Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

181452 - 181423 | 181422 - 181393 | 181392 - 181363 | 181362 - 181313 | 181312 - 181283 | 181282 - 181253 | 181252 - 181223

181362: Szabados István -pista- 2018-01-14 10:34:56

Sziasztok,
Leginkább Mikitől kérdezném,
Kaptam unoka báttyámtól egy ilyen HAKO ILO (JLO) motoros kapálógépet, A motort teljesen felújitottam,új gyári dugattyút és főtengely felújitást, illetve a hajtóművet is, csapágyak, szimeringek tömitések stb, A régi festéket leégettem, kapott alapozót, színt, elvoltam vele jópár napig!
A motor beindúl működik rendesen, de a gyári karburátor nincs meg (BING 311), kapott egy danuvia karburátort a fúvókát kicseréltem kissebbre (70-esre) mert sokat kapott, összességében jól működik, erő is van benne, de sokat eszik ezzel a karburátorral még mindig, csökkentsem tovább a főfúvóka méretét? Vagyesetleg olyan más tipusu karburátor ami kompatibilis lenne vele? Azt hallottam hogy Wacker döngolőbéka karbija is megeggyik vele, de azt nemtudom milyen,
Onna tudom hogy sokat eszik hogy egyik ismerősömnek is van ilyen gépe, de neki 1 liter benzinnel elmegy sokáig..ez kb negyed ideig..
-
Másik, pedig a berántó sodrony, gyárilag sodrony volt hozzá, de kivolt szőrösödve, ezért vettem hozzá Stihl berántót, zsinórt, de néhány rántás után elszakadt... Így visszakerűlt az eredeti.:( Mivel tudnám helyetessíteni a gyári sodronyt, ez nagyon hajlékony nem olyan mint a vontatókötél és bovden...??
-

-


-

181361: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-12 20:11:05

Én arra faragtam rá, hogy megálltam a révnél, de nem szálltam ki, és mivel az ajtó nem nyílt, így nem is szólt, hogy világít a lámpa. Le is merült az akku, ahogy kell. Aztán hamarosan felszereltem a menetfényt, ami már akkor bekapcsol, amikor ráadom a gyújtást, cserébe azonnal elalszik, amikor leveszem a gyújtást. Az eset után még egy évig húzta az akku. Tehát betöltötte a 15 évét az Opelben. Illetve azóta nem kapcsoltam lámpát nappal.
előzmény: (181360) Sallay György

181360: Sallay György -skac- 2018-01-12 20:06:27

J Astránál, nappal lekapcsol, ha leveszem a gyújtást, sötétben csak akkor, ha a kulcsot is kihúzom. A rádió is akkor hallgat el.
előzmény: (181358) Horváth Miklós

181359: Korzaar Péter 2018-01-12 20:02:15

Nem kapcsol le , viszont virnyákol egy csingiling, hogy égve felejtetted :) ha kinyitod az ajtót, legalábbis az enyémben, sőt még a helyzetjelzőnél is .--ha becsukod az ajtót akkor elhallgat.
Párszor már segített a hangocska :)
előzmény: (181355) Fehér Ferenc

181358: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-12 19:51:43

A G Astra-nál sem kapcsol le a lámpa, ha leveszem a gyújtást. Másfél éve rá is pacsáltam erre a tihanyi révnél. Az eset után szereltem a kocsira nappali menetfényt.
előzmény: (181357) Fehér Ferenc

181357: Fehér Ferenc 2018-01-12 18:55:03

Akkor már körvonalazódik miért merült le az aksi.
előzmény: (181356) Elek Péter

181356: Elek Péter 2018-01-12 07:32:28

Nem. Pont mint a Suzukinál a gyújtás levételével tovább világít a tompított, azt külön a kapcsolójával kell lekapcsolni.
előzmény: (181355) Fehér Ferenc

181355: Fehér Ferenc 2018-01-11 22:29:38

Opel astra F-nél a gyújtás levételével lekapcsol a lámpa?

181354: Fehér Ferenc 2018-01-11 19:43:36

Olvastam tegnap.
előzmény: (181353) Pogácsás Gábor

181353: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-01-11 19:31:37

Ezt írják:
"Milyen határidővel tudják vállalni a szállítást?

Fuvarmennyiségtől függően 2-3 munka naponta látogatjuk az adott térségeket a szállítóink kiérkezésük előtti nap telefonálnak, hogy másnap körülbelül mikor érnek ki a megadott címre. (2-3 munkanap míg fel tudjuk venni, majd bekerül a küldemény a központi raktárunkba ahonnan szintén 2-3 munkanap mire ki tudjuk szervezni)."
előzmény: (181352) Fehér Ferenc

181352: Fehér Ferenc 2018-01-11 19:10:06

Persze érdeklődtem a webshopnál is, ők jan.4-én átadták a futárnak. A futárnál csomagkövetésnél meg azt írják kiszállítás tervezés alatt. Persze nekik is telefonáltam, igéretük szerint a héten hozzák. De szerintem nem lesz abból semmi. egyébként HDT.
előzmény: (181350) Pogácsás Gábor

181351: Lengyel László -llax- 2018-01-11 19:07:41

A futárcégnél nem azt kell nézni, mikor rendelted. Csak a feladás dátumát. Legtöbbnél van csomag nyomkövetés, ehhez a csomagszámot/linket el szokta küldeni a kereskedő, ill. a csomag átvételéről (vagy még előtte - amikor a kereskedő megrendeli a szolgáltatást) a futárcégek is szoktak e-mailt küldeni.
Szóval előbb szerezz egy csomagszámot. Ha ilyennel nem tud szolgálni a kereskedő, akkor fel sem adta a csomagot.
előzmény: (181349) Fehér Ferenc

181350: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-01-11 19:02:53

Hát futárcégeknek van vállalásuk. Általában pár nap.
Ennyi idő után én már mindenképp érdeklődnék, a csomag hol léte felől. Legalábbis ha azt írták, hogy feladták. Bár karácsony előtt pont néztem egy webshopot, ami azt írta, hogy a dec.20 (?) után megrendelt terméket, csak jan. 9-én adják fel.
előzmény: (181349) Fehér Ferenc

181349: Fehér Ferenc 2018-01-11 17:41:17

Van arra valami határidő, hogy mikorra kell egy futárnak kihozni a csomagot?
Ugyanis dec-28-án rendeltem, de még nem kaptam meg.

181348: Elek Péter 2018-01-08 20:32:00

Mail ment.
előzmény: (181347) Lengyel László

181347: Lengyel László -llax- 2018-01-08 15:43:35

Igen.
előzmény: (181346) Elek Péter

181346: Elek Péter 2018-01-08 14:01:17

Ilax!

Tudok emailt küldeni az itt megadott mail címedre?
előzmény: (181340) Lengyel László

181345: Gombos Attila -Easyrider- 2018-01-07 22:24:27

Ha zavar a fogsorod vedd ki :D Ismét nagyon jó videó lett!
előzmény: (181342) Horváth Miklós

181344: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-07 22:06:11

Köszi Neo. De pont az volt cél, hogy aki akar, tanulhasson belőle.
előzmény: (181343) Zsengellér Gábor

181343: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-01-07 22:01:27

Gratulálok, érdemes volt végignézni!
előzmény: (181342) Horváth Miklós

181342: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-07 20:24:33

Jut eszembe, tegnap előtt tettem fel egy új filmet a YouTube-ra. Réteg film ez is, mint a többi. Van akiknek tetszik, és van, aki egy fél perc után leállítja.

181341: Sallay György -skac- 2018-01-07 17:58:11

Nekem már nem maradt más... én meg szemre megmondom a méretet 3 tizedesjegyig
előzmény: (181340) Lengyel László

181340: Lengyel László -llax- 2018-01-07 17:35:22

Relatív mérésekre (és ugyanazon mérőpofákkal) nálam megbízhatónak bizonyult az olcsó digitális is. Hónapokig is elvan egy elemmel, ha csak néha és keveset használom, de ha sokat van rá szükségem, akkor gyorsan merül (néhány üzemóra/márkás elem).

Legtöbb esetben és is hagyományosat használok + van mikrométer is. Nagy pontosságú mérésekre nekem ritkán van szükségem, de igyekszem a lehetőségét fenntartani/bővíteni.
előzmény: (181339) Horváth Miklós

181339: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-07 17:20:03

Nem mind szar.
Bár én is belenyúltam kettőbe. Az egyik gagyi az nem bírja másfél hétnél tovább. Amikor kiderült, félre is tettem. Aztán van egy csilli-villi is, ami elvileg vigyáz magára, mert egy idő után automatikusan kikapcsol, illetve ha megmozdítom a mérőpofát, akkor meg bekapcsol. Ez másfél hónapig bírja egy elemmel. Aztán van a többi, ami teszi a dolgát gond nélkül. Ami a műhelyben van, abban már idejét sem tudom, mikor cseréltem elemet. Én akkor szerettem meg őket, amikor már szemüveg kellett a tolómérő leolvasáshoz. Ennek ellenére az esztergánál visszatértem a hagyományosra. Még mindig kevesebbet hazudik, mint a digitális. Ha meg pontosan kell dolgozni, amúgy is a mikrométert illetve a furatindikátort használom.
előzmény: (181337) Lengyel László

181338: Fehér Ferenc 2018-01-07 16:32:11

Majd rákötök valami telefon töltőt. :)
előzmény: (181337) Lengyel László

181337: Lengyel László -llax- 2018-01-07 12:55:11

A tolómérő mellé tárazz be egy szatyor elemet is, ha rendszeresen használni akarod :)
előzmény: (181336) Fehér Ferenc

181336: Fehér Ferenc 2018-01-07 11:45:47

Vásárfia.


181335: Fehér Ferenc 2018-01-06 20:10:28

Nem "igazi" csak lézer nyomat laminálva. Szennyeződések letörölhetők róla. szerintem ez is örök. El tudnám készíttetni alumíniumból is, de nem mentem utána.
előzmény: (181334) Horváth Miklós

181334: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-06 19:42:15

Nocsak nocsak!
Mert foglalkozik ezzel valaki iparszerűen? Érdekelne a dolog engemet is. Az én gépemen egy tábla sincs meg, illetve ami mégis, annak egy része le van olvadva. '78-ban leégett fater műhelye, és benne volt az eszterga is. Ott álltam a tűzoltó mellett, és mondtam, hogy merre ne locsoljon, mert féltettem a gépeket, nehogy megrepedjenek. Mert elég meleg volt. Ami alumíniumból volt a műhelyben, azt a betonon tócsába fagyva találtuk meg. Az üvegek is úgy olvadtak ki az ablakokból. De szerencsére az esztergák és az asztali fúrógép megúszták. Mármint az elrepedést. Természetesen leégett róluk minden. Az EAN-t viszonylag gyorsan újraélesztettem, és azóta is az a festék van rajta, amit akkor kentem rá. Már ideje lenne az átfestésnek. Dehát napi használatban van, tehát nem nagyon tudom kivenni a munkából. Ha meg majd mégis, akkor már jólenne a táblákat is pótolni rajta.
előzmény: (181333) Fehér Ferenc

181333: Fehér Ferenc 2018-01-06 18:40:45

Újakat csináltattam.
előzmény: (181332) Horváth Miklós

181332: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-06 17:27:47

De mi? Bakker elhagytam a kristálygömbömet, és azóta nehezen megy a gondolatolvasás.

Leganéztad a régieket, vagy újakat csináltattál. A képekből nagyon nem derül ki.
előzmény: (181331) Fehér Ferenc

181331: Fehér Ferenc 2018-01-05 23:36:20

Ez is elkészült.

181330: Elek Péter 2018-01-05 22:59:16

Szóval áramkört akartál áttenni egy ép lámpába, amiben a fényszóró üveg ép?
Magyarul nem az áramkör ment tönkre...
előzmény: (181328) Reiter Tamás

181329: Fehér Ferenc 2018-01-05 22:27:34

https://www.youtube.com/watch?v=IBBoQzPq69k
Vasmacska nem játék. :)

181328: Reiter Tamás -Reiti- 2018-01-05 20:59:23

Valakinek nem sikerült megállás.
Eltörte a búrát.
előzmény: (181326) Elek Péter

181327: Reiter Tamás -Reiti- 2018-01-05 20:53:51

Olyasmi.
előzmény: (181319) Pogácsás Gábor

181326: Elek Péter 2018-01-05 09:51:58

Szerencsére ilyen ledes cucchoz nem volt szerencsém, nem kellett javítanom.

Mi volt a hibás darabnak a baja?
előzmény: (181317) Reiter Tamás

181325: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-04 22:42:47

Tudom.
De legalábbis sejtem. Van egy régi cimbim, még együtt voltunk katonák Baján és azóta is tartjuk a kapcsolatot. Ő is ugyanazzal foglalkozik mint én, de neki még egy üzlete is van. Valamint az OleoMac márkakereskedője és szervize. Ő mesélte, hogy nagyon jó fejek az olaszok, évente eljönnek bratyizni, meg ők is voltak Itáliában és végigjárták a gyárat.
Szóval az egyik itthoni találkozón, ahova hivatalos volt az összes szervizes, a gyári mérnökök megkérdezték a magyar szervizeseket, hogy mondják meg, mit kellene gyengébbre készíteni, amin egy pár fillért lehetne spórolni. Persze volt nekik is ötletük, amit rögvest elő is adtak, de a magyar szervizesek mind felhördültek, hogy az istenért azt ne bántsák, mert ha azt átalakítják, akkor szarrá szopják magukat a szervizesek.
előzmény: (181324) Fehér Ferenc

181324: Fehér Ferenc 2018-01-04 22:01:02

Nem 2 forintér, hanem 0.3 másodpercért. Egy körvarratot nem három részből csinált meg a robot hanem kettőből és 5 sec helyett 4.7sec idő alatt ezért adtak 100000ft-ot.
Persze nem nekem, hanem a programozónak.
Képesek voltak minden héten szerdán 14 és 15 óra között leállítani a termelést, hogy kisajtoljonak belőlünk valami ötletet amivel hatékonyabban kihasználhatjuk magunkat. A faszok.
A minőségről annyit, hogy amit a németeknél csináltunk minden jó volt és napi 60-70 db. Utána amit itthon készítettünk semmi karc vagy cunder mert az kuka. Valamint napi 170db.
Mindez olyan cégnél ami a legnagyobb autógyártóknak volt/van a gyári beszállítója.
előzmény: (181322) Horváth Miklós

181323: Lengyel László -llax- 2018-01-04 21:41:17

Gyakorlatilag mind olyan és nem csak az autógyártók, hanem a tömeggyártás általában.
előzmény: (181322) Horváth Miklós

181322: Horváth Miklós -MIKI- 2018-01-04 21:38:24

Szóval ezek olyan autógyártók, akikre felénk azt mondják, hogy két forintért megbasznák a hegyi kecsét, vagy elkísérnék Budapestig az éticsigát.
előzmény: (181321) Lengyel László

181321: Lengyel László -llax- 2018-01-04 20:57:50

Ha valóban az a hiba, amit a videó utáni hozzászólásban írnak, akkor az oka 1-2 Euro spórolás világítótestenként... Nem széles hőmérsékleti tartományra készült LED-eket használtak. (+ esélyes a LED-ek maximumon járatása is)
előzmény: (181320) Pogácsás Gábor

181320: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-01-04 18:13:27

Úgy látom nem jött össze a videó beágyazása.
előzmény: (181319) Pogácsás Gábor

181319: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-01-04 18:11:58

Ilyen volt mint a videón?
előzmény: (181317) Reiter Tamás

181318: Lengyel László -llax- 2018-01-04 18:05:22

"Extra gagyi kivitelben."

Itt a lényeg...
Tervezésnél és gyártásnál igyekeznek minden centet megspórolni, megpróbálják szinte aprópénzből előállítani. Amíg az emberek nagy többsége nem ismeri a technikai hátteret (nem tudja, mekkora átverés), úgy is el lehet adni feláras extraként ill. még drágábban pótalkatrészként.
előzmény: (181317) Reiter Tamás

181317: Reiter Tamás -Reiti- 2018-01-04 17:58:58

Olyan passat lámpát nemrég cseréltem egyet...
Gondoltam a töröttből kitermelem a ledeket, jó lehet valamire.
Amikor megláttam mi van belül repült a kukába az egész. :D
Nyákra integrált ledek, minimális körítéssel.
Extra gagyi kivitelben.(csatlakozó, nyáklap)
előzmény: (181314) Elek Péter

181316: Elek Péter 2018-01-04 15:01:47

Meg kell vallanom, tényleg nem tudom, hogy mi volt a baja annak a hátsó lámpának. Az is lehet, hogy egyszerű user error, br nem tudom, mit lehet rajta elrontani.
Annyit ír, hogy nem működik és hogyan lehet javítani.

És az iPhone-os dolog csak egy a sok közül. A nevet fizeti meg az ember. Csak az nem értem, miért ilyen áron.
Ott van pl. a Mulf1 modul. Ebből van Mulf2 és Mulf2 high. 2003 és 2010 között ezeket az elnevezésű bluetoot modulokat szerelték be. Ebből a legsérülékenyebb a legelső, ami igazából egy bumszli fém doboz benne egy áramkörrel, több, mint 15 éves technika. A Mulf2 kevésbé sérülékeny, a high már több funkcióra képes, ez a legkevésbé sérülékeny. Mulf1-et 30 E-ért adnak használtan, a 2-es egy tizessel több. És sajnos el is tudják adni, mert tönkremennek. Ráadásul ezek ugyanúgy tönkre fognak menni, ha nem kapják meg a szükséges "kezeléseket".

Emlékszem, amikor bejött a DVD író. Egyik ismerős vett egyet közel 50 E-ért, egy DVD-t pedig vagy 500-asért vagy ezresért írt. A '90-es évek végéről beszélünk!
előzmény: (181315) Lengyel László

181315: Lengyel László -llax- 2018-01-03 20:27:09

Ha az a LED-es lámpa (sérülés nélkül) nem éli túl az autót, nyugodtan rá lehet fogni, hogy silány termék.
Az árazása meg olyan, amilyen...

Álljon itt egy példa: iPhone hálózati töltő. Valamikor 2009 környékén 29 dollárért árulta az Apple a töltőt, most "csak" 19 dollár. Ha elveszett/tönkrement a készülékhez mellékelt, akkor az életveszélyes noname helyett mégis csak jobb egy gyári... Miért is érdekes a 2009-es év és a 29 dolláros ár? Akkor, egy hazánkban is jelen lévő elektronikai beszállító cégtől (a töltő nem itt gyártódott) kiszivárgott néhány dokumentum. Többek között az is kiderült akkor, hogy ez a cég 2 dollár/darab áron gyártja a töltőt az Apple számára. Ez a késztermék ára, benne a gyártó haszna, szabadalmak, gyártó ország közterhei, miegymás. Ebből a kettő dollárból lett huszonkilenc, mire a boltokba került... Miből lett botrány??? Nem a brutális árrésből, hanem az adatok kiszivárgásából, az amerikai hárombetűs hatóságok rendesen rászálltak a cégre...

Pontosan így készül a 100e Ft-os LED-es lámpatest is.
(Van durva ellenpélda is: PC-be való DVD írók: már-már lehetetlenül olcsók, ugyanakkor sokkal bonyolultabbak, mint egy telefontöltő vagy egy autó hátsó LED-es lámpateste)
előzmény: (181314) Elek Péter

181314: Elek Péter 2018-01-03 19:13:49

Az enyém szerencsére VFL, tehát még izzósak a hátsó lámpáim.
Viszont olvastam a fórumon, hogy emberünknek bedöglött a gyári ledes hátsó lámpa, amire hozzáértő hívta, hogy nem javítható.
Az, hogy milyen körülmények között ment tönkre a ledes hátsó világítás, nem tudom. Az is lehet, hogy user error, de az is lehet, hogy tényleg tönkrement rendeltetésszerű használat mellett.

Erről jut eszembe, hogy a hatos Passat (2005-től gyártott) hátsó lámpája is ledes. Több olyat láttam már a forgalomban közlekedni, aminek csak a fele (azaz a jobb vagy bal oldalinak csak az egyik fele működött). Ez hogy lehet?

Ettől az 1.6-ostól már az 1.8-as Intruder is jobb/nagyobb. Vagy az 5.2-es Boss Hoss? Azt hiszem, ez utóbbiból nyolcezres motor is létezik.
előzmény: (181313) Lengyel László

181313: Lengyel László -llax- 2018-01-03 14:17:16

"Ez mind szép és jó, csak hát nem lehet javítani, ha kiég, el kell dobnod, mert nem javítható."
Normálisan használt LED nem szokott "kiégni". Csak igénytelen elektronikával (értsd: megspórolták az utolsó 20Ft-ot is) vagy eleve túlfeszítve használt LED-ek szoktak meghibásodni. Az első probléma megoldása filléres, a másodikra legalább 20 éve nincs szükség vörösnél és tizenpár éve a fehérnél sem.

Mondd el nekem, mi az abban a lámpatestben, ami 8-10-12e Ft-nál nagyobb árat indokolna (ebben benne lennének a kereskedő haszna és a közterhek is).

A ruszki gyökerű, fehéroroszoknál gyártott MTZ-k kontroll lámpái régebb óta LED-esek, mint sok "prémium" autóé... És működnek.


A Ferrarira. Vagy legyen valami használati tárgy, vagy elmebeteg módon túl az ésszerűség határain :) Ugyanígy nálam a komoly motoros bicikli ilyen XVS1600A és hasonló jószágoknál kezdődik :)
előzmény: (181312)

181452 - 181423 | 181422 - 181393 | 181392 - 181363 | 181362 - 181313 | 181312 - 181283 | 181282 - 181253 | 181252 - 181223