Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182993 - 182964 | 182963 - 182934 | 182933 - 182904 | 182903 - 182874

182993: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-16 06:39:03

182992: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-15 20:21:49

Utoljára a középiskolában láttam ilyet, ahol tanultam. De azóta sem.
A minap a YouTube-on szintén láttam, ahol egy öreg gőzös traktort fékeztek vele, a gőzös majd' feltépte a talapzatáról.
előzmény: (182991) Fehér Ferenc

182991: Fehér Ferenc 2019-08-15 20:00:13

Valószínű ilyet sem sokat látni már. A nevét nem tudom i lehet. Traktorokat szoktuk fékezni vele, ha van valami hibája. Ez csak egy próbajárat volt, holnap lesz egy nagy Fendt traki fékezve, hogy mennyire füstöl a motorja.
szöveg amire klikkelsz

182990: Lippai Kristóf 2019-08-15 16:56:46

Sürgős ügyben el kellett mennem egy ismerősömhöz kb 15-20 km-re segíteni munka ügyben. Odafele nem pörgettem a motort és finoman is kuplungoltam. Hazafele ahogy indultam volna, első rúgásra leugrott a berugókar, megcsúszott. Második indításra indult, kb 2-3 métert mentem és elszakadt a kuplung bowden a karnál. Így is ki volt rojtosodva egy kicsit. Ismerősömnél hagytam a motort és ő pedig hazavitt. Otthon volt "szerencsére" egy új kuplung bowden, ezért vissza is mentem vele. Felraktuk a bowdent és valami nem stimmelt. A blokkon lévő kuplungkarnál alig egy centi bowden maradt és olyan, mintha be lett volna húzva a kuplung. A behúztam a kuplung kart, azt hittem eltörik. Mintha rövidnek bizonyult volna a bowden. Így nem is mentem vele. Pedig be lett olajozva rendesen. Ma elmentem a városba és vettem hosszú kuplung bowdent. Ezzel is dettó ugyan ez a helyzet. Nem tudom miért!! Egyszerűen feszül az egész, mintha be lenne húzva a kuplung, ahogy a lenti kuplung kar is áll. A régi bowdennel nem volt semmi, nem feszült, visszament a helyére a lenti kar rendesen és vaj puhasággal be lehetett húzni.

Valakinek volt ezzel tapasztalata? Jelenleg még mindig ismerősömnél van a moci:/

182989: Vági Barnabás 2019-08-14 16:00:47

Üdv! Én gyártok blokk széthúzókat simsonhoz.
Ha érdekel, ezen a linken megtalálod: https://www.jofogas.hu/vi/93771059.htm

182988: Kiss Csaba 2019-08-14 14:31:17

Köszönöm szépen az ajánlatot.Ha nem sikerül kerítenem mindenképp kereslek időben!
előzmény: (182987) Sallay György

182987: Sallay György -skac- 2019-08-14 14:02:10

Kölcsön nem adom, de széthúzom ha szükséges.
előzmény: (182986) Kiss Csaba

182986: Kiss Csaba 2019-08-14 13:36:01

Tisztelt Klubtársak!Valaki tudna kölcsön adni vagy rendelkezik e eladó S51-es blokk széthúzó szerszámmal Debrecenben.A széthúzóra augusztus 20-után lenne szükségem 1-2 napra pontosan megnézve 26-án és 27-én.

182985: Elek Péter 2019-08-14 09:35:55

Igaz.

Általában úgy szokott lenni, megbontanak egy egységet, ez esetben kuplungot. X ideje használja az olajjal, jól működik. Aztán összerakja, de nem jó. Ha addig jól működött azzal a bizonyos olajjal, miért kell olajat váltani?
Vagy nem tudom. Azt viszont igen, ha megbontok valamit és még mindig nem jó, akkor valószínű, ott keresem továbbra is a hibát, nem pedig hasraütésszerűen kezdem cserélgetni az alkatrészeket.
előzmény: (182973) Sallay György

182984: Elek Péter 2019-08-14 09:31:06

Köszönöm a részletes kiegészítést.
előzmény: (182983) Lengyel László

182983: Lengyel László -llax- 2019-08-14 00:24:34

"A SAE80 az nagyjából a 10W-40-es olajnak felel meg. "

Viszkozitásban inkább a 5W30-nak. A 75W80 nagyjából a 0W30-nak. A 75W80 általában használható a 80 és 80W helyett is.

A 80W90 hajtóműolaj a motorolajak számozásával kb. 20W40. 70-80°C felett már ez is jól viselkedne a Simson váltójában, 100°C-on pont úgy, mint a 40-es (pl. 15w40) motorolajak . De azt el is kell érni... Már a mindenütt megadott 40°C-os viszkozitás is sokkal magasabb, mint a fentebb emlegetett (de akár a 10W40...15W40) olajaké, az igazi szakadék a még alacsonyabb hőmérsékleteken lesz.
előzmény: (182970) Elek Péter

182982: Kiss Gergő 2019-08-13 22:25:30





182981: Polánszki Pál 2019-08-13 22:17:54

Azt tudom hogy a csőtengelyen tömít, a berúgó tengelyen O gyűrű van. (Ha jól tudom)
előzmény: (182979) Horváth Miklós

182980: Polánszki Pál 2019-08-13 22:15:06

Túl gyorsan írtam az előbb, helyesen: kívülről kell a kuplung deknibe illeszteni , a berúgó tengely köré.
előzmény: (182978) Polánszki Pál

182979: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 22:13:34

Amit a kuplungdeklibe tesznek, és kör alakú, na annak a neve szimmering. De nem a berúgótengelyen tömít, hanem a váltókar csőtengelyén.
előzmény: (182978) Polánszki Pál

182978: Polánszki Pál 2019-08-13 22:02:53

Akkor mi a neve annak a műanyag karikának amit kívülről kuplung deknibe illeszteni, a berúgó tengely köré?
előzmény: (182977) Sallay György

182977: Sallay György -skac- 2019-08-13 21:43:21

S 51-ben nincs berugótengely szimering, megint hülyeséget mondanak. De elengedem a témát, mert csak a félrebeszélés megy.
előzmény: (182975) Polánszki Pál

182976: Fehér Ferenc 2019-08-13 21:43:07

Azt megjegyezném, hogy S51-nél sincs lábindító szimreing. :)
előzmény: (182975) Polánszki Pál

182975: Polánszki Pál 2019-08-13 21:40:45

Hát nekem arra panaszkodtak hogy nehezebben veszik a sebességeket, ragad a kuplung , kinyomja a berúgó tengely szimeringet (S51). De van olyan ismerősóm is aki dicsérte a 10W40 olajat ezt azért hozzáteszem.
Én még egyik Simsonomba sem próbáltam ezt az olajat, de ha tartósabb vele a váltó akkor kipróbálom én is.
előzmény: (182972) Elek Péter

182974: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 21:38:53

Én meg 100-ast használok már nagyon rég óta. Meg még sokáig, mert van még pár liter belőle.
előzmény: (182973) Sallay György

182973: Sallay György -skac- 2019-08-13 21:26:13

Mert szétszedik a kuplungot megforgatják a lamellákat, elkezd csúszni, és akkor jön ez az olajmarháskodás. Hogy a 80 az majdnem 80/90, de 80-ast még nem is láttak, olyan híg mint a víz.
Nekem van ARAL gyártmány, a németek ezt ajánlják, de nekem nem vált be, mert zajos tőle a váltó.
előzmény: (182972) Elek Péter

182972: Elek Péter 2019-08-13 21:03:22

Kíváncsi lennék, miért nem vált be nekik a belevaló olaj, de hát mindenki saját maga sorsának, akarom mondai saját motorjának kovácsa...
Ha valaki rövid távra használja a masináját ezzel az olajjal, ott hamar bajok lehetnek.
előzmény: (182948) Polánszki Pál

182971: Elek Péter 2019-08-13 20:59:47

Még csak 113 E km-t hagytam el vagy 200 km-rel.
előzmény: (182947) Fehér Ferenc

182970: Elek Péter 2019-08-13 20:59:02

Ha annak a SAE80-as olajnak utánanézel, akkor nem azonos a 80W-90-es olajjal. Valóban, a 80-as szám stimmel, de a többi nem.
A SAE80 az nagyjából a 10W-40-es olajnak felel meg.

Egy alkalommal kipróbáltam vagy 10 éve a 80W-90-es olajat. 100 km után gyorsan kiengedtem, nem rongáltam vele tovább a blokkot.
Ezzel az olajjal csak az volt a bajom, amíg be nem melegedett, tehát el nem érte az olaj az üzemi hőfokot, olyan volt, mintha kuplung nélkül váltottam volna, nagyon szenvedett a váltó.

Ezek alapján én a saját motoromba alkalmatlannak minősítettem ezt az olajat.
Természetesen mindenki olyan olajat tesz a motorjába, amilyet szeretne. A kimenetele hosszútávon nem biztos, hogy kedvező lesz.
előzmény: (182946)

182969: Polánszki Pál 2019-08-13 17:09:45

előzmény: (182967) Sallay György

182968: Polánszki Pál 2019-08-13 17:12:58

Igazatok van, belátom hogy én tévedtem. Már igencsak rég szereltem S50-est és valamiért szentül meg voltam győződve hogy annál is van a berúgó tengelynél szimering, hát rosszul emlékeztem. Elnézést kérek hogy hülyeségeket írtam.
előzmény: (182967) Sallay György

182967: Sallay György -skac- 2019-08-13 09:07:29

Tényleg érdekes, mivel az nem a berugó tengelyé, hanem a sebváltó csőtengelyé.
A berugótengely nincs semmivel sem letömítve, csak egy kis 5-ös furat van és egy belső kikönnyítés, hogy a szivárgó olaj visszacsepegjen, még a szimering mögötti térbe.
Miért kell neked küzdened olyan dolgok ellen amik nyilvánvalóak.
előzmény: (182962) Polánszki Pál

182966: László János 2019-08-13 07:36:49

Rendben, köszönöm szépen a segítséget.
előzmény: (182965) Horváth Miklós

182965: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 07:04:49

Bár ez az írás nem erről szól, de az első bekezdés éppen Neked íródott. Szerintem választ ad a kérdésedre. Szóval vegyél ki egy izzót, és nézd meg a feszültséget rajta.
előzmény: (182964) László János

182964: László János 2019-08-12 22:07:07

Lehet, hogy hülye kérdés lesz, de honnan tudom meg, hogy ami most benne van az hány V-os?
előzmény: (182961) Horváth Miklós

182993 - 182964 | 182963 - 182934 | 182933 - 182904 | 182903 - 182874