Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183693 - 183664 | 183663 - 183634 | 183633 - 183604 | 183603 - 183574

183693: Kedves Kristóf -Kris- 2022-07-14 14:40:55

Szia,a kinyomó pálcák nem görbék,vagy nem töröttek?Nekem akkor volt ez a szindróma,amikor a pálca kiemelő kar felőli vége tört le.Persze tengelyen belül így működött,de ugyan ez a tünet volt
előzmény: (183686) Kaluczky Marcell

183692: Barna István -SteveBrownJr- 2022-07-05 21:07:58

Sziasztok!

Olvasgattam már a fórumon és láttam, hogy sokan használnak DC-DC step down konvertereket az akkumulátor töltésére. Mi a tapasztalatotok?
Én is ilyesmit tervezek. Egy Simson Starom van, amiből már kihajítottam a 6V-os rendszert és elektronikát. 2db 12V-os 21W-os testfüggetlen töltőtekercset tettem az alaplapra. A tervem az lenne, hogy ezt a két tekercset egyenirányítom, majd az egyenirányítás után párhuzamosan kapcsolom. Így töltök vele egy 1000uF kapacítású 50V-os kondenzátort. Az így kapott feszültség egy SPX-20A DC-DC konvertert látna el, aminek a kimenetét előzőleg 14.4V-ra állítanám és ezt egy VARTA aksira kötném. Az akkumulátorról menne az összes elektronika, a világítást úgy kötném be, hogy gyújtásra rakásnál már világítson. Hiszen nem lenne jó ha a feszültség az egyenirányítók után 40V fölé emelkedne a kondenzátoron, a DC-DC konverter ezt biztosan nem viselné el.

Azért szeretném párhuzamosan kapcsolni a tekercseket, mert ha csak az egyiket szánom az aksi töltésére akkor teljesen töltött akkumulátornál biztosan el fog szállni a feszültség. Remélem nem lett túl hosszú, köszönöm a válaszokat!

183691: Kurucz János -sidius- 2022-06-30 18:32:34

Szia!
Köszi az információt!

183690: Hegyes Sándor -Sanyka #532- 2022-06-29 22:27:45

Szia!

Marci úgy nyilatkozott, hogy az éven biztosan nem lesz megtartva.
Mi július végére (30,31- augusztus 1) szervezünk egy kisebb simsonos összetartást a Körös-Torokhoz. Eddig jó páran jelezték, hogy jönnének.
előzmény: (183689) Kurucz János

183689: Kurucz János -sidius- 2022-06-28 20:09:06

Szívesen, de tégy meg annyit, hogy leírod, mi is lett a végkifejlet. Esetleg tanulságos lehetne.
Egyébként jobban belegondolva, egy rossz anya is okozhat problémát, mert csúcstávja biztosan nagyobb, mint a felfekvő felület, vagyis képes elbillenteni azt. Elég, ha a menet nem merőleges az anya felfekvő felületére. Én egész egyszerűen emiatt esztergáltam anyát, nemcsak erre a helyre, hanem a főtengelyre is.
Más: Valaki tud hiteles információt mondani, hogy a Simsonális nevű közösségi program végleg megszűnt? Elmarad/ kihalt/ nem szervezik már/ nincs érdeklődő/ nincs már klub sem/atomháború várható. stb...?

183688: Kaluczky Marcell -Marsellus- 2022-06-27 19:10:12

Szervusz János!
Köszönöm a tippet! Most ki is próbáltam amit mondtál. Az agy ,,sajnos" egyáltalán nem támolyog
a tengely elforgatásakor... bár persze ha alászorult idegen test okozta a gondot, az mostanra már nincs meg és így nem fog egyértelműen kiderülni. :/
Köszönöm még egyszer! :)
előzmény: (183687) Kurucz János

183687: Kurucz János -sidius- 2022-06-27 18:29:51

Szia!
A féloldalas kiemelés nem szokványos probléma a Simson esetén. Ezért is írok, és megnéztem a képeket is, amitől csak méginkább valószínűnek tartok egy hibát: A kuplung agya a bordástengely vállán fekszik fel. Tizedmilliméternyi merőlegességi hiba a tengely végén a kuplungagy jelentős kóválygását okozza, akkor pedig rángatja magával a lamellákat, és feszegeti a kosarat is. Emellé még a fogaskerékpár is terhel tangely irányba, ami csak nehezít a helyzeten. Javaslom, hogy az agyat tedd a tengelyre, majd kissé húzd meg az anyát a végén. Ezután ellenőrizd, hogy az agy támolygó mozgást végez e? Elég egy kis sorja is, hogy nagyon kimenjen a balanszból. (A képen, ahol az agy hátoldala látszik, szintén úgy tűnik, hogy nem fekszik körben a tengelyre, de nem látni biztosan.) Annyi rossz utángyári alkatrészt láttam már, hogy simán belefér ez a lehetőség is. Eddig a rekord 6 mm méreteltérés volt egy kapcsolóvillánál.

183686: Kaluczky Marcell -Marsellus- 2022-06-26 20:54:55

Sziasztok!
Ide is kiteszem, hátha jobb eséllyel érek célt:

Kuplung problémával kapcsolatban tudnátok segíteni, illetve tudtok valakit, aki nagyon-nagyon ért a weboldal névadó motorkerékpárjának szereléséhez?

Horváth Miklós mestert elértem telefonon, de ő is csak azzal a javaslattal tudott élni, hogy a csepeli Molnár Zoltánt keressem fel és tőle érdeklődjek, őt azonban a buzerpipa@freemail címén és facebookon (https://www.facebook.com/zsoli.zsoker) nem tudom elérni, nem válaszol. Ha valaki tudja esetleg a telefonszámát, vagy egyéb élő elérhetőségét, azt esengve kérem, hogy ossza meg velem!

A probléma hosszabban kivejtve a következő:
A blokkot legutóbb magam szedtem szét és raktam össze, igen nagy odafigyeléssel. A kuplungot első nekirugaszkodásra meghagytam az eredetinek. A kuplung már az első indításnál éktelen csörömpölő hangot hallatott. Mikor egyáltalán rájöttem, hogy ezt a hangot a kuplung okozza, nosza rajta levettem azt és nagyon örültem, mert azt HITTEM meg van a hiba oka. A kuplungkosár bronzperselyei szét voltak verve.
Ekkor felmértem a kuplung alkatrészeinek állapotát és mérlegelni kezdtem, mit lenne érdemes tenni: felújítani az eredetit, vagy komplett újat venni. (A kuplungagy meglehetősen szar állapotú volt, a lemezek már közepes mértékben lógtak rajta, a perselyek cseréjére eszközök hiányában nem akartam vállalkozni, a tányérrugó fogainak végei erősen elhasználódtak, stb.) Újat vettem, (kosár és betét, illetve főtengely fogaskerék is) MZA gyártmányt, bíztam ebben a márkában.
Az alkatrészek megérkeztek, felszereltem őket, nagy nehezen összehalásztam egy megfelelő vastagságú hézagolót (0,2-0,25 mm lett az axiális játék) és akkor el mertem vele indulni.
Már kezdetben is - ha jól emlékszem hallható volt valami zaj, de némiképp mérséklődött... aztán visszaerősödött. Leengedtem az olajat, levettem a kosarat és megrökönyödésemre tapasztaltam, hogy az új kosár perselyét is elkezdte szétverni a különös jelenség manifesztációja.
Sokat agyaltam és nézelődtem rajta, míg nagy nehezen észrevettem, hogy a tányérrugó ferdén emel ki! (Tehát a kinyomó pálcák nyomására a kuplungtányér az egyik szélén kevésbé távolodik a lamelláktól, mint a túloldalán.)
Amikor EZT a hibát is megtaláltam, megint nagyon megörültem, mert gondoltam ez okozza a gondot... mostanra sokat agyaltam rajta és már nem vagyok benne olyan biztos. A csörgő hangot tuti, hogy tudja okozni, de képes lenne ez arra, hogy szétverje a kosár perselyeit?

Itt hozzáteszem, hogy mielőtt magam újítottam fel a blokkot, a kuplungtengelyen már láthatók voltak a kosár perselyei által képződött szétverés nyomai, tehát a magam okozta felújítás előtt a probléma már megvolt, csak akkorról nem voltak olyan határozott emlékeim. (Előttem az egyik klubtagra bíztam rá a blokkot, ő rakta össze, az eredeti 3-as váltótengelyemet nem kaptam tőle vissza, a berúgóracsnit sem, a váltódobnak bő 0,5 mm axiális játékot hagyott [ahhoz képest hihetetlenül jól működött az új], a blokk aljában pedig - mikor szétszedtem - egy közepes tömítésdarabot találtam, ami csak úgy úszkálhatott addig ott az olajban...)

1-2 kép:
https://files.fm/u/6hw2ttg5n#/

Ha segít valaki, azt nagyon szépen köszönöm!! :)

183685: Kövér András 2022-01-06 19:22:28

Én 100-as benzinnel haszálom a motort. Repstol vagy Motul full szintetikus olajjal keverve. Tavaszra semmi lerakódás, semmi trutyi.
előzmény: (183680) Fehér Ferenc

183684: Csuri István -Steve61- 2022-01-02 11:55:47

Szeretnék egy kéréssel fordulni hozzátok. Eredeti 50 es henger helyett egy 60 as négy felömlősre esett a választásom . Az 50 az még eredeti 41000 Km van benne.
Kérdésem az volna
Kitől rendeljek jó megbízható hengerszettet
Karbi választásom egy Amal-ra esett most 16 vagy 19 legyen ?
Köszi szépen a tanácsokat előre is

183683: Kurucz János -sidius- 2021-11-18 22:00:39

Én nem vagyok a típusok szakértője, de pár támpontot tudok.
Az Enduro vázon a villanyaknál alul egy szem van felhegesztve, talán 3-as lemezből (nem mértem) amit mostanában sokan oda mókolnak (főleg típushamisítási céllal), de többnyire megállapítható, ha nem a gyárban került rá. Eredetileg ehhez a szemhez vannak csavarozva a vázmerevítők, melyek másik vége a motortatót, és a hátsó villa szemeit is áttűző ászokacsavarhoz csatlakozik.
A légszűrő fedele nem támpont, azt ki is cserélhették, mondjuk sérülés miatt. Árulkodó lehet viszont a lábfék karja. Alul vezetett kipufogónál van benne egy félkör hajlítás, így kerüli ki fölülről a kipufogó dobját. Láttam már Enduro fékkart is lent vezetett kipufogóval, de rondán át kell mókolni hozzá. Persze lecserélni se egy nagy meló, úgyhogy az se biztos támpont.
A kipufogó szerintem csak az N-es típuson volt a leírt formában, de egy időben csak ilyet lehetett utángyártottban is kapni. Ezt is lecserélhették, vagy N-es gyárit tettek fel esetleg.
Egyébként csak 51-es jelzésű adatáblát én is láttam már, és látszólag teljesen eredeti, kicsit már fakó is volt. Gyanítom, hogy több-kevesebb modell olyan formában hagyhatta el a gyárat, ami egyik ismert típusba se fér bele teljesen.

183682: Petre Attila -Attila89- 2021-10-19 18:01:19

Jónapot kívánok! Első hsz-em a fórumban, egy kérdéssel indítanék.
Van egy s51-es kétkerekűm, de sajnos nem tudom gyárilag milyen típusú, csak tippelgetek. Az adattáblája szerintem eredeti a szegecsekből ítélve. 1988-as gyártmány, a váz száma ugyan az közvetlen mellette a vázban is, ami 605-tel kezdődik, viszont a típusnál csak s51 szerepel, nincs per jel, az s51 nem ütve, hanem festve van. Szerintem B-s lehet, electronic, ugyanis 12voltos rendszer van rajta, indexek megtalálhatóak. Viszont magasított kormányos, enduro jellegű az egész, de a légszűrő dekni nem horpasztott, a kipufogóban nincs konfúzor, csak egy fojtásnak kinéző lemez két nagy lyukkal, ami gyári lyuknak tűnik. Szerintem alul mehetett eredetileg a kipufogó, csak már buherálták csórikámat előttem páran, mikor festettem volt már pár szín a tankon a csiszolás során. Tank alatt van az indexreléje és a töltésszabályzó is külön van, ha jól tudom az újabbakban már valami kombinált egység volt. Ami szerintem biztosan eredeti rajta az az adattábla, amin nincs típus jelzés az 51 után. Esetleg valaki szándékosan lemosta róla, hogy enduronak legyen hihető? Passz...
Ötletek?

183681: Őri István -Stefi- 2021-09-11 09:58:21

Az üres karbi jó ötlet, de a tankot tele tenném stabilizátorral. Lehet, hogy drága, de olcsóbb, mint a rozsdás tankot jaítani, vagy akár egy tank benzin eldobni. Etanol ellen a 100-as benizin tankolása a megoldás, de stabilizátor abba is kell.
előzmény: (183680) Fehér Ferenc

183680: Fehér Ferenc 2021-08-29 00:48:06

A spurit régóta használom és nekem is az a tapasztalatom hogy tavasszal könyedén indul. Nem romlik meg a benzin, mondjuk az a büdös öreg benzin szaga már megvan.

Viszont ami miatt leengedtem az az, hogy minden tavasszal karburátor takarítással kell kezdenem mert az a zöld lerakódás eltömít mindent. Ezt próbálom most így megelőzni.
Ez simsonra vonatkozik, más motorban benne hagyom spurival.
előzmény: (183679) Horváth Miklós

183679: Horváth Miklós -MIKI- 2021-08-26 07:06:38

Hát nem biztos, hogy jó a módszer. A karbinak persze jó, ha üres, de a tankban akkor is már eleve benne van a víz. Az a 10% etanol csodákra képes. A pálinkafőzdében is vízzel állítják be a szeszfokot. Mert hogy nagyon jól oldódik az alkoholban a víz. Tehát valószínűleg már eleve van a tankodban is belőle. A szétválás, mármint a benzin és az etanol szétválása pedig egy kollégám szerint három hét után bekövetkezik. Töltött egy befőttes üvegbe benzint, amit a műhelyben feltett a polcra, és figyelgette. Három hét után szétvált a benzin és az etanol. Ezt elmondása szerint alig lehet észrevenni, csak a két anyag határfelületén létrejött tükör réteg árulkodott róla. Ha nem igaz, akkor csak ő utána mondom. Nálam gyakran felmerül ez a probléma kérdésként, az ügyfelek részéről. Én a saját tapasztalatomat szoktam nekik elmondani.
Én a benzin megromlását adalékkal előzöm meg. Lehet ugyan vásárolni benzin stabilizáló adalékokat, de elég borsos az áruk, a meglehetősen kis csomagolásuk ellenére. Én más adalékkal próbálkoztam, amely csak mintegy mellesleg említi meg az ilyen irányú hatását. A magyar gyártású SPURI -ról van szó. Leírnak mindent, amit egy üzemanyag-adaléktól elvár az ember. Fogyasztáscsökkentést, teljesítmény növekedést, az üzemanyagrendszer tisztítását, és azt, hogy megakadályozza, a az üzemanyag megromlását. Én kb. 7-8 éve használom. Eleinte azt sem tudta, hogy van e valami hatása. Aztán egyszer gyomirtózni kellett volna az udvaromban, amit a motoros permetezőmmel szoktam. Ekkor tudatosult bennem, hogy a Stihl permetezőmet négy éve nem indítottam el. Mivel ugyebár ez a hivatásom, tudtam, hogy az üzemanyagcsöveknek, membránoknak annyi. Gondoltam szétszerelem a gépet, elmegyek veszek új membránokat, stb. elő is vettem a gépet, azt gondoltam semmi veszítenivalóm nincs, megpróbálom elindítani. A permetező harmadik rántásra indult. Pörgött is, alapjárata is volt, tehát teljesen korrektül működött.

A gyomirtózás elmaradt, a gép vissza került a helyére. Ennek két éve. Tehát most lesz hat éves benne a benzin, amit SPURI-val adalékoztam. A négy évet gond nélkül bírta, elő kellene vennem, kipróbálni, hogy a hat év hogy fekszik neki.

Gondolom ebből elég egyértelmű lett, hogy én inkább az adalékkal kevert benzinnel való feltöltést javaslom.
előzmény: (183678) Fehér Ferenc

183678: Fehér Ferenc 2021-08-19 20:47:27

Simson téliesítés ahogy most tervezem. A motort jó kövér szívatóval leállítom, a karburátoról kiöntöm a benzint, kitisztítom. Ez marad üresen. A tankban csak kevés benzint hagyok, de a tanksapka szuszogóját leragasztom. Ne kerüljön bele hideg párás levegő. Szerintetek jó lesz így?
Tavasszal csak megnyitom a csapot és már mehetek is. A kerekek leengednek maguktól. :)

183677: Miklós Csaba 2021-07-14 13:09:40

Sziasztok! 51/b-nek árulták,(úgy is néz ki) de nekem ebből a plaketból nem derül ki.. Hogy lehetne beazonosítani?

183676: Reiter Tamás -Reiti- 2021-06-04 17:03:30

Nem is fogsz.
Az enyémen kettő darab matrica nyoma làtható a motorszám helyén.
előzmény: (183674) Szabó Iván

183675: Kurucz János -sidius- 2021-06-03 17:56:19

Nekem is van számozatlan blokkom. Még a békeidőkből való, német. Nem tudom bizosan, de valószínű, hogy pótalkatrészként eladott darabok lehetnek. Mint manapság is, lehet venni üres blokkot, gondolom anno is lehetett. De itt megint a Simson történet ismerői lehet, hogy többet tudnak erről.

183674: Szabó Iván 2021-06-03 16:06:54

Köszi,erre nem gondoltam :)
Csak azért furcsa mert motorszámot meg nem találok sehol :(
előzmény: (183673) Kurucz János

183673: Kurucz János -sidius- 2021-06-03 15:21:02

Én részben tudni vélem a választ. Sokszor öntök alumínium alkatrészeket. Az Si91 valószínűleg a szilicium ötvözésű anyagminőséget takarja. DDR-ben is tudták, hogy a szilicium az egyik legjobb öntészeti célú alumínium ötvöző. :-) Hasonló számot sznte minden gyári öntvényben meg lehet találni, még a kerékagyban is. Egyébként nagyon jó minőségű a Simson motorok öntvénye.
A többit nem tudom, de lehet, hogy a típustörténeteben járatosabbak rögtön megmondják.

183672: Szabó Iván 2021-06-03 23:04:06

by neo


Jav:Neo
előzmény: (183671) Szabó Iván

183671: Szabó Iván 2021-06-02 16:57:56

Üdv!
Azt szeretném kérdezni,hogy ezek milyen számok amik a lánckerék mögött vannak?
Az ismert helyen a kuplung oldal felöl, felülről nincs semmi szám,a lánckerék mögött viszont van.(s53)


kép linkje : https://imgur.com/S2orIPg

183670: Csepeli Csaba 2021-05-21 07:09:18

Sziasztok,

Az '63-as SR2E típust újítok fel. El volt hanyagolva, de az alapok rendben vannak. A sárvédők némi lakatos munkára szorulnak. Ismer valaki olyan szakembert, szakműhelyt ahol kisebb lemezes munkát elvállalnak? Budapest és környéke lenne jó nekem.

183669: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 17:59:33

A Simson lánca nagyon lassan használódik el, ha normálisan hajtják. Mindemellett nem jó ómen új lánckereket régi lánccal összerakni, de legalábbis mindenéppen ellenőrizni kell, hogy mennyire tudnak együtt dolgozni. Ennek módja, hogy a helyén lévő láncot a lánckeréken meg kell próbálni "felemelni" a kerékről. Ez esetünkben a lendkerék felé meghúzást jelenti, hisz a lánc hátrafelé fut. Alig mozdulhat a megemelt görgő, legfeljebb 1-2 mm-t. Ha ennél többet mozdul, és láthatóan csúszkál a lánc a fogak között, akkor az új kerék is tönkremehet, vagy akár el is szakadhat a lánc.
Ilyenkor olyan hangot ad tolás közben, mint ha egy göngysort húznál felfelé egy asztal sarkán. De ugyanezt a hangot szimplán elégtelen kenés miatt is adhatja, mert van valamennyi természetes hangja is. A túlfeszített lénc pedig jellemzően még ropogni is szokott emellé.
Ha van érkezésed, ellenőrizd a hátsó lánckereket is, nem egy nagy munka szétszedni, kitakarítani.
Kézbe fogod a kereket, rá a láncot, ami csüng lefelé. Megpróbálod fönt elemelni a keréktől, és rögtön látni, hogy mi a helyzet.

183668: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-22 14:23:28

Valóban rossz a fórumtéma, most járok itt először és nem is figyeltem hová írok.

72-ről 75-re cseréltem a fúvókát, a tűn a kis lemezkét a legalsó állásból a legfelső állásba tettem és a jelenség kb. ugyan az volt: menet közben a gázkart teljesen kinyitva kissé fullad a motor, de ha kissé visszaengedem újra erőre kap. Ezután egyel lejjebb raktam a lemezkét a tűn és mondhatni tökéletes lett. Az eddigi kb. 54Km/h max sebesség majdnem 60Km/h lett. Alsóbb fordulatszám tartományokban is lett ereje, bár még nem olyan erős mint egy másik simson, amin ültem. Gyertyakép egyébként szép őzbarna, bár egy kissé olajos a vége, ez gondolom az 1:30-as keverék miatt is lehet a bejáratás miatt.


Még egy kérdésem van. 18-as lánckerék volt a simsonomon, de ezt lecseréltem egyel kisebb, 17-esre hogy ezzel is kíméljem a motort főleg induláskor. Csere óta viszont halk kattogás hallatszik nem is menet közben, azt a motor zaja elnyomja, de ha tolom a motort hallatszik. Lazítottam a láncon, hátrébb tettem a hátsó kereket, majd még hátrébb, majd még hátrébb, aztán vissza, de ugyan úgy kattog halkan. Érdemes vele foglalkoznom? Biztosan a lánc kattog, azóta ilyen.

183667: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 08:04:36

Nos 53 mm körüli a 16N3-as tűjének a hossza, a régebbi típustól jelentősen eltér. (Ez az a fajta aminek a tűje a tolattyú kiemelése után könnyen átállítható, mert a "lepke" alul van, és ha jól tudom, csak 1985 után szerelték a motorokra. "Egycsavaros" karburátorként is emlegetik.)

183666: Kurucz János -sidius- 2021-04-22 06:59:49

A tű jó kérdés. Legalább kettő féle van gyárilag (lehet több is, sosem néztem utána), ami hosszban is jelentősen eltér egymástól, mert az újabb 51-es re fejlesztett porlasztóé nem csereszabatos a régebbivel. Ezek felcserélése egyenlő a halállal, de még nem számoltam a most is pótalkatrészként kapható példányokat, jellemzően a távolkeleti régióból, és még a keleti "saját fejlesztésű" utángyártmány porlasztók se egyformák egymással sem. Kérdés, hogy mit kapunk a boltban? Sajnos én nem tudok méreteket adni most azonnal. Van egy vadiúj gyári 16N3 karbim IFA logóval, nemrég építettem be, már vagy 20 éve őrizgettem. Annak meg tudom mérni a hosszát.
Különben nem biztos, hogy a megfelelő topikban vagyunk már ezzel a témával.

183665: Dráviczki Róbert -Tyson5- 2021-04-21 19:07:26

Még jó hogy észrevettem, mintha nem ilyen lett volna :D A 7mm széles szimering csak 2mm-en érintkezett a házzal. 1.000Ft tanulópénz talán még belefér :D
Vettem a helyére egy másik viton szimeringet és a kezemmel, majd egy csavar fejével, másik végét kalapáccsal kopogtatva szépen beigazgattam a helyére. Egyenlőre idő híján csak ezt az egy darab szimeringet cseréltem ki viszont a motor viselkedése jelentősen megváltozott.

Csere előtt:
Szép csendes alapjárat melegen, hidegen csak szivatóról volt alapjárat. Csak nagyobb fordulaton volt erős a motor.

Csere után:
Nincs alapjárat se hidegen, se melegen. Se kis, se nagy fordulaton nem húz igazán. Miután lefullad nehezen indul, hiába meleg már a motor.

Mentem vele 4-5 kilómétert, majd megjavult. Olyan lett, mint előtte csak kevésbé füstöl a kipufogó. Érdekes...

Visszatérve az eredeti problémámra én arra gondolok a súber tű mérete nem megfelelő a motoron, mert ha feljebb rakom a lemezkét a gázkar húzásával egyre hamarabb erőtlenné válik a gép. Van itthon egy másik tű, az valamivel rövidebb, holnap kipróbálom. Azt esetleg lehet tudni, hogy a gyári tű méretei mekkorák?
előzmény: (183664) Kurucz János

183664: Kurucz János -sidius- 2021-04-21 18:40:24

Sajnos ez tényleg sok lett. Mindenképpen cserélendő ha majd kivetted, de nem is valószínű, hogy roncsolás nélkül kijön. Legjobb lenne valami szerszám a beszereléshez, de ha lenne, gondolom használtad volna. Ameddig lehet, kézzel kell benyomkodni, utána egy lapos, kb. 10x20 mm keresztmetszetű keményfa léccel vagy valami műanyaggal, felváltva, legalább két oldalon -inkább körben- kopogtasd. Lényeg, hogy ez a rögtönzött szerszám feküdjön a házra, mikor a szimmering szintbe ér. Ez jól érzékelhető lesz, nem okoz kárt, és nem tudod betebb ütni a kelleténél.

183693 - 183664 | 183663 - 183634 | 183633 - 183604 | 183603 - 183574