Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183683 - 183654 | 183653 - 183624 | 183623 - 183594 | 183593 - 183563 | 183562 - 183533 | 183532 - 183503 | 183502 - 183473

183593: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-24 20:53:15

Babetta alapjárati fúvókát bele lehet tekerni.
De nem lesz pont olyan amilyen mert a fúvóka alakja, hossza is számít.
Hetvenes körülire dörzsölve nem sok húsa marad, meghúzni éppen hogy meg lehet. ;)
előzmény: (183592) Varga Ferenc

183592: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-24 14:28:20

Ok, köszönöm a törődést!
Akkor próba...
előzmény: (183590) Reiter Tamás

183591: Dénes István -Pis- 2020-06-24 09:23:48

Köszönöm

183590: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-24 08:53:50

70-es az a fúvóka. A többit is tartom. ;)
előzmény: (183580) Varga Ferenc

183589: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-24 07:57:26

Mindenképpen jó ötlet a csapágycsere, de én a ciklusidőt leszállítanám egy évre, tekintettel a tapasztalati statisztikára, hogy sok gép másfél éves korában pusztul el. De persze lehet, ha valamivel jobb csapágyakat kap, akkor tovább bírja.
előzmény: (183585) Pogácsás Gábor

183588: Lengyel László -llax- 2020-06-24 00:04:32

Ez azért erősen terhelésfüggő. Ha a motor alig van terhelve, akkor az áramfelvétele sem lesz nagy.
előzmény: (183575) Fehér Ferenc

183587: Lengyel László -llax- 2020-06-24 00:01:35

Ha a motor csapágyával lesz gond, azt sok mai típusban nem nagyon cseréled...
előzmény: (183585) Pogácsás Gábor

183586: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 23:01:51

Hát ez műanyag házas.
Erre inkább nem erőltetném a benzinmotor. :)
Lehet keresztfiamnak átalakítom kisautónak. Végülis van egy 12V-os akkusfúróm, akku nélkül. :)
előzmény: (183584) Horváth Miklós

183585: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 22:57:36

Még az jutott eszembe, hogy ezeket a kefés motorokat lehet valahogy hosszan életben tartani?
Nem akarom, csak eszembe jutott. :)
Gondolok itt mondjuk arra, hogy csapágycsere minden (második) év januárjában. (Mivel akkor ráérünk vele szöszmötölni.)
Az mondjuk tiszta, ha a csapágy teljesen beáll, akkor még kb 3 perc 10 másodperc a max üzemidő. De nem tudom, hogy jó csapágy esetén a motor melegedése miatt nem deformálódik-e a pajzs.
Na jó, ezt én is érzem, hogy sosem tudjuk meg. :)


Ugyanitt Einhell BG-EM 1743 HW fűnyíró váz ingyen elvihető kerekek, tolórúd, és kapcsoló nélkül. :)
előzmény: (183583) Pogácsás Gábor

183584: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-23 22:55:42

Marci elnökünk a minap egy ilyen motorral szerelt fémházas fűnyíróra egy GCV160 Honda motort tett fel, és még az önjáróját is áttette a motornak ere a szörnyeteg gépre. A facén még film is van róla.
előzmény: (183583) Pogácsás Gábor

183583: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 22:35:14

Én sem mondanám, hogy tetszik ez a megoldás.
Azt sem hiszem, hogy javíttatni megéri ezeket. Nem tudom elképzelni, hogy a munkadíjjal együtt ezt megérje megcsinálni.
És gondolom pontosan ezért nem is találni alkatrészt webshopbokan.
Illetve most az einhell.com-on találtam. A motorblokk 76 EUR (kb 26 eFt). Nem látom nyomát, hogy ezen belül külön lehetne venni bármit. A magyar Einhell-nek azért lehet megírom. Elvileg tőlük is lehet rendelni.
Lehet hogy tovább fogom bontani, hogy pontosan tudjuk mik a hibás alkatrészek. Még szerencse, hogy a szíjtárcsa kuka, így azt nyugodtan bánthatom.
Több nézőpont miatt gondolkodom.
-Ha azt nézem, hogy kb 40 eFt egy komplett gép (mármint ebből), akkor 26 eFt-ért elég drága a motorblokk. Ugyanakkor mivel a váz tökéletes (az az érzésem hogy csak egy fél motort szolgált ki) így a fennmaradó 14 ezer meg felesleges kiadás lenne. Önmagához képest talán ezt megérné cserélni.
-Ebben a méretben a hagyományos agrimotor fűnyíró meg 30 eFt.

Valószínűleg az utóbbi lesz a nyerő. Nem azért mert csak 4 eFt-tal drágább. Hanem mert az élettartama pár ezer forintból évekkel meghosszabbítható.
Bár engem némileg zavar az a pazárlás, hogy tökéletes váz megy a kukába. Persze ami univerzális azt lementem róla. A kereket ha jól emlékszem aranyáron mérik, kapcsoló is még jól jöhet. De nem hiszem hogy bárkinél a motor tovább bírná, mint a váz. És gyanítom, hagyományos fűnyíró motort nem lehet belerakni.
előzmény: (183581) Horváth Miklós

183582: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2020-06-23 20:44:17

Facebook

by biromester

santyi3@freemail.hu
előzmény: (183578) Dénes István

183581: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-23 19:47:20

Rendkívül változó és jobbára márkafüggő, hogy lehet-e alkatrészt beszerezni a gépekhez. Van amelyikhez semmit. Van amihez csak egyben a motor és az áttétel, a teljes gép ára mínuszt 3000-ért. A B&D-hez meg listából bármit. Megmondom őszintén, én annyira gyűlölöm őket, hogy nem vagyok hajlandó egy lépést sem tenni alkatrészért. Nem ér annyit az egész. Amiben cseréltem motor pajzsot, ott a tulaj szerezte be.
előzmény: (183579) Pogácsás Gábor

183580: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-23 15:21:58

" pár éve tettem is ide képeket..."
eltart majd egy darabig, de próbálkozom

"A fúvóka nem a torokhoz passzol hanem a torok és az úszóház nyomáskülönbségéhez.
Nem gyári motoromon is elég volt a gyári 70-es fúvókája.(gyári légszűrővel, dobozzal"

OK. vágom.
Nagy fordulaton, nagy levegősebesség, nagyobb nyomáskülönbség, intenzívebb benzinszivattyúzás. A 70ccm-hez vagy annak megfelelő teljesítményhez 72-es a gyári fúvóka.
Mondjuk az kb. 7500 rpm-en.
Azért feszegetem a kérdést, mert a fúvókák ugye nem 80 FT mint bwf-nél. Mondjuk a kipróbálásokhoz meg lehet hekkelni a menetet.
előzmény: (183576) Reiter Tamás

183579: Pogácsás Gábor -Pogi- 2020-06-23 09:11:23

MIKI! Vagy bárki aki tudja.
A szénkefés fűnyírókhoz lehet kapni szíjtárcsát? Egy olyasmi fűnyírót javítanék, mint ami a videód alapján nálad is volt.
Érdekes az állapota. A csapagyház nem rosszabb szerintem mint ami nálad volt, bár még nem szedtem le az alsó részét a motornak. Ellenben a felsőcsapágy szétesett, a tárcsának az egyik középső"foga" elkopott. Használtan de újszerű állapotban vették, de a forgó rész vége el van köszörülve. Mintha új kasztniba rakták volna a használt motort.
Ha nem nem lehet szíjtárcsát szerezni, akkor nem biztos, hogy foglalkozok vele tovább.
Tegnap már Google barátunkat megkérdeztem, de semmi. Úgy néz ki igazad volt, senki nem feltételezte, hogy ebben bármit javítanának. Pedig még komplett motort is lehet megérné cserélni, csak koszos a ház.

183578: Dénes István -Pis- 2020-06-22 22:27:26

Szép napot az uraknak!
Sós Antal féle elérhetőség engem is érdekene.
Köszönöm

183577: Fehér Ferenc 2020-06-22 20:00:04

A vezérlő panel sokáig vízben állt. Hogy tudom megtisztítani? Alkohollal kefével, vagy ultrahangos mosóba is tehetem?
Egy rossz kondi is van rajta, de csak annyi hibát tapasztalok, hogy ki-be kapcsoló gombbal nem lehet kikapcsolni.
előzmény: (183570) Lengyel László

183576: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-22 19:34:05

Persze.
A súbertű, a tűsfúvóka, súber és a karbi háza. Egy pár éve tettem is ide képeket...
Hogy mennyi a km azt nem lehet megmondani használat függvénye. Az eredeti N3-asom legalább kétszer annyit elment.
A fúvóka nem a torokhoz passzol hanem a torok és az úszóház nyomáskülönbségéhez.
Nem gyári motoromon is elég volt a gyári 70-es fúvókája.(gyári légszűrővel, dobozzal)
előzmény: (183569) Varga Ferenc

183575: Fehér Ferenc 2020-06-22 19:24:49

Ma vagy két órát próbálgattam alig merült.
előzmény: (183570) Lengyel László

183574: Fehér Ferenc 2020-06-22 19:23:31

Már megvan a két nagy gyári akku, a vezérlőt és irányítót összekötő kábel hibás volt. A vezérlő modulból pár deci vizet öntöttem ki. És még volt pár apróság, de már működik. Aláépítem a fűnyírót, kipróbálom ráülősen, ha nem lesz nekem tetsző, akkor kap egy 2,4GHz -es távirányítót. Két szervó motor mozgatja majd a saját joysztikját.

183573: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-22 10:06:07

Nem kell pont Neked azt mondani, hogy a dolog ne erről szól. Én is nagyon sok dolgot úgy kezdtem, hogy: "nehogy már ne tudjam megcsinálni" .
előzmény: (183572) Sallay György

183572: Sallay György -skac- 2020-06-22 08:55:06

A nagy akku árából már kap egy birkát. Csak utána meg kell alkotni az akkus franciadrazsé felszedegető önjáró gépet. :)
előzmény: (183571) Horváth Miklós

183571: Horváth Miklós -MIKI- 2020-06-22 06:58:36

Lehet, Te is akkor járnál jobban, ha azt az elvet követnéd, hogy egy viszonylag kis akkut építesz be, és felszerelsz egy autógenerátort. Indulás után az már mindent ellát villannyal.
előzmény: (183568) Fehér Ferenc

183570: Lengyel László -llax- 2020-06-21 23:51:24

Ha savas ólomakku, akkor ilyen gyors kisütésnél a kapacitásnak már jó, ha felével számolhatsz.

A névleges kapacitást 20 óra alatt tudod kinyerni belőle, 25°C-on.
Az 1C kisütést a VRLA akkuk kb. 32 percig bírják, de ezt is csak szakaszosan adagolva. (most hirtelen csak VRLA akkura találtam adatot, a folyékony elektrolitos általában picit rosszabb) Ezt veheted úgy, hogy egy 60Ah-s akkuból 60A terhelés mellett csak 32Ah-t tudsz kinyerni.
A maradék 28Ah is kijön belőle, csak nem a sarukon áramként, hanem hő formájában.
előzmény: (183568) Fehér Ferenc

183569: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-21 17:56:15

Lehetne kicsit bővebben? Melyik része kopik, és mennyi az a km?
Arra is kíváncsi vagyok mekkora fúvóka ami még passzolhat a 15mm torokhoz? 74?
előzmény: (183567) Reiter Tamás

183568: Fehér Ferenc 2020-06-20 20:30:21

Én is erre jutottam, de nem számoltam ki, hogy 43 perc. Csak annyit hogy kevesebb mint egy óra. Ha a motor maximális teljesítményével használom.
De lett hozzá gyári aksi, az lehet vagy 24V 75Ah.
előzmény: (183566) Sallay György

183567: Reiter Tamás -Reiti- 2020-06-20 08:53:43

Nagyon gyorsan kopik. Kettőt már tönkretettem. :D

Ha azt nézzük mennyi pénzből meddig mehetsz akkor nem olyan jó.
előzmény: (183564) Fehér Ferenc

183566: Sallay György -skac- 2020-06-20 08:13:15

Hát számolj. P= U×I 400=24×16,6
Az akku 1 óráig ad le 12 Ampert. Akkor 16,6 Ampert meddig ad le?
12: 16,6= 0,72 Azaz 0,72 óráig, ami 43,2 perc.
Elméletileg. Aztán örülj annak a fél órának, mert vannak veszteségek is, meg a megadott értékek sem biztos, hogy helytállóak, meg ahogy merül az akku már nem úgy megy a motor ahogy szeretnéd stb.
előzmény: (183565) Fehér Ferenc

183565: Fehér Ferenc 2020-06-19 21:23:33

Egy kerekes székben lévő akkumulátor kb meddig bírja egy töltéssel?
Két motor 24V 400W és az akku 24V 12Ah.

183564: Fehér Ferenc 2020-06-17 21:28:08

Jól látod!
A karbi jó miután új tömítést kapott az ülepítő. A szívatót szokni kell, mert csak keveset kell húzni. Ha jobban húzom nem annyira hatásos több levegőt ad hozzá. Viszont ha beindult teljesen ráhuzva magasabb fordulaton lehet melegíteni.
Talán jobban megy vele a motor, jobb az alapjárat és tiszta a blokk a karburátor alatt.
előzmény: (183563) Varga Ferenc

183563: Varga Ferenc -starsky- 2020-06-17 21:17:32

Talán ilyenre fáj a fogad :) ?
https://www.youtube.com/watch?v=624r4X4rFVs

Más. A bing karburátorod hogyan teljesít?
előzmény: (183562)

183683 - 183654 | 183653 - 183624 | 183623 - 183594 | 183593 - 183563 | 183562 - 183533 | 183532 - 183503 | 183502 - 183473