Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
183649 - 183620 | 183619 - 183590 | 183589 - 183560 | 183559 - 183506 | 183505 - 183476 | 183475 - 183446 | 183445 - 183416
 |
183529: |  |
Sallay György -skac- |
2020-05-19 21:07:43 |
|
 |
Nos én semmiféle bogárültetést nem vállalok. A menet az, hogy veszünk egy gyári, vagy ahhoz hasonlóan jó geometriával, és méretekkel megegyező, valamint hasonló silíciumtartalmú, alumínium ötvözetű, valamelyik túlméretes dugattyút. Na tudom, itt megáll a tudomány. De megyek tovább. Megfúratom a hengert, természetesen hónolva, a kívánt méretlépcsőre, 3 százados, illesztési hézaggal. Hazaviszem, intoval leellenőrzöm, kúposság, ovalitás, hordósság, ívháromszögesség, ívötszögesség stb szempontjából. Henger felső élét letöröm, bár nekem letörik még az esztergán. Csatornák éleit letöröm. Beállítom/leellenőrzöm a gyűrűhézagot. Derékszögelést ellenőrzöm, beállítom. Préssávot mérek. Van még kedved, motort szerelni, vagy fejtsem ki bővebben?
Ó, ez csak egy Simson.
|
 |
|
 |
 |
183527: |  |
Lippai Kristóf |
2020-05-18 13:07:17 |
|
 |
Nem használtam földúton, csakis aszfalton. A karburátor gumiharangja, ami a karbi és a légszűrődoboz között van, nem repedezett, nem szív sehol falsot. Légszűrő gyári és arany tiszta. Nem értem mit ronthattam el. Nagyon figyeltem mindenre, úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva. Esetleg a benzin koszos lehtett? De van rajta benzinszűrő, azon csak látnám, ha koszos lenne. Sajnos anyagilag nem vagyok azon a szinten, hogy sokat költsek rá, mert munkahelyet váltok és lehet utaznom kell.. Így is kelleni fog rá kipufogó és egy jobb fényezés.
Mit tennél, ha a helyemben lennél? Említetted a gyűrűtörést, és ezzel bogarat ültettél a fülembe. Ha így használnám tovább, valószínűleg ez lesz a vége? Vagy a főtengelyem adná meg magát, nemde?
|
 |
|
 |
 |
183526: |  |
Sallay György -skac- |
2020-05-17 12:15:10 |
|
 |
Ha már a hengert újra fúratnád, akkor valami jó hengerfúróhoz kell vinni, ezekhez még lehet szerezni gyári dugattyút, persze beszerelés előtt kis gumikoronggal letörni az éleket, na de az már a szerelő munkája szokott lenni. Én pl a hengerfúrótól nem is kérem, hogy törje le, van aki nem is szándékozik, hiszen kész a gépmunka a többi a szerelő dolga. Úgy mint a gyűrűhézag, vagy a derékszögelés stb.
És azért jó tartani gyári dugóval is 3 század illesztési hézagot.
Érdekes, hogy ott látszik rendellenes kopás, ahol a gyűrűk járnak. Akár be is feszülhetnek a gyűrűk, de akkor már törni is szokott, szóval nem tudni pontosan mi okozta. Vagy tényleg homok, vagy a fénykép nagyítja fel.
|
 |
|
 |
 |
183524: |  |
Lippai Kristóf |
2020-05-17 07:59:30 |
|
 |
Nem vettem annak.
300 km-ig 1:33-as keverékkel jártam, utána 40-essel. Az olaj valami félszintetikus Castrol, most fejből nem tudom. Bejáratás alatt egyetlen egyszer akart megragadni, pedig nem húztam, akkor tettem azt, hogy kuplung be, pár kisebb gázfröccs, lassítás és finoman vissza kettő. Sokat olvastam a bejáratásról és direkt kerültem a dombos-hegyes vidéket, illetve a "na nézzünk egy végsebességet" cím alatti mutatványokat. Lehet elrontottam valamit vagy nem vettem figyelembe. :/
Akkor nagyobb a baj, mint gondoltam. Tehát az a biztos, hogy felújítatom a főtengelyt és a hengert is újra honoltatom?
|
 |
|
 |
 |
183521: |  |
Lippai Kristóf |
2020-05-16 16:55:07 |
|
 |
Én is arra voksolok, hogy még használható, azonban alig ment ez a főtengely 900 km-t. És új utángyártott, 9000 Ft-os kategória. Ezek szerint mellényúlhattam és érdemes lenne felújítani.
Előgyújtással volt egy kis sztorim, nem túl sok kilómétert tettem meg vele helytelenül beállított gyújtással. Hogy mennyi az annyi, azt nem tudom, de ezek szerint az is adhatott neki.
A hengeremet is érdekesnek találtam. Úgyszintén 900 km van benne honolástól számítva és az egyik oldalán látszik, illetve egy kicsit érezni is a vállasodást. A dugattyúm fekete volt még a gyűrűk alatt is, de mint írtam, szimeringes volt a motor. Nem lehet, hogy a hajtóműolaj okozta volna a feketedést a dugón? Íme pár kép a hengerről:
http://kepkezelo.com/images/m4hhdud7edo9mivlaez3.jpg
http://kepkezelo.com/images/3bhjqajzbus05g7sd6ow.jpg
|
 |
|
 |
 |
183520: |  |
Sallay György -skac- |
2020-05-16 13:42:45 |
|
 |
Te nem a "lógást" nézed, hanem csak billegteted. Ez a főtengely még az elfogadható kategória, jónak nem nevezném, de radiálisan nem látszik ebből a videóból, hogy mekkora a kopás, de 1-2 tizedre tippelnék. Mindenesetre szétszedés esetén felújítandó. Általában a főtengely szétnyoméása után látszik meg, hogy mennyire van kipattogzva, beverődve, a csapágyfelület a görgők és a csap. Van, hogy egy egész jó is ki van pattogzva,be van rágódva, de egy megnövekedett illesztési hézagú is van, hogy jó felületekkel rendelkezik, csak a sok futás miatt kopott. Gyári anyaghiba, meg elégtelen kenés, kevés olaj, nem belevaló olaj, is játszik természetesen.
A rendellenes kopást általában a helytelen előgyújtás, az öngyulladás, detonációs égés, nem belevaló gyújtógyertya okozzák. Tuning gépnél még a túlzott sűrítés is belejátszik.
|
 |
|
 |
 |
183509: |  |
Sallay György -skac- |
2020-05-10 14:59:46 |
|
 |
Véleményem szerint jól diagnosztizált, jól is mért, mert oly mindegy alul vagy felül méri, a lógás méretét méri mindkét esetben, hiszen a hajtórúd alsó része is ugyanolyan mértékben mozdul, mint a felső. Nade. Ha ekkor a mérvű a mért érték, az nem természetes kopás, hanem a görgők, ill. a kosár megállása, megszorulása esetén a görgők súrlódnak. Csúsznak a csapon és lelapolódnak.
Mint említettem helytelen felújítás után előfordul, ha megszorítják a kosarat. De olyan eset is előfordulhat, hogy megragad egy görgő, netán felkenődik, és megfogja a kosarat. A végeredmény mindig az, hogy megállnak a görgők, nem gördülnek, hanem súrlódnak.
Szóval, természetes elhasználódásnál, tizedekben mérhető a kopás, ilyen esetben meg milliméterben.
|
 |
|
 |
183649 - 183620 | 183619 - 183590 | 183589 - 183560 | 183559 - 183506 | 183505 - 183476 | 183475 - 183446 | 183445 - 183416 |