Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182862 - 182833 | 182832 - 182803 | 182802 - 182773 | 182772 - 182737 | 182736 - 182707 | 182706 - 182677 | 182676 - 182647

182772: Fehér Ferenc 2019-06-10 20:36:20

Ha jó, akkor mind könnyen indul. Esetedben előbb a karburátor beállítását vizsgálnám.
Mikor melegen indítod, könnyen felpereg vagy csak lassan?
előzmény: (182771) Lippai Kristóf

182771: Lippai Kristóf 2019-06-10 20:25:16

Szép estét!
Azon gondolkodtam, hogy érdemes átalakítani az S50 belső trafós gyújtását S51-es külső trafósra? Jelenleg melegen nem igazán indul a motor, új megszakító van benne, kondenzátor ki van vezetve az oldaldobozba, szikraköz 0,4 mm. Előgyújtás is jól van beállítva. Karburátor vadonat új, légszűrő, kipufogó tiszta. Igaz, hogy külső trafós gyújtásnál érdemesebb Lada trafót beszerezni? Ha igen milyet?
Kérem valaki segítsen!

182770: Sallay György -skac- 2019-06-10 18:56:35

Állok elébe!
előzmény: (182769) Reiter Tamás

182769: Reiter Tamás -Reiti- 2019-06-08 00:33:10

Köszi, akkor B verzió lesz... ;)
előzmény: (182767) Sallay György

182768: Sallay György -skac- 2019-06-07 08:58:52

Ja, igen. Átmérő 53 mm-ig veszélytelen a dolog, afölött már gyújtás oldalon átlyukadhat.
De van olyan, hogy átm 54-nél sem lyukad még ki, öntvénye válogatja.
Lyukadás veszély esetén, jobb előre felhegesztetni.
(mert morogni szokott, hogy miért nem előtte vittem, miért így lyukasan.) (hát mert azt hittem ki fogja bírni)
előzmény: (182766) Reiter Tamás

182767: Sallay György -skac- 2019-06-07 08:45:09

Persze megcsinálom, (egy hangos "kösz"-ért) nincs egy félóra sem. Csak postára nem szeretek járkálni, illetve inkább a csomagolás adminisztráció, amit kerülnék.
előzmény: (182766) Reiter Tamás

182766: Reiter Tamás -Reiti- 2019-06-06 23:02:08

Kéne majd nekem is egy blokkfúrás.
Arra gondoltam hogy télen betenném a blokkfeleket, hengert, pénzmagot egy dobozba és elküldeném futárral.
Télen lett egy kocsim vagyis egy meg egy bibis, úgyhogy el is vihetem. Inkább jó időben kirándulnék.
Van esély rá hogy vállalod?
Abszólút nem sürgős mert ez egy "soha" el nem készülő motor lesz.

Egyszer túrtam már ki csapos köszőrűvel, de az pont elég volt. :D
előzmény: (182761) Sallay György

182765: Sallay György -skac- 2019-06-06 22:17:46

Igen inox 3-as laposvas, alig bírtam meghajlítani.
előzmény: (182764) Fehér Ferenc

182764: Fehér Ferenc 2019-06-06 20:47:30

Gondolom a plexi tartó.
előzmény: (182763) Sallay György

182763: Sallay György -skac- 2019-06-06 19:42:27

Ahogy mondod Tegnap a tetőled kapott elektróda is részt vett.
előzmény: (182762) Fehér Ferenc

182762: Fehér Ferenc 2019-06-06 19:04:23

Nem aprózod el. Egy hétre is elég volna. :)
előzmény: (182760) Sallay György

182761: Sallay György -skac- 2019-06-06 18:30:01

Na, ma megcsináltam a karbira a két flancsnit, még egy blokkfúrás is lett, meg a Guzzin fékfolyadékot cseréltem.
előzmény: (182760) Sallay György

182760: Sallay György -skac- 2019-06-06 10:52:11

Én tegnap magamhoz lépest rekord mennyiséget dolgoztam, vizes hengerhez blokkfúrás, deszkakerítés csavarozgatás, Yamaha dragstarra plexitartó készítése inox anygból, kis gépsatu menetes orsójába hajtókar készítése, valamint minden munkálat után rendcsinálás, műhelytakarítás.
Rájöttem, nem is annyira idegen a munka számomra, csak fárasztó.
Ma meg valami Scarabeo karburátorra méretnövelő karikák készítése, műanyagból.
Elég lesz ez egy időre.

Ja meg a kis SR 50 üresjárati fúvókáját kéne nagyobbra cserélni, a túl intenzív szivatót pedig leszabályozni, meg is van az első lépés, aknatérfogat csökkentő benzincső darab a búvárcsőre, első lépésben.
előzmény: (182759) Fehér Ferenc

182759: Fehér Ferenc 2019-06-05 19:45:19

Ma is dolgoztam meló után. Egy ágaprító 40-es tengelyét kellett összehozni egy 6 bordás kardán csonkkal.
előzmény: (182757) Horváth Miklós

182758: Fehér Ferenc 2019-06-05 19:41:08

Ha jól emlékszem akkor igen, legalábbis amit a FB-n megosztottál.
előzmény: (182757) Horváth Miklós

182757: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-05 06:49:06

Ja, így már egyértelmű, bár ezt feltételeztem, de nem voltam benne biztos. Én szabadkézből vágok menetet gépben, tehát kézzel tartom a metsző hajtóvasát. Ha meg lényeges az egytengelyűség, akkor eleve késsel vágok menetet.
Pénteken egy 28X5-ös balos trapézmenetes anyát kellett készítenem egy kollégának, fémszalagfűrész satujához. Meglepően gyorsan elkészültem vele, pedig ugye a kést is akkor kellett elkészíteni.

Gondolom akkor a többi, utóbbi időben feltöltöttet is láttad.
előzmény: (182754) Fehér Ferenc

182756: Pogácsás Gábor -Pogi- 2019-06-04 23:39:30

Milyen van ebben? Hatlapfej-12mm átmérő-8-as menet?
Ezt én M12-es illesztett horganyzott csavarból oldottam meg. Mivel akkor horror áron találtam elérhető helyen csavart kerékkel együtt. Mivel a legkisebb elektromos fűnyíró és a kerék is drága volt, így szinte egy olyan gép árának feléért lett volna. Így meg volt vagy 500 Ft talán (nem tudom mennyibe került a csavar, és azt sem, hogy 1 vagy 2 db kellett, hogy meglegyen a 4 tengely). És még "esztergálhattam" is. Mondjuk még nekem sem volt kihívás az esztergálás, mivel nem kellett nagy pontossággal dolgozni, és mivel kölcsön esztergán csináltam, így inkább siettem.
előzmény: (182755) Lengyel László

182755: Lengyel László -llax- 2019-06-04 21:46:27

Olyan keréktengelyből kellene szereznem egy garnitúrát, mint ami abban a fűnyíróban is van. (ennek a benzines "testvéréhez", mert ezekhez 12mm-es kell, sok máshoz meg 1/2"-os) Eddig tudtam venni emészthető áron (~1000Ft/db.), újabban csak horror áron találok. Vagy zárt gördülőcsapágyas megoldásra kellene váltani... Kb. 2-3 szezont bírnak a tengelyek.
előzmény: (182753) Horváth Miklós

182754: Fehér Ferenc 2019-06-04 20:35:53

A pontos nevét nem tudom, ezért nem írtam. :) A szegnyeregbe dugom és menetmetszőt rakom bele. 20, 25 és 38mm. Kell még 30-as és 45-ös.
A filmet már aznap láttam.
előzmény: (182753) Horváth Miklós

182753: Horváth Miklós -MIKI- 2019-06-04 19:59:27

Szép, bár én ellenállhatatlan vonzalmat érzek minden fényes vas iránt. Szóval már csak azt kellene tudni, hogy "miez ez"?

Én meg ezt csináltam a minap.

előzmény: (182752) Fehér Ferenc

182752: Fehér Ferenc 2019-06-04 17:58:16

Jelenleg ezen ügyködöm.

182751: Lengyel László -llax- 2019-06-01 19:01:37

Ilyen a privát üzenet funkció is.
Ott lenne az e-mail cím, de a többségnek valójában nincs ott. A nethasználók egyre jelentősebb hányada nem használ (közvetlenül) e-mailt, akik használnak is, nem levelezőprogramon keresztül, illetve sokak meg sem találnák az e-mail címet.

De ha ezek és az összes szokásosabb fórum funkció elérhető lenne, az sem sokat segítene. Ahol mindezek megvannak, ott is jelentős elnéptelenedés van folyamatban, kb. 8-10 éve.

Vannak az "új belépők" (a net világába). Itt elsősorban a 40 (és kicsit a 30) feletti korosztályra gondolok, akik még nem "belenőttek" ebbe a világba, hanem jelentős részük nélküle nőtt fel és nem is erőltették az elérését az okostelefonok (és a Facebook...) elterjedéséig. Nem kis részük alig ismeri a net közösségi platformokon kívüli területeit. Ugyanakkor a közösségi oldalakon többé-kevésbé jelen vannak, jelentősen növelve a "vonzó tömeget".
Ha valamiért onnét tovább akar lépni, egyre több helyre (pl. webshop, cikkek utáni hozzászólás, Ebay, de nekik inkább a Wish) a Facebook vagy a Google (Android) loginjával beléphet, ehhez (különösen mobil eszközökön) még a felhasználónevét vagy jelszavát sem kell tudnia (egyszer segít neki valaki ezeket létrehozni, onnantól az övé a világ - legalábbis a közösségi média köré épülő). Egy olyan regisztráció, ami pl. ide is kell, a mai felhasználók (főleg a sok "új") jelentős hányadának egyszerűen túl nagy macera, egy részük talán meg sem tudná oldani segítség nélkül. (Így volt ez régebben is, de akkor még MUSZÁJ volt legalább egy kicsit tanulgatni, ha nem volt kéznél állandó segítő...).

A mai nethasználók többsége számára minden út a közösségi média irányába vezet. Amíg lehet, én próbálom csak "bottal piszkálni":) , a szükséges minimumon használni (néhány kapcsolattartás még nekem is egyszerűbb úgy - mondjuk a telefonomon le van tiltva a gyárilag előtelepített Fb app...)
előzmény: (182750) Varga Ferenc

182750: Varga Ferenc -starsky- 2019-06-01 07:54:17

A keresési funkció hiánya miatt is elmaradoznak.
Tudom, közvetve lehetséges, de rohadtul kényelmesedik a többség.

182749: Lengyel László -llax- 2019-05-29 22:30:41

Nagyon leegyszerűsítve akár ezt is lehetne mondani, de ez a dolog nagyon összetett.

Csak 1 mellékszál:
Kizárólag net elérése miatt egyre kevesebben (vagy inkább kisebb arányban) használnak PC-t. Ez a fórum mobil eszközökről sokak számára nehezen kezelhető. Az kezdő URL (simson.hu) beírásával gyakorlatilag elérhetetlen (a Flash több éve kukázva lett - sőt, Android-on "hivatalosan" csak néhány, mára elfeledett készülékhez készült, általánosságban nem is volt).
Ugyanakkor a "webkettes" platformok szinte minden eszközről, ma már majdnem bárki számára elérhetők.
Van némi különbség...
előzmény: (182746) Elek Péter

182748: Fridel Norbert -Norb-ee- 2019-05-29 21:51:58

Én még vagyok! Bár inkább csak olvasok,de azt tizen éve :D
előzmény: (182746) Elek Péter

182747: Horváth Miklós -MIKI- 2019-05-29 21:39:57

A fő ok, valóban ez. Mások pedig másik márkára váltottak, és így már nem járnak ide.
előzmény: (182746) Elek Péter

182746: Elek Péter 2019-05-29 20:14:37

A fb. elvitte az embereket.
előzmény: (182745) Fehér Ferenc

182745: Fehér Ferenc 2019-05-28 21:52:46

Most néztem 2016-os hozzászólásokat, sokan nincsenek már jelen az oldalon közülük.
Inkább úgy, írom kevesen maradtak.

182744: Ujvári Gábor 2019-05-26 15:57:08

Endurohoz gyári vizes matrica szettet tud vki i? :O :)

182743: Lengyel László -llax- 2019-05-26 14:49:42

A fedezet még nincs meg rá :) (a teljes rendszerre, beleértve a rengeteg földi kiszolgálóegységet - az sok-sok milliárd dollár)
Viszont van több százmillió lehetséges ügyfél. (nem mind az övék lenne - a konkurencia is építkezik) Többször ennyi (milliárdok) ember van szélessávú (vagy bármilyen) internet nélkül, de ebből csak néhány százmillió az, aki fizetni is tudna érte.

Szélessávú lefedettségben ne a hazai állapotokat nézd, mi az elérhetőség tekintetében igen jól állunk (kihasználásában már nem), mobil szélessáv lefedettségben a világ elitjébe tartozunk (mi a 8., az osztrákok a 39., az angolok a 43., a franciák a 61., németek a 70. helyen), Európán belül csak a Hollandia előz meg minket. Ez van, amikor nem gazdasági alapon, hanem EU-s és állami támogatásokból épül a hálózat - ahol gazdasági alapon megy a dolog, ott a várostól távolabbi falvakra tesznek magasról a szolgáltatók (vagy nagyon drágán szolgáltatnak - a beruházásoknak meg kell térülni, sőt, valami haszon is kellene). Itt Európában, tőlünk nyugatabbra is tízmilliók vannak (pénzzel a zsebükben) vállalhatóbb internet nélkül.
előzmény: (182742) Kiss Gergő

182742: Kiss Gergő 2019-05-26 13:54:50

Aztabetyárját, ez a pali nem szarral gurigázik.
előzmény: (182741) Lengyel László

182741: Lengyel László -llax- 2019-05-26 13:39:50

Igazából nem maradtál le, mert akár ma is látható (hely és időpont más), csak egyre kevésbé. 24.-én, hajnalban küldtek fel 60db. Starlink műholdat (ezek még csak kísérleti példányok). Amíg viszonylag közel vannak egymáshoz elég látványos, de kicsi műholdak, így amikor eltávolodnak egymástól (azon vannak, folyamatosan), egyre kevésbé láthatók.

Mi lesz itt, ha bejön a dolog és pár év alatt felküldik mind a 11927(+tartalékok) darabot???

*Starlink: Elon Musk nem csak autógyártással, és műholdindításokkal, hanem internet szolgáltatással is foglalkozni akar, így már nem csak rakétákat, hanem műholdakat is fejlesztenek és gyártanak. Vállalható sebességű és késleltetésű internet szolgáltatás, akár Szibériában, akár a Szaharában, vagy az Antarktiszon, repülőkön, hajókon, de amiből a leginkább bevétel várható: viszonylag civilizáltabb országok (~fizetőképes kereslet) városoktól távoli lakott területei (még nyugat-Európában is van bőven lefedetlen hely, sokkal rosszabb a helyzet, mint hazánkban).
(Műholdas internet eddig is létezett, csak real time dolgokhoz vállalhatatlan késleltetéssel és/vagy nagyon kicsi sebességgel. Itt viszont a földi kapcsolatokhoz hasonló minőség a cél. Ehhez a műholdaknak nagyon alacsony pályán kell keringeni - ezért is, + az ügyféloldali olcsó készülék miatt is, nagyon sok kell majd belőlük)
előzmény: (182739) Kiss Gergő

182740: Sallay György -skac- 2019-05-26 09:20:08

Válogass.

https://ripost.hu/kat-kompost.napiufo
előzmény: (182739) Kiss Gergő

182739: Kiss Gergő 2019-05-26 08:18:05

Na miről maradtunk le? :)
előzmény: (182738) Lengyel László

182738: Lengyel László -llax- 2019-05-25 22:02:26

Akinél tiszta az ég... 22:36-tól érdemes dél felé az eget nézegetni :) Olyat láthat, amit eddig még nem.

182737: Fehér Ferenc 2019-05-23 20:49:29

Gondosan ügyeltem, hogy ne találkozzon a hegesztett résszel. Az egyiken még látszik egy kis barna szakasz ami a hegesztésre utal.
A csavar M12x120.
előzmény: (182736)

182862 - 182833 | 182832 - 182803 | 182802 - 182773 | 182772 - 182737 | 182736 - 182707 | 182706 - 182677 | 182676 - 182647