Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182202 - 182173 | 182172 - 182143 | 182142 - 182113 | 182112 - 182075 | 182074 - 182045 | 182044 - 182015 | 182014 - 181985
|
182105: | |
Lengyel László -llax- |
2018-08-31 21:54:58 |
|
|
Ez egy kefés, "univerzális" motor. (mindegy neki, hogy AC vagy DC táplálás, tetszőleges a DC polaritása is - csak a tekercsk kötésétől függ a forgásirány) Nem csak az elvek miatt univerzális az ilyen, hanem felhasználhatóság szempontjából is. Szakaszos üzemeltetésre, változó fordulatra sokkal jobbak ezek, mint az aszinkron motorok (utóbbiak állandó üzemre és állandó fordulatra jobbak). Az indító nyomatékuk igen nagy, többszöröse, mint maximális fordulat közelében. Terhelés alatt vígan elindulnak, terhelés növelésére a fordulat esik, miközben a leadott nyomaték nő.
Kapocsfeszültséggel (akár fázishasítással) nagyjából a leadott teljesítményt (vagy üresjárati fordulatot) szabályzod, a terhelés alatti fordulatszám mindig terhelésfüggő (egyes nagyüzemi felhasználásoknál ez komoly hátrány).
|
|
|
|
|
182078: | |
Lengyel László -llax- |
2018-08-30 19:39:36 |
|
|
"You should keep in mind by interpreting the measurement results, that the circuit of the TransistorTester is designed for small signal semiconductors"
Azaz elsősorban kisjelű eszközökhöz való, nem teljesítmény félvezetőkhöz. (persze használható, fenntartásokkal, pl. tranzisztornál vagy diódánál annak teljesítményétől függetlenül működnie kell - csak éppen a mérésből nem derül ki, hogyan teljesít majd üzemi körülmények között)
"The Tester often can not deliver enough ignition current or holding current for power Thyristors or Triacs.
Some Thyristors and Triacs need as higher gate trigger current, than this Tester can deliver. The available testing current is only about 6mA!"
Adatlap szerint max. 6mA árammal árammal tudja a mért alkatrészt megkínálni, ez tirisztor esetén mind a gyújtó, mind a tartóáramra vonatkozik. A BT151 itt minden szempontból határeset (a gate áramot kivéve még a tipikus értékek is 6mA felett vannak), a szórást is figyelembe véve egyes példányok durván kívül eshetnek a műszer képességein. (pl. valahonnét 10...40mA-t kellene átküldeni az A-K között, hogy egyáltalán tirisztorként működjön)
(gyújtásba érdemes válogatni a BT151-et!)
|
|
|
|
182202 - 182173 | 182172 - 182143 | 182142 - 182113 | 182112 - 182075 | 182074 - 182045 | 182044 - 182015 | 182014 - 181985 |