Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182441 - 182412 | 182411 - 182382 | 182381 - 182352 | 182351 - 182310 | 182309 - 182280 | 182279 - 182250 | 182249 - 182220

182351: Fehér Ferenc 2018-12-10 20:04:42

Szoktam látni ilyeneket. Az ára legtöbbször nem annyi mint ami ki van írva. Főleg ennél a szigetszentmiklósi manusnál. Egy 60 (vagy64) fogas modul egyes fogaskereket 15-ért akart adni. Legyártattam egy 32-es társával volt 2000ft.
előzmény: (182349) Horváth Miklós

182350: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-10 17:13:32

Mondjuk erre nem gondoltam, hogy a nevet is adják veszik a cégek. De nem esik nehezükre saját néven sem átverni a vásárlóikat. Én csak a saját szakmámban látom, hogy mik mennek. Hát, elképesztő dolgok vannak. Az autógyárak meg már régóta ezt játsszák.
előzmény: (182348) Lengyel László

182349: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-10 17:07:00

Feri!

Nem akarlak bosszantani, de ennek már csak az alját kellett volna a gépedhez igazítani. Kimondottan jóárasított, és egy tisztítás festés után olyan lenne, mint az új.

Állóbáb.

182348: Lengyel László -llax- 2018-12-10 01:49:11

A Philips az egyik leginkább elqrvult márkanév... Bizonyos eszközök tervezését és gyártását a Philips végzi, különböző termékcsoportoknál meg egyszerűen eladták a névhasználati jogot.

Több éve már, hogy a Philips tévékhez az égvilágon semmi köze nincs a Philipsnek. Mindössze viselheti a nevet. Egy kínai cég (TP Vision) vette meg a teljes tévé/monitor üzletágat a névvel együtt, továbbra is gyártanak Kínán kívül is, viszont a név eredeti tulajdonosa nemhogy a készülék paramétereibe, de még a minőség ellenőrzésbe sem szólhat bele. (az audio-dvd-minihifi üzletágat pl. már más vette meg, hasonló módon)

Jó példa a Nokia is. Ugye a telefon üzletágat eladták a Microsoftnak. Az letette a Nokia nevet. Megszerezte egy kínai cég, kimondottan a név megszerzésére létrehozott finn leányvállalata.
Ugyanakkor, továbbra is létezik az eredeti Nokia is! Csak ugye az eladta a Nokia nevű maroktelefonok gyártási és névhasználati jogát, viszont a professzionális berendezések gyártását megtartotta. Tehát egyszerre létezik a piacon abszolút csúcskategóriás telekommunikációs berendezés és kínai tervezésű-gyártású-minőségellenőrzésű Nokia telefon is, úgy hogy a kettőnek mára semmi köze nincs egymáshoz.

Sok más márka sem az aminek látszik, csak a márkanévből nem szabad semmire következtetni, mert könnyen meglehet, hogy az eredeti névtulajdonosnak semmi köze a nevén futó termékekhez...


+ egy kis kieg. a LED-hez is. A 13/100 is lehetne reális, sőt, még jobb arány is, mert léteznek már a normálizzónál több, mint 10x jobb hatásfokú LED-ek is. Csak azokat nem használják az olcsóbb termékekben. (itt az olcsó alatt nem jöttment kínai márkákra gondolok, hanem a nagyobb "nevek" kommersz termékeire)
előzmény: (182347) Horváth Miklós

182347: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-10 00:14:47

Szerintem a Philips simán és arcátlanul hazudik. Amikor ezt elővettem, volt ott egy más gyártmány, az is 15W-os, és arra az volt írva, hogy 83W-os izzónak felel meg. Van a tizenötösnél kisebb is, és szépen logikusan mennek felfelé ezek a számok. A Philips 13/100 Wattja nagyon nem illik a sorba. Mondjuk nem nagyon lepődtem meg. A legnevesebb gyártók verik át legjobban a vevőiket. Már több terméknél tapasztaltam.
Abból indulnak ki, hogy a vásárló eleve hülye, és leellenőrizni sem tudja, amit ráírtak. Ergo miért ne vernék át a vevőket?
előzmény: (182346) Varga Ferenc

182346: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-09 23:59:19

Hm. Csak azért, mert amit reklámoztam, a 13W -os fényteljesítménye felel meg meg a 100W-os hgyományosévak

Ja, 750 pénz most.

182345: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-09 23:30:44

Nem bizony!
De mivel elbizonytalanítottál, megnéztem. Baloldalon lent a sarokban láthatod.

előzmény: (182342) Varga Ferenc

182344: Fehér Ferenc 2018-12-09 21:39:22

Más is látja nem csak én, az eredeti állapotához képest szinte sötét van.
előzmény: (182341) Horváth Miklós

182343: Fehér Ferenc 2018-12-09 21:38:32

Egy sorozatból való csak nem mindet használtam föl.
előzmény: (182339) Lengyel László

182342: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-09 21:21:12

"a 19W-osra azt írja, hogy 105W-os izzónak felel meg a fénye"
nem 150 -es ?
előzmény: (182341) Horváth Miklós

182341: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-09 21:12:07

Nekem nincs ilyen gondom, pedig már pár éve bent vannak a helyükön. Olyan volt, hogy konkrétan meghalt, GU10 foglalatos. Illetve egy E27-es, de ezt az utóbbit sikerült visszahozni. Most is az világít itt az asztal felett.
A múlt héten vettem Lidl-ben E27 foglalattal 17 illetve 19 W-os körtéket. Még egyiket sem csavartam be sehova sem, de a 19W-osra azt írja, hogy 105W-os izzónak felel meg a fénye. Mondjuk fényerő tekintetében nekem semmi gondom azokkal, amelyek már 1000 lumen felett vannak. A 806 max a budiba, meg asztali lámpába való.
előzmény: (182334) Fehér Ferenc

182340: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-09 21:08:16

Ma jártam a teckóban, Philips E27 13W LED /1521 lumen 2700 °K/ lámpák és 11W (3darabos) vannak akciózva 50%-on. Meg E14 5W gyertya is.

182339: Lengyel László -llax- 2018-12-09 20:34:12

Vagy csak új sorozat (azonos típusként), picit magasabb az új színhőmérséklete (ezért sokkal fényesebbnek látod).

Itthon vannak "egyforma", csak eltérő időből származó Landlite fényforrások, nem azonos a színhőmérsékletük, az újabbaké picit magasabb. Érzésre olyan, mint ha jobban világítana. (Még az is lehet, hogy azonos teljesítmény mellett, de újabb, jobb hatásfokú LED-ekkel jobban is világít.)
előzmény: (182337) Fehér Ferenc

182338: Fehér Ferenc 2018-12-09 20:03:14

Naponta csökken nullára. :)
előzmény: (182335) Sallay György

182337: Fehér Ferenc 2018-12-09 20:04:04

Nem csak megszokás. Mert egymás mellett van kettő és az egyiket kicseréltem újra látványos különbség lett. Landlife vagy ilyesmi.
előzmény: (182336) Pogácsás Gábor

182336: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-12-09 19:22:25

Nem csak hozzá szoktál, és már kevésnek tűnik? :)
Milyen fajták?
előzmény: (182334) Fehér Ferenc

182335: Sallay György -skac- 2018-12-09 19:14:05

Kérdés, hány esztendő alatt fog nullára csökkenni. (valószínűleg végtelen, mert a legkisebb is felezhető ) (esetleg hány éves a kapitány, )
Tehát még sokáig használhatod erőben egészségben, végén kissé megfogyatkozva.
előzmény: (182334) Fehér Ferenc

182334: Fehér Ferenc 2018-12-09 18:48:33

Led izzóim fénye egy év alatt felére csökkent. :( E27

182333: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-05 22:02:23

182332: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-05 21:40:21

A Futár motorosboltban már állítólag előrendelhető a Simson 125


Állítólag ennek keevay-nek az átmatricázott változata. De jókat mondanak róla.

182331: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-05 20:50:10

Visszaolvasva rácsodálkoztam, hogy milyen cizelláltan írtam az imént. De hát éppen most fejeztem be egy fellebbezés írását a helyi jegyzőnőnek. Akarom mondani címzetes főjegyzőnőnek. Amúgy cizelláltan küldtem el melegebb éghajlatra. Majd holnap reggel viszi neki a Mikulás a virgácsot a fellebbezéssel együtt.

182330: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-05 20:44:33

Ha még nem töltötted meg a kannádat, akkor próbálkozzál meg prémium minőségű benzinnel. azokban kevesebb az etenol.
Na meg légy oly kedves, és számolj be itt a tapasztalataidról, hogy mindannyiunk épülésére szolgáljon.
előzmény: (182329) Varga Ferenc

182329: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-05 10:05:05

Tökéletesen egyezik a tapasztaltakkal.
Pont üres a benzineskannám, leeresztem a motorbanlévőt aztán megteszem a próbát. (még változtatam semmit)

A 35-ös hidegindító fúvókán gondolkoztam anno, de (úgy emlékszem) magamat azzal győztem meg hogy nagyobbat tegyek bele (50), ha netán dugulásom keletkezne a főfúvókánál, szivatóval még el tudjak töttyögni emberi helyre .
előzmény: (182325) Horváth Miklós

182328: Lengyel László -llax- 2018-12-04 22:45:40

Régóta vannak ilyenek. Mechanikailag megcseréled az álló és forgórészt (azaz az állandómágneses rész forog, akár kívül, akár belül lehet), a kommutátorokat pedig kiváltod elektronikus kapcsolóelemekkel (mivel a működési elv ugyanaz, mint az állandómágneses kefés motoré).
előzmény: (182327) Fehér Ferenc

182327: Fehér Ferenc 2018-12-04 22:25:03

https://www.youtube.com/watch?v=Pr_zYaQwhk0
Hogy működnek ezek a motorok? Állandó mágnes vagy zárt tekercs? Eddig mért nem voltak ilyenek?
Meg is találtam a választ.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Kefe_n%C3%A9lk%C3%BCli_egyen%C3%A1ram%C3%BA_motor

182326: Lengyel László -llax- 2018-12-03 21:04:34

Üzem közbeni túlszívatás elkerülésére: 35-ös hidegindító fúvóka.
előzmény: (182325) Horváth Miklós

182325: Horváth Miklós -MIKI- 2018-12-03 19:35:30

Az én motorom sem szereti ezt az időjárást. Induláskor kéri rendesen a szivatót. Amikor elindult, szépen felpörög, de egyik pillanatról a másikra megállna, ha rá nem húznám gyorsan a szívatót. De ezt csinálja akkor is, amikor már haladok vele az úton, de még nem nyelezem. Aztán ha nem kell tökölni kereszteződések miatt, és lehet neki húzni, ekkor már teljesen szívató nélkül, kiderül, hogy tele van a motor anyaggal, és sokal. Ilyenkor gyorsan felkapcsolok négyig, és húzom neki. Lehet érezni, ahogy kidolgozza azt az sok cuccot, és egyre felszabadultabban megy a motor. Szóval konklúzió: Akármennyire szívatom, mégis kevés, aztán meg ha már szalad a gép, kiderül, hogy sok volt benne az anyag.

Gyanúm persze van, de nem vagyok benne a biztos. A benzinek is olyanok, mint a gázolajok. Van belőle nyári és téli. Én tutira még nyárit vettem a kannába, amiből tankolom a motort. A nyári benzin kevésbé illanós, mert hát a melegben mindek legyen könnyen gázosodó. A téli benzin viszont jobban párolog, mert a hidegben szükség van rá. Tehát én azt gondolom, hogy a beszívott nyári benzin lent a forgattyúsházban elsunnyog cseppfolyós állapotban, és egy cseppet sem könnyíti meg a motor dolgát. Aztán amikor már egy kicsit melegszik is a motor, meg a légsebesség is nagyobb a motor belsejében, akkor ez a forgattyúsházban sunnyogó benzin egyszer csak megmutatja a jelenlétét, abban a formában, hogy agyon fojtja a motort, és az elsokal.

De ez csak az én elképzelésem, és semmi bizonyítékom nincs rá.

182324: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-02 22:00:26

Hm. Lehet. De gyanúsan erőtlen is volt, nem ugrott. Beálltam a forgalomba a megszokott ritmus szerint, és félre kelllett húzódnom füstölögve szégyenszemre.
Ciki. Érzésre mintha elsokallt volna. A szűrőt még nem néztem meg, de nem hiszem hogy az lenne. Na mindegy, kiderítem aztán leírom mi volt.
előzmény: (182322) Reiter Tamás

182323: Sárik Vilmos -violin- 2018-12-02 19:56:35

Így van. Sőt,az úszóház alján is összegyűlik.... pontosabban elpárolog róla a benzin.
előzmény: (182322) Reiter Tamás

182322: Reiter Tamás -Reiti- 2018-12-02 19:28:00

Hosszabb állás után inditás elött nem árt átlötykölni a tankban az üzemanyagot.
Előfordulhat hogy az olaj leül az aljára.
előzmény: (182321) Varga Ferenc

182321: Varga Ferenc -starsky- 2018-12-02 17:08:20

Dolgom akadt földutas részen, így előszedtem a motort (-2-3°C). Indult előírás szerint, aztán szivatóval úgy-ahogy mentem egy darabig elég erőtlenül, közben tologatva a szivatónyelet. Kb 1km után elhagyhattam a szivatást de még sokáig olyan (kék)füstölést rendeztem magam mögött amire sosem volt példa… Pedig tavaly egész télen le sem tettem, és nem tapasztaltam ilyet. Lehet, valamit változtatnom kell a karburáláson. Bár, esélyes az is, hogy a fűkaszából megmaradó beletöltött 1:40 keverék nem égett el rendesen. Rendesen 1:50 –el járok. Meglátom a köv. nekiinduláskor.

182320: Lippai Kristóf 2018-12-01 12:57:50

Akkor én kérek elnézést!
Rosszul tudtam.

182319: Elek Péter 2018-11-30 21:42:23

A ledekhez nem értek, de a fordulatszám tartomány valahogy nem stimmel.

Gyári áttételű példánynál valós 52 km/h-val haladsz 6.000 fordulat mellett, 6500-nál pedig nagyjából 55 km/h-val.
Egy minden tekintetben gyári Simsonnál 7.500-nál kezdődik a piros mező, ami valós 65 km/h-t jelent.
előzmény: (182318) Lippai Kristóf

182318: Lippai Kristóf 2018-11-30 20:07:22

Szép Estét!
Imént nézegettem ezen az oldalon a LED-es fordulatszámmérőt. Elkapott a barkácsolási láz, és megpróbálkoznék az építésével, azonban nem vagyok annyira otthon az elektronikában.
Tudtommal egy gyári Simsonnak a maximum fordulatszáma 6000-6500 körül van. Ebben az esetben "kötelező" beépíteni a 9-10 ezres fordulatnál a LED izzókat? Ha nem, akkor kell valamit variálni a nyákon és az elektromos alkatrészekkel?

182317: Lippai Kristóf 2018-11-23 20:58:30

Értem és köszönöm a segítséget!

182316: Sallay György -skac- 2018-11-23 20:49:33

Na innentől és a bolti vékony ( 0,2mm) tömítőpapírtól borul minden. Amit írtam, továbbra is érvényes, követendő, nem hinném, lenne még kérdés. ) A helyes vastagságú tömítőpapír. 0,4 0,5 mm vastag, van egy kék klingerit amit kapni lehet az úgy ahogy megfelelő.



Ami jó, azt én magamnak készítem... de ez már más téma.
előzmény: (182315) Lippai Kristóf

182315: Lippai Kristóf 2018-11-23 20:33:11

Vadonat új főtengely van benne.

182314: Lippai Kristóf 2018-11-23 20:31:45

Eddig úgy vokt összerakva, mint a videóban néztem, tehát nem raktam bele hézagolólemezt. A seegergyűrűre ment a csapágy, igen, ütközésig. A tömítőpapír egyszer tömítés, amit a legtöbb alkatrészboltban lehet kapni.

182313: Sallay György -skac- 2018-11-23 19:57:05

0-0,1 mm hézag maradjon, a zéger és a hézagolólemez között. Tehát a kérdés értelmetlen, hézagmérővel ki kell mérni.
Hosszabban is ki lehet fejteni, de nem értenéd.
(eddig jó volt-e a hézagolás, milyen vastag tömítőpapír ment bele, volt-e szét-összepréselve a főtengely, ütközésig voltak-e a csapágyak feltéve, stb stb,nem lehet a régi hézagolólemezek vastagságából következtetést levonni, minden összerakás után mérni kell)
előzmény: (182312) Lippai Kristóf

182312: Lippai Kristóf 2018-11-23 18:18:50

Szép estét!
Szimering hibás volt a motorom, így széthúztam. Kérdésem az lenne, hogy hány darab hézagoló lemez kell a kuplung felőli főtengely csapágy alá? Mert egy videóben egyet sem raktak alá, robbantott rajzon viszont 2 db-ot is. Nekem itthon két fajta hézagoló van, egy kb. 0,6 mm vastagságú és egy 0,8-0,9 mm-es. Milyen való oda és hány darab?
Előre is köszönöm!

182311: Sallay György -skac- 2018-11-12 21:39:15

8.8-ast jelöl.



Létezik piros és zöld jelzésű is,

A rozsdamentes zöld, a saválló piros.

A fehér tán nyers.
előzmény: (182310) Pogácsás Gábor

182310: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-11-12 21:26:51

Köszönöm, akkor majd olyat fogok keresni.
Mondjuk a mostani célra szerencsére ez is megfelelt, csak szerelés könnyítéséhez kellett ideiglenesen.
előzmény: (182309)

182441 - 182412 | 182411 - 182382 | 182381 - 182352 | 182351 - 182310 | 182309 - 182280 | 182279 - 182250 | 182249 - 182220