Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
183715 - 183686 | 183685 - 183651 | 183650 - 183621 | 183620 - 183591 | 183590 - 183561
 |
183683: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-11-18 22:00:39 |
|
 |
Én nem vagyok a típusok szakértője, de pár támpontot tudok.
Az Enduro vázon a villanyaknál alul egy szem van felhegesztve, talán 3-as lemezből (nem mértem) amit mostanában sokan oda mókolnak (főleg típushamisítási céllal), de többnyire megállapítható, ha nem a gyárban került rá. Eredetileg ehhez a szemhez vannak csavarozva a vázmerevítők, melyek másik vége a motortatót, és a hátsó villa szemeit is áttűző ászokacsavarhoz csatlakozik.
A légszűrő fedele nem támpont, azt ki is cserélhették, mondjuk sérülés miatt. Árulkodó lehet viszont a lábfék karja. Alul vezetett kipufogónál van benne egy félkör hajlítás, így kerüli ki fölülről a kipufogó dobját. Láttam már Enduro fékkart is lent vezetett kipufogóval, de rondán át kell mókolni hozzá. Persze lecserélni se egy nagy meló, úgyhogy az se biztos támpont.
A kipufogó szerintem csak az N-es típuson volt a leírt formában, de egy időben csak ilyet lehetett utángyártottban is kapni. Ezt is lecserélhették, vagy N-es gyárit tettek fel esetleg.
Egyébként csak 51-es jelzésű adatáblát én is láttam már, és látszólag teljesen eredeti, kicsit már fakó is volt. Gyanítom, hogy több-kevesebb modell olyan formában hagyhatta el a gyárat, ami egyik ismert típusba se fér bele teljesen.
|
 |
|
 |
 |
183682: |  |
Petre Attila -Attila89- |
2021-10-19 18:01:19 |
|
 |
Jónapot kívánok! Első hsz-em a fórumban, egy kérdéssel indítanék.
Van egy s51-es kétkerekűm, de sajnos nem tudom gyárilag milyen típusú, csak tippelgetek. Az adattáblája szerintem eredeti a szegecsekből ítélve. 1988-as gyártmány, a váz száma ugyan az közvetlen mellette a vázban is, ami 605-tel kezdődik, viszont a típusnál csak s51 szerepel, nincs per jel, az s51 nem ütve, hanem festve van. Szerintem B-s lehet, electronic, ugyanis 12voltos rendszer van rajta, indexek megtalálhatóak. Viszont magasított kormányos, enduro jellegű az egész, de a légszűrő dekni nem horpasztott, a kipufogóban nincs konfúzor, csak egy fojtásnak kinéző lemez két nagy lyukkal, ami gyári lyuknak tűnik. Szerintem alul mehetett eredetileg a kipufogó, csak már buherálták csórikámat előttem páran, mikor festettem volt már pár szín a tankon a csiszolás során. Tank alatt van az indexreléje és a töltésszabályzó is külön van, ha jól tudom az újabbakban már valami kombinált egység volt. Ami szerintem biztosan eredeti rajta az az adattábla, amin nincs típus jelzés az 51 után. Esetleg valaki szándékosan lemosta róla, hogy enduronak legyen hihető? Passz...
Ötletek?
|
 |
|
 |
 |
183679: |  |
Horváth Miklós -MIKI- |
2021-08-26 07:06:38 |
|
 |
Hát nem biztos, hogy jó a módszer. A karbinak persze jó, ha üres, de a tankban akkor is már eleve benne van a víz. Az a 10% etanol csodákra képes. A pálinkafőzdében is vízzel állítják be a szeszfokot. Mert hogy nagyon jól oldódik az alkoholban a víz. Tehát valószínűleg már eleve van a tankodban is belőle. A szétválás, mármint a benzin és az etanol szétválása pedig egy kollégám szerint három hét után bekövetkezik. Töltött egy befőttes üvegbe benzint, amit a műhelyben feltett a polcra, és figyelgette. Három hét után szétvált a benzin és az etanol. Ezt elmondása szerint alig lehet észrevenni, csak a két anyag határfelületén létrejött tükör réteg árulkodott róla. Ha nem igaz, akkor csak ő utána mondom. Nálam gyakran felmerül ez a probléma kérdésként, az ügyfelek részéről. Én a saját tapasztalatomat szoktam nekik elmondani.
Én a benzin megromlását adalékkal előzöm meg. Lehet ugyan vásárolni benzin stabilizáló adalékokat, de elég borsos az áruk, a meglehetősen kis csomagolásuk ellenére. Én más adalékkal próbálkoztam, amely csak mintegy mellesleg említi meg az ilyen irányú hatását. A magyar gyártású SPURI -ról van szó. Leírnak mindent, amit egy üzemanyag-adaléktól elvár az ember. Fogyasztáscsökkentést, teljesítmény növekedést, az üzemanyagrendszer tisztítását, és azt, hogy megakadályozza, a az üzemanyag megromlását. Én kb. 7-8 éve használom. Eleinte azt sem tudta, hogy van e valami hatása. Aztán egyszer gyomirtózni kellett volna az udvaromban, amit a motoros permetezőmmel szoktam. Ekkor tudatosult bennem, hogy a Stihl permetezőmet négy éve nem indítottam el. Mivel ugyebár ez a hivatásom, tudtam, hogy az üzemanyagcsöveknek, membránoknak annyi. Gondoltam szétszerelem a gépet, elmegyek veszek új membránokat, stb. elő is vettem a gépet, azt gondoltam semmi veszítenivalóm nincs, megpróbálom elindítani. A permetező harmadik rántásra indult. Pörgött is, alapjárata is volt, tehát teljesen korrektül működött.
A gyomirtózás elmaradt, a gép vissza került a helyére. Ennek két éve. Tehát most lesz hat éves benne a benzin, amit SPURI-val adalékoztam. A négy évet gond nélkül bírta, elő kellene vennem, kipróbálni, hogy a hat év hogy fekszik neki.
Gondolom ebből elég egyértelmű lett, hogy én inkább az adalékkal kevert benzinnel való feltöltést javaslom.
|
 |
|
 |
 |
183671: |  |
Szabó Iván |
2021-06-02 16:57:56 |
|
 |
Üdv!
Azt szeretném kérdezni,hogy ezek milyen számok amik a lánckerék mögött vannak?
Az ismert helyen a kuplung oldal felöl, felülről nincs semmi szám,a lánckerék mögött viszont van.(s53)
kép linkje : https://imgur.com/S2orIPg
|
 |
|
 |
 |
183669: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-22 17:59:33 |
|
 |
A Simson lánca nagyon lassan használódik el, ha normálisan hajtják. Mindemellett nem jó ómen új lánckereket régi lánccal összerakni, de legalábbis mindenéppen ellenőrizni kell, hogy mennyire tudnak együtt dolgozni. Ennek módja, hogy a helyén lévő láncot a lánckeréken meg kell próbálni "felemelni" a kerékről. Ez esetünkben a lendkerék felé meghúzást jelenti, hisz a lánc hátrafelé fut. Alig mozdulhat a megemelt görgő, legfeljebb 1-2 mm-t. Ha ennél többet mozdul, és láthatóan csúszkál a lánc a fogak között, akkor az új kerék is tönkremehet, vagy akár el is szakadhat a lánc.
Ilyenkor olyan hangot ad tolás közben, mint ha egy göngysort húznál felfelé egy asztal sarkán. De ugyanezt a hangot szimplán elégtelen kenés miatt is adhatja, mert van valamennyi természetes hangja is. A túlfeszített lénc pedig jellemzően még ropogni is szokott emellé.
Ha van érkezésed, ellenőrizd a hátsó lánckereket is, nem egy nagy munka szétszedni, kitakarítani.
Kézbe fogod a kereket, rá a láncot, ami csüng lefelé. Megpróbálod fönt elemelni a keréktől, és rögtön látni, hogy mi a helyzet.
|
 |
|
 |
 |
183668: |  |
Dráviczki Róbert -Tyson5- |
2021-04-22 14:23:28 |
|
 |
Valóban rossz a fórumtéma, most járok itt először és nem is figyeltem hová írok.
72-ről 75-re cseréltem a fúvókát, a tűn a kis lemezkét a legalsó állásból a legfelső állásba tettem és a jelenség kb. ugyan az volt: menet közben a gázkart teljesen kinyitva kissé fullad a motor, de ha kissé visszaengedem újra erőre kap. Ezután egyel lejjebb raktam a lemezkét a tűn és mondhatni tökéletes lett. Az eddigi kb. 54Km/h max sebesség majdnem 60Km/h lett. Alsóbb fordulatszám tartományokban is lett ereje, bár még nem olyan erős mint egy másik simson, amin ültem. Gyertyakép egyébként szép őzbarna, bár egy kissé olajos a vége, ez gondolom az 1:30-as keverék miatt is lehet a bejáratás miatt.
Még egy kérdésem van. 18-as lánckerék volt a simsonomon, de ezt lecseréltem egyel kisebb, 17-esre hogy ezzel is kíméljem a motort főleg induláskor. Csere óta viszont halk kattogás hallatszik nem is menet közben, azt a motor zaja elnyomja, de ha tolom a motort hallatszik. Lazítottam a láncon, hátrébb tettem a hátsó kereket, majd még hátrébb, majd még hátrébb, aztán vissza, de ugyan úgy kattog halkan. Érdemes vele foglalkoznom? Biztosan a lánc kattog, azóta ilyen.
|
 |
|
 |
 |
183666: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-22 06:59:49 |
|
 |
A tű jó kérdés. Legalább kettő féle van gyárilag (lehet több is, sosem néztem utána), ami hosszban is jelentősen eltér egymástól, mert az újabb 51-es re fejlesztett porlasztóé nem csereszabatos a régebbivel. Ezek felcserélése egyenlő a halállal, de még nem számoltam a most is pótalkatrészként kapható példányokat, jellemzően a távolkeleti régióból, és még a keleti "saját fejlesztésű" utángyártmány porlasztók se egyformák egymással sem. Kérdés, hogy mit kapunk a boltban? Sajnos én nem tudok méreteket adni most azonnal. Van egy vadiúj gyári 16N3 karbim IFA logóval, nemrég építettem be, már vagy 20 éve őrizgettem. Annak meg tudom mérni a hosszát.
Különben nem biztos, hogy a megfelelő topikban vagyunk már ezzel a témával.
|
 |
|
 |
 |
183665: |  |
Dráviczki Róbert -Tyson5- |
2021-04-21 19:07:26 |
|
 |
Még jó hogy észrevettem, mintha nem ilyen lett volna :D A 7mm széles szimering csak 2mm-en érintkezett a házzal. 1.000Ft tanulópénz talán még belefér :D
Vettem a helyére egy másik viton szimeringet és a kezemmel, majd egy csavar fejével, másik végét kalapáccsal kopogtatva szépen beigazgattam a helyére. Egyenlőre idő híján csak ezt az egy darab szimeringet cseréltem ki viszont a motor viselkedése jelentősen megváltozott.
Csere előtt:
Szép csendes alapjárat melegen, hidegen csak szivatóról volt alapjárat. Csak nagyobb fordulaton volt erős a motor.
Csere után:
Nincs alapjárat se hidegen, se melegen. Se kis, se nagy fordulaton nem húz igazán. Miután lefullad nehezen indul, hiába meleg már a motor.
Mentem vele 4-5 kilómétert, majd megjavult. Olyan lett, mint előtte csak kevésbé füstöl a kipufogó. Érdekes...
Visszatérve az eredeti problémámra én arra gondolok a súber tű mérete nem megfelelő a motoron, mert ha feljebb rakom a lemezkét a gázkar húzásával egyre hamarabb erőtlenné válik a gép. Van itthon egy másik tű, az valamivel rövidebb, holnap kipróbálom. Azt esetleg lehet tudni, hogy a gyári tű méretei mekkorák?
|
 |
|
 |
 |
183664: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-21 18:40:24 |
|
 |
Sajnos ez tényleg sok lett. Mindenképpen cserélendő ha majd kivetted, de nem is valószínű, hogy roncsolás nélkül kijön. Legjobb lenne valami szerszám a beszereléshez, de ha lenne, gondolom használtad volna. Ameddig lehet, kézzel kell benyomkodni, utána egy lapos, kb. 10x20 mm keresztmetszetű keményfa léccel vagy valami műanyaggal, felváltva, legalább két oldalon -inkább körben- kopogtasd. Lényeg, hogy ez a rögtönzött szerszám feküdjön a házra, mikor a szimmering szintbe ér. Ez jól érzékelhető lesz, nem okoz kárt, és nem tudod betebb ütni a kelleténél.
|
 |
|
 |
 |
183661: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-21 06:26:26 |
|
 |
Többnyire a benzin szaga is elárulja, ha az a váltóolajba kerül, de ahogy írod, az olaj állaga is. A szimmeringek közül ezt csak a bal oldali fogaskerék alatti tudja produkálni, a jobb oldali közvetlenül a szabadba "szellőzik" ha rossz, és idővel olajossá válik tőle a gyújtásrész. A lánckerék szimmeringnek ilyen vonatkozásban nincs ráhatása a motor működésére, legfeljebb olajfolyást okoz.
Ha már összeverték a szimmeringek házát (ez elég gyakori sajnos) akkor miután kivetted a régit, gondosan győződj meg róla, hogy a ház külső letöréseinél nincsenek-e olyan helyek, ahol a deformáció miatt az új szimmering roncsolódva fog csak a helyére menni. Egy hántolóval ki kell javítani az ilyen helyeket, a leváló alumíniumot eltávolítani, majd olajosan, nem túl nagy erővel be fog menni az új. Szinte kézzel is benyomható, kérdés, hogy mit bír az ujjad. A jól szerelt szimmering pont ugyanúgy sértetlen beszerelve is, mint a csomagolásában.
|
 |
|
 |
 |
183658: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-20 20:30:38 |
|
 |
Szia!
Ezen a fórumon én is szinte új vagyok, bár régen olvasom már.
Először is frissen fúrt hengerrel nem tanácsos a végsebességet próbálgatni. Én eddig többezer hengert fúrtam meg, és hidd el, ha jól van megcsinálva, nem fog örülni a nyélgáznak.
Pláne nem, ha keverékképzési gondok vannak. Az úszószint lehet, hogy jó, de az csak egy dolog és még kb. ezer más hiba is előfordulhat. Íme néhány könnyen detektálható defektus:
- a karburátor hengerre csatlakozó fülei elhajlottak, nem tömít össze a hengerrel
-kopott a tolattyúház a porlasztóban
-rosszul tömített a forgattyúsház (porlasztó le, tömítés le, befogod a szívócsonkot egyik ujjaddal, aztán lassan tekered a lendkereket. Érezni, hogy egyszer csak szívni kezd, egyre erősebben. Megállsz a tekeréssel a dugattyú fölső helyzetének közelében, és még ha 3-4 másodpercet vársz is, cuppannia kell, mikor elveszed az ujjad.)
-láttam már 22x47x7-es szimmeringet is a blokkban, amit előttem generáloztak, de utána csak nagy fordulaton ment. (20-as való bele a 22 helyett)
-érdemes szétnézni a légszűrő / kipufogó környékén is. Bár a leírt hiba nem a kipufogóra utal, jó sok érdekes dolgot láttam már.
-remekül be tudja vinni az erdőbe a tolattyútű is az egyszeri motorost, ugyanis másik 16nX típusba való is beszerelhető.
-a fúvóka mérete nincs sosem kőbe vésve, de 75 környéki már az S70-nél is előfordul. Konkrétan gyári példányban láttam ilyet, de nekem pl. 78-as van benne, amivel különben már a 90-es is elmegy mindennapi használatra. Az 50 köbcentihez elég szokott lenni a 72-es, a tű pedig általában valahol középtájt van jó helyen, de hangsúlyozom, hogy arról a három motorról beszélek, ami az enyém. Különben e kérdésben csak próbával derülhet ki az eredmény.
|
 |
|
 |
 |
183657: |  |
Dráviczki Róbert -Tyson5- |
2021-04-20 13:39:18 |
|
 |
Sziasztok!
Adott egy simson s51b motorkerékpár frissen fúrt hengerrel, első javítóméretes (kb.200km van benne), beállított gyújtással (1.8mm) , beállított úszóval (16N1-11), 72-es fúvókával, tűnek a legalsó rovátkájában van a lemezke. Gyertyakép szép őzbarna, hidegen, de még ha langyos a blokk is csak szivatóról indul, de első rúgásra! Kell neki kb. 1-2 perc gázhúzogatás, vagy 2-300m megtétele, hogy rendesen húzzon és legyen alapjárat (ha leveszem róla a szivatót persze, mert hidegen csak szivatóról van alapjárata). Ennek úgy tudom ilyennek kell lennie. Melegen alapvetően jól megy a gép, 55Km/h körül van a vége, de még nem nagyon nyúztam.
Viszont! Ha nyélgázon megyek vele a teljesítménye elkezd jelentősen csökkenni. Ha kicsit vissza engedem a gázkart újra elkezd húzni. Én arra gondoltam túl sok levegőt kap ilyenkor és ebből kifolyólag túl kevés benzint is. Ha a fúvókát cserélném egyel nagyobbra megjavulna a probléma? Azt hiszem 72 után 75-ös fúvókát lehet kapni.
Próbáltam a lemezkét a súber tűn egyel feljebb tenni, de úgy csak rosszabb lett.
Vagy maradjon így, ennek ilyennek kell lennie? Illetve más simsonnal is összehasonlítva elég feltűnő, hogy alacsony fordulaton nem igazán van húzása. Az alacsony fordulatot nem 2.000-nek kell érteni, nincs fordulatszámmérőm, de akkor kezd megjönni igazán a nyomaték amikor már váltani kell felfele. Például második sebességben (4sebességesről beszélünk) 30-35Km/h-nál jön meg a nyomaték igazán. Alatta viszont elég gyenge, míg más simson kettesben már jóval hamarabb elkezd húzni. Fogaskerék áttétel azonos a gépeken.
|
 |
|
 |
 |
183652: |  |
Paksi Tibi |
2021-04-12 10:44:22 |
|
 |
Sziasztok!
Két kérdéssel fordulok hozzátok. Előre is köszönöm a segítségeket.
S51 12V-os Enduróm van.
1. Mi az oka annak, hogy nem járó motornál, csak gyújtáson, ha bekapcsolom az irányjelzőt, akkor tökéletesen működik, viszont, ha beindítom a motort, akkor nagyon gyorsan villog, majdnem folyamatosan világít?
2. Szeretnék venni akár egy új, vagy szép állapotú használt, fordulatszám meghajtós baloldali motor deknit, 5-ös felirattal. Ezt a kérést az adok-veszek rovatba is megírtam, de nem találom a saját hirdetéseim között, ezért írtam le ide is. Remélem Admin megérti és engedi maradni ezt a bejegyzést. Köszi Admin!
Nektek is köszönöm, ha segítetek a fenti két témában!
Szép Napot Mindenkinek!
Tibi
|
 |
|
 |
183715 - 183686 | 183685 - 183651 | 183650 - 183621 | 183620 - 183591 | 183590 - 183561 |