Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183732 - 183703 | 183702 - 183673 | 183672 - 183643 | 183642 - 183613 | 183612 - 183583 | 183582 - 183553 | 183552 - 183523 | 183522 - 183493

183612: Reiter Tamás -Reiti- 2020-07-12 08:39:04

Puffer(pl. AKSI) kell ingadozás ellen, a szabályzó csak korlátoz... az meg nem lesz.
előzmény: (183610) Varga Krisztián

183611: Fehér Ferenc 2020-07-09 21:33:55

De minek az egyenfesz?
előzmény: (183609) Tóth Ernő

183610: Varga Krisztián -Chris- 2020-07-09 21:30:58

Szia!
Ha már ennyi alkatrést tervezel cserélni, nem gondolkodtál még el LED-es fényforrásokon? Erőteljesebb változást szerintem azzal érhetsz el. Sok helyen foglalkoznak a témával ha rákeresel, más motorokon is.
Ha a fesszabályzót kihagyod, és csak egyenirányítót raksz a körbe, attól egyenáramod igaz, hogy lesz, de szerintem erősen ingadozni fog.
előzmény: (183609) Tóth Ernő

183609: Tóth Ernő -Star-Sr4-2/1- 2020-07-09 11:25:05

Üdvözlet mindenkinek!
Nos igazág szerint nem problémával fordulnék hozzátok inkább megerősítést szeretnék nyerni pár dologgal kapcsolatban. Az alany egy simson star sr4-2/1 (6 volt megszakítós). Amióta csak nálam van nagyon halovány a menetfény. Ennek a javításán gondolkodtam el, mivel amúgy is szét van szedve karbantartás miatt. Szóval az első dolog amire gondoltam hogy a 6 voltos világító tekercset lecserélném 12v 35w-ra. A lendkerék maradhat vagy cserés ilyenkor? Nem tudom végül is csak egy állandó mágnes. A másik dolog amire gondoltam hogy kompletten s51 gyújtást feltenni (12v) Csak nem tudom hogy a lendkerekek kompatibilisek e? A harmadik dolog pedig, hogy mivel se index se akumlátor töltésről nincs szó rajta, így feleslegesnek tűnik nekem benne a 6 voltos feszültségszabályzó, helyezze a világítótekercsről a vezetéket biztosítékra kötném onnan egy graetz hídra így meglenne az egyenáram. Nem tudom ti mit gondoltok ezekről a dolgokról?

183608: Szekeres József Zoltán 2020-07-08 11:45:16

Tisztelt simsonos barátaim! Segítséget szeretnék kérni tőletek
Tavaly vásároltam egy simson s50 N tip ( 42 éves)motort. Működött, de ramaty állapotban volt.
Felújítottam, a motorban is a legszükségesebbeket cseréltem. Összeraktam, és saljnos nem tudom életre kelteni, nem indul be. Tud-e valaki rajtam segíteni?
Üdv. Józsi

183607: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-07 12:41:42

Hat ez szomoru. :(
Koszi a tippet!
előzmény: (183606) Sallay György

183606: Sallay György -skac- 2020-07-07 09:31:32

Igen, vagy Tajvan, de hogy nem német az biztos. Az Isolator is hamis. Densot vegyél, W 24 FS-U-t pl
Vagy tuningba 27-est.
Az NGK-ban is van hamis sajnos.
előzmény: (183605) Kopcsó Tamás

183605: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-06 10:18:50

:( Az AKA-Electric neven futo marka kinai?
előzmény: (183603) Sallay György

183604: Fehér Ferenc 2020-07-05 10:41:58

Meg toldom a vázát, készítettem hozzá illeszkedő profilú csövet.
előzmény: (183602) Horváth Miklós

183603: Sallay György -skac- 2020-07-05 07:21:57

Ezért nem szabad megvenni ezeket a kínai hamisítványokat.
A testelektróda is képes megolvadni.
előzmény: (183599) Kopcsó Tamás

183602: Horváth Miklós -MIKI- 2020-07-05 05:58:11

Eddig jópofa, kíváncsian várom a folytatást. A váz ez marad, vagy nagyobbat kap? Csak mert így úgy néz ki, mintha a motornak meg a kaszának már nem lenne helye.
előzmény: (183600) Fehér Ferenc

183601: Elek Péter 2020-07-04 21:43:55

Egyre durvább hamisítványok vannak már.
A felirat színe stimmel, na de a többi egyáltalán nem.
előzmény: (183599) Kopcsó Tamás

183600: Fehér Ferenc 2020-07-04 19:35:53

Már csak a fűnyírót kell alábarkácsni.
https://www.youtube.com/watch?v=_C2AlNL14EU
előzmény: (183577) Fehér Ferenc

183599: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-04 17:32:37

Sziasztok!



Ilyet lattatok mar?

Tomszlaj

183598: Kiss Gergő 2020-07-04 11:45:52

Ezt sajnos nem fogja látni.
A kapcsolási rajz hátha segít.

http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf
előzmény: (183597) Horváth Miklós

183597: Horváth Miklós -MIKI- 2020-07-02 21:23:04

Tessék itt van neked egy írás ami pont arról szól, amit kérdeztél.
előzmény: (183596) Bellai Gergő

183596: Bellai Gergő -Simsonom van - 2020-07-02 16:52:31

Szaisztok!

Jelenleg dolgozok egy simson átalakítások ami annyiból áll hogy az első és a hátsó vilagitason kívül beépítettem az indexrendszert a dudát és a kapcsolt féklámpákat most jönne az akkumlátortöltő bekötése amivel nagyon meg vagyok akadva.

Kérdésem/Kérésem az lenne hogy hogyan és hova kell milyen színű kábeleket kötni hogyha az akkumulátor töltőből 5 vezeték jön ki : 2db szürke, 1 zöld, 1 piroszöld és, 1 piros

Válaszaitokat előre nagyon szépen köszönöm!

183595: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-26 20:20:41

No, kicsit késve ígéretemhez képest de összehasonlítottam a bing 70, BVF72, és egy 75-ös utángyártot főfúvóka áteresztó képességét. Egy literes flakon tartalmát csorgattam át azonos körülmények között. Az idők rendre így alakultak: 23perc40 sec, 22:05, 19:52.
( A kiválasztott fúvókák nagyjából azonos geometriával (formával) rendelkeznek.)

183594: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-24 22:57:23

A BVF düznire is rá lehet metszeni a 4-es menetet, teljesen jól sikerült nagyítóval vizsgálva is :)
Viszont találtam egy német kifejezetten BING oldalt, ahol minden variációja fenn van, ott van figyelmeztető szöveg a dűzni"méreteknél" , hogy nem a mérhrtő átmérő van feltűntetve hanem átömlési jellemző, ami különbözik a lyukátmérőtől..
http://www.greiner-oldtimerteile.de/vergaserteile-ueber-teilenummer/bing-ueber-teilenummer/gruppe-742-bing-44-duesen/duese-70_browse.php?sid=449801593016192&pos=p6224c0&ret=c1507&mode=window
Továbbá az áll a felsorolásban, hogy a 17/15 1101, 1102 -tehát a 70km/h-s változatok 70-es jelzésűvel vannak szerelve...

Holnap azt hiszem csinálok egy átömlési méricskélést :)
előzmény: (183593) Reiter Tamás

183593: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-24 20:53:15

Babetta alapjárati fúvókát bele lehet tekerni.
De nem lesz pont olyan amilyen mert a fúvóka alakja, hossza is számít.
Hetvenes körülire dörzsölve nem sok húsa marad, meghúzni éppen hogy meg lehet. ;)
előzmény: (183592) Varga Ferenc

183592: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-24 14:28:20

Ok, köszönöm a törődést!
Akkor próba...
előzmény: (183590) Reiter Tamás

183591: Dénes István -Pis- 2020-06-24 09:23:48

Köszönöm

183590: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-24 08:53:50

70-es az a fúvóka. A többit is tartom. ;)
előzmény: (183580) Varga Ferenc

183589: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-24 07:57:26

Mindenképpen jó ötlet a csapágycsere, de én a ciklusidőt leszállítanám egy évre, tekintettel a tapasztalati statisztikára, hogy sok gép másfél éves korában pusztul el. De persze lehet, ha valamivel jobb csapágyakat kap, akkor tovább bírja.
előzmény: (183585) Pogácsás Gábor

183588: Lengyel László -llax- 2020-06-24 00:04:32

Ez azért erősen terhelésfüggő. Ha a motor alig van terhelve, akkor az áramfelvétele sem lesz nagy.
előzmény: (183575)

183587: Lengyel László -llax- 2020-06-24 00:01:35

Ha a motor csapágyával lesz gond, azt sok mai típusban nem nagyon cseréled...
előzmény: (183585) Pogácsás Gábor

183586: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 23:01:51

Hát ez műanyag házas.
Erre inkább nem erőltetném a benzinmotor. :)
Lehet keresztfiamnak átalakítom kisautónak. Végülis van egy 12V-os akkusfúróm, akku nélkül. :)
előzmény: (183584) Horváth Miklós

183585: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 22:57:36

Még az jutott eszembe, hogy ezeket a kefés motorokat lehet valahogy hosszan életben tartani?
Nem akarom, csak eszembe jutott. :)
Gondolok itt mondjuk arra, hogy csapágycsere minden (második) év januárjában. (Mivel akkor ráérünk vele szöszmötölni.)
Az mondjuk tiszta, ha a csapágy teljesen beáll, akkor még kb 3 perc 10 másodperc a max üzemidő. De nem tudom, hogy jó csapágy esetén a motor melegedése miatt nem deformálódik-e a pajzs.
Na jó, ezt én is érzem, hogy sosem tudjuk meg. :)


Ugyanitt Einhell BG-EM 1743 HW fűnyíró váz ingyen elvihető kerekek, tolórúd, és kapcsoló nélkül. :)
előzmény: (183583) Pogácsás Gábor

183584: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-23 22:55:42

Marci elnökünk a minap egy ilyen motorral szerelt fémházas fűnyíróra egy GCV160 Honda motort tett fel, és még az önjáróját is áttette a motornak ere a szörnyeteg gépre. A facén még film is van róla.
előzmény: (183583) Pogácsás Gábor

183583: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 22:35:14

Én sem mondanám, hogy tetszik ez a megoldás.
Azt sem hiszem, hogy javíttatni megéri ezeket. Nem tudom elképzelni, hogy a munkadíjjal együtt ezt megérje megcsinálni.
És gondolom pontosan ezért nem is találni alkatrészt webshopbokan.
Illetve most az einhell.com-on találtam. A motorblokk 76 EUR (kb 26 eFt). Nem látom nyomát, hogy ezen belül külön lehetne venni bármit. A magyar Einhell-nek azért lehet megírom. Elvileg tőlük is lehet rendelni.
Lehet hogy tovább fogom bontani, hogy pontosan tudjuk mik a hibás alkatrészek. Még szerencse, hogy a szíjtárcsa kuka, így azt nyugodtan bánthatom.
Több nézőpont miatt gondolkodom.
-Ha azt nézem, hogy kb 40 eFt egy komplett gép (mármint ebből), akkor 26 eFt-ért elég drága a motorblokk. Ugyanakkor mivel a váz tökéletes (az az érzésem hogy csak egy fél motort szolgált ki) így a fennmaradó 14 ezer meg felesleges kiadás lenne. Önmagához képest talán ezt megérné cserélni.
-Ebben a méretben a hagyományos agrimotor fűnyíró meg 30 eFt.

Valószínűleg az utóbbi lesz a nyerő. Nem azért mert csak 4 eFt-tal drágább. Hanem mert az élettartama pár ezer forintból évekkel meghosszabbítható.
Bár engem némileg zavar az a pazárlás, hogy tökéletes váz megy a kukába. Persze ami univerzális azt lementem róla. A kereket ha jól emlékszem aranyáron mérik, kapcsoló is még jól jöhet. De nem hiszem hogy bárkinél a motor tovább bírná, mint a váz. És gyanítom, hagyományos fűnyíró motort nem lehet belerakni.
előzmény: (183581) Horváth Miklós

183732 - 183703 | 183702 - 183673 | 183672 - 183643 | 183642 - 183613 | 183612 - 183583 | 183582 - 183553 | 183552 - 183523 | 183522 - 183493