Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182832 - 182803 | 182802 - 182773 | 182772 - 182743 | 182742 - 182710 | 182709 - 182680 | 182679 - 182650 | 182649 - 182620
|
182741: | |
Lengyel László -llax- |
2019-05-26 13:39:50 |
|
|
Igazából nem maradtál le, mert akár ma is látható (hely és időpont más), csak egyre kevésbé. 24.-én, hajnalban küldtek fel 60db. Starlink műholdat (ezek még csak kísérleti példányok). Amíg viszonylag közel vannak egymáshoz elég látványos, de kicsi műholdak, így amikor eltávolodnak egymástól (azon vannak, folyamatosan), egyre kevésbé láthatók.
Mi lesz itt, ha bejön a dolog és pár év alatt felküldik mind a 11927(+tartalékok) darabot???
*Starlink: Elon Musk nem csak autógyártással, és műholdindításokkal, hanem internet szolgáltatással is foglalkozni akar, így már nem csak rakétákat, hanem műholdakat is fejlesztenek és gyártanak. Vállalható sebességű és késleltetésű internet szolgáltatás, akár Szibériában, akár a Szaharában, vagy az Antarktiszon, repülőkön, hajókon, de amiből a leginkább bevétel várható: viszonylag civilizáltabb országok (~fizetőképes kereslet) városoktól távoli lakott területei (még nyugat-Európában is van bőven lefedetlen hely, sokkal rosszabb a helyzet, mint hazánkban).
(Műholdas internet eddig is létezett, csak real time dolgokhoz vállalhatatlan késleltetéssel és/vagy nagyon kicsi sebességgel. Itt viszont a földi kapcsolatokhoz hasonló minőség a cél. Ehhez a műholdaknak nagyon alacsony pályán kell keringeni - ezért is, + az ügyféloldali olcsó készülék miatt is, nagyon sok kell majd belőlük)
|
|
|
|
|
182730: | |
Lippai Kristóf |
2019-05-23 15:00:49 |
|
|
Üdv Tagok!
Lenne egy 50-es Simsonom, és menet közben leállást produkál. Mintha gyújtás baja lenne, mert utána akárhányszor rúgdosom, még egy pöffenést se hallani. Új BVF karbi van rajta, jól beállítva. A gyújtásom belsőtrafós, megszakítós. Új megszakító van fent, még nem próbáltam ki a beindításon kívűl ennek a "remek" időnek hála. A kondenzátor és gyújtótekercs újszerű. A gyertya szine majndem őzbarna, néhol világosabb, illetve sötétebb. Brisk gyertya van benne, N14C jelzésű azt hiszem. Előtte, a hidegebb időkben a kis hőértékű Pal gyertya volt benne, az gyönyörű őzbarna volt. Ezzel a gyertyával elég vézna szikrát ad. Kicsi és kék. 0.4-0.6 mm-re állítottam a hézagot, így is áthúz, de a motor nem indul. Ezért kisebbre vettem, most indul, de ugye 1-2km után leáll és se kép se hang. Viszont gyári még a lendkerék, és észrevettem, hogy 2db mágnesen van 1-1 repedés. Ez okozhatja a hibát? Mit javasoltok? Sokat költöttem már erre a blokkra, gondolkodom, hogy veszek rá egy új lendkereket, vagy vegyek rá valami elektromos, Ducati gyújtást?
Előre is köszönöm!
|
|
|
|
|
182723: | |
Lippai Kristóf |
2019-05-15 17:24:12 |
|
|
Szép napot minden kedves Tagnak!
Lenne 1-2 kérdésem.
1. Van egy S50-es Simsonom, amivel voltak problémák, itt is kérdezősködtem és végre működőképes a motor.
A blokk frissen van felújítva, újszerű csapágyak és szimeringeket kapott, új hajtóműolajat, honolt hengert és egy kis egyedi külsőt. Na de, már lassan 450-500 km van a motorban. A kérdésem, hogy meddig járassam még? Elég ennyi vagy nem? 1:33-al tankoltam, most legutóbbi alkalommal 1:40-es keveréket használtam.
2. A másik, hogy azon gondolkodtam, hogy lehetne-e kicsit "tuningolni" a motort. Hogy egyáltalán megéri-e hozzányúlni, bár ez gondolom relatív. Mivel még bejáratós, ezért nem nagyon húzom a szarvát. Átlagosan olyan 40-45 km/h-val kölekedek vele, 2x kiforgattam 50-55-ig, ám 55-nél már nagyon pörgött. Szerintem olyan 60-nál nem tudna többet, tudom nem is szabadna idáig elforgatni. 14-es lánckerék van rajta, megszakítós gyújtás, most kapott gyári BVF karburátort, illetve a közeljövőben tervezek egy MZA kipufogót, mert az eredeti már eléggé szét van, ráadásul az előzőgazdája ki is szedte belőle a folytásokat.
Olvastam az oldalon a Mihu féle minituningról. A művelettel tisztában vagyok, kérdésem az lenne, hogy valaki használta, alkalmazta már S50-es típusnál? Ha igen, mennyi teljesítménynövekedést produkált a motor? És mennyire tartós? Tehát rövidül a motor élettartama, mint a többi tuningtól?
Válaszokat, segítségeket, tanácsokat előre is köszönöm!
|
|
|
|
|
182722: | |
Varga Ferenc -starsky- |
2019-05-15 13:03:55 |
|
|
Kicsit off.
Került egy nem túlsáogosan leharcolt, de azért kellően elhanyagolt Suzuki TVS EKO V-matic (a berúgós) . Szimpatikus kis szaladgálós bicikliforma.
Takarítás, kipufogó, fékek (elég satnyácskák), karburátor (te jóég, hogy belerohadt a benzin). Fejembe vettem hogy használható állapotba hozom, ehhez jól jönne egy gépkönyv, vagy robbantott ábrák. A neten eddig nem találtam, csak egy mórickarajzot a kuplungról, de az is a pedálosé.
A variátorban sima "tömör" ékszíj van. Ott pl. nem bordázottnak kéne lenni?
Már ketyeg, de az alapjárat még elég bizonytalan.
Van valakinek tapasztalata ezzel a gépsárkánnyal?
Mailban is jöhet az info.
|
|
|
|
|
182711: | |
Lengyel László -llax- |
2019-05-12 21:59:53 |
|
|
"Esetedben szerencséd volt, hogy azt írta ki, ami a valós hiba. "
A javkönyv részletezi, hogy mi a feltétele a hibakód megjelenésének. Ezt minden esetben érdemes figyelembe venni. A javkönyvben nem is említett lehetséges hibák egy része viszonylag könnyen ellenőrizhető.
Ez esetben a kód feltétele: az üzemanyagnyomás több, mint 100 bar-ral meghaladja a beállítani kívánt értéket. Tehát az ezzel kapcsolatos dolgokat érdemes végigellenőrizni, akkor is, ha itt problémát okozó egyéb hibáknak lenne saját kódja, így a javkönyv itt nem is említi. (csak állandósult üzemállapotokban van direkt visszacsatolás a rendszerben és az 1800 bar-os max nyomás tartásakor - részterhelésen 250 és 1800 bar között változik a nyomás - változás alatt nincs mérés, csak tanult adatok alapján próbál állítani)
Erre ír egy ellenőrzési, cserélgetési sorrendet. A szabályzószelep után egyből a motorvezérlést cseréltetné... Azzal, hogy valami drót is van közöttük, már nem is foglalkozik - pedig az is okozhat hibát, attól függetlenül is, hogy a körnek megvannak a saját hibakódjai (külön a rövidzár és külön a szakadás), a megnövekedett ellenállásra (vagy pillanatnyi szakadásokra) a szabályzó hibáját jelzi... Utalást sem tesz arra, hogy hibásan működő nyomásszenzor vagy annak vezetéke is lehet ludas (a "részben hibás" szenzor csak cserélgetéssel lenne próbálható - drágább, mint a szelep)
Márkaszerviz... Mint írtam, a kuplung cserére ajánlott 185e nem rossz. Sőt... Itt a váltó+osztómű magában majdnem akkora méretű és tömegű, mint egy kisebb szgk. váltója... rajta felejtett motorblokkal... Plusz hozzáférhetősége is problémásabb, mint (általánosságban - vannak kivételek) egy szgk. esetén. Csápos emelő nélkül itt esély sincs...
|
|
|
|
|
182710: | |
|
Elek Péter |
2019-05-12 20:36:34 |
|
|
Pont ma javítottam egy masinát, aminek az volt a baja, hogy a légzsák lámpa folyamatosan világított, bedobta az övfeszítő és a légzsák hibáját.
A hibatárolóban első pillantásra nem volt semmi erre utaló. Tudni kell, hogy ha ez a hibaüzenet jelenik meg, akkor lehet övfeszítő, légzsák, légzsák vezérlő, ülésfoglaltság érzékelő, feszültségingadozás, vagy az akkunál a "robbanóvezeték" hibája. Kiderült, hogy az akkunál lévő plusz vezetéknél túl magas az ellenállás értéke. Megoldottam, a tulaj boldogan távozott.
Itt ez esetben nem volt egyértelmű a hiba. Esetedben szerencséd volt, hogy azt írta ki, ami a valós hiba.
Van itt egy másik példány, ami 130-tól nem megy többet, de addig viszonylag jól húz. Drosselklappen Ansteuerung, azaz fojtószelep hiba van a hibatárolóban. Bedobta a DPF hibát, de kényszerregeneráció nem kivitelezhető a DDE-ben tárolt hiba miatt. Az ehhez való fojtószelep teli áron 120 E Ft. A fojtószelep javítható, máris megoldódik a probléma.
Szervíz. Sajnos messze kerülendő. Az a biztos és az a jó, amit az ember maga végez. És tényleg az kerül oda, amit az ember oda szán.
|
|
|
|
182832 - 182803 | 182802 - 182773 | 182772 - 182743 | 182742 - 182710 | 182709 - 182680 | 182679 - 182650 | 182649 - 182620 |