Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183683 - 183654 | 183653 - 183624 | 183623 - 183593 | 183592 - 183563 | 183562 - 183533 | 183532 - 183503

183623: Elek Péter 2020-08-25 09:58:28

Ezt így megállapítani akkor nem nagyon lehet.

Nincs N-es tank.
Három fajta Simson tank létezett: 1975-1977 végéig a púpos tank, 1977 végétől 1985 végéig a lapos tetejű tank (szerintem te erre gondolhatsz), majd 1986-tól 1991-ig az előzővel nagyon hasonló formatervezésű tank, de a teteje már nem lapos, hanem ívelt (púposabb) tetejű. Az N típus utolsó két évjárata is kapott ebből az újabb fajtából.

Ha van lábtartó vas (és nem cserélgetett), akkor az N típus kizárva.
Motorszám és alvázszám alapján nagyjából össze lehet hozni a gyártás évét, vagy egyáltalán összetartoznak-e.
előzmény: (183620) Sándor László

183622: Sándor László -Laci/lackó- 2020-08-23 18:47:12

Szia. Szerintem szedd szét a kuplungot és vegyél bele új lamellát fémet is és parafát is, egyúttal cseréld ki a 4db rugót is az is ki fáradhatott az évek során. Tudom hogy az után gyártot alkatrészek silányak, de lehet jobbat is rendelni, futár motoros bolt, keleti motor, az utólsót nem ajánlom, sokkal olcsóbb oldal de össze vissza küldenek mindent, sokszor amit nem is rendeltem azt küldték nem ami rendelve volt. Olajat én 10w40 használok, általában mobil 1 megy bele, most madit 15w40 van benne, tökéletesen müködik. Az nehezen indulásnál én a gyujtást ki cserélném legelső sorba egy ducatti energiára, avval többé kevésbé nem lesz gond gyújtás terén. Meg a Karbiban szét néznék lehet lyukas úszó meg rengetek ok ami ott gondot okozhat.
előzmény: (183621) Tóth György

183621: Tóth György -simi01- 2020-08-23 13:25:43

Üdvözlök minden márkatársat! Örülök, hogy ide találtam erre az oldalra!
Segítséget, tanácsot kérnék, hiszen itt nagy tapasztalattal rendelkező, profi hozzáértők is vannak!
Nekem egy S50B motorom van már sos-sok éve, de az utóbbi időben gondjaim vannak vele, már öreg szegény. A gép eredeti, nincs rajta semmi átalakítás. Keveset használom inkább csak városban.
Melegen csúszik a kuplung (csak ha teljesen be van melegedve), amit beindításkor (sajnos sokat kell rugdalni mostanában, mert nehezen indul, erről majd később szeretnék írni) lehet érezni. Olyankor hiába rugdalom, alig forog a motor, várni kell, h. hűljön, csak úgy tudom elindítani. Menet közben nem csúszik. Amikor legutóbb szétszedtem (annak már kb 7-10 éve) a kuplung (fém és) parafa lamellái nem voltak rossz állapotban. De lehet h. cserélni kellene őket. Az az igazság h. az után gyártott alkatrészeket nem annyira szeretem, de ha itt a fórumon valaki hozzáértő tudna ajánlani egy tuti forrást, ahonnét bátran rendelhetek kuplung lamellákat ami jó is!!! azt megköszönném. De első körben az jutott eszembe, hogy a kuplung rugókat rögzítő kis kereszt „csapok” alá tennék plusz alátét(ek?)et, ami kissé feszítene a rugókon, így erősebb lenne a szorítás és vélhetően nem csúszna. Erről mi a véleményetek, beválhat? szoktak ilyet alkalmazni? Egy vagy két alátét?
A másik, olajat cserélnék a motorba, pár éve lett cserélve, valami olcsó 10-W40 motorolaj van benne. Ez a másik amit kérdeznék, szerintetek milyen olajat töltsek bele? Esetleg konkrét bevált típust tudtok mondani? Egyébként miért is teszünk motorolajat egy sebességváltóba?
Most egyenlőre ennyi, majd később még jelentkezem tanácsért.
Kösz a segítséget!

183620: Sándor László -Laci/lackó- 2020-08-22 20:43:23

Sajnos a teleszkóp is utólagosan beszerelt, mz jé. Enduró merevítésnek nyoma sincs, hátsó lábtartó helye meg van, a tank nem olyan mint pl az N eseké, a másik fajta. A gyújtása már ducatti energia szóval abból sem lehet ki indulni. Sajnos az idő és mókolós emberkék jól át szabták
előzmény: (183619) Elek Péter

183619: Elek Péter 2020-08-22 07:40:04

Ezt így sajnos nem lehet megtudni.
Ha enduro vázas, az látható. Ha nem, akkor esetleg a hátsó teleszkópok árulkodhatnak, bár, azt is bárki kicserélhette már. Bár, ennyi erővel a vázat is össze lehet legózni.

De egy fotó sokat segíthetne, ha betennél egyet vagy többet.
előzmény: (183618) Sándor László

183618: Sándor László -Laci/lackó- 2020-08-19 17:06:20

Sziasztok. Vettem egy simson s51 et. Sajnos adattábla hiányzik róla.honan lehetne meg tudni hogy milyen fajta? Motor szám vagy alváz szám alapján esetleg? Igaz nincs nagy jelentősége a dolognak csak ha valahogy ki lehetne deríteni kíváncsi lennék rá. Az előző tulaj sem tudta meg mondani...

183617: Nagy Ákos -Biggi- 2020-07-23 21:25:08

Sziasztok!

Szeretném ha segitenétek egy picit .
Egy tekercses Simson töltőt kötöttem be, de nem tölt szoval kapufát rúgtam.
4 vezeték van, 1 piros 1 zöld és két kék .
Azok a vilagitashoz mennek, a piros elvileg az akksi + oldalára , a zöld meg a világító és töltő tekercshez
De a toltes nem megy , legalább 7voltnak kellene lennie.
6v rendszer.
Előre is köszi!
További infó.
Nincs gyári gyújtás kapcsoló szóval a szamozas nem játszik.

Üdv!

183616: Fehér Ferenc 2020-07-13 21:32:21

Elkészült, ki is próbáltam. :)
szöveg amire klikkelsz

183615: Varga Krisztián -Chris- 2020-07-12 17:09:35

Egy ismerős nemrégiben épített Ducati gyújtást Star motorra. Neki sikerült, gondolom akkor jó a Tiédre is. A bele a két motornak ugyanaz. Viszont érdemes onnan venni, ahol adnak hozzá közbetétet. Ha nem számít a pénz, akkor mehet a Vape is.
előzmény: (183614) Tóth Ernő

183614: Tóth Ernő -Star-Sr4-2/1- 2020-07-12 09:17:59

Akár a komplett gyújtás csere is szóba jöhetne, csak az a kérdés hogy a ducati lendkerék passzol-e a főtengelyhez. S51re úgytudom jó de szerintem a két főtengely különbözik.

183613: Reiter Tamás -Reiti- 2020-07-12 08:48:51

Csak az izzót cserélném ki, tennék mellé egy izzóvédőt.
Vagy az egészet.(vape, pvl, duci energia...)
előzmény: (183609) Tóth Ernő

183612: Reiter Tamás -Reiti- 2020-07-12 08:39:04

Puffer(pl. AKSI) kell ingadozás ellen, a szabályzó csak korlátoz... az meg nem lesz.
előzmény: (183610) Varga Krisztián

183611: Fehér Ferenc 2020-07-09 21:33:55

De minek az egyenfesz?
előzmény: (183609) Tóth Ernő

183610: Varga Krisztián -Chris- 2020-07-09 21:30:58

Szia!
Ha már ennyi alkatrést tervezel cserélni, nem gondolkodtál még el LED-es fényforrásokon? Erőteljesebb változást szerintem azzal érhetsz el. Sok helyen foglalkoznak a témával ha rákeresel, más motorokon is.
Ha a fesszabályzót kihagyod, és csak egyenirányítót raksz a körbe, attól egyenáramod igaz, hogy lesz, de szerintem erősen ingadozni fog.
előzmény: (183609) Tóth Ernő

183609: Tóth Ernő -Star-Sr4-2/1- 2020-07-09 11:25:05

Üdvözlet mindenkinek!
Nos igazág szerint nem problémával fordulnék hozzátok inkább megerősítést szeretnék nyerni pár dologgal kapcsolatban. Az alany egy simson star sr4-2/1 (6 volt megszakítós). Amióta csak nálam van nagyon halovány a menetfény. Ennek a javításán gondolkodtam el, mivel amúgy is szét van szedve karbantartás miatt. Szóval az első dolog amire gondoltam hogy a 6 voltos világító tekercset lecserélném 12v 35w-ra. A lendkerék maradhat vagy cserés ilyenkor? Nem tudom végül is csak egy állandó mágnes. A másik dolog amire gondoltam hogy kompletten s51 gyújtást feltenni (12v) Csak nem tudom hogy a lendkerekek kompatibilisek e? A harmadik dolog pedig, hogy mivel se index se akumlátor töltésről nincs szó rajta, így feleslegesnek tűnik nekem benne a 6 voltos feszültségszabályzó, helyezze a világítótekercsről a vezetéket biztosítékra kötném onnan egy graetz hídra így meglenne az egyenáram. Nem tudom ti mit gondoltok ezekről a dolgokról?

183608: Szekeres József Zoltán 2020-07-08 11:45:16

Tisztelt simsonos barátaim! Segítséget szeretnék kérni tőletek
Tavaly vásároltam egy simson s50 N tip ( 42 éves)motort. Működött, de ramaty állapotban volt.
Felújítottam, a motorban is a legszükségesebbeket cseréltem. Összeraktam, és saljnos nem tudom életre kelteni, nem indul be. Tud-e valaki rajtam segíteni?
Üdv. Józsi

183607: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-07 12:41:42

Hat ez szomoru. :(
Koszi a tippet!
előzmény: (183606) Sallay György

183606: Sallay György -skac- 2020-07-07 09:31:32

Igen, vagy Tajvan, de hogy nem német az biztos. Az Isolator is hamis. Densot vegyél, W 24 FS-U-t pl
Vagy tuningba 27-est.
Az NGK-ban is van hamis sajnos.
előzmény: (183605) Kopcsó Tamás

183605: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-06 10:18:50

:( Az AKA-Electric neven futo marka kinai?
előzmény: (183603) Sallay György

183604: Fehér Ferenc 2020-07-05 10:41:58

Meg toldom a vázát, készítettem hozzá illeszkedő profilú csövet.
előzmény: (183602) Horváth Miklós

183603: Sallay György -skac- 2020-07-05 07:21:57

Ezért nem szabad megvenni ezeket a kínai hamisítványokat.
A testelektróda is képes megolvadni.
előzmény: (183599) Kopcsó Tamás

183602: Horváth Miklós -MIKI- 2020-07-05 05:58:11

Eddig jópofa, kíváncsian várom a folytatást. A váz ez marad, vagy nagyobbat kap? Csak mert így úgy néz ki, mintha a motornak meg a kaszának már nem lenne helye.
előzmény: (183600) Fehér Ferenc

183601: Elek Péter 2020-07-04 21:43:55

Egyre durvább hamisítványok vannak már.
A felirat színe stimmel, na de a többi egyáltalán nem.
előzmény: (183599) Kopcsó Tamás

183600: Fehér Ferenc 2020-07-04 19:35:53

Már csak a fűnyírót kell alábarkácsni.
https://www.youtube.com/watch?v=_C2AlNL14EU
előzmény: (183577)

183599: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2020-07-04 17:32:37

Sziasztok!



Ilyet lattatok mar?

Tomszlaj

183598: Kiss Gergő 2020-07-04 11:45:52

Ezt sajnos nem fogja látni.
A kapcsolási rajz hátha segít.

http://www.a-k-f.de/moser/s50b1.pdf
előzmény: (183597) Horváth Miklós

183597: Horváth Miklós -MIKI- 2020-07-02 21:23:04

Tessék itt van neked egy írás ami pont arról szól, amit kérdeztél.
előzmény: (183596) Bellai Gergő

183596: Bellai Gergő -Simsonom van - 2020-07-02 16:52:31

Szaisztok!

Jelenleg dolgozok egy simson átalakítások ami annyiból áll hogy az első és a hátsó vilagitason kívül beépítettem az indexrendszert a dudát és a kapcsolt féklámpákat most jönne az akkumlátortöltő bekötése amivel nagyon meg vagyok akadva.

Kérdésem/Kérésem az lenne hogy hogyan és hova kell milyen színű kábeleket kötni hogyha az akkumulátor töltőből 5 vezeték jön ki : 2db szürke, 1 zöld, 1 piroszöld és, 1 piros

Válaszaitokat előre nagyon szépen köszönöm!

183595: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-26 20:20:41

No, kicsit késve ígéretemhez képest de összehasonlítottam a bing 70, BVF72, és egy 75-ös utángyártot főfúvóka áteresztó képességét. Egy literes flakon tartalmát csorgattam át azonos körülmények között. Az idők rendre így alakultak: 23perc40 sec, 22:05, 19:52.
( A kiválasztott fúvókák nagyjából azonos geometriával (formával) rendelkeznek.)

183594: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-24 22:57:23

A BVF düznire is rá lehet metszeni a 4-es menetet, teljesen jól sikerült nagyítóval vizsgálva is :)
Viszont találtam egy német kifejezetten BING oldalt, ahol minden variációja fenn van, ott van figyelmeztető szöveg a dűzni"méreteknél" , hogy nem a mérhrtő átmérő van feltűntetve hanem átömlési jellemző, ami különbözik a lyukátmérőtől..
http://www.greiner-oldtimerteile.de/vergaserteile-ueber-teilenummer/bing-ueber-teilenummer/gruppe-742-bing-44-duesen/duese-70_browse.php?sid=449801593016192&pos=p6224c0&ret=c1507&mode=window
Továbbá az áll a felsorolásban, hogy a 17/15 1101, 1102 -tehát a 70km/h-s változatok 70-es jelzésűvel vannak szerelve...

Holnap azt hiszem csinálok egy átömlési méricskélést :)
előzmény: (183593) Reiter Tamás

183593: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-24 20:53:15

Babetta alapjárati fúvókát bele lehet tekerni.
De nem lesz pont olyan amilyen mert a fúvóka alakja, hossza is számít.
Hetvenes körülire dörzsölve nem sok húsa marad, meghúzni éppen hogy meg lehet. ;)
előzmény: (183592) Varga Ferenc

183683 - 183654 | 183653 - 183624 | 183623 - 183593 | 183592 - 183563 | 183562 - 183533 | 183532 - 183503