Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
183709 - 183680 | 183679 - 183650 | 183649 - 183620 | 183619 - 183590
 |
183692: |  |
Barna István -SteveBrownJr- |
2022-07-05 21:07:58 |
|
 |
Sziasztok!
Olvasgattam már a fórumon és láttam, hogy sokan használnak DC-DC step down konvertereket az akkumulátor töltésére. Mi a tapasztalatotok?
Én is ilyesmit tervezek. Egy Simson Starom van, amiből már kihajítottam a 6V-os rendszert és elektronikát. 2db 12V-os 21W-os testfüggetlen töltőtekercset tettem az alaplapra. A tervem az lenne, hogy ezt a két tekercset egyenirányítom, majd az egyenirányítás után párhuzamosan kapcsolom. Így töltök vele egy 1000uF kapacítású 50V-os kondenzátort. Az így kapott feszültség egy SPX-20A DC-DC konvertert látna el, aminek a kimenetét előzőleg 14.4V-ra állítanám és ezt egy VARTA aksira kötném. Az akkumulátorról menne az összes elektronika, a világítást úgy kötném be, hogy gyújtásra rakásnál már világítson. Hiszen nem lenne jó ha a feszültség az egyenirányítók után 40V fölé emelkedne a kondenzátoron, a DC-DC konverter ezt biztosan nem viselné el.
Azért szeretném párhuzamosan kapcsolni a tekercseket, mert ha csak az egyiket szánom az aksi töltésére akkor teljesen töltött akkumulátornál biztosan el fog szállni a feszültség. Remélem nem lett túl hosszú, köszönöm a válaszokat!
|
 |
|
 |
 |
183689: |  |
Kurucz János -sidius- |
2022-06-28 20:09:06 |
|
 |
Szívesen, de tégy meg annyit, hogy leírod, mi is lett a végkifejlet. Esetleg tanulságos lehetne.
Egyébként jobban belegondolva, egy rossz anya is okozhat problémát, mert csúcstávja biztosan nagyobb, mint a felfekvő felület, vagyis képes elbillenteni azt. Elég, ha a menet nem merőleges az anya felfekvő felületére. Én egész egyszerűen emiatt esztergáltam anyát, nemcsak erre a helyre, hanem a főtengelyre is.
Más: Valaki tud hiteles információt mondani, hogy a Simsonális nevű közösségi program végleg megszűnt? Elmarad/ kihalt/ nem szervezik már/ nincs érdeklődő/ nincs már klub sem/atomháború várható. stb...?
|
 |
|
 |
 |
183687: |  |
Kurucz János -sidius- |
2022-06-27 18:29:51 |
|
 |
Szia!
A féloldalas kiemelés nem szokványos probléma a Simson esetén. Ezért is írok, és megnéztem a képeket is, amitől csak méginkább valószínűnek tartok egy hibát: A kuplung agya a bordástengely vállán fekszik fel. Tizedmilliméternyi merőlegességi hiba a tengely végén a kuplungagy jelentős kóválygását okozza, akkor pedig rángatja magával a lamellákat, és feszegeti a kosarat is. Emellé még a fogaskerékpár is terhel tangely irányba, ami csak nehezít a helyzeten. Javaslom, hogy az agyat tedd a tengelyre, majd kissé húzd meg az anyát a végén. Ezután ellenőrizd, hogy az agy támolygó mozgást végez e? Elég egy kis sorja is, hogy nagyon kimenjen a balanszból. (A képen, ahol az agy hátoldala látszik, szintén úgy tűnik, hogy nem fekszik körben a tengelyre, de nem látni biztosan.) Annyi rossz utángyári alkatrészt láttam már, hogy simán belefér ez a lehetőség is. Eddig a rekord 6 mm méreteltérés volt egy kapcsolóvillánál.
|
 |
|
 |
 |
183686: |  |
Kaluczky Marcell -Marsellus- |
2022-06-26 20:54:55 |
|
 |
Sziasztok!
Ide is kiteszem, hátha jobb eséllyel érek célt:
Kuplung problémával kapcsolatban tudnátok segíteni, illetve tudtok valakit, aki nagyon-nagyon ért a weboldal névadó motorkerékpárjának szereléséhez?
Horváth Miklós mestert elértem telefonon, de ő is csak azzal a javaslattal tudott élni, hogy a csepeli Molnár Zoltánt keressem fel és tőle érdeklődjek, őt azonban a buzerpipa@freemail címén és facebookon (https://www.facebook.com/zsoli.zsoker) nem tudom elérni, nem válaszol. Ha valaki tudja esetleg a telefonszámát, vagy egyéb élő elérhetőségét, azt esengve kérem, hogy ossza meg velem!
A probléma hosszabban kivejtve a következő:
A blokkot legutóbb magam szedtem szét és raktam össze, igen nagy odafigyeléssel. A kuplungot első nekirugaszkodásra meghagytam az eredetinek. A kuplung már az első indításnál éktelen csörömpölő hangot hallatott. Mikor egyáltalán rájöttem, hogy ezt a hangot a kuplung okozza, nosza rajta levettem azt és nagyon örültem, mert azt HITTEM meg van a hiba oka. A kuplungkosár bronzperselyei szét voltak verve.
Ekkor felmértem a kuplung alkatrészeinek állapotát és mérlegelni kezdtem, mit lenne érdemes tenni: felújítani az eredetit, vagy komplett újat venni. (A kuplungagy meglehetősen szar állapotú volt, a lemezek már közepes mértékben lógtak rajta, a perselyek cseréjére eszközök hiányában nem akartam vállalkozni, a tányérrugó fogainak végei erősen elhasználódtak, stb.) Újat vettem, (kosár és betét, illetve főtengely fogaskerék is) MZA gyártmányt, bíztam ebben a márkában.
Az alkatrészek megérkeztek, felszereltem őket, nagy nehezen összehalásztam egy megfelelő vastagságú hézagolót (0,2-0,25 mm lett az axiális játék) és akkor el mertem vele indulni.
Már kezdetben is - ha jól emlékszem hallható volt valami zaj, de némiképp mérséklődött... aztán visszaerősödött. Leengedtem az olajat, levettem a kosarat és megrökönyödésemre tapasztaltam, hogy az új kosár perselyét is elkezdte szétverni a különös jelenség manifesztációja.
Sokat agyaltam és nézelődtem rajta, míg nagy nehezen észrevettem, hogy a tányérrugó ferdén emel ki! (Tehát a kinyomó pálcák nyomására a kuplungtányér az egyik szélén kevésbé távolodik a lamelláktól, mint a túloldalán.)
Amikor EZT a hibát is megtaláltam, megint nagyon megörültem, mert gondoltam ez okozza a gondot... mostanra sokat agyaltam rajta és már nem vagyok benne olyan biztos. A csörgő hangot tuti, hogy tudja okozni, de képes lenne ez arra, hogy szétverje a kosár perselyeit?
Itt hozzáteszem, hogy mielőtt magam újítottam fel a blokkot, a kuplungtengelyen már láthatók voltak a kosár perselyei által képződött szétverés nyomai, tehát a magam okozta felújítás előtt a probléma már megvolt, csak akkorról nem voltak olyan határozott emlékeim. (Előttem az egyik klubtagra bíztam rá a blokkot, ő rakta össze, az eredeti 3-as váltótengelyemet nem kaptam tőle vissza, a berúgóracsnit sem, a váltódobnak bő 0,5 mm axiális játékot hagyott [ahhoz képest hihetetlenül jól működött az új], a blokk aljában pedig - mikor szétszedtem - egy közepes tömítésdarabot találtam, ami csak úgy úszkálhatott addig ott az olajban...)
1-2 kép:
https://files.fm/u/6hw2ttg5n#/
Ha segít valaki, azt nagyon szépen köszönöm!! :)
|
 |
|
 |
 |
183683: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-11-18 22:00:39 |
|
 |
Én nem vagyok a típusok szakértője, de pár támpontot tudok.
Az Enduro vázon a villanyaknál alul egy szem van felhegesztve, talán 3-as lemezből (nem mértem) amit mostanában sokan oda mókolnak (főleg típushamisítási céllal), de többnyire megállapítható, ha nem a gyárban került rá. Eredetileg ehhez a szemhez vannak csavarozva a vázmerevítők, melyek másik vége a motortatót, és a hátsó villa szemeit is áttűző ászokacsavarhoz csatlakozik.
A légszűrő fedele nem támpont, azt ki is cserélhették, mondjuk sérülés miatt. Árulkodó lehet viszont a lábfék karja. Alul vezetett kipufogónál van benne egy félkör hajlítás, így kerüli ki fölülről a kipufogó dobját. Láttam már Enduro fékkart is lent vezetett kipufogóval, de rondán át kell mókolni hozzá. Persze lecserélni se egy nagy meló, úgyhogy az se biztos támpont.
A kipufogó szerintem csak az N-es típuson volt a leírt formában, de egy időben csak ilyet lehetett utángyártottban is kapni. Ezt is lecserélhették, vagy N-es gyárit tettek fel esetleg.
Egyébként csak 51-es jelzésű adatáblát én is láttam már, és látszólag teljesen eredeti, kicsit már fakó is volt. Gyanítom, hogy több-kevesebb modell olyan formában hagyhatta el a gyárat, ami egyik ismert típusba se fér bele teljesen.
|
 |
|
 |
 |
183682: |  |
Petre Attila -Attila89- |
2021-10-19 18:01:19 |
|
 |
Jónapot kívánok! Első hsz-em a fórumban, egy kérdéssel indítanék.
Van egy s51-es kétkerekűm, de sajnos nem tudom gyárilag milyen típusú, csak tippelgetek. Az adattáblája szerintem eredeti a szegecsekből ítélve. 1988-as gyártmány, a váz száma ugyan az közvetlen mellette a vázban is, ami 605-tel kezdődik, viszont a típusnál csak s51 szerepel, nincs per jel, az s51 nem ütve, hanem festve van. Szerintem B-s lehet, electronic, ugyanis 12voltos rendszer van rajta, indexek megtalálhatóak. Viszont magasított kormányos, enduro jellegű az egész, de a légszűrő dekni nem horpasztott, a kipufogóban nincs konfúzor, csak egy fojtásnak kinéző lemez két nagy lyukkal, ami gyári lyuknak tűnik. Szerintem alul mehetett eredetileg a kipufogó, csak már buherálták csórikámat előttem páran, mikor festettem volt már pár szín a tankon a csiszolás során. Tank alatt van az indexreléje és a töltésszabályzó is külön van, ha jól tudom az újabbakban már valami kombinált egység volt. Ami szerintem biztosan eredeti rajta az az adattábla, amin nincs típus jelzés az 51 után. Esetleg valaki szándékosan lemosta róla, hogy enduronak legyen hihető? Passz...
Ötletek?
|
 |
|
 |
183709 - 183680 | 183679 - 183650 | 183649 - 183620 | 183619 - 183590 |