Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
180822 - 180793 | 180792 - 180763 | 180762 - 180733 | 180732 - 180681 | 180680 - 180651 | 180650 - 180621 | 180620 - 180591
|
180726: | |
|
Elek Péter |
2017-09-17 20:15:26 |
|
|
Igen, maga a CCC rendszer is öreg, mint az országút, egészen 2008-ig használták, amit a CIC váltott le.
A mulf1 2003-tól volt gyártásban egészen 2006-ig, amikor rájött a gyártó, hogy hegyekben álltak a tönkrement modulok. A hiba oka egyszerű volt, mint korábban írtam: a processzor túlmelegedése, amit vagy processzor ventilátorral vagy pedig hűtőbordával lehet megoldani és "örök életűvé" tenni.
2006-ban jött a mulf2, ami gyakorlatilag ugyanaz, mint a mulf1, csak már magán a házon is van hűtőborda, így azoknál kevés az esély az elhalálozásra.
A válaszod második részében rávilágítottál pontosan arra, amire kíváncsi voltam, mobiltelefon kapcsolódás. Igazából erre az alkatrészre kell fókuszálni leginkább, egy 10X-es nagyító segítségével nézem át a lábakat.
Sajnos a gyártónak nem célja, hogy bárki tudja, mi van abban a bizonyos modulban.
Már a PDC modulnál is kiderült, hogy az 5CW45-ös tranzisztornak van másik alternatívája, ami egy és ugyanaz más elnevezéssel.
A gyártó/szeríz egyben cseréli a modult egy másikra, holott szerintem 10-ből kilenc modul menthető lenne. De sajnos sokan azt sem tudják, hol keressék azt a bizonyos modult az autójukban.
A kevés információ, amit sikerült összegyűjteni a mulf1-gyel kapcsolatban, több napos keresés után jött össze különböző fórumokról. Persze magyar oldalakon semmit sem írnak erről.
Ráadásul az enyém még el is volt kötve, azaz az LWL (fénykábel) le volt kötve, hogy a most ring zárt legyen, kiiktatva így a telefont ill. a cd tárat. A csati nem volt meg hozzá, csupán a két fénykábel volt összekapcsolva. Kinéztem neten, milyenbe volt eredetileg rögzítve a két LWL kábel, majd elmentem a bontóba, ahol elém raktak egy fél köbméteres ládát, ami tele volt több száz vagy több ezer levágott kábelcsatival. 15 percen belül találtam egy ilyen csatit, kb. három forintért.
Ki van ez találva, hogy ne tudjon egy átlag ember háttérismeretek nélkül belekontárkodni, belenyúlni a rendszerbe.
Átlag embernek tartom saját magam is, csak hát a gugli a barátom.
|
|
|
|
|
180715: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-17 18:53:00 |
|
|
Közben jobban utánanézve nem eprom az, hanem DSP (találtam gyártói brosúrát)... Még a mindenféle (ál)kereskedők is eprom-kén írják. A kép alapján sem lehet paralell eprom :) Ahhoz nem kapcsolódnak audio kodek ic-k.
Az alaptípus DSP1627, a T32P és DG10 IT pedig a konkrét kivitelre utal. Számtech mércével (mert ezt azzal kell mérni...) nagyon régi típus (~2002). Alapvetően mobiltelefon kezelése a feladata, autóban. Csak nagyon általános, a típuscsaládra vonatkozó információkat találtam róla (brosúra). Még az sem kizárt, hogy soha nem is adtak ki róla nyilvános, részletes adatlapot.
(Olyan speciális integrált áramkörökről, amit egyedi megrendelésekre konfigurálnak, csak a megrendelő kap részletes dokumentációt. Gépjármű szervizipar számára, ahol modulcserével javítanak, még cserealkatrészként sem kell egy ilyen ic-t kereskedelmi forgalomba kiadni.)
|
|
|
|
|
180713: | |
|
Elek Péter |
2017-09-17 17:50:17 |
|
|
Köszönöm az infókat.
A két chip egy bluetooth (Mulf1) modul része. A modul a multimédiás eszközök kifogástalan működéséért felelős. Most már sikerült helyrerázni valamennyi eszköz működését, de a telefon csatlakoztatás még mindig nem megy, ennek akarok utánajárni.
A rossz kivitelezés miatt az elégtelen hűtés hatására rosszabbik esetben a chiplábak elválnak az alaplaptól.
Az előbbi, azaz a 1627-es chip lesz itt a kérdéses, bár a másikat még nem sikerült alaposan szemügyre vennem.
Szóval ennek a kérdéses chipnek oldalanként 25 darab lába van, összesen 100 lábú.
Egy 8 mb-os fotón sikerült kiszúrnom, hogy az egyik chip lábán hajszálrepedés van. Ezt megcsináltattam, ámde még mindig semmi.
Tegnap egy kertipartin egy ismerőssel beszélgettem e témában, ő tanácsolta, hogy neten nézzek utána, hogy mik a chip lábkiosztásai. Ugyanis egy másik nagy felbontású fotó alapján a javítás nem néz ki annyira nagyon precíznek. Jó lett volna megtudni, hogy annak a lábnak mi a szerepe, mert állítólag vannak funkció nélküli lábak is.
A kérdés az, hogy chip egyéb más lábai is a levegőben vannak még, amit nem vettem észre?
A másik chip pedig azért lett volna fontos, mert annak lábai is el tudnak szabadulni a hő hatására. Azon egyenlőre nem vettem észre semmi hibát.
Ez a harmadik modul, amit meg akarok menteni. Tudom, sokkal egyszerűbb lenne egy másikat beletenni...
|
|
|
|
|
180712: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-17 17:22:35 |
|
|
Az első egy 4KB-os eprom (már a típuskódból is kiderül), ha nincs meg a beleégetendő programod és programozód, akkor mindegy ha egy darab rágógumit ragasztasz a helyére, vagy filctollal odarajzolod. Annak ellenére, hogy az eprom általános alkatrész (volt...), az adott kivitel nem tömeggyártmány (gyártó rég nincs, az utódja sincs, ilyen kicsi eprom rég nincs új gyártmányokban). A lábak kiosztásával nem mennél semmire, értelmes információt csak a táplábakról kapsz, a többiről oszcilloszkóppal is csak annyit, hogy egyáltalán próbál-e működni, ha igen, az már nem derülne ki, hogy jól vagy rosszul.
A második egy gépjárművekbe fejlesztett multimédiás hálózati vezérlő. Az alaptípus OS8104, a többi karakter a kivitelre, tokozásra, stb. utal. Eléggé speciális IC, működése több másétól is függ. Van adatlap, igaz, nem a konkrét kivitelé (funkció megértéséhez ez is jó), beszerezhetőnek is tűnik (bizonytalan forrásból: ali és ebay, kína).
|
|
|
|
|
180708: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-16 14:01:40 |
|
|
Mindig nézni kell, miért lóg ki a sorból valaminek az ára. (a műszer tipikus kínai ára szállítással 7500-8500 között van)
Maga a műszer tipikus kínai műszer, több színben (márkanév) is forgalmazzák (mint pl. a Tesco-s fúrógépet), igaz itthon jóval drágábban.
Aztán ott a TrueRMS. Ha nincs külön megjegyzés erre, akkor fázishaításhoz a max. frekvencia (400Hz) ötödéig-tizedéig várhatsz tőle értelmes eredményt, ami a konkrét műszernél olyan alacsony, hogy pl. az EWR méricskélésénél alapjáratig jöhetne szóba (ahol még bőven nem dolgozik az EWR). Tipikus 50Hz-es műszer. Ha ebből ki akarsz lépni, inkább 20kHz-es, de pl. teljes hangfrekvenciára min. 100kHz-es műszer kell.
Mondjuk Simson körül az 1kHz-es is elmegy szódával (vállalható, néhány % pontosságot ad az EWR körül is), olyan már húszezer környékétől kapható...
Pl. ilyen. Ráadásul 1kHz-ig tud 3-mas csúcstényezőt, így fázishasított feszültségnél is viszonylag magas (néhány 100Hz) frekvenciáig elfogadható pontosságot ad. (A magyar nyelvű használatiban rosszul vannak megadva az adatok! Ez az 1kHz-es, nem a 280-as típus).
|
|
|
|
|
180696: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-09-09 21:05:41 |
|
|
Én is így vagyok ezzel. Van olyan munka, amit nem is annyira a pénz miatt csinálok, mert nem is akkora üzlet, mint amilyennek látszik. De szeretem csinálni. Aki sokat dolgozik, előfordul, hogy valami nem jön össze. Persze velem is előfordul, nem tagadom. De van olyan nap, hogy mondom, ezt már mindenképpen megcsinálom ma, mert tudom, hogy ez tutira elsőre bejön, és nem múlhat el nap sikerélmény nélkül. Szóval jobbára a sikerélmény meg a kíváncsiság miatt dolgozok, aztán hogy fizetnek is érte, az meg már a haszon.
Lehet megint csinálok egy fahasítót. Ha elhatározza magát az érdeklődő és megrendelő válik belőle.
|
|
|
|
|
180692: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-09-09 19:27:04 |
|
|
Klassz lett. Tetszik. Na nem annyira, hogy beleszerelmesedjek, de jó lett. Én eleve idegenkedtem ettől a megoldástól, ezért készült eleve tolókapu a garázsajtó elé. A másik kapum, a porta másik végén meg egyszárnyas lett (3,5m), a könnyebb motorizálhatóság miatt. Mondjuk még nincs rajt nyitószerkezet, de fejben már megvan. Merthogy a rádión kívül én mindent magam készítettem. Kicsit (na j ó nagyon) lassabban készült, megvan az az előnye, hogy ha valami elromlik, akkor nem kell nagyon agyalni rajta, hisz én csináltam minden porcikáját.
Éppen írni akartam tegnap, hogy videó legyen ám róla!. De lett is, felszólítás nélkül is.
|
|
|
|
180822 - 180793 | 180792 - 180763 | 180762 - 180733 | 180732 - 180681 | 180680 - 180651 | 180650 - 180621 | 180620 - 180591 |