. Mert bizalom és a tisztesség érdekes dolgok. A bizalmat megelőlegezi az ember, aztán valaki vagy rászolgál tisztességgel, vagy elveszíti a tisztességét. Ha meg már megtörtént, a tisztességet, meg a becsületet nem nagyon lehet visszaszerezni. (érdekes, hogy amikor nem anyázik az ember, az sokkal jobban célba talál) Így volt ez most is. Ma már meg is keresett egy csaj messenger-en, és kérte, hogy írjam le a történteket, mert nagyon kíváncsiak rá, és az ilyenekből épülnek. "Na épüjjetek vazze", megírtam. Természetesen teljesen úriemberes hangvételben, mert tudok ám én olyat is.
Volt már nekem más multival is ilyen ügyem, hogy évekkel később írtam meg, hogy mi nyomja a begyemet. Érdekes módon azonnal reagáltak rá, és nem kis jóváírást eszközöltek a havidíjaimból fájdalomdíj okán. A Shell-nél konkrétan nem ért anyagi hátrány, de egy nap többszörösen is éreztették velem, hogy jól kibasztunk veled, és még a képedbe is röhögünk.
előzmény: (180971) Kiss Gergő

180971: Kiss Gergő 2017-11-10 21:12:53

Mit véleményeztél?
előzmény: (180970) Horváth Miklós

180970: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 21:01:24

Tegnap facebookon beszóltam a Shell-nek. Ma már reagáltak is rá, és szép udvariasan megkértek, hogy fejtsem ki bővebben, az okát, hogy mi basztassa a csőrömet. Kifejtettem. Írtam nekik egy másfél oldalas messenger üzenetet. Érdeklődve várom a reakciójukat, ha lesz.

180969: Fehér Ferenc 2017-11-10 16:09:19

Antal. :)
előzmény: (180968) Szabados István

180998 - 180969 | 180968 - 180939 | 180938 - 180909 | 180908 - 180879