Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
180762 - 180733 | 180732 - 180703 | 180702 - 180673 | 180672 - 180621 | 180620 - 180591 | 180590 - 180561 | 180560 - 180531
|
180670: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-09-05 21:38:32 |
|
|
Nem toom, de ami nekem van, az konkrétan gáz. Csak nincs szagosítva. Tulajdonképpen akár öngyújtótöltőt is lehetne használni a célra, csak annak az ára sokkal emberközelibb.
Én nem vettem, hanem kaptam. De ez nem volt csak 1400 Ft. Viszont amikor a motoromat raktam össze két éve, akkor jó szolgálatot tett a főtengely tovább hűtéséhez. Mert először betettem fagyasztóládába, ahol pár órát hűlt, majd amikor kivettem, és benyomtam az előmelegített csapágygyűrűbe, még adtam neki a szprével. Kézzel könnyedén a helyére ment.
Jut eszembe, van egy öreg könyvem, az a címe, hogy "Korunk találmányai". 1910-ben adták ki. Na ez a könyv részletesen foglalkozik a cseppfolyós levegővel, előállításával, tárolásával és felhasználásával. Brutális anyag, visszatérve természetes halmazállapotába, a környezetéből óriási mennyiségű hőt von el. Egyébként autó hajtására használták, a gőzgépéhez hasonlatos erőgépet hajtott, fűtés nélkül, csak a kiterjeszkedésével. Előállítása nem volt egyszerű, többlépcsős kompresszorokkal, a lépcsők között komoly hűtéssel. A tárolása bonyolult, és elég vesztességes volt. De a könyv akkoriban komoly jövőt jósolt neki. Nem így lett....
|
|
|
|
|
180646: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-02 21:49:38 |
|
|
Ez üzemképes járműként lett vásárolva... (gyak. "aprópénzért") Ami bizonyos szempontból igaz is volt. Több dologhoz még alkatrészem is lenne, hogy rendbe tegyem (felújított főtengely, henger dugóval, stb...), megint másokhoz még alkatrész sem kellene, de azok egyrészt nem férnek bele a "nullköltséges" javításba (tömítések, tűszelep, ép kondi, új gyertya, egyéb apróságok jó ismerősnek beleférnek), másrészt nem tudom, mik lesznek a tulaj további szándékai, ha szembesítem a problémákkal...
|
|
|
|
|
180644: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-02 21:18:27 |
|
|
Ez egy jó ismerős fiának a motorja (jóformán annyit ment vele, amíg hazavitte - azóta áll), ha másé lenne, elhajtottam volna messzire aki ilyet (újabban bármilyet) hoz ide. No meg papi jármű, így Istent nem kell emlegetni :)
Még régebben kisebb dolgokat megcsinálgattam (gyújtás, porlasztó javítás-beállítás, alapvető villamos funkciók helyreállítása, stb.), de hasonló vagy rosszabb állapotú motorokon. Évekkel ezelőtt említettem én itt hegesztett főtengely anyát is...
Ma délelőtt több mint egy órám csak arra ment el, hogy valami alumínium felületet is lássak a blokk körül. Magas volt a benzinszint, nem zárt jól a tűszelep, az úszóház tömítése sem volt a helyzet magaslatán, ereszt a hengertalp és a kuplungdekli tömítése, mindennek a több hónapos vagy éves következménye a blokkon is látható volt. Amúgy már járóképes a bicikli (ennyi lett volna a cél), még a gyújtás pontos beállítása hátra van (most csak "valahol 1,5-2mm között"), de az alaposabb kipróbáláshoz azért a fékekkel is kezdeni kellene valamit. Mert ha nem hajtom meg, akkor nem tudom, mennyire dolgozik jól a porlasztó. Persze messzire nem megyünk, mert kézzel is érezhetően lóg a főtengely, a forgattyús mechanizmusnak gyanúsan nagy a játéka, kompresszió minimális, ésatöbbi :)
|
|
|
|
|
180642: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-02 20:43:59 |
|
|
Néhány kép... Van több érdekes részlet, de azok most, a fotók átméretezésekor ugrottak be, azokról nem készült kép.
Amikor nem én kapaszkodok a markolatban, hanem az bennem... + a takaró lemez rögzítése is ötletesre sikerült az S50/S51-es gázkonzolhoz...
A láncvédőt a lánc tarja:
Elöl sem jobb a helyzet:
Multifunkciós, emeletes akasztó, a szellőzést is segíti
A menetjavítás ezen megoldását szabadalmaztatni kellene:
51-es gázkonzolhoz 51-es gázbovden dukál, csak kicsit sok lett a holtjáték:
El is kell azt vezetni:
Az immobiliser egy lehetséges megvalósítása: csap nyitás csak burkolat levétele után:
Falun azt mondják, Simsonhoz kell tartalék gyertya:
|
|
|
|
|
180640: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-09-01 23:11:44 |
|
|
Ja, tizenöt perc....
Én ma simán elvoltam két órát egy fűnyírótraktorral, pedig nem vezetékeltem át, csak végigmentem a vezetékeken, hogy hol a bánatban van a hiba. Ehhez add hozzá, hogy már belenyúltak, és egész hosszú kötegdarabokat tekertek be leukoplasszt-al. Azt is szét kellett bontanom, mert nem tudtam, mit takar a bandázs. Az akkuja olyan dög, hogy a töltő észre sem veszi, hogy rákötöttem. Tehát most még csak csipogóval kerestem a hibát. Ja, és a mágneskapcsolót kiiktatták, helyette beépítettek egy csili-Vili nyomógombot a műszerfalba, azzal kapcsolván az önindítónak az áramot. Egyenlőre nem szereltem ki, bár tökéletesen elégett, a mágneskapcsolót meg már életre keltettem, és elvileg működni is fog. Majd holnap kiderül. Ja, és nem is elektromos hibával hozták. Persze elindítani nem lehetett, hogy kiderüljön, mi van a motorral. Éppen csak azt nem mondták, hogy tizenöt perces munka.
|
|
|
|
|
180639: | |
Lengyel László -llax- |
2017-09-01 22:45:34 |
|
|
Igazi "falusi szaladgálós gép", aprópénzért. A jelenlegi gazdája lábon vitte haza, utána már nem ment...
Flexelt végű főtengely, a szerelőnek kondicsere után elnyírogatta az íves reteszt, fordítva bekötött gyújtótrafó, vásárlás előtt cserélt szimeringek a főtengelyen (a C100-as csapágyak mellett szerintem hamarosan újra kellene...). Valószínűleg elengedett a berúgó racsnci kiemelő pöckének a hegesztése, a hengertalp tömítés körül van olajsár rendesen. Meg ezer egyéb apróság.
Eredetileg a villamosságot akarta rendbe rakatni velem a tulaj, azzal a megjegyzéssel, hogy "legfeljebb 15 perc az átvezetékezés" (ezt mondta neki valaki, aki a fészbukon olvasta) az AKA féle köteggel.
Ha szembesítem a tulajt a problémákkal, szerintem nagyobb generálról hallani sem akar... (van neki másik, teljesen üzemképes gépe, szintén KR51/2.)
|
|
|
|
|
180634: | |
Lengyel László -llax- |
2017-08-28 20:36:20 |
|
|
A szituációt ne nagyon hasonlítsd azokéhoz, akiknek Te élezed a kést :) Ha mindenütt egyszerre nyírom és nem akarom, hogy nagyon roncsolva vágjon, akkor egy nyírás két élezés. A kés egyensúlyát mindig nézem, élezés előtt is, nagyon ritkán kell picit korrigálni.
Éppen azzal a perforált MTD késsel voltam megelégedve. Ott nem a fül kopott el, hanem az élnél lévő perforálást értem el, de addig is jóval többet bírt, mint a hazai a fül kilyukadásáig Annál addigra az él is sokkal beljebb jár, mint a gyárin a perforálás, de kevesebb füvet nyírtam vele.
Mondjuk van egy másik szempont is, ez a kés ár/érték aránya: a magyar kést felénél is kevesebbért vettem múlt héten, mint a gyárit évekkel ezelőtt, ebből a szempontból egyáltalán nem rossz.
|
|
|
|
|
180633: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-08-28 20:21:56 |
|
|
Ilyen összehasonlítást értelemszerűen én nem tudok tenni csak az, aki használja a gépet. Ha semmilyen más körülmény nem változott, akkor lehet, hogy a később vásárolt vaslóban puhább volt. De a körülmények tényleg fontosak. Azonos nedvesség a talajon, a fűben, Azonos motorfordulatszám, azonos vágásmagasság, és még ki tudja mi minden befolyásolja.
Nem írtam direkt a nevét, de Te megtetted . Az MTD agyon perforálja azt a nyomorult kést, mintha anélkül sosem kopna el. Egyébként én minden késélezés után egyensúlyozom a késeket. Ha valamelyik oldal könnyebb, akkor a bedobófülön lévő kopási gödröket szoktam berakni hegesztővel.
|
|
|
|
|
180630: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-08-28 19:16:31 |
|
|
A gyári kések szerkezete homogén, és egyforma kemény mindenhol. Tudomásom szerint a győriek rugóacélból készítik. A hőkezelését nem tudom, de biztosan nem törékenyek. A hegesztést érdekes módon viselik. Ha nem hűtik meg hegesztés után, akkor nincs velük baj. Ha meghűtik, azonnal elreped. Természetesen én sem javítgatok egy törött kést (mondjuk még nem is találkoztam ilyennel) De a kiegyensúlyozást varratok elhelyezésével végzem. Kést készíteni nagy felelősség. Én nem is csinálok már ilyet. Amikor csináltam, akkor laposvasból, vagy lemezből csináltam én is. A gépi fűrészlap halálos lehet. Volt is egy ilyen eset régen, egy az utcán kerékpározó nő halt meg azért, mert a házi készítésű fűnyírón házi készítésű kés volt, ami letört, és elrepült. A nő balszerencséjére, a nyaki ütőerét találta el. Na ezért nem csináltam sosem kemény anyagból kést, illetve már több mint tíz éve semmiből sem.
|
|
|
|
|
180624: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2017-08-28 18:53:42 |
|
|
Ez így, hogy "magyar biliacél" túl általános megfogalmazás. Van itthon olyan fűnyírókés gyártó vállalkozás, amely nagyon jó minőségű késeket gyárt. (Mogép Kft Győr) Azokat a késeket ha elgörbíti valaki, mert vasat, vagy betont akart vágni vele, szinte kilátástalan vállalkozás kiegyenesíteni. Gyártanak eredeti beépítésre is késeket, nyugati gépgyártóknak, tehát az új gépeken eleve ilyen kések vannak.
Persze léteznek itthon szarrágó gépgyártók, akik maguk készítik a kést sima melegen hengerelt acéllemezből. Na, ezek valóban semmit sem érnek, mert kézzel el lehet őket görbíteni.
A bedobófüllel rendelkező fűnyírókések kivétel nélkül a fülnél kopnak el legelőször. Esetleg ha valaki sűrűn élez, annál a fül túléli a kés élét. Ennek oka egyszerű. A kés, mint egy légcsavar, szívja a füvet, levegőt felfelé. De a felszívott elegyben rengeteg porszemcse is van, melyek 16m/s sebességgel ütköznek a kidobófül felületéhez. Ez körülbelül olyan, mintha folyamatosan homokfúvóval bombáznád a fül felületét. Ez alól a hatás alól egyik kés sem mentes, és mindet ugyanúgy tönkreteszi. A legnevesebb gyártókét is. Aztán vannak a másik gerinctelen gyártók, melyek eleve perforálják a kések bedobófüleit is, illetve az él mögötti részt is, hogy nehogy már túl sokszor meg lehessen élezni, illetve normális ideig bírja a bedobófül.
|
|
|
|
180762 - 180733 | 180732 - 180703 | 180702 - 180673 | 180672 - 180621 | 180620 - 180591 | 180590 - 180561 | 180560 - 180531 |