Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182057 - 182028 | 182027 - 181998 | 181997 - 181968 | 181967 - 181934 | 181933 - 181904 | 181903 - 181874 | 181873 - 181844

181967: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-06 17:22:33

Olyanban kérném a szakértő kollégák segítségét, hogy elgondolkoztam mi lenne, ha defekt esetén nem a kézi/láb pompával kellene szenvedni, hanem egy autós 12-os kompresszort használnék (linkben a kiszemelt). Nézegettem a kínálatot a nagyon gagyitól elzárkóznék teszteken sem ajánlják. Lényeg a lényeg, hogy a Simson aksijára rá lehetne e kötni ezt a 12V-os kütyüt. Gondolom egy gumiabroncs felfújása 1-2 perc lenne, de kérdés hogy maga az akkumulátor bírja e. Jelenleg ha jól rémlik 5,5 Ah-s aksim van.

kiszemelt

181966: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-03 23:43:28

Akár még egy gagyi golyóstollból is elkészíthető, kinek mit könnyebb találni.
Az enyém egy darab lemezből van kalapálva, reszelve, ráforrasztva egy darab köracélra.

Pici csavarhúzóval, fogpiszkálóval...akármivel lehet azon állítani.

Viszont ha csak egy sebességnek van baja nem valószínű hogy beállítás gond lesz.
(lehet mire jó lesz a 4. addigra másiknak lesz nyűgje...utángyári váltódob lehet szar!!! holtjáték!)

Minimálisat fordíts rajta, kontrázd le és próba.
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181965: Kelemen Ervin -kelev- 2018-08-03 22:19:09

Ha segít, a Miki féle méretekkel egy szimpla 12-es réz klímacsőből max 20cm hosszban, a célnak szintén jó
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181964: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-03 18:48:22

Nem szoktam, hanem egyet készítettem és azóta is azt használom. Viszont dokumentáltam az elkészítését, tehát Te is megnézheted. Itt olvashatod el.
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181963: Orosházi Árpád 2018-08-03 06:25:46

Sziasztok! Szeretném kérdezni hogy ki hogyan szokott váltó állításhoz celszerszamot kesziteni? Meg hogy ha veszi a sebesseget de a 4et ki dobja es ha fent tartom a valtokart bent marad csak neha szaggat, merre kene neki allnom tekerni? Koszonom a valaszolat elore is!

181962: Kelemen Ervin -kelev- 2018-07-30 17:14:34

Üdv!
Azt kérdezném, hogy ezek összetartozó váz és blokkszám lehet?
Váz:6076995
blokk:5924859
Köszönöm.

181961: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:37:12

Arra gondoltam, hogy a szekunder tekercset leszedem róla. Esetleg vasmagot elvágom.
előzmény: (181960) Reiter Tamás

181960: Reiter Tamás -Reiti- 2018-07-28 18:31:17

Szerintem akármilyen tekercs jó lehet a célra, a lényeg hogy a nullátmenetnél kapcsold ki.
Ez csak tipp, nem értek hozzá! ;)
előzmény: (181959) Fehér Ferenc

181959: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:06:05

Sokol trafóból lehet demagnetizálót csinálni?

181958: Fehér Ferenc 2018-07-28 16:33:54

Keresek valami helyet ahol személyesen tudok venni.
előzmény: (181957) Lengyel László

181957: Lengyel László -llax- 2018-07-27 22:05:08

Az újabb kiadások pirosak, a régebbiek sárgák. Teljesen lutri, milyet kapsz webshopból. A kiadások némileg működésben is eltérnek.
előzmény: (181956) Fehér Ferenc

181956: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:50:28

Ilyen lehet az eredeti?
https://www.salshop.hu/Maxwell-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-

181955: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:39:47

És ez?
https://www.toparuk.hu/Maxwell-MX-25-304-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-
előzmény: (181954) Lengyel László

181954: Lengyel László -llax- 2018-07-27 20:13:27

A két műszer annyira eltér, hogy nem lehet őket összehasonlítani.

Azonos funkciók mellett az UNI-T általában jobb. A belépőszintű UNI-T és Maxwell műszerek mindössze felmatricázott kínai "egyenműszerek", csak a nagyobb szériák valóban UNI-T/Maxwell fejlesztések. Ezen túl az UNI-T olyan, mint az NGK gyertya: nagyüzemben hamisítják. A linkelt típus mellett a TrueRMS (400Hz-ig, crest faktor: 3) és az egész nagy értékekig működő kapacitásmérő szól.

A Maxwell-ek között a linkelt talán a márka legtöbbet tudó, még "matricázott" (többféle márkanéven kapható) műszere (van ugyanilyenem, régebbi dizájnnal). A linkelt típus nagy extrája az induktivitásmérő, menetzárlat felderítése vele mindennél egyszerűbb. Nem tud TrueRMS-t, de korrekt, aktív mérőegyenirányítót tartalmaz, DC-re szuperponált AC-t is jól méri és alacsony crest faktor mellett még kis hibával dolgozik nem tökéletes szinusz esetén is.

Mindkét műszer váltakozó áramra/feszültségre használható 50Hz felett is, azaz motor körül is használhatóbbak a 2-3-4eFt-os műszereknél.
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181953: Sallay György -skac- 2018-07-27 20:08:25

Csak hogy valami mérvadót is írjak, csak az, amelyik eredeti kínai (bocsi)
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181952: Fehér Ferenc 2018-07-27 17:06:56

Melyik multiméter a jobb UNI-T vagy Maxwell?

szöveg amire klikkelsz
szöveg amire klikkelsz

181951: Fehér Ferenc 2018-07-22 18:00:08

Tudom, hogy azért írta. Majd olyat veszek.
előzmény: (181950) Sallay György

181950: Sallay György -skac- 2018-07-22 17:58:56

Azért írt 2 RS-t (RSR régebben) hogy jól tömítsen a műanyag porvédő, ne mehessen be a fémpor, mint a 2Z-nél.
előzmény: (181949) Fehér Ferenc

181949: Fehér Ferenc 2018-07-22 17:49:58

626-os 2Z csapágyat néztem ki.
előzmény: (181948) Gombkötő Attila

181948: Gombkötő Attila -23gt- 2018-07-22 16:16:10

Egysoros mélyhornyú golyóscsapágy ( 2RS )
előzmény: (181934) Fehér Ferenc

181947: Elek Péter 2018-07-21 19:57:28

Azt elfelejtette odaírni, hogy óracsere óta 1.257 km...
előzmény: (181946) Fehér Ferenc

181946: Fehér Ferenc 2018-07-20 21:25:30

https://auto.jofogas.hu/pest/Piros_Simson_SR50_80159686.htm

181945: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-20 20:17:01

Mindig a legegyszerűbb ötlet a legnagyszerűbb.
előzmény: (181944) Sallay György

181944: Sallay György -skac- 2018-07-20 20:10:28

A 0,3 mm-es papír a nagy ötlet. (mert én valami lemezen agyaltam volna)
előzmény: (181943) Horváth Miklós

181943: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-20 19:49:36

Köszi, de szerintem gagyi. Én sokkal jobbat találtam ki magamnak. Ez legalább derékszögű hajtásokat csinál. Megnézheted 8:00-tól.

előzmény: (181942) Kiss Levi

181942: Kiss Levi - babinéni |25| - 2018-07-20 19:19:28

Miki!

https://www.youtube.com/watch?v=tqIYT73M1FM

181941: Fehér Ferenc 2018-07-19 21:50:40

előzmény: (181937) Horváth Miklós

181940: Reiter Tamás -Reiti- 2018-07-19 21:08:17

Ha ment rendesen akkor csak begyulladt a gané a cső végében.
Az előbb utóbb kiég és nem lesz füst. Ha semmi furát nem tapasztalsz húzzad neki nyugodtan! ;)
előzmény: (181929)

181939: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-07-18 21:35:25

Én láttam. Igaz csak képen meg videón.
Sőt gugliban az első találat egy csapágyas állóbáb. Mondjuk lehet nem teljesen gyári. :)
előzmény: (181937) Horváth Miklós

181938: Fehér Ferenc 2018-07-18 21:27:55

Nálunk a melóhelyen csapágy van. Szinte napi használatban. Nagy 3000-es pad.
előzmény: (181937) Horváth Miklós

181937: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-18 21:21:50

Az enyémben gyárilag bronzból van. Vörösrézből semmiképp. Puha, kenődik. A csapágy érdekes felvetés, még nem gondolkodtam rajta. De szerintem megtették ezt már mások, és valamiért elvetették az ötletet. Még nem láttam bábban csapágyat. Persze ettől még lehet.
előzmény: (181934) Fehér Ferenc

181936: Korzaar Péter 2018-07-18 21:02:02

..az lemaradt, hogy S51 vázban van a blokk :)
előzmény: (181935) Korzaar Péter

181935: Korzaar Péter 2018-07-18 20:54:38

S50 blokkra felszerelhető a Schwalbe váltókarja?
Esetlegesen problémásabb vele a váltás, mint a S50 váltókarral?

181934: Fehér Ferenc 2018-07-18 20:09:38

Állóbábot készítek. A támasztó felületeket miből csináljam? Van vörösrezem, sárgaréz vagy csapágy. Melyik legyen?

182057 - 182028 | 182027 - 181998 | 181997 - 181968 | 181967 - 181934 | 181933 - 181904 | 181903 - 181874 | 181873 - 181844