Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
183693 - 183664 | 183663 - 183616 | 183615 - 183586 | 183585 - 183556 | 183555 - 183526
 |
183661: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-21 06:26:26 |
|
 |
Többnyire a benzin szaga is elárulja, ha az a váltóolajba kerül, de ahogy írod, az olaj állaga is. A szimmeringek közül ezt csak a bal oldali fogaskerék alatti tudja produkálni, a jobb oldali közvetlenül a szabadba "szellőzik" ha rossz, és idővel olajossá válik tőle a gyújtásrész. A lánckerék szimmeringnek ilyen vonatkozásban nincs ráhatása a motor működésére, legfeljebb olajfolyást okoz.
Ha már összeverték a szimmeringek házát (ez elég gyakori sajnos) akkor miután kivetted a régit, gondosan győződj meg róla, hogy a ház külső letöréseinél nincsenek-e olyan helyek, ahol a deformáció miatt az új szimmering roncsolódva fog csak a helyére menni. Egy hántolóval ki kell javítani az ilyen helyeket, a leváló alumíniumot eltávolítani, majd olajosan, nem túl nagy erővel be fog menni az új. Szinte kézzel is benyomható, kérdés, hogy mit bír az ujjad. A jól szerelt szimmering pont ugyanúgy sértetlen beszerelve is, mint a csomagolásában.
|
 |
|
 |
 |
183658: |  |
Kurucz János -sidius- |
2021-04-20 20:30:38 |
|
 |
Szia!
Ezen a fórumon én is szinte új vagyok, bár régen olvasom már.
Először is frissen fúrt hengerrel nem tanácsos a végsebességet próbálgatni. Én eddig többezer hengert fúrtam meg, és hidd el, ha jól van megcsinálva, nem fog örülni a nyélgáznak.
Pláne nem, ha keverékképzési gondok vannak. Az úszószint lehet, hogy jó, de az csak egy dolog és még kb. ezer más hiba is előfordulhat. Íme néhány könnyen detektálható defektus:
- a karburátor hengerre csatlakozó fülei elhajlottak, nem tömít össze a hengerrel
-kopott a tolattyúház a porlasztóban
-rosszul tömített a forgattyúsház (porlasztó le, tömítés le, befogod a szívócsonkot egyik ujjaddal, aztán lassan tekered a lendkereket. Érezni, hogy egyszer csak szívni kezd, egyre erősebben. Megállsz a tekeréssel a dugattyú fölső helyzetének közelében, és még ha 3-4 másodpercet vársz is, cuppannia kell, mikor elveszed az ujjad.)
-láttam már 22x47x7-es szimmeringet is a blokkban, amit előttem generáloztak, de utána csak nagy fordulaton ment. (20-as való bele a 22 helyett)
-érdemes szétnézni a légszűrő / kipufogó környékén is. Bár a leírt hiba nem a kipufogóra utal, jó sok érdekes dolgot láttam már.
-remekül be tudja vinni az erdőbe a tolattyútű is az egyszeri motorost, ugyanis másik 16nX típusba való is beszerelhető.
-a fúvóka mérete nincs sosem kőbe vésve, de 75 környéki már az S70-nél is előfordul. Konkrétan gyári példányban láttam ilyet, de nekem pl. 78-as van benne, amivel különben már a 90-es is elmegy mindennapi használatra. Az 50 köbcentihez elég szokott lenni a 72-es, a tű pedig általában valahol középtájt van jó helyen, de hangsúlyozom, hogy arról a három motorról beszélek, ami az enyém. Különben e kérdésben csak próbával derülhet ki az eredmény.
|
 |
|
 |
 |
183657: |  |
Dráviczki Róbert -Tyson5- |
2021-04-20 13:39:18 |
|
 |
Sziasztok!
Adott egy simson s51b motorkerékpár frissen fúrt hengerrel, első javítóméretes (kb.200km van benne), beállított gyújtással (1.8mm) , beállított úszóval (16N1-11), 72-es fúvókával, tűnek a legalsó rovátkájában van a lemezke. Gyertyakép szép őzbarna, hidegen, de még ha langyos a blokk is csak szivatóról indul, de első rúgásra! Kell neki kb. 1-2 perc gázhúzogatás, vagy 2-300m megtétele, hogy rendesen húzzon és legyen alapjárat (ha leveszem róla a szivatót persze, mert hidegen csak szivatóról van alapjárata). Ennek úgy tudom ilyennek kell lennie. Melegen alapvetően jól megy a gép, 55Km/h körül van a vége, de még nem nagyon nyúztam.
Viszont! Ha nyélgázon megyek vele a teljesítménye elkezd jelentősen csökkenni. Ha kicsit vissza engedem a gázkart újra elkezd húzni. Én arra gondoltam túl sok levegőt kap ilyenkor és ebből kifolyólag túl kevés benzint is. Ha a fúvókát cserélném egyel nagyobbra megjavulna a probléma? Azt hiszem 72 után 75-ös fúvókát lehet kapni.
Próbáltam a lemezkét a súber tűn egyel feljebb tenni, de úgy csak rosszabb lett.
Vagy maradjon így, ennek ilyennek kell lennie? Illetve más simsonnal is összehasonlítva elég feltűnő, hogy alacsony fordulaton nem igazán van húzása. Az alacsony fordulatot nem 2.000-nek kell érteni, nincs fordulatszámmérőm, de akkor kezd megjönni igazán a nyomaték amikor már váltani kell felfele. Például második sebességben (4sebességesről beszélünk) 30-35Km/h-nál jön meg a nyomaték igazán. Alatta viszont elég gyenge, míg más simson kettesben már jóval hamarabb elkezd húzni. Fogaskerék áttétel azonos a gépeken.
|
 |
|
 |
 |
183652: |  |
Paksi Tibi |
2021-04-12 10:44:22 |
|
 |
Sziasztok!
Két kérdéssel fordulok hozzátok. Előre is köszönöm a segítségeket.
S51 12V-os Enduróm van.
1. Mi az oka annak, hogy nem járó motornál, csak gyújtáson, ha bekapcsolom az irányjelzőt, akkor tökéletesen működik, viszont, ha beindítom a motort, akkor nagyon gyorsan villog, majdnem folyamatosan világít?
2. Szeretnék venni akár egy új, vagy szép állapotú használt, fordulatszám meghajtós baloldali motor deknit, 5-ös felirattal. Ezt a kérést az adok-veszek rovatba is megírtam, de nem találom a saját hirdetéseim között, ezért írtam le ide is. Remélem Admin megérti és engedi maradni ezt a bejegyzést. Köszi Admin!
Nektek is köszönöm, ha segítetek a fenti két témában!
Szép Napot Mindenkinek!
Tibi
|
 |
|
 |
 |
183632: |  |
Pogácsás Gábor -Pogi- |
2020-09-08 21:23:44 |
|
 |
Hát a levél ajánlása csak arra jó, hogy igazolható legyen a levél holléte.
Hát az nem mindegy miért kell a személyes megjelenés.
Pl. ha lejárt az okmányod (ami a banknál be van rögzítve), akkor amíg nem mutatsz be érvényes okmányt, addig meg kell tagadnia a megbízást teljesítését a banknak. Ezt nem igazán lehet postán megoldani.
Vagy ha egy bezárt számlából maradt pénz, akkor problémás a postai ügyintézés, mivel már nincs érvényes aláírásmintád, hiszen az a számládhoz kapcsolódott (és esetleg még az aláírásod is jelentősen megváltozott).
Esetleg meg lehet próbálkozni egy kéttanús kérelem elküldésével, hátha bejön. Persze figyelni kell, hogy a formai, tartalmi követelményeknek megfeleljen a kérelem. Tehát egyértelműen azonosítható legyen a kérelmező (Te); hogy a miből/hol lévő pénzt hova szeretnéd utalni; rendes keltezés, aláírás, tanúzás legyen a végén.
(Én lehet nem költenék az "ajánlásra", akkor csak a sima levél árát lehet bebukni.)
Vagy az is lehet, hogy a COVID második félidő miatt lesz valami olyan könnyítés, amivel elég lesz a levél, vagy telefon, vagy e-mail. (Jó, mondjuk az e-mail azért nem túl valószínű, hogy elég lesz)
|
 |
|
 |
 |
183622: |  |
Sándor László -Laci/lackó- |
2020-08-23 18:47:12 |
|
 |
Szia. Szerintem szedd szét a kuplungot és vegyél bele új lamellát fémet is és parafát is, egyúttal cseréld ki a 4db rugót is az is ki fáradhatott az évek során. Tudom hogy az után gyártot alkatrészek silányak, de lehet jobbat is rendelni, futár motoros bolt, keleti motor, az utólsót nem ajánlom, sokkal olcsóbb oldal de össze vissza küldenek mindent, sokszor amit nem is rendeltem azt küldték nem ami rendelve volt. Olajat én 10w40 használok, általában mobil 1 megy bele, most madit 15w40 van benne, tökéletesen müködik. Az nehezen indulásnál én a gyujtást ki cserélném legelső sorba egy ducatti energiára, avval többé kevésbé nem lesz gond gyújtás terén. Meg a Karbiban szét néznék lehet lyukas úszó meg rengetek ok ami ott gondot okozhat.
|
 |
|
 |
 |
183621: |  |
Tóth György -simi01- |
2020-08-23 13:25:43 |
|
 |
Üdvözlök minden márkatársat! Örülök, hogy ide találtam erre az oldalra!
Segítséget, tanácsot kérnék, hiszen itt nagy tapasztalattal rendelkező, profi hozzáértők is vannak!
Nekem egy S50B motorom van már sos-sok éve, de az utóbbi időben gondjaim vannak vele, már öreg szegény. A gép eredeti, nincs rajta semmi átalakítás. Keveset használom inkább csak városban.
Melegen csúszik a kuplung (csak ha teljesen be van melegedve), amit beindításkor (sajnos sokat kell rugdalni mostanában, mert nehezen indul, erről majd később szeretnék írni) lehet érezni. Olyankor hiába rugdalom, alig forog a motor, várni kell, h. hűljön, csak úgy tudom elindítani. Menet közben nem csúszik. Amikor legutóbb szétszedtem (annak már kb 7-10 éve) a kuplung (fém és) parafa lamellái nem voltak rossz állapotban. De lehet h. cserélni kellene őket. Az az igazság h. az után gyártott alkatrészeket nem annyira szeretem, de ha itt a fórumon valaki hozzáértő tudna ajánlani egy tuti forrást, ahonnét bátran rendelhetek kuplung lamellákat ami jó is!!! azt megköszönném. De első körben az jutott eszembe, hogy a kuplung rugókat rögzítő kis kereszt „csapok” alá tennék plusz alátét(ek?)et, ami kissé feszítene a rugókon, így erősebb lenne a szorítás és vélhetően nem csúszna. Erről mi a véleményetek, beválhat? szoktak ilyet alkalmazni? Egy vagy két alátét?
A másik, olajat cserélnék a motorba, pár éve lett cserélve, valami olcsó 10-W40 motorolaj van benne. Ez a másik amit kérdeznék, szerintetek milyen olajat töltsek bele? Esetleg konkrét bevált típust tudtok mondani? Egyébként miért is teszünk motorolajat egy sebességváltóba?
Most egyenlőre ennyi, majd később még jelentkezem tanácsért.
Kösz a segítséget!
|
 |
|
 |
183693 - 183664 | 183663 - 183616 | 183615 - 183586 | 183585 - 183556 | 183555 - 183526 |