Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182232 - 182203 | 182202 - 182173 | 182172 - 182143 | 182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993

182112: Fehér Ferenc 2018-09-01 13:12:28

Eredeti szíj lesz hozzá felhasználva. Délelőtt kerestem meg hozzá.
előzmény: (182110) Lengyel László

182111: Fehér Ferenc 2018-09-01 13:11:35

Lassító áttétel lesz kb fele a motor fordulatnak. Megnéztem újra nagyítóval az adattáblát és nem 17000rpm hanem csak 7000rpm. Ezért lesz csak a fele a lassítás. Ha kevés lesz a motor teszek rá 380V 1.5KW-os motort. Meg valami frekvenciaváltót.
előzmény: (182109) Sallay György

182110: Lengyel László -llax- 2018-09-01 09:49:24

Közvetlenül a bemutatott motor sem bírná meghajtani. Az ékszíjjal is bajban lenne, még az apróbb szíjak vesztesége is túl sok ide. Az eredetileg is alkalmazott hosszbordással jobbak az esélyek.
előzmény: (182109) Sallay György

182109: Sallay György -skac- 2018-09-01 08:19:11

Ha nem tudja a 3000-et, akkor világítótekercsek próbálgatására nem lesz elég. Egy EWR éjszakai funkciós próbájára, még egy kicsit több is kell. (már ha egy 35W-os izzóval nézed) Bár azt váltófeszültségről megtáplálva egy akár 5W-os izzóval is le lehet próbálni. Na de mi ugye az üzemi körülményekre vagyunk kíváncsiak. Sajnos bármennyire annak látszik, alig bírják a kisebb motorok meghajtani. Pl egy porszívó motor nem bírja meghajtani, nem pörög fel melegszik, szóval nem erre való, nem tud felpörögni, csak erőlködik.
Jelenleg az enyém is motor nélkül árválkodik... Nagy fordulatú motoroknál, jó lenne egy lassító áttétel, valami kis ékszíjas.
előzmény: (182107) Fehér Ferenc

182108: Reidinger Ferenc 2018-09-01 00:35:44

Köszönöm a választ!
előzmény: (182076)

182107: Fehér Ferenc 2018-08-31 22:36:54

Még azt volna jó tudni, hogy a elektromos vizsgálatokhoz mekkora a szükséges legmagasabb fordulatszám.

182106: Lengyel László -llax- 2018-08-31 21:55:50

5 kivezetést használ. Nálad csak 4 van (+2 a jeladó).
előzmény: (182104) Fehér Ferenc

182105: Lengyel László -llax- 2018-08-31 21:54:58

Ez egy kefés, "univerzális" motor. (mindegy neki, hogy AC vagy DC táplálás, tetszőleges a DC polaritása is - csak a tekercsk kötésétől függ a forgásirány) Nem csak az elvek miatt univerzális az ilyen, hanem felhasználhatóság szempontjából is. Szakaszos üzemeltetésre, változó fordulatra sokkal jobbak ezek, mint az aszinkron motorok (utóbbiak állandó üzemre és állandó fordulatra jobbak). Az indító nyomatékuk igen nagy, többszöröse, mint maximális fordulat közelében. Terhelés alatt vígan elindulnak, terhelés növelésére a fordulat esik, miközben a leadott nyomaték nő.

Kapocsfeszültséggel (akár fázishasítással) nagyjából a leadott teljesítményt (vagy üresjárati fordulatot) szabályzod, a terhelés alatti fordulatszám mindig terhelésfüggő (egyes nagyüzemi felhasználásoknál ez komoly hátrány).
előzmény: (182103) Fehér Ferenc

182104: Fehér Ferenc 2018-08-31 21:28:36

A vidi elején a papíron az első 4-et látom.
előzmény: (182101) Pogácsás Gábor

182103: Fehér Ferenc 2018-08-31 21:27:13

Az adattáblára valami 740/17000 RPM van írva. Csak kíváncsiság, jó lesz nekem a potis szabályzás.
előzmény: (182100) Lengyel László

182102: Lengyel László -llax- 2018-08-31 21:26:36

Meg azt se tudja (vagy csak nem akarja elmondani?), valójában mit csinál.
előzmény: (182101) Pogácsás Gábor

182101: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-08-31 21:24:32

A videón nem valami régebbi/másfajta mosógépről van motor?
Ha jól látom 5 kivezetést használ.
előzmény: (182099) Fehér Ferenc

182100: Lengyel László -llax- 2018-08-31 21:24:58

Több megközelítés is van erre. Némelyik motor ez plusz 1 kefével, vagy csapolt állórész tekerccsel kapásból "tudja". (a videóban a "kerek" motor a trükkös) Nálad nem ez a helyzet. Ilyen kefés motor került régen a mosógépbe, ha valamiért nem aszinkron motort tettek bele.

A másik lehetőség a soros és párhuzamos gerjesztés. A névleges felénél kisebb feszültségen ezzel kedved szerint variálhatsz (a párhuzamos lesz a gyors), névleges feszültségen csak akkor, ha a motor "tudja" a párhuzamos gerjesztést. (a videóban ezzel játszik a "szögletes" motornál) Régebben volt ennek jelentősége, de elektronikus szabályzás mellett teljesen feleslegessé vált, legtöbb ilyen motor régóta (csak) soros gerjesztésű.
előzmény: (182099) Fehér Ferenc

182099: Fehér Ferenc 2018-08-31 21:10:16

A videón a lassú meg a gyors fordulatot nem értem.
előzmény: (182093) Lengyel László

182098: Fehér Ferenc 2018-08-31 21:06:22

Reggel majdnem kivasalt egy kamion. Nem adta meg az elsőbbséget körforgalomban. De nem hagytam magam, vállammal kitaszítottam a körforgalom szélére. :) Simsonnal voltam.

182097: Fehér Ferenc 2018-08-31 21:03:01

Nekem csak így megy. Kérdezek, kutatok a neten, fényképezek. :)
előzmény: (182096) Lengyel László

182096: Lengyel László -llax- 2018-08-31 20:43:51

A működési elvekből kell puskázni, nem más gépről :) Persze nem árt némileg ismerni a mosógépeket. Nálam a fénykép az utolsó (kivéve, ha alapos, célzott dokumentáció része), a videó az utolsó utáni, ha valami műszaki információhoz akarok hozzájutni.
előzmény: (182094) Fehér Ferenc

182095: Fehér Ferenc 2018-08-31 20:40:42

Ilyen szabályzóm van hozzá. Ilyen bedugós kidugósra csináltam meg.
előzmény: (182091) Lengyel László

182094: Fehér Ferenc 2018-08-31 20:37:21

Rendben, kipróbáltam mindkét motort 12 volttal. Működik rendesen. Régebben már próbáltam az egyiket arról nincs kép az majd szétszállt úgy pörgött. Akkor egy flexről puskáztam.
előzmény: (182093) Lengyel László

182093: Lengyel László -llax- 2018-08-31 20:10:07

Az állórészt és forgórészt egymással sorba kötöd. Először tetszés szerint, ha jó a forgásirány, marad úgy, ha nem, akkor megfordítod. Pl. a két zöldet összekötöd, a szürke és a vastag sárga megy a hálózatra.
Jól láthatók a kivezetések (mi hová megy a motoron), ehhez sem rajz, sem videó nem kell, egy eltérő bekötésű csatlakozó csak jól összezavarhat (a két vékony sárgával ne foglalkozz).
előzmény: (182092) Fehér Ferenc

182092: Fehér Ferenc 2018-08-31 19:59:36

előzmény: (182087) Lengyel László

182091: Lengyel László -llax- 2018-08-31 19:59:21

Ha valami nagyobb teljesítményű porszívóé volt (bőven kW felett), akkor az jó lesz hozzá.

Egyébként bármilyen primitív, nagyobbacska (hűtött) triakkal szerelt 3 pontos (aminél a nulla is bekötendő) dimmer szabályzóval jól elvannak ezek.
előzmény: (182089) Fehér Ferenc

182090: Fehér Ferenc 2018-08-31 19:55:43

Remélem.
előzmény: (182088) Sallay György

182089: Fehér Ferenc 2018-08-31 19:54:58

Van hozzá porszívó fordulat szabályozóm.
előzmény: (182087) Lengyel László

182088: Sallay György -skac- 2018-08-31 19:51:14

Ha megbírja.
előzmény: (182086) Fehér Ferenc

182087: Lengyel László -llax- 2018-08-31 19:43:00

A hat vezetékből a két vékonnyal ne foglalkozz, az fordulatszám jeladó. Ezen kívül van kettő, ami a forgórészhez (kefékhez) megy és kettő, ami az állórész tekercseléshez (+1 védőföld). Az állórészt és a forgórészt sorba kapcsolod, ez a soros kapcsolás kapja a hálózatot. Ha nem tetszik a forgásirány, akkor valamelyik (csak az egyik) soros tag bekötését megfordítod.

Ezzel a módszerrel a legnagyobb centrifugateljesítménnyel megy a motor (legtöbb - van olyan is amelyik max. teljesítménynél párhuzamos gerjesztésű), csak szakaszosan üzemeltethető és terhelés nélkül az épségére veszélyesen nagy fordulatra felpöröghet. A fordulatszám (teljesítmény) szabályozás ezeknél már elektronikusan, jellemzően triakos áramkörrel van megoldva, amit digitális áramkörök (az utóbbi kb. 20 évben mikrovezérlő) a jeladóról kapott jel alapján vezérelnek.
előzmény: (182086) Fehér Ferenc

182086: Fehér Ferenc 2018-08-31 19:26:57

Hogy kell ezt a motort bekötni? Ez hajtaná a simson blokkot.

182085: Fehér Ferenc 2018-08-30 20:29:53

Most már hamarosan visszatérek annak a rossz tiris gyújtásnak a javításához.
előzmény: (182084) Lengyel László

182084: Lengyel László -llax- 2018-08-30 20:23:36

Arra jó, hogy egy adott körülmény mellett kipróbáld az alkatrészt. Pl. tirisztornál az előbbieket túl egy árammérő (mA), egy ellenállás és egy poti segítségével megkeresheted akár a gyújtóáramot is. Persze az csak a méréskori A-K feszültségre vonatkozik, ha ettől jelentősen eltér az üzemi feszültség, akkor a gyújtóáram is eltér (kevésbé jelentősen).
előzmény: (182082) Fehér Ferenc

182083: Lengyel László -llax- 2018-08-30 20:17:35

Igen. Fogsz egy darabka rézhuzalt, egyszer körbeveszed a tekercsen és a két végét összetekered.
előzmény: (182081) Fehér Ferenc

182232 - 182203 | 182202 - 182173 | 182172 - 182143 | 182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993