Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183538 - 183509 | 183508 - 183479 | 183478 - 183449 | 183448 - 183419

183538: Ferdinánd László 2020-05-29 19:35:15

motor szám
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=ptya9rv0w1ftvk1v6o2d.jpg

váz szám:
http://kepkezelo.com/viewer.php?file=eqyvvhvx5flgqlbjddbd.jpg

esetleg valami infó ki deríthető belőlük?

183537: Ferdinánd László 2020-05-28 15:25:52

esetleg a képekről még miről lehet el mondani hogy nem simsoné vagy nem oda való?

183536: Ferdinánd László 2020-05-28 15:22:35

Igen sajna sok a buhera!
lámpát szereztem hozzá eredeti gyári darabot!
majd a motorral együtt megy a fényezéshez!
végén meg majd egy szép króm kipufogó is lesz!
gázkar kuplung kar is meg van már...
porvédő gumik a teleszkópra stb...
hátsó gumi eredeti gyári még! első cserélt!

183535: Elek Péter 2020-05-28 08:06:40

Jó kérdés a típusmeghatározás. Ez egy olyan szinten össze-vissza tákolt masina, amiről nagyjából el lehet mondani, hogy Simson.
Talán N típus lehetett valaha, mert nincs gyújtáskapcsolója, de itt ez sem biztos.

Egy biztos, az első lámpa nem a sajátja, ezen még a fém házas lámpa volt eredetileg.
előzmény: (183530) Ferdinánd László

183534: Ferdinánd László 2020-05-24 16:13:58

szeretném minél közelibb gyári állapotot elérni..
persze nem az utolsó csavarig...
első lámpa milyen fajta kell rá? eredetileg?
gázkar?
köszönöm a segítséget!
sárvédők már meg vannak! mert amik rajta vannak elég ramaty .... vágottak hegesztettek stb

183533: Kiss Gergő 2020-05-24 15:29:20

Ez a váz szerintem elég késői darab.
Ha beírod a vázszámot, úgy gondolom, Elek Peti meg tudja mondani, hogy kb. mikori gyártás lehet.
előzmény: (183532) Ferdinánd László

183532: Ferdinánd László 2020-05-24 13:53:23

igy tudom csak a képeket feltenni!
ennyi kép van csak a motorról...
sajnos nem itthon van a hol lakom :)

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=wsdg4hq5k0531otdsofi.jpg

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=12fibmaedopusdhxvyzj.jpg

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=9ayaa1dh3qjt9vxivdak.jpg

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=02qflszbfpu4duq6ayhm.jpg

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=1873otbcuayxaivvmklp.jpg

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=9x0loo3yul6xu93yxii5.jpg


http://kepkezelo.com/viewer.php?file=36vjecv1vfcqavl04u6p.jpg


http://kepkezelo.com/viewer.php?file=x0wiuullkvcf7tsh0eq6.jpg

adattábla nincs meg rajta
köszönettel Laci

183531: Kiss Gergő 2020-05-24 12:28:40

Heló,

rakj be ide képet a motorról.
Adattábla megvan?
előzmény: (183530) Ferdinánd László

183530: Ferdinánd László 2020-05-24 11:49:32

Sziasztok!
Új vagyok még itt a közösségbe!
Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni!
lenne egy Simson S50B motorom amit szeretnék felújítani..
meg akadtam... lámpa nem hozzá való ami fent van ez kiderült... róla
gáz kar is kellene el van repedve a ház alul...
meg össze vissza bele van fújkodva a vázba stb... festékkel fényezés nem eredeti!
sárvédőket szereztem hozzá azok meg vannak meg 1-2 gumi alkatrészt!
De szeretném ha tudna valaki segíteni nekem tényleg a pontos típus meghatározásában
illetve milyen fajta lámpa kell rá stb.. képet tudok küldeni róla
ha minden meg van menne a fényezőhöz !
Segítséget nagyon megköszönném!

183529: Sallay György -skac- 2020-05-19 21:07:43

Nos én semmiféle bogárültetést nem vállalok. A menet az, hogy veszünk egy gyári, vagy ahhoz hasonlóan jó geometriával, és méretekkel megegyező, valamint hasonló silíciumtartalmú, alumínium ötvözetű, valamelyik túlméretes dugattyút. Na tudom, itt megáll a tudomány. De megyek tovább. Megfúratom a hengert, természetesen hónolva, a kívánt méretlépcsőre, 3 százados, illesztési hézaggal. Hazaviszem, intoval leellenőrzöm, kúposság, ovalitás, hordósság, ívháromszögesség, ívötszögesség stb szempontjából. Henger felső élét letöröm, bár nekem letörik még az esztergán. Csatornák éleit letöröm. Beállítom/leellenőrzöm a gyűrűhézagot. Derékszögelést ellenőrzöm, beállítom. Préssávot mérek. Van még kedved, motort szerelni, vagy fejtsem ki bővebben?
Ó, ez csak egy Simson.
előzmény: (183527) Lippai Kristóf

183528: Sallay György -skac- 2020-05-18 13:19:00

Ha eddig elment akkor már nem lesz baja. Ha meg elfogadhatóan megy, akkor járj vele.
előzmény: (183527) Lippai Kristóf

183527: Lippai Kristóf 2020-05-18 13:07:17

Nem használtam földúton, csakis aszfalton. A karburátor gumiharangja, ami a karbi és a légszűrődoboz között van, nem repedezett, nem szív sehol falsot. Légszűrő gyári és arany tiszta. Nem értem mit ronthattam el. Nagyon figyeltem mindenre, úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva. Esetleg a benzin koszos lehtett? De van rajta benzinszűrő, azon csak látnám, ha koszos lenne. Sajnos anyagilag nem vagyok azon a szinten, hogy sokat költsek rá, mert munkahelyet váltok és lehet utaznom kell.. Így is kelleni fog rá kipufogó és egy jobb fényezés.
Mit tennél, ha a helyemben lennél? Említetted a gyűrűtörést, és ezzel bogarat ültettél a fülembe. Ha így használnám tovább, valószínűleg ez lesz a vége? Vagy a főtengelyem adná meg magát, nemde?
előzmény: (183526) Sallay György

183526: Sallay György -skac- 2020-05-17 12:15:10

Ha már a hengert újra fúratnád, akkor valami jó hengerfúróhoz kell vinni, ezekhez még lehet szerezni gyári dugattyút, persze beszerelés előtt kis gumikoronggal letörni az éleket, na de az már a szerelő munkája szokott lenni. Én pl a hengerfúrótól nem is kérem, hogy törje le, van aki nem is szándékozik, hiszen kész a gépmunka a többi a szerelő dolga. Úgy mint a gyűrűhézag, vagy a derékszögelés stb.
És azért jó tartani gyári dugóval is 3 század illesztési hézagot.
Érdekes, hogy ott látszik rendellenes kopás, ahol a gyűrűk járnak. Akár be is feszülhetnek a gyűrűk, de akkor már törni is szokott, szóval nem tudni pontosan mi okozta. Vagy tényleg homok, vagy a fénykép nagyítja fel.
előzmény: (183524) Lippai Kristóf

183525: Reiter Tamás -Reiti- 2020-05-17 11:45:36

Az a henger olyan mint ami légszűrő nélkül a homokban...
Ritka ronda.
előzmény: (183524) Lippai Kristóf

183524: Lippai Kristóf 2020-05-17 07:59:30

Nem vettem annak.
300 km-ig 1:33-as keverékkel jártam, utána 40-essel. Az olaj valami félszintetikus Castrol, most fejből nem tudom. Bejáratás alatt egyetlen egyszer akart megragadni, pedig nem húztam, akkor tettem azt, hogy kuplung be, pár kisebb gázfröccs, lassítás és finoman vissza kettő. Sokat olvastam a bejáratásról és direkt kerültem a dombos-hegyes vidéket, illetve a "na nézzünk egy végsebességet" cím alatti mutatványokat. Lehet elrontottam valamit vagy nem vettem figyelembe. :/
Akkor nagyobb a baj, mint gondoltam. Tehát az a biztos, hogy felújítatom a főtengelyt és a hengert is újra honoltatom?
előzmény: (183523) Sallay György

183523: Sallay György -skac- 2020-05-16 20:18:55

Általában a fotók csalnak, vagy rossz, vagy jó irányba, de ezek a képek nem szépek, mondhatjuk csúnyák. felkenődés, megragadás utáni nyomok? Mittudomén.
Szóval, egy szépen bejáratott hengerfal, nem így néz ki. Na de, nem vitaindítónak szántam.
előzmény: (183521) Lippai Kristóf

183522: Sallay György -skac- 2020-05-16 17:17:19

Most nem érek rá megnézni, de a főtengely kínai szetthez képest akkor elfogadható.
előzmény: (183521) Lippai Kristóf

183521: Lippai Kristóf 2020-05-16 16:55:07

Én is arra voksolok, hogy még használható, azonban alig ment ez a főtengely 900 km-t. És új utángyártott, 9000 Ft-os kategória. Ezek szerint mellényúlhattam és érdemes lenne felújítani.
Előgyújtással volt egy kis sztorim, nem túl sok kilómétert tettem meg vele helytelenül beállított gyújtással. Hogy mennyi az annyi, azt nem tudom, de ezek szerint az is adhatott neki.
A hengeremet is érdekesnek találtam. Úgyszintén 900 km van benne honolástól számítva és az egyik oldalán látszik, illetve egy kicsit érezni is a vállasodást. A dugattyúm fekete volt még a gyűrűk alatt is, de mint írtam, szimeringes volt a motor. Nem lehet, hogy a hajtóműolaj okozta volna a feketedést a dugón? Íme pár kép a hengerről:

http://kepkezelo.com/images/m4hhdud7edo9mivlaez3.jpg
http://kepkezelo.com/images/3bhjqajzbus05g7sd6ow.jpg
előzmény: (183520) Sallay György

183520: Sallay György -skac- 2020-05-16 13:42:45

Te nem a "lógást" nézed, hanem csak billegteted. Ez a főtengely még az elfogadható kategória, jónak nem nevezném, de radiálisan nem látszik ebből a videóból, hogy mekkora a kopás, de 1-2 tizedre tippelnék. Mindenesetre szétszedés esetén felújítandó. Általában a főtengely szétnyoméása után látszik meg, hogy mennyire van kipattogzva, beverődve, a csapágyfelület a görgők és a csap. Van, hogy egy egész jó is ki van pattogzva,be van rágódva, de egy megnövekedett illesztési hézagú is van, hogy jó felületekkel rendelkezik, csak a sok futás miatt kopott. Gyári anyaghiba, meg elégtelen kenés, kevés olaj, nem belevaló olaj, is játszik természetesen.
A rendellenes kopást általában a helytelen előgyújtás, az öngyulladás, detonációs égés, nem belevaló gyújtógyertya okozzák. Tuning gépnél még a túlzott sűrítés is belejátszik.
előzmény: (183519) Lippai Kristóf

183519: Lippai Kristóf 2020-05-16 10:49:59

Próbáltam videót készíteni arról a bizonyos "lógásról".

https://www.youtube.com/watch?v=eeqfEO4ZTqM
előzmény: (183518) Sallay György

183518: Sallay György -skac- 2020-05-11 08:22:32

Az új gyári is billen a felső szemnél 0,5 mm-t
előzmény: (183515) Lengyel László

183517: Lippai Kristóf 2020-05-11 07:29:45

Igen, hasonlót tapasztalok én is!
Nekem is dettó utángyártott a főtengely és még alig van benne 1000 km, de már "bólint" az alsó csapszegnél. Azonban hosszirányban (fel-alá) nem mozog szerencsére. Ez a nagy dilemma. Kérdés az, hogy vajon mennyit bírna még el. Mondjuk dúsabb keveréket használnék, illetve nem nyúznám a motort. Hozzáteszem, eddig sem gyilkoltam, kellemes 40-45-tel járkáltam mindenfele.
Vagy egyáltalán visszatehető-e gond nélkül.
Majd megpróbálok videót közzétenni a félreértések elkerülése és pontosítás miatt.
előzmény: (183515) Lengyel László

183516: Lippai Kristóf 2020-05-11 07:23:00

Nagyon jól néz ki! Szerintem ez az egyik legszebb szín Simsonok közül.
előzmény: (183510) Fehér Ferenc

183515: Lengyel László -llax- 2020-05-11 01:28:02

Én az oldalirányú lógás és a "visszatehetem?" kérdésből gondoltam erre a "bólintásra".

Ilyen jelenséggel zsír új utángyári főtengelynél is találkoztam. Észlelhető hosszirányú játéka nem volt a hajtórúdnak, viszont az alsó csapszegen csúszást nem engedve, a felső szemnél több tizedet mozdult jobbra-balra.
előzmény: (183509) Sallay György

183514: Sallay György -skac- 2020-05-10 20:41:13

Hoppá. Én is régóta unom, részfeladatokat szívesen csinálok, blokkfúrás, főtengely felújítás menetjavítás, de hengert már rég nem készítek, blokkfelújítás is csak jóbarátoknak.
előzmény: (183512) Fehér Ferenc

183513: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:25:18

Kétoldali szimering csere is volt.

183512: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:22:33

A nejem is segített a hátsó telót összerakni.
Egyébként ez volt az utólsó, végképp meguntam.
előzmény: (183511) Sallay György

183511: Sallay György -skac- 2020-05-10 17:17:16

Nagyon tudsz, és gyorsan, valamint egymagad.
előzmény: (183510) Fehér Ferenc

183510: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:08:59

Előtte utána






183509: Sallay György -skac- 2020-05-10 14:59:46

Véleményem szerint jól diagnosztizált, jól is mért, mert oly mindegy alul vagy felül méri, a lógás méretét méri mindkét esetben, hiszen a hajtórúd alsó része is ugyanolyan mértékben mozdul, mint a felső. Nade. Ha ekkor a mérvű a mért érték, az nem természetes kopás, hanem a görgők, ill. a kosár megállása, megszorulása esetén a görgők súrlódnak. Csúsznak a csapon és lelapolódnak.
Mint említettem helytelen felújítás után előfordul, ha megszorítják a kosarat. De olyan eset is előfordulhat, hogy megragad egy görgő, netán felkenődik, és megfogja a kosarat. A végeredmény mindig az, hogy megállnak a görgők, nem gördülnek, hanem súrlódnak.
Szóval, természetes elhasználódásnál, tizedekben mérhető a kopás, ilyen esetben meg milliméterben.
előzmény: (183508)

183538 - 183509 | 183508 - 183479 | 183478 - 183449 | 183448 - 183419