Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

180762 - 180733 | 180732 - 180703 | 180702 - 180673 | 180672 - 180621 | 180620 - 180591 | 180590 - 180561 | 180560 - 180531

180672: Horváth Miklós -MIKI- 2017-09-05 21:54:58

Az enyémet most kivittem a teraszra és égő öngyújtó lángjába fújtam. Durva volt. Mint egy jet hajtómű. Robbanás szerűen égett.
előzmény: (180671) Fehér Ferenc

180671: Fehér Ferenc 2017-09-05 21:44:59

A lapon ezt írják. :
ZERO széndioxid kibocsátás
ZERO gyúlékonyság
ZERO égési kockázat
ZERO illatanyag
ZERO forgatási megkötés
ZERO toxicitás
előzmény: (180670) Horváth Miklós

180670: Horváth Miklós -MIKI- 2017-09-05 21:38:32

Nem toom, de ami nekem van, az konkrétan gáz. Csak nincs szagosítva. Tulajdonképpen akár öngyújtótöltőt is lehetne használni a célra, csak annak az ára sokkal emberközelibb.

Én nem vettem, hanem kaptam. De ez nem volt csak 1400 Ft. Viszont amikor a motoromat raktam össze két éve, akkor jó szolgálatot tett a főtengely tovább hűtéséhez. Mert először betettem fagyasztóládába, ahol pár órát hűlt, majd amikor kivettem, és benyomtam az előmelegített csapágygyűrűbe, még adtam neki a szprével. Kézzel könnyedén a helyére ment.

Jut eszembe, van egy öreg könyvem, az a címe, hogy "Korunk találmányai". 1910-ben adták ki. Na ez a könyv részletesen foglalkozik a cseppfolyós levegővel, előállításával, tárolásával és felhasználásával. Brutális anyag, visszatérve természetes halmazállapotába, a környezetéből óriási mennyiségű hőt von el. Egyébként autó hajtására használták, a gőzgépéhez hasonlatos erőgépet hajtott, fűtés nélkül, csak a kiterjeszkedésével. Előállítása nem volt egyszerű, többlépcsős kompresszorokkal, a lépcsők között komoly hűtéssel. A tárolása bonyolult, és elég vesztességes volt. De a könyv akkoriban komoly jövőt jósolt neki. Nem így lett....
előzmény: (180669) Lengyel László

180669: Lengyel László -llax- 2017-09-05 20:56:42

Én csak azt nem értem, miért nevezik ezeket sűrített levegőnek.
előzmény: (180667) Horváth Miklós

180668: Fehér Ferenc 2017-09-05 20:36:10

Van 12000 huf ért is 420ml.
12890Ft
előzmény: (180667) Horváth Miklós

180667: Horváth Miklós -MIKI- 2017-09-05 20:24:07

Szóval már levegő sem ingyen van. Sőt! Mondhatni kurva drága. Öt ilyen flakon áráért már kapni egy kompresszort az OBI-ban.
előzmény: (180666) Fehér Ferenc

180666: Fehér Ferenc 2017-09-05 20:18:26

https://edigital.hu/takaritogepek-es-eszkozok/super-duster-nagynyomasu-suritett-levego-300-ml-p131328

180665: Fehér Ferenc 2017-09-05 20:07:27

Bedugtam világit egy kis lámpa benne. Igen gondoltam, hogy korona kisüléssel működik mert tűsort említenek a papíron.
előzmény: (180664) Lengyel László

180664: Lengyel László -llax- 2017-09-05 20:03:19

Nagyon kicsi a teljesítménye, koronakisüléssel működik = nagyon kevés ózont állít elő (pont ez a cél, nem lenne jó fuldokolni tőle).
előzmény: (180660) Fehér Ferenc

180663: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:44:26

180662: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:43:18


180661: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:35:38

27*10 a 9-en/s iont gyárt.
előzmény: (180660) Fehér Ferenc

180660: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:18:32

Most jutott eszembe és meg is találtam. Van nekem egy BION régi autós ionizátorom. Ki is próbálom mit csinál.
előzmény: (180659) Lengyel László

180659: Lengyel László -llax- 2017-09-05 19:15:19

Majdnem. Az elv ugyanaz, csak a teljesítményük között van jelentős különbség + az ózongenerátor közvetlenül szikraközre dolgozik, az ionizátorral "csendes" koronakisülést illik létrehozni.
előzmény: (180658) Fehér Ferenc

180658: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:09:12

Vagy az ionizátor és az ózongenerátor ugyan az?

180657: Lengyel László -llax- 2017-09-05 19:08:37

Nem. Egy hozzá való fojtó kell neki sorosan.
előzmény: (180656) Fehér Ferenc

180656: Fehér Ferenc 2017-09-05 19:03:46

Az LI működik csak simán becsavarva a foglalatba?
előzmény: (180655) Lengyel László

180655: Lengyel László -llax- 2017-09-05 18:58:22

Kezdj el hegeszteni :)

Vannak nagyon egyszerű kapcsolások, de azok teljesítménye nagyon kicsi.
A legegyszerűbb, ami jelentősebb mennyiségű ózont fejleszt, a burájától megfosztott HgLI lámpa. Olyat használok nyák fotózáshoz (80W), de tettem már be autóba is, csak tenni kell elé valamit amit megvilágít, mert a fénye nem használ a műanyagoknak (pl. a színtelen PET palackot néhány perc alatt besárgítja).
előzmény: (180654) Fehér Ferenc

180654: Fehér Ferenc 2017-09-05 18:50:56

Tudok én olyat csinálni vagy meg kell vennem?
előzmény: (180653) Lengyel László

180653: Lengyel László -llax- 2017-09-05 18:49:13

Ha bőven fejlődik ózon (=zárt térben elviselhetetlen), az hatásosan fertőtlenít.
előzmény: (180652) Fehér Ferenc

180652: Fehér Ferenc 2017-09-05 18:41:20

Kocsiba klíma tisztításra? Vagy mire jó?
előzmény: (180651) Lengyel László

180651: Lengyel László -llax- 2017-09-05 18:31:13

Melyik, mi célra?

Nekem van, de nem az ózon fejlesztése az elsődleges funkciója :)
előzmény: (180650) Fehér Ferenc

180650: Fehér Ferenc 2017-09-05 18:29:00

Ózongenerátor csinál valamit vagy csak humbukk?

180649: Fehér Ferenc 2017-09-03 17:36:26

Tönkre ment a szivattyú.
előzmény: (180648) Szabó Iván

180648: Szabó Iván 2017-09-03 14:27:05

Mi lett a géppel?
előzmény: (180647) Fehér Ferenc

180647: Fehér Ferenc 2017-09-03 11:44:46

https://www.youtube.com/watch?v=DV0Alv4AdbE

180646: Lengyel László -llax- 2017-09-02 21:49:38

Ez üzemképes járműként lett vásárolva... (gyak. "aprópénzért") Ami bizonyos szempontból igaz is volt. Több dologhoz még alkatrészem is lenne, hogy rendbe tegyem (felújított főtengely, henger dugóval, stb...), megint másokhoz még alkatrész sem kellene, de azok egyrészt nem férnek bele a "nullköltséges" javításba (tömítések, tűszelep, ép kondi, új gyertya, egyéb apróságok jó ismerősnek beleférnek), másrészt nem tudom, mik lesznek a tulaj további szándékai, ha szembesítem a problémákkal...
előzmény: (180645) Fehér Ferenc

180645: Fehér Ferenc 2017-09-02 21:34:42

Még mindig jobb mint ami nekem jutott. :)


előzmény: (180644) Lengyel László

180644: Lengyel László -llax- 2017-09-02 21:18:27

Ez egy jó ismerős fiának a motorja (jóformán annyit ment vele, amíg hazavitte - azóta áll), ha másé lenne, elhajtottam volna messzire aki ilyet (újabban bármilyet) hoz ide. No meg papi jármű, így Istent nem kell emlegetni :)
Még régebben kisebb dolgokat megcsinálgattam (gyújtás, porlasztó javítás-beállítás, alapvető villamos funkciók helyreállítása, stb.), de hasonló vagy rosszabb állapotú motorokon. Évekkel ezelőtt említettem én itt hegesztett főtengely anyát is...

Ma délelőtt több mint egy órám csak arra ment el, hogy valami alumínium felületet is lássak a blokk körül. Magas volt a benzinszint, nem zárt jól a tűszelep, az úszóház tömítése sem volt a helyzet magaslatán, ereszt a hengertalp és a kuplungdekli tömítése, mindennek a több hónapos vagy éves következménye a blokkon is látható volt. Amúgy már járóképes a bicikli (ennyi lett volna a cél), még a gyújtás pontos beállítása hátra van (most csak "valahol 1,5-2mm között"), de az alaposabb kipróbáláshoz azért a fékekkel is kezdeni kellene valamit. Mert ha nem hajtom meg, akkor nem tudom, mennyire dolgozik jól a porlasztó. Persze messzire nem megyünk, mert kézzel is érezhetően lóg a főtengely, a forgattyús mechanizmusnak gyanúsan nagy a játéka, kompresszió minimális, ésatöbbi :)
előzmény: (180643) Fehér Ferenc

180643: Fehér Ferenc 2017-09-02 20:50:29

NA az ilyentől mentsen meg az Isten.
előzmény: (180642) Lengyel László

180642: Lengyel László -llax- 2017-09-02 20:43:59

Néhány kép... Van több érdekes részlet, de azok most, a fotók átméretezésekor ugrottak be, azokról nem készült kép.

Amikor nem én kapaszkodok a markolatban, hanem az bennem... + a takaró lemez rögzítése is ötletesre sikerült az S50/S51-es gázkonzolhoz...



A láncvédőt a lánc tarja:



Elöl sem jobb a helyzet:



Multifunkciós, emeletes akasztó, a szellőzést is segíti



A menetjavítás ezen megoldását szabadalmaztatni kellene:



51-es gázkonzolhoz 51-es gázbovden dukál, csak kicsit sok lett a holtjáték:



El is kell azt vezetni:



Az immobiliser egy lehetséges megvalósítása: csap nyitás csak burkolat levétele után:



Falun azt mondják, Simsonhoz kell tartalék gyertya:

előzmény: (180641) Lengyel László

180641: Lengyel László -llax- 2017-09-01 23:30:01

Mivel a vezetékeket előttem már kicserélték, így azt a "15 percet" nem kellett rászánni. Azzal két apróságot leszámítva úgy tűnik nem lesz gond (fordítva bekötött trafó, a frissen cserélt kondi saruja kitörve, volt szikra, de nem ment a gép - azóta megoldva).

Egy karbi takarítás, szint beállítás után ki is próbáltam. Mondjuk egy elég visszafogott próba volt, mert jobban szeretem az olyan járművet, amin fék is van (a hátsó valamennyire fog, de azt meg leszerelt taposólemezzel bajos működtetni). No meg az a kissé hiányosan rátákolt S51 gázmarkolatot is nekem kell a helyén tartani...

Holnap majd fotózok 1-2 "érdekes" részletet.
előzmény: (180640) Horváth Miklós

180640: Horváth Miklós -MIKI- 2017-09-01 23:11:44

Ja, tizenöt perc....
Én ma simán elvoltam két órát egy fűnyírótraktorral, pedig nem vezetékeltem át, csak végigmentem a vezetékeken, hogy hol a bánatban van a hiba. Ehhez add hozzá, hogy már belenyúltak, és egész hosszú kötegdarabokat tekertek be leukoplasszt-al. Azt is szét kellett bontanom, mert nem tudtam, mit takar a bandázs. Az akkuja olyan dög, hogy a töltő észre sem veszi, hogy rákötöttem. Tehát most még csak csipogóval kerestem a hibát. Ja, és a mágneskapcsolót kiiktatták, helyette beépítettek egy csili-Vili nyomógombot a műszerfalba, azzal kapcsolván az önindítónak az áramot. Egyenlőre nem szereltem ki, bár tökéletesen elégett, a mágneskapcsolót meg már életre keltettem, és elvileg működni is fog. Majd holnap kiderül. Ja, és nem is elektromos hibával hozták. Persze elindítani nem lehetett, hogy kiderüljön, mi van a motorral. Éppen csak azt nem mondták, hogy tizenöt perces munka.
előzmény: (180639) Lengyel László

180639: Lengyel László -llax- 2017-09-01 22:45:34

Igazi "falusi szaladgálós gép", aprópénzért. A jelenlegi gazdája lábon vitte haza, utána már nem ment...
Flexelt végű főtengely, a szerelőnek kondicsere után elnyírogatta az íves reteszt, fordítva bekötött gyújtótrafó, vásárlás előtt cserélt szimeringek a főtengelyen (a C100-as csapágyak mellett szerintem hamarosan újra kellene...). Valószínűleg elengedett a berúgó racsnci kiemelő pöckének a hegesztése, a hengertalp tömítés körül van olajsár rendesen. Meg ezer egyéb apróság.

Eredetileg a villamosságot akarta rendbe rakatni velem a tulaj, azzal a megjegyzéssel, hogy "legfeljebb 15 perc az átvezetékezés" (ezt mondta neki valaki, aki a fészbukon olvasta) az AKA féle köteggel.

Ha szembesítem a tulajt a problémákkal, szerintem nagyobb generálról hallani sem akar... (van neki másik, teljesen üzemképes gépe, szintén KR51/2.)
előzmény: (180638) Horváth Miklós

180638: Horváth Miklós -MIKI- 2017-09-01 22:21:35

A kisbusz az egy jó méret, ne is panaszkodj. Hozzám lavórban, műanyagládában, meg zsákban szokták hozni a gépeket.
előzmény: (180637) Lengyel László

180637: Lengyel László -llax- 2017-09-01 21:37:00

Ma hozzám került az emlegetett /2-es Schwalbe. Mivel nem tudtam azonnal (bő hónapja) elvállalni, ezért szerelőhöz került. Persze ott sem az volt az első. Az átvezetékezés elkészült, viszont hozzám már kisbuszban hozta a gazdája...
előzmény: (180505)

180636: Balogh Gábor 2017-08-29 22:07:54

sziasztok keresem a képen szereplő motort,eladtam sajnos vissza szeretném vásárolni.
Utolsó tag aki el adta Jánossomorjára adta tovább.
Aki esetleg látta fel ismeri kérem jelezze nekem.
Köszönöm szépen.



180635: Horváth Miklós -MIKI- 2017-08-28 20:50:01

Na ugye, hogy jó az a magyar kés!

Így legalább elmondhatod, hogy majdnem mindig új késsel dolgozol. A fülön lévő perforációk annyira le szoktak kopni, hogy aztán egy idő után elkezdenek szegmensenként letörni. Ilyenkor borul fel brutálisan a kés egyensúlya. Ilyenkor a legegyszerűbb gyógymódot szoktam választani. A másik oldalról is letörök egy szegmenset.
előzmény: (180634) Lengyel László

180634: Lengyel László -llax- 2017-08-28 20:36:20

A szituációt ne nagyon hasonlítsd azokéhoz, akiknek Te élezed a kést :) Ha mindenütt egyszerre nyírom és nem akarom, hogy nagyon roncsolva vágjon, akkor egy nyírás két élezés. A kés egyensúlyát mindig nézem, élezés előtt is, nagyon ritkán kell picit korrigálni.

Éppen azzal a perforált MTD késsel voltam megelégedve. Ott nem a fül kopott el, hanem az élnél lévő perforálást értem el, de addig is jóval többet bírt, mint a hazai a fül kilyukadásáig Annál addigra az él is sokkal beljebb jár, mint a gyárin a perforálás, de kevesebb füvet nyírtam vele.
Mondjuk van egy másik szempont is, ez a kés ár/érték aránya: a magyar kést felénél is kevesebbért vettem múlt héten, mint a gyárit évekkel ezelőtt, ebből a szempontból egyáltalán nem rossz.
előzmény: (180633) Horváth Miklós

180633: Horváth Miklós -MIKI- 2017-08-28 20:21:56

Ilyen összehasonlítást értelemszerűen én nem tudok tenni csak az, aki használja a gépet. Ha semmilyen más körülmény nem változott, akkor lehet, hogy a később vásárolt vaslóban puhább volt. De a körülmények tényleg fontosak. Azonos nedvesség a talajon, a fűben, Azonos motorfordulatszám, azonos vágásmagasság, és még ki tudja mi minden befolyásolja.

Nem írtam direkt a nevét, de Te megtetted . Az MTD agyon perforálja azt a nyomorult kést, mintha anélkül sosem kopna el. Egyébként én minden késélezés után egyensúlyozom a késeket. Ha valamelyik oldal könnyebb, akkor a bedobófülön lévő kopási gödröket szoktam berakni hegesztővel.
előzmény: (180631) Lengyel László

180632: Lengyel László -llax- 2017-08-28 20:18:28

Hasonló megfontolásokból használunk a szárzúzók kést tartó csapjainak rögzítésére 5.6-os keménységű csavarokat (M16). Ha elkap egy követ, az legfeljebb hajlik, elnyalódik (a flex majd lecsavarja az anyát), de a csapokat továbbra is a helyükön tartja. A 8.8-as és keményebb inkább elszakad.
előzmény: (180625) Sallay György

180631: Lengyel László -llax- 2017-08-28 20:10:57

Nálunk a homok mindent megesz, nem is a kopáson, hanem azon csodálkozom, hogy két szezont nem bír ki.... A gép (MTD) gyári kése (mindkét említett helyen perforált) jóval többet bírt és másodiknak is olyan lett véve, azóta viszont nem láttam hazai kereskedőknél gyári kést (csak az Ebay-en, külföldről, jó drága, de még a szállítás is húzós).

A most vett is Mogép, meg szerintem az előző is az volt...
előzmény: (180624) Horváth Miklós

180630: Horváth Miklós -MIKI- 2017-08-28 19:16:31

A gyári kések szerkezete homogén, és egyforma kemény mindenhol. Tudomásom szerint a győriek rugóacélból készítik. A hőkezelését nem tudom, de biztosan nem törékenyek. A hegesztést érdekes módon viselik. Ha nem hűtik meg hegesztés után, akkor nincs velük baj. Ha meghűtik, azonnal elreped. Természetesen én sem javítgatok egy törött kést (mondjuk még nem is találkoztam ilyennel) De a kiegyensúlyozást varratok elhelyezésével végzem. Kést készíteni nagy felelősség. Én nem is csinálok már ilyet. Amikor csináltam, akkor laposvasból, vagy lemezből csináltam én is. A gépi fűrészlap halálos lehet. Volt is egy ilyen eset régen, egy az utcán kerékpározó nő halt meg azért, mert a házi készítésű fűnyírón házi készítésű kés volt, ami letört, és elrepült. A nő balszerencséjére, a nyaki ütőerét találta el. Na ezért nem csináltam sosem kemény anyagból kést, illetve már több mint tíz éve semmiből sem.
előzmény: (180625) Sallay György

180629: Sallay György -skac- 2017-08-28 19:15:52

Így van, a szomszédomnak is régebben lerepült az egész, el is vágta a lábát. Jött, hogy csináljam meg. Egy magyar elektromos fűnyíró volt, mondtam, hogy hozzá sem nyűlok olyan szar az egész felfogatás. De addig könyörgött, hogy csak megcsináltam, de mondtam, hogy ne jöjjön panaszra ha leesik az egész, mert én még is le is tagadom. Tudtommal nem esett le...
előzmény: (180628) Fehér Ferenc

180628: Fehér Ferenc 2017-08-28 19:06:07

Hozzám is hoznak sokszor hogy hegeszszem össze stb. Nem szoktam vállalni mondván rajtam ne múljon mikor vágja szét a bokádat.
előzmény: (180625) Sallay György

180627: Dudás Gábor -Billzzz- 2017-08-28 19:04:36

180626: Dudás Gábor -Billzzz- 2017-08-28 19:03:49

180625: Sallay György -skac- 2017-08-28 19:03:11

Én még annyit tennék hozzá, hogy teljesen nem jó megedzeni a kést, csak az él körüli sávot, mert akkor törhet. Ezt inkább, amolyan házilag csinált kések vonatkozásában említette valaki, ha jól emlékszem gépi fűrészlap került szóba, a kifúrást gondolom hegesztőpisztoly segítségével oldották meg. Na de lehet csak urbán legend.
előzmény: (180624) Horváth Miklós

180624: Horváth Miklós -MIKI- 2017-08-28 18:53:42

Ez így, hogy "magyar biliacél" túl általános megfogalmazás. Van itthon olyan fűnyírókés gyártó vállalkozás, amely nagyon jó minőségű késeket gyárt. (Mogép Kft Győr) Azokat a késeket ha elgörbíti valaki, mert vasat, vagy betont akart vágni vele, szinte kilátástalan vállalkozás kiegyenesíteni. Gyártanak eredeti beépítésre is késeket, nyugati gépgyártóknak, tehát az új gépeken eleve ilyen kések vannak.
Persze léteznek itthon szarrágó gépgyártók, akik maguk készítik a kést sima melegen hengerelt acéllemezből. Na, ezek valóban semmit sem érnek, mert kézzel el lehet őket görbíteni.
A bedobófüllel rendelkező fűnyírókések kivétel nélkül a fülnél kopnak el legelőször. Esetleg ha valaki sűrűn élez, annál a fül túléli a kés élét. Ennek oka egyszerű. A kés, mint egy légcsavar, szívja a füvet, levegőt felfelé. De a felszívott elegyben rengeteg porszemcse is van, melyek 16m/s sebességgel ütköznek a kidobófül felületéhez. Ez körülbelül olyan, mintha folyamatosan homokfúvóval bombáznád a fül felületét. Ez alól a hatás alól egyik kés sem mentes, és mindet ugyanúgy tönkreteszi. A legnevesebb gyártókét is. Aztán vannak a másik gerinctelen gyártók, melyek eleve perforálják a kések bedobófüleit is, illetve az él mögötti részt is, hogy nehogy már túl sokszor meg lehessen élezni, illetve normális ideig bírja a bedobófül.
előzmény: (180623) Lengyel László

180623: Lengyel László -llax- 2017-08-27 22:36:47

Nem kis meló... Egy kés sem bír ki két szezont (magyar biliacél, jobbat nem kapni), az, hogy a vágóélnél fogy egy dolog, de ami most rajta van, annak már kilyukadtak a "lapátjai", a héten szereztem újat. Már az is nagy könnyítés, ha valaki néha hozza utánam és üríti a talicskát.
előzmény: (180622) Fehér Ferenc

180622: Fehér Ferenc 2017-08-27 22:28:54

Az maga lehet a kínzás. :)
előzmény: (180621) Lengyel László

180621: Lengyel László -llax- 2017-08-27 22:18:22

Pár évet lehúztam belvárosi társasházban. Villanykörte csere, csapbetét csere, zárbetét csere, mint a legkomolyabb munkálatok :)
Most éppen fűnyírásra próbálom rávenni magam, 1-2 napon belül jó lenne megoldani... (48cm-es benzines géppel is majd' fél nap)
előzmény: (180618) Fehér Ferenc

180762 - 180733 | 180732 - 180703 | 180702 - 180673 | 180672 - 180621 | 180620 - 180591 | 180590 - 180561 | 180560 - 180531