Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183682 - 183653 | 183652 - 183623 | 183622 - 183593 | 183592 - 183563

183682: Petre Attila -Attila89- 2021-10-19 18:01:19

Jónapot kívánok! Első hsz-em a fórumban, egy kérdéssel indítanék.
Van egy s51-es kétkerekűm, de sajnos nem tudom gyárilag milyen típusú, csak tippelgetek. Az adattáblája szerintem eredeti a szegecsekből ítélve. 1988-as gyártmány, a váz száma ugyan az közvetlen mellette a vázban is, ami 605-tel kezdődik, viszont a típusnál csak s51 szerepel, nincs per jel, az s51 nem ütve, hanem festve van. Szerintem B-s lehet, electronic, ugyanis 12voltos rendszer van rajta, indexek megtalálhatóak. Viszont magasított kormányos, enduro jellegű az egész, de a légszűrő dekni nem horpasztott, a kipufogóban nincs konfúzor, csak egy fojtásnak kinéző lemez két nagy lyukkal, ami gyári lyuknak tűnik. Szerintem alul mehetett eredetileg a kipufogó, csak már buherálták csórikámat előttem páran, mikor festettem volt már pár szín a tankon a csiszolás során. Tank alatt van az indexreléje és a töltésszabályzó is külön van, ha jól tudom az újabbakban már valami kombinált egység volt. Ami szerintem biztosan eredeti rajta az az adattábla, amin nincs típus jelzés az 51 után. Esetleg valaki szándékosan lemosta róla, hogy enduronak legyen hihető? Passz...
Ötletek?

183681: Őri István -Stefi- 2021-09-11 09:58:21

Az üres karbi jó ötlet, de a tankot tele tenném stabilizátorral. Lehet, hogy drága, de olcsóbb, mint a rozsdás tankot jaítani, vagy akár egy tank benzin eldobni. Etanol ellen a 100-as benizin tankolása a megoldás, de stabilizátor abba is kell.
előzmény: (183680) Fehér Ferenc

183680: Fehér Ferenc 2021-08-29 00:48:06

A spurit régóta használom és nekem is az a tapasztalatom hogy tavasszal könyedén indul. Nem romlik meg a benzin, mondjuk az a büdös öreg benzin szaga már megvan.

Viszont ami miatt leengedtem az az, hogy minden tavasszal karburátor takarítással kell kezdenem mert az a zöld lerakódás eltömít mindent. Ezt próbálom most így megelőzni.
Ez simsonra vonatkozik, más motorban benne hagyom spurival.
előzmény: (183679) Horváth Miklós

183679: Horváth Miklós -MIKI- 2021-08-26 07:06:38

Hát nem biztos, hogy jó a módszer. A karbinak persze jó, ha üres, de a tankban akkor is már eleve benne van a víz. Az a 10% etanol csodákra képes. A pálinkafőzdében is vízzel állítják be a szeszfokot. Mert hogy nagyon jól oldódik az alkoholban a víz. Tehát valószínűleg már eleve van a tankodban is belőle. A szétválás, mármint a benzin és az etanol szétválása pedig egy kollégám szerint három hét után bekövetkezik. Töltött egy befőttes üvegbe benzint, amit a műhelyben feltett a polcra, és figyelgette. Három hét után szétvált a benzin és az etanol. Ezt elmondása szerint alig lehet észrevenni, csak a két anyag határfelületén létrejött tükör réteg árulkodott róla. Ha nem igaz, akkor csak ő utána mondom. Nálam gyakran felmerül ez a probléma kérdésként, az ügyfelek részéről. Én a saját tapasztalatomat szoktam nekik elmondani.
Én a benzin megromlását adalékkal előzöm meg. Lehet ugyan vásárolni benzin stabilizáló adalékokat, de elég borsos az áruk, a meglehetősen kis csomagolásuk ellenére. Én más adalékkal próbálkoztam, amely csak mintegy mellesleg említi meg az ilyen irányú hatását. A magyar gyártású SPURI -ról van szó. Leírnak mindent, amit egy üzemanyag-adaléktól elvár az ember. Fogyasztáscsökkentést, teljesítmény növekedést, az üzemanyagrendszer tisztítását, és azt, hogy megakadályozza, a az üzemanyag megromlását. Én kb. 7-8 éve használom. Eleinte azt sem tudta, hogy van e valami hatása. Aztán egyszer gyomirtózni kellett volna az udvaromban, amit a motoros permetezőmmel szoktam. Ekkor tudatosult bennem, hogy a Stihl permetezőmet négy éve nem indítottam el. Mivel ugyebár ez a hivatásom, tudtam, hogy az üzemanyagcsöveknek, membránoknak annyi. Gondoltam szétszerelem a gépet, elmegyek veszek új membránokat, stb. elő is vettem a gépet, azt gondoltam semmi veszítenivalóm nincs, megpróbálom elindítani. A permetező harmadik rántásra indult. Pörgött is, alapjárata is volt, tehát teljesen korrektül működött.

A gyomirtózás elmaradt, a gép vissza került a helyére. Ennek két éve. Tehát most lesz hat éves benne a benzin, amit SPURI-val adalékoztam. A négy évet gond nélkül bírta, elő kellene vennem, kipróbálni, hogy a hat év hogy fekszik neki.

Gondolom ebből elég egyértelmű lett, hogy én inkább az adalékkal kevert benzinnel való feltöltést javaslom.
előzmény: (183678) Fehér Ferenc

183678: Fehér Ferenc 2021-08-19 20:47:27

Simson téliesítés ahogy most tervezem. A motort jó kövér szívatóval leállítom, a karburátoról kiöntöm a benzint, kitisztítom. Ez marad üresen. A tankban csak kevés benzint hagyok, de a tanksapka szuszogóját leragasztom. Ne kerüljön bele hideg párás levegő. Szerintetek jó lesz így?
Tavasszal csak megnyitom a csapot és már mehetek is. A kerekek leengednek maguktól. :)

183677: Miklós Csaba 2021-07-14 13:09:40

Sziasztok! 51/b-nek árulták,(úgy is néz ki) de nekem ebből a plaketból nem derül ki.. Hogy lehetne beazonosítani?

183676: Reiter Tamás -Reiti- 2021-06-04 17:03:30

Nem is fogsz.
Az enyémen kettő darab matrica nyoma làtható a motorszám helyén.
előzmény: (183674) Szabó Iván

183675: Kurucz János -sidius- 2021-06-03 17:56:19

Nekem is van számozatlan blokkom. Még a békeidőkből való, német. Nem tudom bizosan, de valószínű, hogy pótalkatrészként eladott darabok lehetnek. Mint manapság is, lehet venni üres blokkot, gondolom anno is lehetett. De itt megint a Simson történet ismerői lehet, hogy többet tudnak erről.

183674: Szabó Iván 2021-06-03 16:06:54

Köszi,erre nem gondoltam :)
Csak azért furcsa mert motorszámot meg nem találok sehol :(
előzmény: (183673) Kurucz János

183673: Kurucz János -sidius- 2021-06-03 15:21:02

Én részben tudni vélem a választ. Sokszor öntök alumínium alkatrészeket. Az Si91 valószínűleg a szilicium ötvözésű anyagminőséget takarja. DDR-ben is tudták, hogy a szilicium az egyik legjobb öntészeti célú alumínium ötvöző. :-) Hasonló számot sznte minden gyári öntvényben meg lehet találni, még a kerékagyban is. Egyébként nagyon jó minőségű a Simson motorok öntvénye.
A többit nem tudom, de lehet, hogy a típustörténeteben járatosabbak rögtön megmondják.

183672: Szabó Iván 2021-06-03 23:04:06

by neo


Jav:Neo
előzmény: (183671) Szabó Iván

183671: Szabó Iván 2021-06-02 16:57:56

Üdv!
Azt szeretném kérdezni,hogy ezek milyen számok amik a lánckerék mögött vannak?
Az ismert helyen a kuplung oldal felöl, felülről nincs semmi szám,a lánckerék mögött viszont van.(s53)


kép linkje : https://imgur.com/S2orIPg

183670: Csepeli Csaba 2021-05-21 07:09:18

Sziasztok,

Az '63-as SR2E típust újítok fel. El volt hanyagolva, de az alapok rendben vannak. A sárvédők némi lakatos munkára szorulnak. Ismer valaki olyan szakembert, szakműhelyt ahol kisebb lemezes munkát elvállalnak? Budapest és környéke lenne jó nekem.

183669: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 17:59:33

A Simson lánca nagyon lassan használódik el, ha normálisan hajtják. Mindemellett nem jó ómen új lánckereket régi lánccal összerakni, de legalábbis mindenéppen ellenőrizni kell, hogy mennyire tudnak együtt dolgozni. Ennek módja, hogy a helyén lévő láncot a lánckeréken meg kell próbálni "felemelni" a kerékről. Ez esetünkben a lendkerék felé meghúzást jelenti, hisz a lánc hátrafelé fut. Alig mozdulhat a megemelt görgő, legfeljebb 1-2 mm-t. Ha ennél többet mozdul, és láthatóan csúszkál a lánc a fogak között, akkor az új kerék is tönkremehet, vagy akár el is szakadhat a lánc.
Ilyenkor olyan hangot ad tolás közben, mint ha egy göngysort húznál felfelé egy asztal sarkán. De ugyanezt a hangot szimplán elégtelen kenés miatt is adhatja, mert van valamennyi természetes hangja is. A túlfeszített lénc pedig jellemzően még ropogni is szokott emellé.
Ha van érkezésed, ellenőrizd a hátsó lánckereket is, nem egy nagy munka szétszedni, kitakarítani.
Kézbe fogod a kereket, rá a láncot, ami csüng lefelé. Megpróbálod fönt elemelni a keréktől, és rögtön látni, hogy mi a helyzet.

183668: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-22 14:23:28

Valóban rossz a fórumtéma, most járok itt először és nem is figyeltem hová írok.

72-ről 75-re cseréltem a fúvókát, a tűn a kis lemezkét a legalsó állásból a legfelső állásba tettem és a jelenség kb. ugyan az volt: menet közben a gázkart teljesen kinyitva kissé fullad a motor, de ha kissé visszaengedem újra erőre kap. Ezután egyel lejjebb raktam a lemezkét a tűn és mondhatni tökéletes lett. Az eddigi kb. 54Km/h max sebesség majdnem 60Km/h lett. Alsóbb fordulatszám tartományokban is lett ereje, bár még nem olyan erős mint egy másik simson, amin ültem. Gyertyakép egyébként szép őzbarna, bár egy kissé olajos a vége, ez gondolom az 1:30-as keverék miatt is lehet a bejáratás miatt.


Még egy kérdésem van. 18-as lánckerék volt a simsonomon, de ezt lecseréltem egyel kisebb, 17-esre hogy ezzel is kíméljem a motort főleg induláskor. Csere óta viszont halk kattogás hallatszik nem is menet közben, azt a motor zaja elnyomja, de ha tolom a motort hallatszik. Lazítottam a láncon, hátrébb tettem a hátsó kereket, majd még hátrébb, majd még hátrébb, aztán vissza, de ugyan úgy kattog halkan. Érdemes vele foglalkoznom? Biztosan a lánc kattog, azóta ilyen.

183667: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 08:04:36

Nos 53 mm körüli a 16N3-as tűjének a hossza, a régebbi típustól jelentősen eltér. (Ez az a fajta aminek a tűje a tolattyú kiemelése után könnyen átállítható, mert a "lepke" alul van, és ha jól tudom, csak 1985 után szerelték a motorokra. "Egycsavaros" karburátorként is emlegetik.)

183666: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 06:59:49

A tű jó kérdés. Legalább kettő féle van gyárilag (lehet több is, sosem néztem utána), ami hosszban is jelentősen eltér egymástól, mert az újabb 51-es re fejlesztett porlasztóé nem csereszabatos a régebbivel. Ezek felcserélése egyenlő a halállal, de még nem számoltam a most is pótalkatrészként kapható példányokat, jellemzően a távolkeleti régióból, és még a keleti "saját fejlesztésű" utángyártmány porlasztók se egyformák egymással sem. Kérdés, hogy mit kapunk a boltban? Sajnos én nem tudok méreteket adni most azonnal. Van egy vadiúj gyári 16N3 karbim IFA logóval, nemrég építettem be, már vagy 20 éve őrizgettem. Annak meg tudom mérni a hosszát.
Különben nem biztos, hogy a megfelelő topikban vagyunk már ezzel a témával.

183665: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-21 19:07:26

Még jó hogy észrevettem, mintha nem ilyen lett volna :D A 7mm széles szimering csak 2mm-en érintkezett a házzal. 1.000Ft tanulópénz talán még belefér :D
Vettem a helyére egy másik viton szimeringet és a kezemmel, majd egy csavar fejével, másik végét kalapáccsal kopogtatva szépen beigazgattam a helyére. Egyenlőre idő híján csak ezt az egy darab szimeringet cseréltem ki viszont a motor viselkedése jelentősen megváltozott.

Csere előtt:
Szép csendes alapjárat melegen, hidegen csak szivatóról volt alapjárat. Csak nagyobb fordulaton volt erős a motor.

Csere után:
Nincs alapjárat se hidegen, se melegen. Se kis, se nagy fordulaton nem húz igazán. Miután lefullad nehezen indul, hiába meleg már a motor.

Mentem vele 4-5 kilómétert, majd megjavult. Olyan lett, mint előtte csak kevésbé füstöl a kipufogó. Érdekes...

Visszatérve az eredeti problémámra én arra gondolok a súber tű mérete nem megfelelő a motoron, mert ha feljebb rakom a lemezkét a gázkar húzásával egyre hamarabb erőtlenné válik a gép. Van itthon egy másik tű, az valamivel rövidebb, holnap kipróbálom. Azt esetleg lehet tudni, hogy a gyári tű méretei mekkorák?
előzmény: (183664) Kurucz János

183664: Kurucz János -sidius- 2021-04-21 18:40:24

Sajnos ez tényleg sok lett. Mindenképpen cserélendő ha majd kivetted, de nem is valószínű, hogy roncsolás nélkül kijön. Legjobb lenne valami szerszám a beszereléshez, de ha lenne, gondolom használtad volna. Ameddig lehet, kézzel kell benyomkodni, utána egy lapos, kb. 10x20 mm keresztmetszetű keményfa léccel vagy valami műanyaggal, felváltva, legalább két oldalon -inkább körben- kopogtasd. Lényeg, hogy ez a rögtönzött szerszám feküdjön a házra, mikor a szimmering szintbe ér. Ez jól érzékelhető lesz, nem okoz kárt, és nem tudod betebb ütni a kelleténél.

183663: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-21 13:51:45

Kuplung oldalon a kisfogaskerék alatt kicseréltem a szimeringet. Úgy emlékszek csak a ház külső pereméig volt betéve, viszont én ahogy az új szimeringet óvatosan elkezdtem bekocogtatni, majd hirtelen beugrott. 5mm-rel bentebb van, mint kéne neki. Ahogy elnézem a simson blokk rajzát ez nem túl jó jel. Szedjem ki? Kiszedés után gondolom kuka...?


KÉP

183662: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-21 09:21:45

Ha lesz egy kis időm biztosan ki fogom cserélni a szimmeringeket, főleg a kuplung oldalit. A gyújtást nem szeretném egyenlőre babrálni, mert elég sok időbe tellett, míg rendesen beállítottam. Nem volt elég forgatni az alaplapot, fel-le is kellett játszani vele, mire sikerült beállítani.

Egyébként nem igazán füstöl a simson, úgy tudom ez is jele a rossz kuplung oldali szimmeringnek. Valószínűleg csak kicsit rossz :D
előzmény: (183661) Kurucz János

183661: Kurucz János -sidius- 2021-04-21 06:26:26

Többnyire a benzin szaga is elárulja, ha az a váltóolajba kerül, de ahogy írod, az olaj állaga is. A szimmeringek közül ezt csak a bal oldali fogaskerék alatti tudja produkálni, a jobb oldali közvetlenül a szabadba "szellőzik" ha rossz, és idővel olajossá válik tőle a gyújtásrész. A lánckerék szimmeringnek ilyen vonatkozásban nincs ráhatása a motor működésére, legfeljebb olajfolyást okoz.
Ha már összeverték a szimmeringek házát (ez elég gyakori sajnos) akkor miután kivetted a régit, gondosan győződj meg róla, hogy a ház külső letöréseinél nincsenek-e olyan helyek, ahol a deformáció miatt az új szimmering roncsolódva fog csak a helyére menni. Egy hántolóval ki kell javítani az ilyen helyeket, a leváló alumíniumot eltávolítani, majd olajosan, nem túl nagy erővel be fog menni az új. Szinte kézzel is benyomható, kérdés, hogy mit bír az ujjad. A jól szerelt szimmering pont ugyanúgy sértetlen beszerelve is, mint a csomagolásában.

183660: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-20 21:23:26

Még azt elfelejtettem, hogy van itthon másik súbertű is, de az valamivel rövidebb. Könnyen lehet, hogy egyik se a jó méret. Karbi hengerrel érintkező felületét már egyenesre csiszoltam.

183659: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-20 21:18:05

200Km megtétele után nincs teljesen bejáratva, de már néha néha megnézem mit tud. Egyébként fúrás előtt is fennált ez a jelenség. Kb. Másfél éve van nálam a motor, 2.000km-t mehettem vele maximum.

Egyébként egészen biztosan szimmeringes a gép, ugyanis koppra betekert levegő csavarral sem fullad le. Alapjárata egyébként szép. Sőt, cseréltem hajtóműolajat a napokban és meglehetősen krémes színe volt. Gondolom a benzintől. 51-es blokkot nem kell szétkapni a szimmering cseréhez, igaz? Kuplung oldalon 1db a kis kerék alatt, gyújtás oldalon 2, egy a lánckerék alatt, egy a gyújtás alatt, igaz? A berugókarnál nem cserélek.
előzmény: (183658) Kurucz János

183658: Kurucz János -sidius- 2021-04-20 20:30:38

Szia!
Ezen a fórumon én is szinte új vagyok, bár régen olvasom már.
Először is frissen fúrt hengerrel nem tanácsos a végsebességet próbálgatni. Én eddig többezer hengert fúrtam meg, és hidd el, ha jól van megcsinálva, nem fog örülni a nyélgáznak.
Pláne nem, ha keverékképzési gondok vannak. Az úszószint lehet, hogy jó, de az csak egy dolog és még kb. ezer más hiba is előfordulhat. Íme néhány könnyen detektálható defektus:
- a karburátor hengerre csatlakozó fülei elhajlottak, nem tömít össze a hengerrel
-kopott a tolattyúház a porlasztóban
-rosszul tömített a forgattyúsház (porlasztó le, tömítés le, befogod a szívócsonkot egyik ujjaddal, aztán lassan tekered a lendkereket. Érezni, hogy egyszer csak szívni kezd, egyre erősebben. Megállsz a tekeréssel a dugattyú fölső helyzetének közelében, és még ha 3-4 másodpercet vársz is, cuppannia kell, mikor elveszed az ujjad.)
-láttam már 22x47x7-es szimmeringet is a blokkban, amit előttem generáloztak, de utána csak nagy fordulaton ment. (20-as való bele a 22 helyett)
-érdemes szétnézni a légszűrő / kipufogó környékén is. Bár a leírt hiba nem a kipufogóra utal, jó sok érdekes dolgot láttam már.
-remekül be tudja vinni az erdőbe a tolattyútű is az egyszeri motorost, ugyanis másik 16nX típusba való is beszerelhető.
-a fúvóka mérete nincs sosem kőbe vésve, de 75 környéki már az S70-nél is előfordul. Konkrétan gyári példányban láttam ilyet, de nekem pl. 78-as van benne, amivel különben már a 90-es is elmegy mindennapi használatra. Az 50 köbcentihez elég szokott lenni a 72-es, a tű pedig általában valahol középtájt van jó helyen, de hangsúlyozom, hogy arról a három motorról beszélek, ami az enyém. Különben e kérdésben csak próbával derülhet ki az eredmény.

183657: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-20 13:39:18

Sziasztok!

Adott egy simson s51b motorkerékpár frissen fúrt hengerrel, első javítóméretes (kb.200km van benne), beállított gyújtással (1.8mm) , beállított úszóval (16N1-11), 72-es fúvókával, tűnek a legalsó rovátkájában van a lemezke. Gyertyakép szép őzbarna, hidegen, de még ha langyos a blokk is csak szivatóról indul, de első rúgásra! Kell neki kb. 1-2 perc gázhúzogatás, vagy 2-300m megtétele, hogy rendesen húzzon és legyen alapjárat (ha leveszem róla a szivatót persze, mert hidegen csak szivatóról van alapjárata). Ennek úgy tudom ilyennek kell lennie. Melegen alapvetően jól megy a gép, 55Km/h körül van a vége, de még nem nagyon nyúztam.


Viszont! Ha nyélgázon megyek vele a teljesítménye elkezd jelentősen csökkenni. Ha kicsit vissza engedem a gázkart újra elkezd húzni. Én arra gondoltam túl sok levegőt kap ilyenkor és ebből kifolyólag túl kevés benzint is. Ha a fúvókát cserélném egyel nagyobbra megjavulna a probléma? Azt hiszem 72 után 75-ös fúvókát lehet kapni.
Próbáltam a lemezkét a súber tűn egyel feljebb tenni, de úgy csak rosszabb lett.

Vagy maradjon így, ennek ilyennek kell lennie? Illetve más simsonnal is összehasonlítva elég feltűnő, hogy alacsony fordulaton nem igazán van húzása. Az alacsony fordulatot nem 2.000-nek kell érteni, nincs fordulatszámmérőm, de akkor kezd megjönni igazán a nyomaték amikor már váltani kell felfele. Például második sebességben (4sebességesről beszélünk) 30-35Km/h-nál jön meg a nyomaték igazán. Alatta viszont elég gyenge, míg más simson kettesben már jóval hamarabb elkezd húzni. Fogaskerék áttétel azonos a gépeken.

183656: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2021-04-12 22:42:22

Vagy az egyenirányító döglött és váltót kap.
előzmény: (183655) Pogácsás Gábor

183655: Pogácsás Gábor -Pogi- 2021-04-12 22:40:02

Szia!
Én az indexrelére gyanakodnék. Jó volna valami próbadarab, mielőtt veszel.
Milyen fajta van benne amúgy?
előzmény: (183652)

183654: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2021-04-12 21:39:55

Még ezt találtam neked.
by biromester
előzmény: (183653) Zsengellér Gábor

183653: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2021-04-12 19:08:24

Futár Petinél 12000Ft.
by biromester


Ötös felirattal még nem láttam.
előzmény: (183652)

183682 - 183653 | 183652 - 183623 | 183622 - 183593 | 183592 - 183563