Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

181931 - 181902 | 181901 - 181872 | 181871 - 181842 | 181841 - 181789 | 181788 - 181759 | 181758 - 181729 | 181728 - 181699

181841: Elek Péter 2018-06-20 13:48:38

Most nézem, hogy gyárilag nem is ott volt a táblácska.
Mi az alvázszáma a masinádnak? Nagyjából lehet következtetni a gyártási időre.

El nem tudom képzelni, mi ösztönöz embereket arra, hogy ilyesfajta tákolást csináljanak. Miért?
Sem az adattábla sem pedig a rögzítés helye nem stimmel. Ökör az ilyen.
előzmény: (181836) Gábor Hermann

181840: Gábor Hermann -Góré- 2018-06-20 07:09:01

Van valakinek esetleg egy 66-os Star váza?

181839: Gábor Hermann -Góré- 2018-06-19 22:29:52

Hát ez nem jó hír. Igazából azért vettem meg, mert 66-os mint én. Na mindegy, azért megcsinálom. Jó kis moci lesz.

181838: Solti Zsolt -zsolt160- 2018-06-19 22:07:44

Hááát, alapból ilyen adat tábla semmire nem jó. Sőt lehet nem is az övé.... Nem is látszanak a feliratok a "trapézos" vágás miatt....

181837: Elek Péter 2018-06-19 21:59:58

Mellényúltál. Valaki csúnyán tákolt...
előzmény: (181836) Gábor Hermann

181836: Gábor Hermann -Góré- 2018-06-19 21:57:38

Szisztok! Vettem egy Star-t, és nem a szokott helyen van a táblája, hanem az első lámpa alatt. Valaki megszakértené nekem, hogy bele vagy mellé nyúltam?

181835: Sallay György -skac- 2018-06-19 20:38:35

1,6 is elég szokott lenni, ha nincs rezo.
előzmény: (181834) Sándor László

181834: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-19 19:59:27

Már vettem bele, mannol fél szintetikus 10w/40 olajat tökéletes vele, igaz 1.8 as tányér rúgót tettem bele, jó izmos lett a kuplung tőle de meg csuszás nincs :)
előzmény: (181832) Sallay György

181833: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-19 16:32:14

sziasztok, simson minituninghoz hol találom meg a képeket? mert nem lehet meg nézni őket

181832: Sallay György -skac- 2018-06-15 21:01:18

Mondjuk Valvolin, 4T-vel nem lesz bajod, ami kuplung kompatibilis.

de egy akármilyen autóba való motortolajjal sem.
előzmény: (181831) Sándor László

181831: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-15 20:19:42

Igen ahogy mondod, az egyes kifelé néz a bemélyedés, és a beszúrásos oldalak is a többinél kifelé néz ugyan úgy,tettem bele egy 4 iket 25/31 es áttétellel és annak érdekes módon nincs beszúrásos oldala csak sima, nem tudom mi szerepe lehetett annak idején a beszúrásnak...lehetséges hogy az olajat jobban el vezeti vagy nem tudom,kuplung milyen olajat szereti? mert rengetegen írják ásványi vagy fél szintetikus mert a full szintetikustól állítólag csúszik, leg utólag full szintetikus volt benne csúszott de a kuplungom volt hibás.
előzmény: (181830) Sallay György

181830: Sallay György -skac- 2018-06-15 18:50:18

Azt is írhattam volna, hogy az egyes kerék 44 z kovácsolt bemélyedéses oldala néz kifelé, a többinek a beszúrásos oldala néz ellenkező irányba. De ez sem szentírás. Gyárilag is volt eltérés.
előzmény: (181829) Sándor László

181829: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-15 17:23:54

Sajnos ez össze vissza volt össze rakva... de ki amőbáztam hogy is kell lennie, sikerült. Köszönöm a segítségedet!
előzmény: (181828) Sallay György

181828: Sallay György -skac- 2018-06-14 21:00:28

Mindig úgy szereld össze ahogy szétszedés előtt volt. Roppant egyszerű, ha nem volt már forgatva. A fogevolvens, fényesebb oldala mindig a hajtó felület. A mattabb a másik.
előzmény: (181827) Sándor László

181827: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-14 19:31:44

sziasztok, s51 váltó fogaskerekek merre nézzenek? mert ugye bár nem egy forma a két oldal felülete: a primér és a szekuder is érdekelne,sürgős lenne mert raknám össze a gépet :) köszönöm a segítséget!!


181826: Lengyel László -llax- 2018-06-13 16:25:55

Itt csak simán eleredt az eső, nem volt nagy szél. Ez itt már elég volt egy kb. 8 órás áramszünethez.

Az olyan jelentős feszültségesés fáziskiesés (szakadás) középfeszültségen.
előzmény: (181825) Horváth Miklós

181825: Horváth Miklós -MIKI- 2018-06-13 05:16:53

Itt tegnap este fél tízkor kezdődött a nagy csinnadratta. Volt vihar, eső, égzengés, és elment az villany. Illetve érdekes volt a dolog, mert nem teljesen ment el. Bár nem mértem, de volt vagy 50-60 V. A tévé csórikám kikapcsolt, meg azonnal bekapcsolt, és ezt csinálta volna sorozatban, ha gyorsan ki nem kapcsolom. A LED villanykörte is hülyét kapott tőle. Mivel az egész lakásban egyetlen helyen van valódi izzó, a fürdőben, két darab 25W-os halogén, megnéztem, azok mit csinálnak. Hát parázslottak, de azt sem teljesen folyamatosan, hanem pulzálva. Szóval érdekes volt. Na, megmostam a fogam, aztán eltettem magamat mára. Negyed ötkor keltem, már volt normálisan villany. Meg net is. Persze a számítógép is emlékezett a leállás nem szokványos módjára, de indulás után már nem volt vele gond.
Még nem végeztem valódi kárfelmérést, de a teraszra kimenve láttam, hogy megint letört egy nagy ágat a múlt héten megtépázott fámról a vihar.
előzmény: (181824) Lengyel László

181824: Lengyel László -llax- 2018-06-12 17:58:21

Még reggel 6:20 körül sem volt áram. Azt nem tudom mióta van, néhány perce értem haza.

Bő órán át villogás és búgás, alatta már a vizes aljnövényzet is meggyulladt. A tűzoltók rég ott voltak, a három pirosbetűs szolgáltató emberei meg sehol... Ha szerelni nem is lett volna azonnal elegendő ember és eszköz, a feszültségmentesítést elvégezhették volna. Ahhoz elég közel történt, ahol 3 hónapja volt gubanc.

Csak úgy mellékesen: pár éve cserélték a szakaszt, oszlopostól-vezetékestől...
előzmény: (181823) Fehér Ferenc

181823: Fehér Ferenc 2018-06-12 17:10:16

Eső után egy napig nem volt net. :)
előzmény: (181822) Lengyel László

181822: Lengyel László -llax- 2018-06-11 23:39:02

Eső jött, el is ment az áram... Nem is lesz egy ideig. Középfesz zárlat, amiből szakadás lett...
előzmény: (181821) Fehér Ferenc

181821: Fehér Ferenc 2018-06-11 21:42:15

Nálunk is mondják ezt. (gondolom a hűvösebb levegő, légnyomás)
Meg azt is, hogy ami a Tiszától feljön abból nagy eső lesz.
előzmény: (181820) Lengyel László

181820: Lengyel László -llax- 2018-06-11 21:36:06

Nálunk az mondják: "lehúzza a Tisza". Tisza az van tőlünk déli irányt kivéve mindenfelé... Elég messze ahhoz, hogy az ottani eső ide ne érjen el, de elég közel ahhoz, hogy a hatása itt jelen legyen.
előzmény: (181819) Horváth Miklós

181819: Horváth Miklós -MIKI- 2018-06-11 20:35:31

Nálunk sem szokott esni az eső. Tulajdonképpen a településnév is erre utal. Bár most Szárszó-nak hívják, de a középkorban "Szárazaszó" volt a neve, és éppen amiatt, hogy ha a szomszéd falut elmosta az eső, itt akkor sem volt egy csepp sem. Az utúbbi diőszak viszont meghazudtolja a történelmet, mert ha nem is mosott el bennünket az eső, de legalább esett. Volt, hogy minden nap egy kicsit. Utoljára tegnapelőtt. De az rohadt volt, mert nagyon esős széllel, viharral jött. Édesanyámnál egy szilvafa bánta, nálam a teraszom mellett növekvő négy éves akácról tört le egy nagy ágat. Szóval az eső jöhet, de a magja, és a szele az nem kell.
előzmény: (181818) Lengyel László

181818: Lengyel László -llax- 2018-06-10 23:27:46

Talán megérkezik az eső nálunk is... Ahhoz képest, hogy mi volt az országban több helyen, de akár tőlem 10-20km-re minden irányban, itt hetek óta egy pár perces szitáláson kívül semmi nem volt...

181817: Fehér Ferenc 2018-06-05 20:16:07

ténlegérdekesvideóésakérdésekisjókdenemtudomaválaszt
előzmény: (181816) Sándor László

181816: Sándor László -Laci/lackó- 2018-06-05 19:55:35

sziasztok, egy kis érdekesség, s51 es blokk/60ccm henger 2 felömrő, 41mm hüvely,keystone 2 krómgyűrűs dugattyú, elengedi a kompressziót mit lehetne vele kezdeni? mi okozhatja? 100km van a hengerbe.(új) Még egy fontos kérdés, a kuplung lamellákat hogy kell össze rakni, értem arra hogy hogy áljanak a lamellán a rovátkák? egymással szemben vagy ellentétesen egymással?
Videó Link: 1 videó:https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=fG2YlGVLIbU
2 ----- :https://www.youtube.com/watch?v=2o55ebtCjSc

181815: kovács Tibor ---- 2018-06-02 12:20:32

Köszönöm szépen!
előzmény: (181813) kovács Tibor

181814: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-06-02 12:18:05

Hello!

előzmény: (181813) kovács Tibor

181813: kovács Tibor ---- 2018-06-02 10:55:47

Sziasztok!
Tudnátok segiteni,a kipufogót szeretném kitakarítani de sajnos elfelejtettem a hangtompító betét hogy volt benne.Segítségetek előre is köszönöm.

181812: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-06-02 08:55:46

Igen, ez tenyleg eleg valoszinu, mivel inditaskor, szivatoval es kis gazzal nem csinalja, viszont amint elveszem a dusitast, elkezd kihagyni.

Koszi szepen! :)
előzmény: (181811) Gombkötő Attila

181811: Gombkötő Attila -23gt- 2018-06-01 22:29:15

Túl ritka a keverék. Lehet, hogy elég az üresjárati keveréken, vagy a részterhelésen a súbertűvel
dúsítani.
előzmény: (181810) Kopcsó Tamás

181810: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-05-29 14:28:20

Sziasztok!

Egy tirisztoros gyujtasu S51-esnel mi okozhat hidegen nyujtaskimaradast?
Uj gyujtastekercs, uj (nem gyari), de jo minosegu tirisztor, gyari trafo, uj gyertyapipa van benne.
Amig nem melegszik be, addig hirtelen gazelvetelnel es gazadasnal is kihagy, aztan visszajon a gyujtas. Melegen hibatlan, a motor 1-2 rugasra hidegen-melegen azonnal indul.

Koszi szepen!
Tamas

181809: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-27 19:43:28

Akkor arra tippelnék hogy az új alkatrész(ek) vagy eaetleg a beszerelése(ük) nem sikerült. ;)

Nekem rémlik valami hogy valamikor lamellát cseréltem(A külsőt vagy a belsőt átraktam máshova)
mert ott is láttam rajta kopásnyomot ahol nem kéne. Aztán lehet hogy az nem is simson volt, de jó lett. ;)
előzmény: (181808) Sándor László

181808: Sándor László -Laci/lackó- 2018-05-27 18:55:54

De igen, a volt simsonomba is az volt de ezt nem csinálta

181807: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-27 18:43:18

Nem autóba való olaj van benne?
előzmény: (181806) Sándor László

181806: Sándor László -Laci/lackó- 2018-05-27 14:44:08

Üdv .s51 kuplungom durván csúszik,megyek vele adok eg erősebb gázt és visít mint a robogók,teljesen uj lamellák vannak benne kosár is uj.a tányérúgó is most lett ki cserélve 1,6 ra,essence részintetikus olajat tettem bele amennyi pont krll 10-40 mit lehetne vele kezdeni szerintetek?

181805: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-26 20:46:05

Valahogy sejtettem én, de azért jólesett egy kicsit gonoszkodni. Komoly munka, elismerésem érte.
előzmény: (181804) Fehér Ferenc

181804: Fehér Ferenc 2018-05-26 20:34:20

Köszönöm szépen! :)

A vasat meg firkálta mindenki, csak eligazodni nem tudtak rajta. Én a gyártásban vettem részt. Darabolás, és hegesztés. Kb. két hét és 80Kg 1mm-es huzal.
előzmény: (181803) Horváth Miklós

181803: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-26 19:19:23

Na de mivel végeztél?
Mondjuk látom, hogy valami rá van írva krétával, vagy fehér valamivel az egyik végükre. Te irkáltad meg?


Egyébként meg boldog születésnapot kívánok.
előzmény: (181802) Fehér Ferenc

181802: Fehér Ferenc 2018-05-26 12:02:56

Én végeztem a többi a festőké. :)


181801: Elek Péter 2018-05-25 09:28:23

Ez a magyarázat tényleg jó és mindenre kiterjedő.
előzmény: (181797) Horváth Miklós

181800: Sallay György -skac- 2018-05-24 21:47:58

Igen, de vennem kéne az új sisakba kommunikációt, meg okostelót, meg GPS-t rá, azokat meg kezelni is kéne....
Az előbb is mit szenvedtem a fotók feltöltésével, de mivel segítség nem volt csak rájöttem valahogy..
előzmény: (181799) Horváth Miklós

181799: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-24 21:44:07

Áhh!!!
Ez sem ennyire egyszerű. A bölcsesség hosszú idővel gyűlik össze. Ha eleget összeszedett élete során az ember, akkor nyugodtan megöregedhet, mert az öregség inkább a rövidtávú memóriát teszi tönkre. De a rengeteg tudás, már túl régi, és mélyen van bevésődve, csak az új infók vesznek el. De az újakra már nincs is szükség, mert a lényeg, az régen ott van bent.
előzmény: (181798) Sallay György

181798: Sallay György -skac- 2018-05-24 21:32:54

Tudni kell idejében meghalni, vonom le a következtetést a kristálytiszta logikámmal. És még akkor öregemberek se leszünk.
előzmény: (181797) Horváth Miklós

181797: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-24 21:21:58

Nem érted, nem érted Péter.
Majd én jól körüljárom Neked pszichológiai alapon. Akik nem értenek hozzá, azt gondolják, hogy minden motorban, vagy műszaki cikkben van egy apró kis titkocska, amit a hozzáértők ismernek, és képesek ennek a titoknak az ismeretében csodát tenni. Mondjuk azt gondolják, hogy van mélyen elrejtve egy csillogó kis aranysárga színű csavarocska, amit a titkok ismerője mondjuk egy hatodot balra elforgat, és a motorból erőmű válik. Ilyen lehet az a gyanúsan ledugaszolt nyílás is a karburátorban, amiről a tiktok birtokosai tudják, hogy a csodák kapuja, és ha azt a kaput kinyitják, akkor a csoda feltárulván, a motor azonnal versenymotorrá válik. A laikus nem tudja elképzelni, hogy amikor a hozzáértő egy csavart elforgat egy hatodot balra, akkor azt nem azért teszi, mert ez a csavar a bizonyos aranysárga színű csavar, hanem azért, mert tudja, hogy az a hatod fordulat mit okoz. Hiszen az értő, az érti a működést, és tudja mi a következmény a hatod fordulatnak. Ez mit okoz azon a helyen, és ez az okozat milyen más dolgokra van hatással.
Nekem is többször nekem szegezte ügyfél, hogy „ha nekem is lenne egy ilyen szerszámom, akkor én is meg tudnám javítani” . Illetve dehogy. Ma már ez a fogalom is kezd kihalni, hogy „javítani”. Ma már átveszi lassan a helyét (tévesen), hogy „megszerelni”. Még csak nem is szinonimái egymásnak. De azok számára, akiknek a negró világít a szájában, olyan sötétek, azoknál e kettő ugyan az. Sándor Laci nem félreérteni, nem rád gondoltam, általánosságban fogalmazok.
Nem titkok vannak, hanem ismeretek, hosszú évek alatt megszerzett tudás és tapasztalat van. Az a tévhit amiről fentebb írtam, ahhoz hasonló, mint amikor az én gyerek koromban azt beszélték az iskolatársak, hogy a rokonának a nagybátyjának az unokahúga tett egy Stihl karburátort a Simsonra, és az attól egy megzabolázhatatlan vadállattá változott. Hát persze, hogy baromság. De a komolyabb emberek ezt idővel kinőtték. Akik meg ma is elhiszik már fejlettebb elmével, azoknak talán nem is annyira fejlődött az elméje az idő előrehaladtával. Nem minden öregemberből lesz vén bölcs.
előzmény: (181795) Elek Péter

181796: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-05-24 21:12:47

Lehet rosszul emlékszem, de biztosan kell bele az a dugó?
Csak mert az nem írta a kolléga, hogy gyári a dugózás.

Javíts ki ha tévedek, de ha szívó oldalon alulról be van vágva, akkor kell a dugó.
előzmény: (181795) Elek Péter

181795: Elek Péter 2018-05-24 20:53:55

Nem értem. Ha gyárilag le van dugózva, miért kell azt onnan kipiszkálni? Eszembe nem jutna a gyári beállításokon változtatni.

Nem megbántásképp, de ez olyan, mintha lenne egy autód, de te leveszed az egyik kerekét, mert úgy kevesebb lesz a súrlódás, azaz jobban fog menni.

Azt mondom, ne szedd ki onnan azt a dugót.
előzmény: (181792) Sándor László

181794: Fehér Ferenc 2018-05-24 18:46:55

Fő fúvókának a volt a féklevegője amíg meg nem változtatták a németek. Úgy jó ahogy van mert magas fordulaton szegény lesz a keveréked.
előzmény: (181792) Sándor László

181793: Csépányi Attila 2018-05-24 17:45:35

181792: Sándor László -Laci/lackó- 2018-05-24 07:33:40

Sziasztok.16,n1 vastag suberes karbim van,tudja valaki hogy a szívó toroknál van három lyuk 2 kör és egy ovális alakú az nekem le van dugózva mi célt szolgál illetve ha ki veszem belőle mi változik? Ugyan úgy van a be ömlőnél is egy lyuk ledugózva

181791: Sallay György -skac- 2018-05-18 22:37:37

Az igaz, hogy a mai robogók lendkerekéhez képest, kissé gyengusabb a simson szegecselése, de egy jól kicentírozott főtengely, amit nem kalapáltak meg a helyén, nem teszi tönkre a szegecselést. Mondjuk, úgy 8000 üzemi fordulatig.

(már úgy értem, hogy egy jól kicentírozott főtengelyt is meg lehet úgy ütni tengelyirányban, hogy rázni fogja a lendkereket. )
előzmény: (181789) Reiter Tamás

181790: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 22:19:12

Kicsit másabb füllel adhatná a stabil testet a kenőfilc csavarja...
előzmény: (181788)

181789: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 22:16:06

És a lendkerék szegecselése hogy lett olyan? (hogy nemigen van anyag a szegecs körül)
Ha ezek nem lennének ilyenek szinte sose menne tönkre...szerintem
előzmény: (181788)

181931 - 181902 | 181901 - 181872 | 181871 - 181842 | 181841 - 181789 | 181788 - 181759 | 181758 - 181729 | 181728 - 181699