Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181906 | 181905 - 181876 | 181875 - 181846 | 181845 - 181816

181962: Kelemen Ervin -kelev- 2018-07-30 17:14:34

Üdv!
Azt kérdezném, hogy ezek összetartozó váz és blokkszám lehet?
Váz:6076995
blokk:5924859
Köszönöm.

181961: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:37:12

Arra gondoltam, hogy a szekunder tekercset leszedem róla. Esetleg vasmagot elvágom.
előzmény: (181960) Reiter Tamás

181960: Reiter Tamás -Reiti- 2018-07-28 18:31:17

Szerintem akármilyen tekercs jó lehet a célra, a lényeg hogy a nullátmenetnél kapcsold ki.
Ez csak tipp, nem értek hozzá! ;)
előzmény: (181959) Fehér Ferenc

181959: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:06:05

Sokol trafóból lehet demagnetizálót csinálni?

181958: Fehér Ferenc 2018-07-28 16:33:54

Keresek valami helyet ahol személyesen tudok venni.
előzmény: (181957) Lengyel László

181957: Lengyel László -llax- 2018-07-27 22:05:08

Az újabb kiadások pirosak, a régebbiek sárgák. Teljesen lutri, milyet kapsz webshopból. A kiadások némileg működésben is eltérnek.
előzmény: (181956) Fehér Ferenc

181956: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:50:28

Ilyen lehet az eredeti?
https://www.salshop.hu/Maxwell-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-

181955: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:39:47

És ez?
https://www.toparuk.hu/Maxwell-MX-25-304-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-
előzmény: (181954) Lengyel László

181954: Lengyel László -llax- 2018-07-27 20:13:27

A két műszer annyira eltér, hogy nem lehet őket összehasonlítani.

Azonos funkciók mellett az UNI-T általában jobb. A belépőszintű UNI-T és Maxwell műszerek mindössze felmatricázott kínai "egyenműszerek", csak a nagyobb szériák valóban UNI-T/Maxwell fejlesztések. Ezen túl az UNI-T olyan, mint az NGK gyertya: nagyüzemben hamisítják. A linkelt típus mellett a TrueRMS (400Hz-ig, crest faktor: 3) és az egész nagy értékekig működő kapacitásmérő szól.

A Maxwell-ek között a linkelt talán a márka legtöbbet tudó, még "matricázott" (többféle márkanéven kapható) műszere (van ugyanilyenem, régebbi dizájnnal). A linkelt típus nagy extrája az induktivitásmérő, menetzárlat felderítése vele mindennél egyszerűbb. Nem tud TrueRMS-t, de korrekt, aktív mérőegyenirányítót tartalmaz, DC-re szuperponált AC-t is jól méri és alacsony crest faktor mellett még kis hibával dolgozik nem tökéletes szinusz esetén is.

Mindkét műszer váltakozó áramra/feszültségre használható 50Hz felett is, azaz motor körül is használhatóbbak a 2-3-4eFt-os műszereknél.
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181953: Sallay György -skac- 2018-07-27 20:08:25

Csak hogy valami mérvadót is írjak, csak az, amelyik eredeti kínai (bocsi)
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181952: Fehér Ferenc 2018-07-27 17:06:56

Melyik multiméter a jobb UNI-T vagy Maxwell?

szöveg amire klikkelsz
szöveg amire klikkelsz

181951: Fehér Ferenc 2018-07-22 18:00:08

Tudom, hogy azért írta. Majd olyat veszek.
előzmény: (181950) Sallay György

181950: Sallay György -skac- 2018-07-22 17:58:56

Azért írt 2 RS-t (RSR régebben) hogy jól tömítsen a műanyag porvédő, ne mehessen be a fémpor, mint a 2Z-nél.
előzmény: (181949) Fehér Ferenc

181949: Fehér Ferenc 2018-07-22 17:49:58

626-os 2Z csapágyat néztem ki.
előzmény: (181948) Gombkötő Attila

181948: Gombkötő Attila -23gt- 2018-07-22 16:16:10

Egysoros mélyhornyú golyóscsapágy ( 2RS )
előzmény: (181934) Fehér Ferenc

181947: Elek Péter 2018-07-21 19:57:28

Azt elfelejtette odaírni, hogy óracsere óta 1.257 km...
előzmény: (181946) Fehér Ferenc

181946: Fehér Ferenc 2018-07-20 21:25:30

https://auto.jofogas.hu/pest/Piros_Simson_SR50_80159686.htm

181945: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-20 20:17:01

Mindig a legegyszerűbb ötlet a legnagyszerűbb.
előzmény: (181944) Sallay György

181944: Sallay György -skac- 2018-07-20 20:10:28

A 0,3 mm-es papír a nagy ötlet. (mert én valami lemezen agyaltam volna)
előzmény: (181943) Horváth Miklós

181943: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-20 19:49:36

Köszi, de szerintem gagyi. Én sokkal jobbat találtam ki magamnak. Ez legalább derékszögű hajtásokat csinál. Megnézheted 8:00-tól.

előzmény: (181942) Kiss Levi

181942: Kiss Levi - babinéni |31| - 2018-07-20 19:19:28

Miki!

https://www.youtube.com/watch?v=tqIYT73M1FM

181941: Fehér Ferenc 2018-07-19 21:50:40

előzmény: (181937) Horváth Miklós

181940: Reiter Tamás -Reiti- 2018-07-19 21:08:17

Ha ment rendesen akkor csak begyulladt a gané a cső végében.
Az előbb utóbb kiég és nem lesz füst. Ha semmi furát nem tapasztalsz húzzad neki nyugodtan! ;)
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181939: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-07-18 21:35:25

Én láttam. Igaz csak képen meg videón.
Sőt gugliban az első találat egy csapágyas állóbáb. Mondjuk lehet nem teljesen gyári. :)
előzmény: (181937) Horváth Miklós

181938: Fehér Ferenc 2018-07-18 21:27:55

Nálunk a melóhelyen csapágy van. Szinte napi használatban. Nagy 3000-es pad.
előzmény: (181937) Horváth Miklós

181937: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-18 21:21:50

Az enyémben gyárilag bronzból van. Vörösrézből semmiképp. Puha, kenődik. A csapágy érdekes felvetés, még nem gondolkodtam rajta. De szerintem megtették ezt már mások, és valamiért elvetették az ötletet. Még nem láttam bábban csapágyat. Persze ettől még lehet.
előzmény: (181934) Fehér Ferenc

181936: Korzaar Péter 2018-07-18 21:02:02

..az lemaradt, hogy S51 vázban van a blokk :)
előzmény: (181935) Korzaar Péter

181935: Korzaar Péter 2018-07-18 20:54:38

S50 blokkra felszerelhető a Schwalbe váltókarja?
Esetlegesen problémásabb vele a váltás, mint a S50 váltókarral?

181934: Fehér Ferenc 2018-07-18 20:09:38

Állóbábot készítek. A támasztó felületeket miből csináljam? Van vörösrezem, sárgaréz vagy csapágy. Melyik legyen?

181933: Elek Péter 2018-07-17 17:56:17

Az enyém is ilyen. Az emelkedő elején még nem füstöl, aztán néhány száz méter után elkezd dőlni belőle a füst, bár, épp ma jártam vele Galyatetőn... valamennyire füstölt a masina, de amikor hátranéztem, nem borult kékbe a táj, holott korábban bizony kék volt a háttér.
Egyenes úton normál 40-45-ös tempóban semmi.

Mivel 30 E km-rel ezelőtt takarítottam utoljára a kipufogót, így esélyes, hogy a csőben lévő cucc kezd égni.
1:55-1:60-as keverékkel járok.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181932: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-07-17 13:33:24

Nemreg volt nagygeneralozva a blokk. Ma reggel munkaba jovet teljesen normalisan viselkedett.
Koszi a valaszokat!

Tamas
előzmény: (181931) Lengyel László

181931: Lengyel László -llax- 2018-07-17 13:27:51

Tartós hegymenetben előfordul az ilyen. A kipufogó hátsó részei is jelentősen felhevülnek, onnét is elkezd kiégni az olaj, ahol addig inkább csak gyűlt. Ha sík úton, normál használatnál nem jön elő ez a jelenség, akkor ne gyanakodj semmilyen műszaki problémára.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181930: Sallay György -skac- 2018-07-17 10:24:03

Ha a füst tőmény fehér, és nagy fordulatnál jön akkor szimering. Ha kékes színű akkor az olaj verődik ki a forgattyústérből, tartós hajtásnál megszűnik.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181929: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-07-17 09:35:08

Sziasztok!

Tegnap az S51-esemmel hajtottam fel a Duna partrol a Normafahoz, az Istenhegyi uton. Kozben figyeltem a kipufogot, egyaltalan nem fustolt, kiveve a vege fele, akkor viszont elkezdte ontani magabol. Felrealltam, kicsit huteni a blokkot, utana megint semmi.
A kerdesem az, hogy mi tortent? A kipufogobol elkezdett kiegni a lerakodott olaj vagy a hengerbol jott a fust? Illetve, meg lehet ilyen esetben ragasztani a dugattyut, ha tovabb hajtom?

Koszonom!
Tamas

181928: Sallay György -skac- 2018-07-12 19:59:21

A kúp hegesztése hitvány, ahol a lemez találkozik hasadék van, de kis átalakítással jó akár 90-es gépbe is.
előzmény: (181927) Fehér Ferenc

181927: Fehér Ferenc 2018-07-12 19:49:06

Lusta vagyok szétszedni a motoron lévőt. :)
előzmény: (181926) Sallay György

181926: Sallay György -skac- 2018-07-12 19:42:28

Erősen hasonlít, egy-két lamezhasadéktól eltekintve.
előzmény: (181925) Fehér Ferenc

181925: Fehér Ferenc 2018-07-12 19:40:54

MZA-s kipufogó belsője megegyezik a gyárival?

181924: Elek Péter 2018-07-07 20:59:34

Ez sajnos egyik sem az, ami nekem kell. A 8800 km-esben az óra mutat annyit, a motorban nem annyi van. Az a motor tákolt. A km óra és a fordmérő sem a sajátja, ezek utángyártottak.
Ilyen összegnél már legyen a saját órája a helyén, legyen benne akár mennyi is, csak szépen szóljon.
előzmény: (181922) Fehér Ferenc

181923: Sallay György -skac- 2018-07-06 21:23:29

Na ebben sem annyi van.
Hamis a baba.
előzmény: (181922) Fehér Ferenc

181922: Fehér Ferenc 2018-07-06 21:17:51

előzmény: (181921) Elek Péter

181921: Elek Péter 2018-07-06 07:11:20

Nekem az az érzésem Schwalben, mintha hokedlin ülnék. Az is lehet, hogy a testmagasság is számít, nem tudom. Nem vagyok alacsony, így nekem ez az érzésem.
Érdekes, hogy a Staron (igaz motorabb) nincs ez az érzésem.
előzmény: (181908) Lengyel László

181920: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-06 05:23:48

Igen állítható 5 fokozatban, a legpuhábbra van állítva de még se mozdul alattam csak pattog a hátulja

181919: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:46:00

Ha nem ülsz a motoron, és az állványon áll, ki van rugózva teljesen a hátsó rugóstag. Leveszed az állványról, kissé berugózik. Ha ráülsz, mégjobban berugózik. Na ilyenkor ha valaki odamenne, és a leghosszabb állásból feltekerné a legrövidebbe a kétszemélyesbe, mi történne? Amennyivel feljebb tekeri, annyival emeledik meg a teleszkóp hossza. Tehát magasabbra kerülsz.
Pl a 251-es ETZ-n a villán tudod arrébb helyezni a rögzítési pontot, amiatt, hogy nagy a tömeged, vagy kevesebb, anélkül hogy a motor magassága változna, úgy van elhelyezve a rögzítési pont.
Két lehetséges állás van egy körív mentén helyezkednek el.
előzmény: (181917) Fehér Ferenc

181918: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:22:54

Attól csak a motort emeli vagy süllyeszti terhelten, hogy nagyobb tömeggel se koppanjon be. A rugó ereje marad, akárhova tekeri.
Kiengedve a csillapítás lesz kissé jobb.
előzmény: (181917) Fehér Ferenc

181917: Fehér Ferenc 2018-07-05 21:15:21

Alsó rugótámasz ahol az előfeszítést állítod? (fokozat állító)
előzmény: (181911) Sándor László

181916: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:13:47

Én egyfolytában hülyéskedek, mert mit lehet arra reagálni, ha valaki rátesz a motorra egy nem rá való rugóstagot, és megállapítja, hogy ez bizony ehhez a könnyű motorhoz, ehhez a futómű geometriához kemény.
előzmény: (181914) Sándor László

181915: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:12:09

Ha kemény az a rugó hatása. A csillapítás az a kirugózáskor jelentkezik. Tudjuk egyáltalán miről irkálunk?
előzmény: (181913) Sándor László

181914: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 21:11:24

mert amiket le írtál vékonyabb rugóra nincs lehetőség per pillanat.
előzmény: (181912) Sallay György

181913: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 21:10:52

Értem, 82 kiló vagyok :) esetleg szét szedni kevesebb olajjal?
előzmény: (181912) Sallay György

181912: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:10:52

Meg kell hízni..
Ja, hogy tudományosan, vékonyabb huzalátmérőjű rugó, sűrűbb tekercseléssel, a villán a rögzítési pont közelebb tétele a forgásponthoz, a gravitáció növelése.
Valamint kis tömlőnyomással tengerparti homokban motorozás. :_)
előzmény: (181911) Sándor László

181911: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 20:57:29

helló, új hátsó teleszkóp, borzasztóan kemény nem csillapít, mit lehetne vele kezdeni hogy puhább legyen?

181910: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-05 19:36:36

"Régen" én bizony ráültem. Olyannyira, hogy egy Star volt az első nagymotorom rendszámmal, úgy, ahogy kell. 1980-ban.
előzmény: (181909) Fehér Ferenc

181909: Fehér Ferenc 2018-07-04 21:52:54

Régen a schwalbera, starra rá se néztem, nem hogy ráültem volna. Most meg kedvenceim.
előzmény: (181908) Lengyel László

181908: Lengyel László -llax- 2018-07-04 21:20:29

Semmi ilyen elképzelés nincs. Csak némi komfortot és használhatóságot javító "upgrade" meg valami kevésbé szokványos szín. 70ccm, 4 gang, halogén, mindenütt hidraulikus telók; ezekből valamennyi, vagy mind.

Igazából tavaly ősszel sikerült némileg "megszeretnem" a Schwalbe-t. Amilyen szakadtnak kinézett a motor, ahhoz képest ez volt az eddigi legstabilabb gép, amin ültem (jó szilentek és talán az elvárásaim + a kanyarban bevállalt sebesség mérséklődtek). Korábban minden Schwalbe-n olyan érzésem volt, mint ha egy nagy darab kocsonyán ülnék. Mondjuk azt, hogy a térdemet nincs minek támasztani kanyarban, még bőven szokni kellene.
előzmény: (181907) Fehér Ferenc

181907: Fehér Ferenc 2018-07-04 20:50:36

Nálam olyan van, hogy ültetett simson star 4T blokkal.
előzmény: (181906) Lengyel László

181906: Lengyel László -llax- 2018-07-04 20:31:44

Amikor tavaly nálam volt az a sárga Schwalbe, akkor kezdtem el ezen agyalni. Akkor említettem is, hogy a tulajnál már az eladás is felmerült (gyak. "apróért" vette), pont ezen "nem tudja mit tegyen" helyzet miatt volt itt sokáig a motor... Nálam ugyanakkor felmerült a megvétel, csak nem hangoztattam időben (talán döntött volna), illetve alaposabb megnézés után egy vállalható összeget mondtam a blokkra.
Az elképzelésemhez alapnak mindenképp olyasmi gép kellene (és /2), amiért nem akarnának megölni az "eredetiség mániások" :)
Nincs itt semmi durva ötlet, csak nem törekednék a gyári állapotra.
előzmény: (181904)

182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181906 | 181905 - 181876 | 181875 - 181846 | 181845 - 181816