Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183042 - 183013 | 183012 - 182983 | 182982 - 182953 | 182952 - 182922 | 182921 - 182892 | 182891 - 182862 | 182861 - 182832

182952: Lippai Kristóf 2019-08-12 19:37:58

Rendben, esélyes, hogy megnézem vele, mert a berugó tengely szimering megadta magát és folyik az olaj le a váltókaron a cipőmig :/ Szerdán megyek városba, akkor veszek és megnézem, egy próbárt megér. Majd jelentkezem! És köszönöm a segítséget!
előzmény: (182951) Polánszki Pál

182951: Polánszki Pál 2019-08-12 16:27:59

Ahogy tegnap is írtam próbáld ki a 10W40 - est is, lehet hogy te szimódnál pont beválik. Sokat nem vesztesz vele, max az olaj árát ha nem lesz jobb.
előzmény: (182949) Lippai Kristóf

182950: Kiss Gergő 2019-08-12 11:55:37

Nem csúszik az a kuplung?
Igazából könnyebb lenne venni egy 10W40-es olajat, mint itt beszélgetni róla napokon át. :)
Valami simát, ami nincs agyonadalékolva, nehogy attól csússzon a kuplung. Én Unix/Bárdi félét szoktam.
De ha nagyon jót akarsz, akkor 4T-be valót vegyél.

Csak tudnám, hogy a képfeltöltés miért szarakodik...
előzmény: (182941) Lippai Kristóf

182949: Lippai Kristóf 2019-08-12 06:22:21

Nekem is akad pár barátom, aki a 80W90-re esküszik, mert a 10W40 nem vált be nekik.
Mellesleg nekem S50-esem van, nem S51. Ebbe akkor maradhat a 80-as?
előzmény: (182948) Polánszki Pál

182948: Polánszki Pál 2019-08-11 23:23:18

Az olaj témába nem akarok belemerülni, de vannak Simsonos ismerőseim akiknek pl a 10W40 olaj egyáltalán nem vált be.
előzmény: (182947) Fehér Ferenc

182947: Fehér Ferenc 2019-08-11 23:09:23

Szerintem Elek Peti tudja mit beszél. A motorja 115 000 km fölött jár bontatlan blokkal.
Aztán ásd bele magad az olajtémába mert az ilyen kijelentésékkel lejáratod magad.
A klubtárs kuplungja meg nem az olajtól csúszik. Más baj van ott.
előzmény: (182946) Polánszki Pál

182946: Polánszki Pál 2019-08-11 22:41:41

Az S51-be a gyárilag előírt hajtóműolaj 80 SAE, úgyhogy nem hinném hogy teljesen alkalmatlan a 80W90.
előzmény: (182943) Elek Péter

182945: Fehér Ferenc 2019-08-11 22:01:46

Azzal gyógyítani/ javítani szokás. :)
előzmény: (182944) Elek Péter

182944: Elek Péter 2019-08-11 21:43:33

Azt kell mondanom, mivel a henger és a generátor fedél is a motorblokk része, így hasonlóan forró mindkettő.
Milyen eszközzel állapítottad meg, hogy forró a generátor fedél? Azt ne mondd, hogy kézrátétellel.
előzmény: (182939) Lippai Kristóf

182943: Elek Péter 2019-08-11 21:40:48

S51-be is teljesen alkalmatlan a 80W-90-es olaj. Ha bemelegedett az olaj, onnantól kezdve már semmi gond, de az első 5-6 km alatt gyakorlatilag gyilkolja a váltót a nem belevaló olaj.
10W-40-es a jó, mint ahogyan azt előttem is írták.
előzmény: (182942) Polánszki Pál

182942: Polánszki Pál 2019-08-11 20:19:30

A 10W40 - est vedd bele, talán jobb lesz. Majd írd meg hogy javult - e a helyzet. Nekem a 80W90 is bevált, mondjuk az enyém S51-es.
előzmény: (182941) Lippai Kristóf

182941: Lippai Kristóf 2019-08-11 12:09:53

5W40 olajam van itthon. Ez is jó lehet bele, vagy inkább mindenképen szerezzek be 10W40-et?
előzmény: (182940) Fehér Ferenc

182940: Fehér Ferenc 2019-08-11 10:10:26

Ez nem vitakérdés. Gyárilag egyfokozatú hajtómű olajat tettek bele, ennek a legjobban megfelel a mai 10W40.
előzmény: (182938) Lippai Kristóf

182939: Lippai Kristóf 2019-08-11 06:39:58

Úgy értem, hogy meleg, hogy egy hosszabb táv után a kuplung- és gyújtásoldal kb henger forróságú. A kipufogót kb 2 hónapja néztem, de belenézek.
előzmény: (182937) Fehér Ferenc

182938: Lippai Kristóf 2019-08-11 06:37:59

Na igen, ez is sokak által vitatott kérdés, hogy 10W40 vagy 80W90 viszkozitású olajat tegyünk a váltóba. Én Hykomol K 80W90 olajat használok, ezzel még februárban, márciusban nem csúszott a kuplung, csak miután szétszedtem azt. Kinek mi vált be? Nekem itthon 5W40 van, az megfelelne?
előzmény: (182936) Zsengellér Gábor

182937: Fehér Ferenc 2019-08-10 23:14:12

Teljesen természetes a blokk melegedése. Kérdés, hogy hány fok az a "meleg". A kipufogó dugulást ellenőrizted már? Hátul a konfúzornál.
előzmény: (182935) Lippai Kristóf

182936: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2019-08-10 22:42:38

10W40 olajat tegyél bele.
előzmény: (182935) Lippai Kristóf

182935: Lippai Kristóf 2019-08-10 21:34:24

Sziasztok Tagok!
Kezdem ott, hogy ellnézést kérek, mert sokat fogok írni. Mint páran tudjátok, sosem jutok dűlőre a saját, kis szeretett Simson S50-nemmel. Még mindig van valami betegsége, hiába bütykölöm, szerelem, csak veszem és veszem bele az új dolgokat és csak stresszelek vele. Már jó párszor álltam úgy hozzá, hogy na mégegyszer nekiugrok, és megcsinálom végre. Igen ám, de már végleg kitankoltam az ötletekből és saját szakmai tudásomat is kimerítettem. Nem tudok kihez fordulni, sajnos a közelemben se vannak komolyabb hozzáértők. Ezért tudok csak Nektek írni, illetve segítséget kérni Tőletek. Ha nem bánjátok vázolnám a dolgokat a motorommal kapcsolatban. A lényeg, hogy nem éri el a végsebességét és melegszik a blokk (azonban nem rángat, nem fullad, nem hagy ki), csak forrósodik az oldala és hátulja is.
Tehát:

Új BVF karburátor van rajta, tökéletesen beállítva. Gyújtása megszakítós, hézagok jól vannak beállítva. Gyertya Brisk N14C azt hiszem. Szép kék szikrát ad hidegen, melegen. 1-2 rúgásra indul mindig. GPS-szel mérem a sebességet, fél évvel ezelőtt ment 60-63-at is, most az 50-et is nehezen éri el. Pörög, de nem megy. Akkor még a kuplung nem emelt ki rendesen, ezért szétszedtem, hogy csiszoljak a lamellák széléből, hogy ne ragadjanak. Azonban azóta romlott a helyzet. Maximum 50-53-mal tudok menni, állítottam akárhogy, nem volt az igazi. Szétszedtem újra, és kopottnak véltem az összes lamellát és a rugókat is gyengének. Kicseréltem őket, ám azóta is ugyan ez a baja. A kuplung bowdenem is teljesen laza, de így is mintha csúszna a kuplungom magas fordulaton. Olaj 80W90. Ezzel, fél éve még nem csúszott, semmi baja sem volt. Ezért azt gondolom, hogy ez jó.


A másik dolog az, hogy melegszik az egész blokk, még a hátulja is!! Sőt, a kuplung és gyújtás dekni majdnem olyan meleg, mimt a henger. Illetve leállításkor furcsa szagot érzek a motor körül, nem olyan mint a kipufogó füst, hanem más. Ez gondolom közrejátszik a melegedéssel.


Én már nem tudom mi baja a motornak, kezdem feladni.:/

182934: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-07 06:20:40

Éppen kérdezni akartam, hogy a szép bordó metál fényezése hogy bírja az igénybevételeket. De látom látszik rajta az élet viszontagságos mivolta.
előzmény: (182930) Fehér Ferenc

182933: Fehér Ferenc 2019-08-06 17:41:37

Az interneten sikerült szerezni, gyakorlatilag új. 6500ft. Ezt szeretem mert mozdításra bekapcsol és pontos is. Utána néztem a Mahr jó márkának számít. A másik gyorsan kikapcsol kb 3 perc és mindig a bekapcsológombot kell nyomogatni.

182932: Fehér Ferenc 2019-08-06 17:36:54

Múlt vasárnapi szerzemény. 2000 Ft

182931: Fehér Ferenc 2019-08-06 17:35:03

Ezeket már régebben vettem, ha jól emlékszem volt még hozzá egy forgócsúcs MK3-as kúppal és egy cserélhető lapkás kés. 4500 pénz

182930: Fehér Ferenc 2019-08-06 17:10:55

Kissé viseltes.
előzmény: (182918)

182929: Fehér Ferenc 2019-08-06 17:08:52

Valami burkoló kőre gondoltam.
előzmény: (182928) Korzaar Péter

182928: Korzaar Péter 2019-08-06 06:36:29

Látom a képen, hogy kerítésfelújítás folyik.
Azzal a felvizesedett beton résszel mit lehet kezdeni?
Nálam is ilyen a kerítés , főleg a ház felöli oldala(nem süt oda a nap, meg jobban megáll a víz is )
nagy kedvem nincs elbontani, de ronda is meg málladozik :(
Létezik valami olyan megoldás rá ami megállítja a további állagromlást ?
előzmény: (182923) Fehér Ferenc

182927: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-05 23:45:09

Hát pótoljad is. Legalább had nézegessük a képeket.
Nagyon régen nekem is volt bevonatos réz elektródám. De akkor még nem volt olyan hegesztőm, amivel el lehetett volna hegeszteni. Ma már van, de most meg nem tudom, hova lett az az elektróda.
előzmény: (182926) Fehér Ferenc

182926: Fehér Ferenc 2019-08-05 23:20:18

Úgyhogy érdemben nem tudok nyilatkozni erről a minőségváltozásról.

Érdekesség: van bevonatos réz elektródám, nem próbáltam még azt sem tudom mire jó.
Aztán mostanában nem raktam képeket milyen vásárfiát(kat) lehet találni fillérekért. Majd pótolom. :)
előzmény: (182925) Fehér Ferenc

182925: Fehér Ferenc 2019-08-05 23:09:20

Elektródával csak itthon hegesztek. Vagy rutilos vagy bázikus, attól függ mi akad a kezembe. Az OK4616-ot nem szeretem könnyen besalakol. Hiába a két köszörült felület.
Próbáld ki a Kasamas 403-at. Jó acélhoz, öntvényhez is, ja és rugóhoz. :)
Főként fogyóssal hegesztek.
előzmény: (182924) Horváth Miklós

182924: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-05 22:11:30

Ha már itt tartunk, és hegesztünk, akkor Nálad hitelesebbet nem tudok megkérdezni a következő témában.
Pár éve vettem észre, hogy az általam eddig favorizált ESAB OK 4616 elektróda minősége drasztikusan megváltozott. Észrevetted ezt Te is? Tudod a magyarázatát? A hegeszthetősége még nem is olyan nagyon, de a készített varrat esztétikája koránt sem olyan, mint a réginek volt. Szinte már szögmérőzni kell az elektróda szögét, meg nagyon el kell találni az áramerősség nagyságát, hogy a varrat valóban tetszetős is legyen, a többi jellemzőjén felül. A mai OK 4616 már nem tudja azt, amit a régi Panelectrode ER 23 tudott. Nekem még van 3,2-ben ebből, és amikor azzal hegesztek, azt élvezet lesalakozni, mert alatta ott a gyönyörűség. De szintén van még majd ötven éves Böhler FOX ETI elektródám, na az maga az orgazmus. Mint ha automata hegesztette volna. Tehát nem én felejtettem el hegeszteni, hanem az elektródák változtak meg. A mai Böhlerrel sem tudtam ezt produkálni. Már komolyan váltani akartam valami másra, de még nem találtam meg az igazit. a mai ER 23 sem tetszik. Te tudsz valamit, amivel jók a tapasztalataid?
előzmény: (182923) Fehér Ferenc

182923: Fehér Ferenc 2019-08-05 21:46:21

A beöltözés olyan mint köszörüléskor a védőszemüveg.
Még 40 fokban is kesztyű stb. A képen még a régi pajzsban.

Hát nem fáztam itt sem. :)
előzmény: (182922) Horváth Miklós

182922: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-05 21:30:27

A szemem nekem sem. Szerintem az csak a kezdeteknél van, aztán amikor már gyakorló szinten megy a dolog, többé olyan nem fordulhat elő. Esetleg hibás pajzzsal.
Viszont a fedetlen bőrfelületek be tudnak gyulladni. Pár éve, amikor ez tudatosult bennem, már nálam is ugyanolyan kötelező felszerelés a kesztyű, mint a pajzs. Mondjuk ilyen melegben azért pólóban nyomom, (lyuggatott is rendesen hastájon) de a karom azért nem égett le. Még cégnél dolgoztam, amikor megtapasztaltam milyen az, amikor félmeztelen hegesztés után a teljes felsőteste leég az embernek ott, ahol a pajzs és a bal kar nem takarta. Az esti zuhanyozás után a törölköző durva fegyverként hatott.
előzmény: (182921) Fehér Ferenc

183042 - 183013 | 183012 - 182983 | 182982 - 182953 | 182952 - 182922 | 182921 - 182892 | 182891 - 182862 | 182861 - 182832