A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
MIKI!
A Briggs motorok műanyagnyelves indítószerkezetével vannak negatív tapasztalataid?
Mert szerezni kellene egy komplett szerkezetet, de most mindenütt csak műanyagnyelveset látok (amihez saját csésze is kell), a fémnyelveset jelenleg csak alkatrészenként tudnám összeszedni.
Egy új kötélorsó és nyelvek (kiköpte, nem találtam meg) mindenképp kellenének, de a házban az átvezető gyűrű is csúnyán kopott = legjobb kompletten cserélni.
182801:
Fehér Ferenc
2019-06-12 20:52:52
Én még 130-at soha nem költöttem simsonra max amikor megvettem.
A jelenlegi Simsonommal én is hasonlóan jártam, miután eléggé lepusztultan megvettem és elkezdtem szétszedni hát akkor csodálkoztam hogy ez hogy a fenébe indult be és ment eddig, mikor a karbi, a gyújtás, a váltó mind rossz. Ezenkívül csapágyas, szimeringes, a henger kikopva a fenébe. Ja, és az elektronika és a fékek is halottak. Na de két hónap alatt összeállt a gép , igaz hogy kb 130000 Ft-ot kihúzott a zsebemből de azóta hozzá se kell nyúlni, ez volt két éve.
Én azt javaslom ha nem akarsz vele kínlódni akkor nézesd meg egy simsonos szakival (már ha van ilyen ismerősöd).
Jaj má' Feri. Hát ez a film ma reggel került fel. A második rész még várat magára. Tegnap alig volt melóm. Ma meg majd meg szakadtam, tehát hobbizni nem volt idő.
Ezek ilyenek, szisztematikusan kell javítani mindent. Utána jó lesz, főleg, ha kiismered.
Nekem jelenleg 4 simsonon van, mind másképp viselkedik pl. indításkor. stb.
Egy új blokkal sem jársz jobban, kezdheted előről az egész mizériát.
Köszönöm, azt is ellenőrizni fogom és beállítom.
Ezekmellett még egy valamit észrevettem. A kuplungom kúszik, pedig reszeltem a lamellákon és a kosárban sem szorul, mégis sebességbe rakásnál kicsit megugrik és az ürest is nehezen veszi.
Lehet nem ide tartozik, de már rahedli sokat költöttem erre a blokkra (főtengely, gyújtótekercs, kondi, karbi, megszakító, csapágy, szimering és még sorolhatnám), de egyszerűen mindig előjön valami betegsége. Például már április óta nem megy, ez a baja, az a baja. Februárban lett rendbe rakva a blokk, és 2 hónapig tökéletesen működött. Azóta nagyon ritkán használom. Maguk szerint eladjam a blokkot és vegyek valami működőképeset? Mert már csak az idegeskedés megy vele, arról hogy mikor hagy az út szélén...😕
Ja, hát története van annak. Kb. egy hónapja bejött a műhelybe egy úr, és mondja, hozott nekem pár esztergályos cuccot. Gyanakodva mondtam neki, hogy én nem kértem senkitől semmit, azt sem tudom mit hozott, de legfőképp azt nem, hogy mit mennyiért ad. Azt mondja ingyért. Na, akkor nézzük csak! De most hogy idáig értem a mondandómmal, már be is ugrott, hogy írtam én itt erről. Gyuri még reagált is rá. Szerintem képeket is tettem be. Vagy az album linkjét. Na ott van a képeken a cuccok között ez a szerkezet.
Persze, hogy piszkálta a csőrömet, hogy van is, meg nincs is, mert használni nem lehet a sérült csigakerék miatt. De csak tervezgettem, hogy megjavítom. Aztán volt ez a pünkösdi ünnepkör, amikor jutott rá egy kis idő, illetve tegnap is kevesebb melóm volt, így be tudtam szorítani ennek a javítását.
A sörös doboz talán jó ha 0.4 mm-re össze tudod hajtogatni, a papírt nem ajánlom (könnyen gyűrődik). De a legjobb a hézagmérő lenne, 1000 Ft körül kapsz egy készletet úgyhogy nem is drága. Azzal a gyertya elektródahézagot is pontosan be tudod állítani (az is 0.4 mm legyen)
Én csak szemre állítottam be, speciális eszközöm (hézagmérőm) nincs hozzá. Esetleg van valami anyag, ami megegyezik a 0,4 mm-es vastagsággal? Gondolok itt papírra vagy sörösdobozra. Tolómérővel próbáltam anyagokat mérni oda, de ugye azzal sem lehet pontos értéket meghatározni.
Pár éve tönkre ment egy kismegszakító. Lecserélték vasárnap, de azt mondták, hogy ki van adva, hogy ilyenkor a többit is le kell cserélni. Mivel vasárnap volt estefelé megegyeztünk, hogy napokon belül jönnek cserélni. Ennek pár éve. Ha arra kerül a sor majd felelevenítem az ügyet.
A leírtak az abszolút minimum értékek (amikor minden a lehető legjobb), jó lenne látni a motor adattábláját is (közben számolgattam is - D karakterisztikával legyen 3x16A a minimum és lágyindítós C esetén is 3x16A).
3xD16A vagy 3xC20A vagy 3xB32A esetén már biztosan megy. D karakterisztikás kismegszakítót a szolgáltató lakóházra nem tesz, a C-ért kell némi ismeretség vagy nagyon verni kell az asztalt.
Kinéztem egy esztergát csak nem tudom, hogy nálam bírná-e a kismegszakító. Dokumentáció szerint 10KW-os motor van rajta azt nem láttam benne, hogy milyen indítása van.
Gondolom az indulás miatt kérdés.
3xD10A vagy 3xC16A vagy 3xB25A (de inkább 3xC20A vagy 3xB32A), de ha csillag-delta átkapcsolással, vagy egyéb lágyindító megoldással indul, akkor talán a 3xB16A vagy 3xC10A is elég. (a 3xD10A minden esetben)
Ha nem az olcsó után gyártott karbi akkor annak is jónak kell lennie. Az általad leírtak alapján pedig működnie kéne a motornak. Így látatlanban több ötletem egyenlőre nincs.
Igazából sehogy. Menet közben MÉG nem volt semmi, 3-4 km-t mentem vele. Hazaértem, leállítottam, majd rá egy fél percre indítanám, de semmi. Röffent párat és kész. Langyosra hűlt a henger, akkor néztem a gyertyát, ami szép őzbarna volt, és ekkor állítottam be kisebb gyertyahézagot. Visszaraktam és indult. Alapjárat hidegen-melegen van, gyertya szép, úszószint jól van beállítva, 70-es főfúvóka van benne, szivatónak sincs baja, súbertű alulról a 2.ban van azt hiszem. A karburátor és henger között van egy fél centis bakelit lap, hogy ne melegedjen fel a karburátor, ha ez befolyásol valamit.
Szép estét!
Azon gondolkodtam, hogy érdemes átalakítani az S50 belső trafós gyújtását S51-es külső trafósra? Jelenleg melegen nem igazán indul a motor, új megszakító van benne, kondenzátor ki van vezetve az oldaldobozba, szikraköz 0,4 mm. Előgyújtás is jól van beállítva. Karburátor vadonat új, légszűrő, kipufogó tiszta. Igaz, hogy külső trafós gyújtásnál érdemesebb Lada trafót beszerezni? Ha igen milyet?
Kérem valaki segítsen!
Ja, igen. Átmérő 53 mm-ig veszélytelen a dolog, afölött már gyújtás oldalon átlyukadhat.
De van olyan, hogy átm 54-nél sem lyukad még ki, öntvénye válogatja.
Lyukadás veszély esetén, jobb előre felhegesztetni.
(mert morogni szokott, hogy miért nem előtte vittem, miért így lyukasan.) (hát mert azt hittem ki fogja bírni)
Persze megcsinálom, (egy hangos "kösz"-ért) nincs egy félóra sem. Csak postára nem szeretek járkálni, illetve inkább a csomagolás adminisztráció, amit kerülnék.
Kéne majd nekem is egy blokkfúrás.
Arra gondoltam hogy télen betenném a blokkfeleket, hengert, pénzmagot egy dobozba és elküldeném futárral.
Télen lett egy kocsim vagyis egy meg egy bibis, úgyhogy el is vihetem. Inkább jó időben kirándulnék.
Van esély rá hogy vállalod?
Abszólút nem sürgős mert ez egy "soha" el nem készülő motor lesz.
Egyszer túrtam már ki csapos köszőrűvel, de az pont elég volt. :D
Én tegnap magamhoz lépest rekord mennyiséget dolgoztam, vizes hengerhez blokkfúrás, deszkakerítés csavarozgatás, Yamaha dragstarra plexitartó készítése inox anygból, kis gépsatu menetes orsójába hajtókar készítése, valamint minden munkálat után rendcsinálás, műhelytakarítás.
Rájöttem, nem is annyira idegen a munka számomra, csak fárasztó.
Ma meg valami Scarabeo karburátorra méretnövelő karikák készítése, műanyagból.
Elég lesz ez egy időre.
Ja meg a kis SR 50 üresjárati fúvókáját kéne nagyobbra cserélni, a túl intenzív szivatót pedig leszabályozni, meg is van az első lépés, aknatérfogat csökkentő benzincső darab a búvárcsőre, első lépésben.