Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
181452 - 181423 | 181422 - 181393 | 181392 - 181363 | 181362 - 181313 | 181312 - 181283 | 181282 - 181253 | 181252 - 181223
|
181362: | |
Szabados István -pista- |
2018-01-14 10:34:56 |
|
|
Sziasztok,
Leginkább Mikitől kérdezném,
Kaptam unoka báttyámtól egy ilyen HAKO ILO (JLO) motoros kapálógépet, A motort teljesen felújitottam,új gyári dugattyút és főtengely felújitást, illetve a hajtóművet is, csapágyak, szimeringek tömitések stb, A régi festéket leégettem, kapott alapozót, színt, elvoltam vele jópár napig!
A motor beindúl működik rendesen, de a gyári karburátor nincs meg (BING 311), kapott egy danuvia karburátort a fúvókát kicseréltem kissebbre (70-esre) mert sokat kapott, összességében jól működik, erő is van benne, de sokat eszik ezzel a karburátorral még mindig, csökkentsem tovább a főfúvóka méretét? Vagyesetleg olyan más tipusu karburátor ami kompatibilis lenne vele? Azt hallottam hogy Wacker döngolőbéka karbija is megeggyik vele, de azt nemtudom milyen,
Onna tudom hogy sokat eszik hogy egyik ismerősömnek is van ilyen gépe, de neki 1 liter benzinnel elmegy sokáig..ez kb negyed ideig..
-
Másik, pedig a berántó sodrony, gyárilag sodrony volt hozzá, de kivolt szőrösödve, ezért vettem hozzá Stihl berántót, zsinórt, de néhány rántás után elszakadt... Így visszakerűlt az eredeti.:( Mivel tudnám helyetessíteni a gyári sodronyt, ez nagyon hajlékony nem olyan mint a vontatókötél és bovden...??
-
-
-
|
|
|
|
|
181361: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-01-12 20:11:05 |
|
|
Én arra faragtam rá, hogy megálltam a révnél, de nem szálltam ki, és mivel az ajtó nem nyílt, így nem is szólt, hogy világít a lámpa. Le is merült az akku, ahogy kell. Aztán hamarosan felszereltem a menetfényt, ami már akkor bekapcsol, amikor ráadom a gyújtást, cserébe azonnal elalszik, amikor leveszem a gyújtást. Az eset után még egy évig húzta az akku. Tehát betöltötte a 15 évét az Opelben. Illetve azóta nem kapcsoltam lámpát nappal.
|
|
|
|
|
181339: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-01-07 17:20:03 |
|
|
Nem mind szar.
Bár én is belenyúltam kettőbe. Az egyik gagyi az nem bírja másfél hétnél tovább. Amikor kiderült, félre is tettem. Aztán van egy csilli-villi is, ami elvileg vigyáz magára, mert egy idő után automatikusan kikapcsol, illetve ha megmozdítom a mérőpofát, akkor meg bekapcsol. Ez másfél hónapig bírja egy elemmel. Aztán van a többi, ami teszi a dolgát gond nélkül. Ami a műhelyben van, abban már idejét sem tudom, mikor cseréltem elemet. Én akkor szerettem meg őket, amikor már szemüveg kellett a tolómérő leolvasáshoz. Ennek ellenére az esztergánál visszatértem a hagyományosra. Még mindig kevesebbet hazudik, mint a digitális. Ha meg pontosan kell dolgozni, amúgy is a mikrométert illetve a furatindikátort használom.
|
|
|
|
|
181334: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-01-06 19:42:15 |
|
|
Nocsak nocsak!
Mert foglalkozik ezzel valaki iparszerűen? Érdekelne a dolog engemet is. Az én gépemen egy tábla sincs meg, illetve ami mégis, annak egy része le van olvadva. '78-ban leégett fater műhelye, és benne volt az eszterga is. Ott álltam a tűzoltó mellett, és mondtam, hogy merre ne locsoljon, mert féltettem a gépeket, nehogy megrepedjenek. Mert elég meleg volt. Ami alumíniumból volt a műhelyben, azt a betonon tócsába fagyva találtuk meg. Az üvegek is úgy olvadtak ki az ablakokból. De szerencsére az esztergák és az asztali fúrógép megúszták. Mármint az elrepedést. Természetesen leégett róluk minden. Az EAN-t viszonylag gyorsan újraélesztettem, és azóta is az a festék van rajta, amit akkor kentem rá. Már ideje lenne az átfestésnek. Dehát napi használatban van, tehát nem nagyon tudom kivenni a munkából. Ha meg majd mégis, akkor már jólenne a táblákat is pótolni rajta.
|
|
|
|
|
181325: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-01-04 22:42:47 |
|
|
Tudom.
De legalábbis sejtem. Van egy régi cimbim, még együtt voltunk katonák Baján és azóta is tartjuk a kapcsolatot. Ő is ugyanazzal foglalkozik mint én, de neki még egy üzlete is van. Valamint az OleoMac márkakereskedője és szervize. Ő mesélte, hogy nagyon jó fejek az olaszok, évente eljönnek bratyizni, meg ők is voltak Itáliában és végigjárták a gyárat.
Szóval az egyik itthoni találkozón, ahova hivatalos volt az összes szervizes, a gyári mérnökök megkérdezték a magyar szervizeseket, hogy mondják meg, mit kellene gyengébbre készíteni, amin egy pár fillért lehetne spórolni. Persze volt nekik is ötletük, amit rögvest elő is adtak, de a magyar szervizesek mind felhördültek, hogy az istenért azt ne bántsák, mert ha azt átalakítják, akkor szarrá szopják magukat a szervizesek.
|
|
|
|
|
181316: | |
|
Elek Péter |
2018-01-04 15:01:47 |
|
|
Meg kell vallanom, tényleg nem tudom, hogy mi volt a baja annak a hátsó lámpának. Az is lehet, hogy egyszerű user error, br nem tudom, mit lehet rajta elrontani.
Annyit ír, hogy nem működik és hogyan lehet javítani.
És az iPhone-os dolog csak egy a sok közül. A nevet fizeti meg az ember. Csak az nem értem, miért ilyen áron.
Ott van pl. a Mulf1 modul. Ebből van Mulf2 és Mulf2 high. 2003 és 2010 között ezeket az elnevezésű bluetoot modulokat szerelték be. Ebből a legsérülékenyebb a legelső, ami igazából egy bumszli fém doboz benne egy áramkörrel, több, mint 15 éves technika. A Mulf2 kevésbé sérülékeny, a high már több funkcióra képes, ez a legkevésbé sérülékeny. Mulf1-et 30 E-ért adnak használtan, a 2-es egy tizessel több. És sajnos el is tudják adni, mert tönkremennek. Ráadásul ezek ugyanúgy tönkre fognak menni, ha nem kapják meg a szükséges "kezeléseket".
Emlékszem, amikor bejött a DVD író. Egyik ismerős vett egyet közel 50 E-ért, egy DVD-t pedig vagy 500-asért vagy ezresért írt. A '90-es évek végéről beszélünk!
|
|
|
|
|
181315: | |
Lengyel László -llax- |
2018-01-03 20:27:09 |
|
|
Ha az a LED-es lámpa (sérülés nélkül) nem éli túl az autót, nyugodtan rá lehet fogni, hogy silány termék.
Az árazása meg olyan, amilyen...
Álljon itt egy példa: iPhone hálózati töltő. Valamikor 2009 környékén 29 dollárért árulta az Apple a töltőt, most "csak" 19 dollár. Ha elveszett/tönkrement a készülékhez mellékelt, akkor az életveszélyes noname helyett mégis csak jobb egy gyári... Miért is érdekes a 2009-es év és a 29 dolláros ár? Akkor, egy hazánkban is jelen lévő elektronikai beszállító cégtől (a töltő nem itt gyártódott) kiszivárgott néhány dokumentum. Többek között az is kiderült akkor, hogy ez a cég 2 dollár/darab áron gyártja a töltőt az Apple számára. Ez a késztermék ára, benne a gyártó haszna, szabadalmak, gyártó ország közterhei, miegymás. Ebből a kettő dollárból lett huszonkilenc, mire a boltokba került... Miből lett botrány??? Nem a brutális árrésből, hanem az adatok kiszivárgásából, az amerikai hárombetűs hatóságok rendesen rászálltak a cégre...
Pontosan így készül a 100e Ft-os LED-es lámpatest is.
(Van durva ellenpélda is: PC-be való DVD írók: már-már lehetetlenül olcsók, ugyanakkor sokkal bonyolultabbak, mint egy telefontöltő vagy egy autó hátsó LED-es lámpateste)
|
|
|
|
|
181314: | |
|
Elek Péter |
2018-01-03 19:13:49 |
|
|
Az enyém szerencsére VFL, tehát még izzósak a hátsó lámpáim.
Viszont olvastam a fórumon, hogy emberünknek bedöglött a gyári ledes hátsó lámpa, amire hozzáértő hívta, hogy nem javítható.
Az, hogy milyen körülmények között ment tönkre a ledes hátsó világítás, nem tudom. Az is lehet, hogy user error, de az is lehet, hogy tényleg tönkrement rendeltetésszerű használat mellett.
Erről jut eszembe, hogy a hatos Passat (2005-től gyártott) hátsó lámpája is ledes. Több olyat láttam már a forgalomban közlekedni, aminek csak a fele (azaz a jobb vagy bal oldalinak csak az egyik fele működött). Ez hogy lehet?
Ettől az 1.6-ostól már az 1.8-as Intruder is jobb/nagyobb. Vagy az 5.2-es Boss Hoss? Azt hiszem, ez utóbbiból nyolcezres motor is létezik.
|
|
|
|
|
181313: | |
Lengyel László -llax- |
2018-01-03 14:17:16 |
|
|
"Ez mind szép és jó, csak hát nem lehet javítani, ha kiég, el kell dobnod, mert nem javítható."
Normálisan használt LED nem szokott "kiégni". Csak igénytelen elektronikával (értsd: megspórolták az utolsó 20Ft-ot is) vagy eleve túlfeszítve használt LED-ek szoktak meghibásodni. Az első probléma megoldása filléres, a másodikra legalább 20 éve nincs szükség vörösnél és tizenpár éve a fehérnél sem.
Mondd el nekem, mi az abban a lámpatestben, ami 8-10-12e Ft-nál nagyobb árat indokolna (ebben benne lennének a kereskedő haszna és a közterhek is).
A ruszki gyökerű, fehéroroszoknál gyártott MTZ-k kontroll lámpái régebb óta LED-esek, mint sok "prémium" autóé... És működnek.
A Ferrarira. Vagy legyen valami használati tárgy, vagy elmebeteg módon túl az ésszerűség határain :) Ugyanígy nálam a komoly motoros bicikli ilyen XVS1600A és hasonló jószágoknál kezdődik :)
|
|
|
|
181452 - 181423 | 181422 - 181393 | 181392 - 181363 | 181362 - 181313 | 181312 - 181283 | 181282 - 181253 | 181252 - 181223 |