Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183612 - 183583 | 183582 - 183553 | 183552 - 183523 | 183522 - 183466 | 183465 - 183436 | 183435 - 183406 | 183405 - 183376

183522: Sallay György -skac- 2020-05-16 17:17:19

Most nem érek rá megnézni, de a főtengely kínai szetthez képest akkor elfogadható.
előzmény: (183521) Lippai Kristóf

183521: Lippai Kristóf 2020-05-16 16:55:07

Én is arra voksolok, hogy még használható, azonban alig ment ez a főtengely 900 km-t. És új utángyártott, 9000 Ft-os kategória. Ezek szerint mellényúlhattam és érdemes lenne felújítani.
Előgyújtással volt egy kis sztorim, nem túl sok kilómétert tettem meg vele helytelenül beállított gyújtással. Hogy mennyi az annyi, azt nem tudom, de ezek szerint az is adhatott neki.
A hengeremet is érdekesnek találtam. Úgyszintén 900 km van benne honolástól számítva és az egyik oldalán látszik, illetve egy kicsit érezni is a vállasodást. A dugattyúm fekete volt még a gyűrűk alatt is, de mint írtam, szimeringes volt a motor. Nem lehet, hogy a hajtóműolaj okozta volna a feketedést a dugón? Íme pár kép a hengerről:

http://kepkezelo.com/images/m4hhdud7edo9mivlaez3.jpg
http://kepkezelo.com/images/3bhjqajzbus05g7sd6ow.jpg
előzmény: (183520) Sallay György

183520: Sallay György -skac- 2020-05-16 13:42:45

Te nem a "lógást" nézed, hanem csak billegteted. Ez a főtengely még az elfogadható kategória, jónak nem nevezném, de radiálisan nem látszik ebből a videóból, hogy mekkora a kopás, de 1-2 tizedre tippelnék. Mindenesetre szétszedés esetén felújítandó. Általában a főtengely szétnyoméása után látszik meg, hogy mennyire van kipattogzva, beverődve, a csapágyfelület a görgők és a csap. Van, hogy egy egész jó is ki van pattogzva,be van rágódva, de egy megnövekedett illesztési hézagú is van, hogy jó felületekkel rendelkezik, csak a sok futás miatt kopott. Gyári anyaghiba, meg elégtelen kenés, kevés olaj, nem belevaló olaj, is játszik természetesen.
A rendellenes kopást általában a helytelen előgyújtás, az öngyulladás, detonációs égés, nem belevaló gyújtógyertya okozzák. Tuning gépnél még a túlzott sűrítés is belejátszik.
előzmény: (183519) Lippai Kristóf

183519: Lippai Kristóf 2020-05-16 10:49:59

Próbáltam videót készíteni arról a bizonyos "lógásról".

https://www.youtube.com/watch?v=eeqfEO4ZTqM
előzmény: (183518) Sallay György

183518: Sallay György -skac- 2020-05-11 08:22:32

Az új gyári is billen a felső szemnél 0,5 mm-t
előzmény: (183515) Lengyel László

183517: Lippai Kristóf 2020-05-11 07:29:45

Igen, hasonlót tapasztalok én is!
Nekem is dettó utángyártott a főtengely és még alig van benne 1000 km, de már "bólint" az alsó csapszegnél. Azonban hosszirányban (fel-alá) nem mozog szerencsére. Ez a nagy dilemma. Kérdés az, hogy vajon mennyit bírna még el. Mondjuk dúsabb keveréket használnék, illetve nem nyúznám a motort. Hozzáteszem, eddig sem gyilkoltam, kellemes 40-45-tel járkáltam mindenfele.
Vagy egyáltalán visszatehető-e gond nélkül.
Majd megpróbálok videót közzétenni a félreértések elkerülése és pontosítás miatt.
előzmény: (183515) Lengyel László

183516: Lippai Kristóf 2020-05-11 07:23:00

Nagyon jól néz ki! Szerintem ez az egyik legszebb szín Simsonok közül.
előzmény: (183510) Fehér Ferenc

183515: Lengyel László -llax- 2020-05-11 01:28:02

Én az oldalirányú lógás és a "visszatehetem?" kérdésből gondoltam erre a "bólintásra".

Ilyen jelenséggel zsír új utángyári főtengelynél is találkoztam. Észlelhető hosszirányú játéka nem volt a hajtórúdnak, viszont az alsó csapszegen csúszást nem engedve, a felső szemnél több tizedet mozdult jobbra-balra.
előzmény: (183509) Sallay György

183514: Sallay György -skac- 2020-05-10 20:41:13

Hoppá. Én is régóta unom, részfeladatokat szívesen csinálok, blokkfúrás, főtengely felújítás menetjavítás, de hengert már rég nem készítek, blokkfelújítás is csak jóbarátoknak.
előzmény: (183512) Fehér Ferenc

183513: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:25:18

Kétoldali szimering csere is volt.

183512: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:22:33

A nejem is segített a hátsó telót összerakni.
Egyébként ez volt az utólsó, végképp meguntam.
előzmény: (183511) Sallay György

183511: Sallay György -skac- 2020-05-10 17:17:16

Nagyon tudsz, és gyorsan, valamint egymagad.
előzmény: (183510) Fehér Ferenc

183510: Fehér Ferenc 2020-05-10 17:08:59

Előtte utána






183509: Sallay György -skac- 2020-05-10 14:59:46

Véleményem szerint jól diagnosztizált, jól is mért, mert oly mindegy alul vagy felül méri, a lógás méretét méri mindkét esetben, hiszen a hajtórúd alsó része is ugyanolyan mértékben mozdul, mint a felső. Nade. Ha ekkor a mérvű a mért érték, az nem természetes kopás, hanem a görgők, ill. a kosár megállása, megszorulása esetén a görgők súrlódnak. Csúsznak a csapon és lelapolódnak.
Mint említettem helytelen felújítás után előfordul, ha megszorítják a kosarat. De olyan eset is előfordulhat, hogy megragad egy görgő, netán felkenődik, és megfogja a kosarat. A végeredmény mindig az, hogy megállnak a görgők, nem gördülnek, hanem súrlódnak.
Szóval, természetes elhasználódásnál, tizedekben mérhető a kopás, ilyen esetben meg milliméterben.
előzmény: (183508) Lengyel László

183508: Lengyel László -llax- 2020-05-08 22:23:39

Nem a hajtórúd oldalirányú "bólintásáról" írsz véletlenül?
előzmény: (183507) Lippai Kristóf

183507: Lippai Kristóf 2020-05-08 21:15:22

Hmm.
Majd valahogyan megoldom, hogy tudjak videót felrakni és megmutatom, hogy néznek ki a dolgok. :/
előzmény: (183506) Sallay György

183506: Sallay György -skac- 2020-05-08 10:55:32

Ha lelapolódtak a görgők, akkor lehet akár 1 mm-is, vagy több, a Miklósét alapul véve.
előzmény: (183505) Lippai Kristóf

183505: Lippai Kristóf 2020-05-08 10:28:44

Az meg lehet, hogy nem jól mérem. Úgy mértem meg egyszerűen, hogy rögzítettem a főtengelyt, és a felső csapnál mértem le a lógást tolómérő segítségével. Vagy az alsó csapnál kellett volna mérnem?
előzmény: (183500) Sallay György

183504: Sallay György -skac- 2020-05-07 20:46:09

Én arra lennék kíváncsi,de tényleg, hogy a 20 év alatt menni km szaladt bele ebbe hajtórúd csapágyazásba. Mert ez a lelapolás nekem valahogy nem kerek, hogy ezzel a képzavarral éljek.
előzmény: (183503) Horváth Miklós

183503: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-07 09:05:25

Már öt éve ennek. Akkor két egymást követő reggel, még elmentem vele a boltba, de mindannyiszor úgy viselkedett egyenes úton, mintha hegyre ment volna felfelé. a második nap már meg is állt, lefulladt kétszer. A második lefulladás után már nem indítottam újra, hanem hazatoltam, gondolván, hátha a henger még nem sérült meg. És tényleg nem.
előzmény: (183502) Sallay György

183502: Sallay György -skac- 2020-05-07 09:06:01

Na sokat láttam már, de ennyire kopottat még nem.
Ilyen laposra kopott meglilult görgőket akkor láttam, amikor egy másvalaki által felújított főtengely került hozzám, és annyira összepréselték, (hála a rövid , 35,5mm-es kínai csapnak) hogy megszorult a kosár és csak súrlódtak a görgők, de nem forogtak. Na de az nem 20 évet ment, hanem lehet csak 20 órát.
előzmény: (183501) Horváth Miklós

183501: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-07 08:54:43

Az enyém ekkorát lógott, amikor tönkrement. Számszerűsíteni nem tudom, mert nem mértem meg.
előzmény: (183499) Lippai Kristóf

183500: Sallay György -skac- 2020-05-07 08:20:21

Valamit nem jól mérsz. Sok főtengelyt újítottam már fel, de az 1.1 mm elképzelhetetlen.Amikor az még a helyén működik, mit gondolsz, a dugattyú beleverne a hengerfejbe? Megmondom, igen...
Na de végül is mindegy hiszen használhatatlan így. Fel kell újítani, csapágyfelületek ne legyenek kopottak, menetek jók legyenek, vagy javítani, kisfogasnál se legyen kopás, ill a kúp állapota is jó legyen, ezeket kell nézni.
előzmény: (183499) Lippai Kristóf

183499: Lippai Kristóf 2020-05-07 07:41:51

Húha..
Akkor keresnem kell egy szakit, aki újít fel főtengelyt.
Egy másik főtengelyem 1,1 mm-t mozog radiális irányba, hát akkor annál milyen görgők lehetnek.
Tele vagyok főtengelyekkel idehaza. Van egy jó, annak csak menetet kell esztergálni, viszont egy kicsit rozsdás. Félnem kell tőle? Vagy beépíthető?
Egyébként egy főtengely felújítás sac per kábé mennyibe kerül centrírozással egyetemben? Valószínű műhelyenként eltérő.
előzmény: (183498) Horváth Miklós

183498: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-07 06:17:28

A 0,5 mm extrém nagy hézag ott, tehát ki lehet jelenteni, hogy annak a görgőzésnek vége van. Vagy hajtórúdcsere, vagy az egész főtengelyt cserélni kell.
előzmény: (183493) Lippai Kristóf

183497: Fehér Ferenc 2020-05-06 20:39:43

Nálam már vagy 1 éve nincs használva. De előtte annyi blokkot újítottam, hogy teljesen beleuntam. Semmi kedvem már hozzá a lábam is fáj.
előzmény: (183496) Sallay György

183496: Sallay György -skac- 2020-05-06 20:31:23

Na azt, hogy megalkottam, neked köszönhetem. Mert ahova jártam, Józsi bácsi szívesen préselt nekem mindent, régi kollégám volt még az erőműben, de ahogy a prést megcsináltam, kapott egy sztrókot, az asszony mindent eladott, azóta már a háznak más a tulajdonosa is.
Azóta persze van hidraulikus présem is de ez van munkában gyakran.
előzmény: (183494) Fehér Ferenc

183495: Sallay György -skac- 2020-05-06 20:26:59

Akkor ha húsboltba megyünk, nem kérünk festéket. Vagy én hülyültem meg, nem olvasok el mindent precízen, csak futtában, de fél milliméternél mi a fenére gondoljon az ember. Radiálisan már egy tized is sok.
Na mindegy miért ülök fel mindennek, tanulhattam volna már akár a saját káromon is
előzmény: (183492) Horváth Miklós

183494: Fehér Ferenc 2020-05-06 20:22:33

Dolgozik a prés.
előzmény: (183491) Sallay György

183493: Lippai Kristóf 2020-05-06 20:02:15

Szép munka, nekem tetszik!
Azonban Miklós márkatársunknak adnék igazat. Tulajdonképpen a radiális mozgása érdekelne. 0,5 mm-t mozog, nem tudom, hogy ez így probléma esetleg.

Míg ezen gondolkodtam kezembe került a henger. 900 km van benne hónolástól (1. túlméret), de érdekesképp a dugattyú fekere volt még a gyűrűk alatt!! is. Illetve egy nagyon kis vállt találtam a persely jobb oldalán. Most nem lett jól megfúrva vagy a bejáratásnál szúrtam el valamit vagy ez "normális jelenség"? Azért lett szétszedve, mert ette a hajtóműolajat, lehet ennek köze a fekete dugóhoz?
előzmény: (183491) Sallay György

183492: Horváth Miklós -MIKI- 2020-05-06 18:37:08

Szerintem a kollégának az irányok meghatározásával illetve megnevezésével van a baj. Szerintem a radiális lógásra gondol, elvégre azt szokták ütögetéssel kóstolgatni.
előzmény: (183491) Sallay György

183491: Sallay György -skac- 2020-05-06 14:51:34

Nem az alsó csapon az oldalirányú (axiális) mozgás kb 2,5 mm. A hajtókar a dugattyúban van megvezetve a két csúsztatótárcsa által, az tartja középen.
Ha tuningfőtengelyt készítek alul megvezetve, két darab 1,4 mm-es csapágybronz tárcsát alkalmazok.





előzmény: (183490) Lippai Kristóf

183490: Lippai Kristóf 2020-05-06 14:40:19

Az elég nagy. Van egy másik, rossz főtengelyem, annak 1,1-1,2 mm a kotyogása és ha ráütök tenyérrel, akkor ércesen cseng, amit ha jól tudok, az már felújítandó lesz. Nem lehet, hogy véletlenül a csapszegen történő csúszásra gondoltál? Az szokott olyan nagy lenni.
előzmény: (183489) Sallay György

183489: Sallay György -skac- 2020-05-06 14:26:44

Az annál sokkal több. kb 2,5 mm.
előzmény: (183488) Lippai Kristóf

183488: Lippai Kristóf 2020-05-06 13:54:30

Üdvözletem!
Főtengely hajrókarnak mennyit szabad lógnia oldalirányban? Én 0,5 mm-t mértem. Visszatehetem vagy felújítandó?

183487: Sándor László -Laci/lackó- 2020-04-26 18:40:55

Üdvi!! S51 és kipufogóba szeretnék gyárihozbhasonló folytás csinálni, mert kapni nem lehet sehol nem találtam. Valakinek nincs egy méret minta képpen. És hogy is nézki? Meg ugye az is érdekelne hogy a kipufogó melyik részére kellene rakni jobban az elejére vagy a vég dob felé, esetleg közép tályon?

183486: Lengyel László -llax- 2020-04-23 21:15:23

A mai látványosabb vonat már elment. Ma 21:58 körül, rövid időre elvileg láthatóak nyugat-dél-nyugat irányban, 20° körül (a lehetőség inkább csak elvi, Zala-Somogy-Baranya vonalon picit jobbak az esélyek).

Holnap 20:28-20:36 között, itt a vadkeleten szinte a fejünk fölött fog áthúzni ÉNYNY-DKK irányban, akkorra talán jobban "vonatba rendezve", ha az időjárás is úgy akarja, igen jó láthatósággal (az egész országból, de az ÉK csücsökből a legjobban).
előzmény: (183484) Fehér Ferenc

183485: Lengyel László -llax- 2020-04-23 21:03:42

Nem kell annyi.
Igazából még 12e sem kell. Csak a média nem rugózott elég ideig a 12e-n, így be kellett dobni a 48e-t :)
előzmény: (183483) Horváth Miklós

183484: Fehér Ferenc 2020-04-23 19:35:53

Láttam én is a tv-ben az előbb. Regebben 12000-et hallottam.
előzmény: (183483) Horváth Miklós

183483: Horváth Miklós -MIKI- 2020-04-23 19:34:00

Én speciel tíz perce láttam az RTL-en a Fókuszban. Ezek nem szazasak. azt mondták, akkor lesz teljes a műhold flotta, ha 48000 darab lesz fent. Nem írtam el a nullákat! Akkor lesz teljes a széles sávú internet lefedettség.
A csillagászok már most sivalkodnak érte, mondjuk meg is értem.
előzmény: (183482) Fehér Ferenc

183482: Fehér Ferenc 2020-04-23 18:45:08

Mikor lehet látni a "vonatot"? Kerestem, de csak egy-kettőt írnak egyszerre.
előzmény: (183481) Lengyel László

183481: Lengyel László -llax- 2020-04-22 21:30:13

Nem késett, hanem egy napot előre hozták az újabb 60 darab indítását. (élőben megy)
előzmény: (183478) Lengyel László

183480: Lengyel László -llax- 2020-04-19 23:25:34

A térben nem csak a magasságok, a szögek is nagyon csalókák viszonyítási pontok nélkül...
Papírra rajzolok olyan 45°-ot, amiben mérve sem lesz sok hiba, de ha az égen keresek valamit szögek alapján, gyakran és durván mellényúlok (idővel egyre kevésbé) Gyakran 30-35° körül kerestem a 45°-ot, elsőre még most is, de már tudom, mennyit korrigáljak :) (a 60°-ot kb. valós 45° körül)
előzmény: (183479) Fehér Ferenc

183479: Fehér Ferenc 2020-04-19 23:13:19

Nem gondoltam, hogy ennyire csalóka az időérzék, ez estben az enyém.
előzmény: (183478) Lengyel László

183478: Lengyel László -llax- 2020-04-19 23:03:24

Esetükben az a 90° kb. 500km megtett út lenne akkor, ha a fejed felett mennének át (és a függőleges lenne a 90° felezője), ezt 66-67sec alatt tennék meg (64sec lenne, de mi sem állunk alatta, függ az elhaladás szögétől - pont a fejed felett ez csak 2 érték lehet). Ettől eltérő (jellemzőbb) helyzetben (akár jelentősen) nőnek ezek a számok, a látszólagos sebességük is kisebb (a függőlegestől távol bármely irányban is).

A legutóbbi adag már sokkal jobban szét van már szóródva, a linkelt videó a felküldés után 3-4 nappal készülhetett (4 nappal a videó feltöltése előtt indultak).
előzmény: (183476) Fehér Ferenc

183477: Fehér Ferenc 2020-04-19 22:39:37

Az űrvilág.hu volt egy videó, majdnem hasonló de jobban szétszóródva.
szöveg amire klikkelsz
előzmény: (183473) Lengyel László

183476: Fehér Ferenc 2020-04-19 22:34:07

Az általam belátott égbolt kb 90 fok lehetett. A műholdak magasságán ez valamennyi Km. Ki lehetne számolni a sebességüket ismerve hány sec volt. De ez már nekem magas.
előzmény: (183473) Lengyel László

183475: Lengyel László -llax- 2020-04-19 22:28:25

Elég gyakran járnak felettünk, 360+2 darabot küldtek fel eddig, abból már jut ide is, egy-egy nap 30-50%-ában legalább egy a közelben van.

Most is jön egy vonat (a múlt havi startból, még nem szóródtak teljesen szét). Ezekben a percekben, tőlünk északra, legalább egy negyed óra, mire mind elmegy.
előzmény: (183474) Fehér Ferenc

183474: Fehér Ferenc 2020-04-19 22:17:38

Itt nézem, hogy mikor lesz legközelebb látható.
szöveg amire klikkelsz
előzmény: (183473) Lengyel László

183473: Lengyel László -llax- 2020-04-19 21:50:29

A hírt azóta én is láttam, több helyen is (régi képekkel és videóval illusztrálva), elvileg a márc.18.-án indult adag egy része volt. (ha hamarabb látom a hírt, tudom csekkolni a pályaadatokat)
Azok nem tépnek át 10-15sec alatt az égen, legfeljebb annyi lehet, hogy ennyi ideig voltak jól láthatóak. Jó láthatóság esetén is a leghalványabb csillagokhoz hasonló fényességűek (általában szabad szemmel nem láthatók), de ha a napelemük a láthatóságnak kedvező szögben áll, akkor fényesebbnek is látszanak (de csak rövid ideig).
Minél újabbak, annál halványabbak, folyamatosan dolgoznak a kisebb "fényszennyezésen". A most fent lévők és a következő néhány adag egyébként sem lesznek hosszú életűek, az egyik fontos és új technológiát még nem tartalmazzák.

Terv szerint jövő hét csütörtökön (késés ebben az iparban normális - eddig is heteket késett ez) indul egy újabb 60 darabos adag. Igazából addig láthatóak jól (és látványosak), amíg együtt vannak, az indítást követő néhány napon.
előzmény: (183472) Fehér Ferenc

183472: Fehér Ferenc 2020-04-19 18:01:32

Ja igen erre gondoltam. De közben talán a megoldás is megvan. A starlinkes múholdak.
előzmény: (183471) Horváth Miklós

183471: Horváth Miklós -MIKI- 2020-04-19 17:57:15

Erről akartál beszélni:
A geostacionárius pálya (Geostationary Earth Orbit, GEO) olyan Föld körüli pálya, amelyen egy objektumnak a Föld forgási sziderikus periódusával megegyezik a keringési ideje (23 óra, 56 perc, 4,1 másodperc), és az Egyenlítő síkjában van. Ennek következtében az objektum a Föld bármely pontjáról (ahonnan látható) mindig azonos helyen, látszólag mozdulatlannak látszik. A geostacionárius pálya a geoszinkron pálya speciális esetének tekinthető, aminek inklinációja és excentricitása is nulla értékű.

A pálya magassága 35 786 km az átlagos tengerszint fölött.
előzmény: (183470) Fehér Ferenc

183470: Fehér Ferenc 2020-04-19 17:36:16

Szinte az keltette fel a figyelmem, hogy milyen gyorsan halad az a fényes pont. Csak egy fényes pont volt mint egy csillag. Először műholdra gondoltam ami nem a földdel együtt forog. Nem geo szinkron vagy hogy mondják. Aztán szabálytalan időközönként tűnt fel a többi neha 2-3 vagy több is. Az utólsót fél óra múlva láttam leszakadva a többitől mint Márton gúnárt. :)
előzmény: (183469) Sallay György

183469: Sallay György -skac- 2020-04-19 16:07:06

Nappali fénynél tiszta égbolt esetén, a 10 km magasan repülő repülőgépet innen Debrecenből kb akkor pillantom meg mikor a Tisza tó felett jár, valamint Szatmárnémeti felett jár, mikor már nem látom. (Flightradar 24 alapján mondom, na meg nem a gépet látom meg hanem a csíkját) Ez kb 140 km összesen. Na most ha ezek az objektumok nem magasabban, hanem 10 km magasan repültek volna,az azt jelenti, hogy legalább 140 km-t (vagy többet, mert ugye messzebbről is megláthattad, valamint sokkal magasabban repültek) tettek meg 10 sec alatt.
1 sec alatt tettek meg 14 km-t, egy óra alatt 3600×14= 50400 km /h. Na akkor alsó hangon 50 szerese egy polgári repülőgépnek. De mivel mindent minimummal számoltam, még lehet akár 1 nagyságrenddel is nagyobb a sebességük. Mert mi van ha 100km magasan haladtak... A műholdak mennek 200-300 km magasan..És simán látjuk őket, pedig saját fényük nincs a nap világítja meg. Ezeknek meg saját fényük volt. Mert messze ellátunk ám mi, én pl még a Napig is simán nappal.
És még az is növeli a megtett távolságukat, hogy míg a repülőgépek követik a föld domborulatát, ezek haladhattak akár nyíl egyenesen is, így még tovább láthatóak maradhattak. A föld megegyező vagy ellentétes vagy valamilyen szögű kerületi sebessége elhanyagolható
Ezek mind a még nagyobb földhöz viszonyított sebességet tesz valószínűvé.
előzmény: (183468) Fehér Ferenc

183468: Fehér Ferenc 2020-04-19 13:37:37

Nem lehet repülő? Valami katonai? Ha volna facebookod tudnék videót küldeni róla. Nem én de egy ismerősöm fölvette.
előzmény: (183467) Lengyel László

183467: Lengyel László -llax- 2020-04-18 21:54:24

10-15sec? Az ismert mesterséges objektumok kicsukhatók :)
A felszínhez képest leggyorsabban haladó LEO műholdak 8-10 percig haladnak látóhatár felett, ebből kb. 5-7 perc, amíg közel ideális körülmények között láthatók is.

A Lyridák-meteorraj éppen közeledik. Pontosabban a Föld készül keresztezni a pályájukat.
előzmény: (183465) Fehér Ferenc

183466: Sallay György -skac- 2020-04-17 22:43:12

Olyan valami amiről nincs tudomásunk, vagy nem kell tudjunk.
előzmény: (183464)

183612 - 183583 | 183582 - 183553 | 183552 - 183523 | 183522 - 183466 | 183465 - 183436 | 183435 - 183406 | 183405 - 183376