Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

183072 - 183043 | 183042 - 183013 | 183012 - 182983 | 182982 - 182938 | 182937 - 182908 | 182907 - 182878 | 182877 - 182848

182982: Kiss Gergő 2019-08-13 22:25:30





182981: Polánszki Pál 2019-08-13 22:17:54

Azt tudom hogy a csőtengelyen tömít, a berúgó tengelyen O gyűrű van. (Ha jól tudom)
előzmény: (182979) Horváth Miklós

182980: Polánszki Pál 2019-08-13 22:15:06

Túl gyorsan írtam az előbb, helyesen: kívülről kell a kuplung deknibe illeszteni , a berúgó tengely köré.
előzmény: (182978) Polánszki Pál

182979: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 22:13:34

Amit a kuplungdeklibe tesznek, és kör alakú, na annak a neve szimmering. De nem a berúgótengelyen tömít, hanem a váltókar csőtengelyén.
előzmény: (182978) Polánszki Pál

182978: Polánszki Pál 2019-08-13 22:02:53

Akkor mi a neve annak a műanyag karikának amit kívülről kuplung deknibe illeszteni, a berúgó tengely köré?
előzmény: (182977) Sallay György

182977: Sallay György -skac- 2019-08-13 21:43:21

S 51-ben nincs berugótengely szimering, megint hülyeséget mondanak. De elengedem a témát, mert csak a félrebeszélés megy.
előzmény: (182975) Polánszki Pál

182976: Fehér Ferenc 2019-08-13 21:43:07

Azt megjegyezném, hogy S51-nél sincs lábindító szimreing. :)
előzmény: (182975) Polánszki Pál

182975: Polánszki Pál 2019-08-13 21:40:45

Hát nekem arra panaszkodtak hogy nehezebben veszik a sebességeket, ragad a kuplung , kinyomja a berúgó tengely szimeringet (S51). De van olyan ismerősóm is aki dicsérte a 10W40 olajat ezt azért hozzáteszem.
Én még egyik Simsonomba sem próbáltam ezt az olajat, de ha tartósabb vele a váltó akkor kipróbálom én is.
előzmény: (182972) Elek Péter

182974: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 21:38:53

Én meg 100-ast használok már nagyon rég óta. Meg még sokáig, mert van még pár liter belőle.
előzmény: (182973) Sallay György

182973: Sallay György -skac- 2019-08-13 21:26:13

Mert szétszedik a kuplungot megforgatják a lamellákat, elkezd csúszni, és akkor jön ez az olajmarháskodás. Hogy a 80 az majdnem 80/90, de 80-ast még nem is láttak, olyan híg mint a víz.
Nekem van ARAL gyártmány, a németek ezt ajánlják, de nekem nem vált be, mert zajos tőle a váltó.
előzmény: (182972) Elek Péter

182972: Elek Péter 2019-08-13 21:03:22

Kíváncsi lennék, miért nem vált be nekik a belevaló olaj, de hát mindenki saját maga sorsának, akarom mondai saját motorjának kovácsa...
Ha valaki rövid távra használja a masináját ezzel az olajjal, ott hamar bajok lehetnek.
előzmény: (182948) Polánszki Pál

182971: Elek Péter 2019-08-13 20:59:47

Még csak 113 E km-t hagytam el vagy 200 km-rel.
előzmény: (182947) Fehér Ferenc

182970: Elek Péter 2019-08-13 20:59:02

Ha annak a SAE80-as olajnak utánanézel, akkor nem azonos a 80W-90-es olajjal. Valóban, a 80-as szám stimmel, de a többi nem.
A SAE80 az nagyjából a 10W-40-es olajnak felel meg.

Egy alkalommal kipróbáltam vagy 10 éve a 80W-90-es olajat. 100 km után gyorsan kiengedtem, nem rongáltam vele tovább a blokkot.
Ezzel az olajjal csak az volt a bajom, amíg be nem melegedett, tehát el nem érte az olaj az üzemi hőfokot, olyan volt, mintha kuplung nélkül váltottam volna, nagyon szenvedett a váltó.

Ezek alapján én a saját motoromba alkalmatlannak minősítettem ezt az olajat.
Természetesen mindenki olyan olajat tesz a motorjába, amilyet szeretne. A kimenetele hosszútávon nem biztos, hogy kedvező lesz.
előzmény: (182946) Polánszki Pál

182969: Polánszki Pál 2019-08-13 17:09:45

előzmény: (182967) Sallay György

182968: Polánszki Pál 2019-08-13 17:12:58

Igazatok van, belátom hogy én tévedtem. Már igencsak rég szereltem S50-est és valamiért szentül meg voltam győződve hogy annál is van a berúgó tengelynél szimering, hát rosszul emlékeztem. Elnézést kérek hogy hülyeségeket írtam.
előzmény: (182967) Sallay György

182967: Sallay György -skac- 2019-08-13 09:07:29

Tényleg érdekes, mivel az nem a berugó tengelyé, hanem a sebváltó csőtengelyé.
A berugótengely nincs semmivel sem letömítve, csak egy kis 5-ös furat van és egy belső kikönnyítés, hogy a szivárgó olaj visszacsepegjen, még a szimering mögötti térbe.
Miért kell neked küzdened olyan dolgok ellen amik nyilvánvalóak.
előzmény: (182962) Polánszki Pál

182966: László János 2019-08-13 07:36:49

Rendben, köszönöm szépen a segítséget.
előzmény: (182965) Horváth Miklós

182965: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-13 07:04:49

Bár ez az írás nem erről szól, de az első bekezdés éppen Neked íródott. Szerintem választ ad a kérdésedre. Szóval vegyél ki egy izzót, és nézd meg a feszültséget rajta.
előzmény: (182964) László János

182964: László János 2019-08-12 22:07:07

Lehet, hogy hülye kérdés lesz, de honnan tudom meg, hogy ami most benne van az hány V-os?
előzmény: (182961) Horváth Miklós

182963: Lengyel László -llax- 2019-08-12 22:06:31

A méreteket talán jól szemlélteti ott az az emelőkosár (ember is van ott, csak nappal szembe tudtam képeket készíteni). Ahol nem takarják nagyon a fák, sok kilométerről is látszik.

előzmény: (182955) Horváth Miklós

182962: Polánszki Pál 2019-08-12 22:05:53

Érdekes, mifelénk az az S50-es blokkokban 20X30X7-es berúgótengely szimering van
előzmény: (182960) Sallay György

182961: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-12 22:00:34

Ha a lehető legkevesebbet akarsz szenvedni, (ki az aki sokat akar?) akkor ugyanolyat vásárolsz és szerelsz be, mint az előző volt. Így a perifériás eszközöket nem kell babrálni. Gondolok itt a töltőberendezésre, izzókra, stb.
előzmény: (182959) László János

182960: Sallay György -skac- 2019-08-12 21:55:29

Még O gyűrü sincs benne, mint az S 51-nél, de de hirdesd a hülyeséget, hiszen az megy már csak.
előzmény: (182956) Polánszki Pál

182959: László János 2019-08-12 21:47:38

Üdv Mindenki!
A segítségeteket szeretném kérni.
Ki szeretném cserélni a Simson S51B-s motoromban a gyújtásalapot, mert az előző tulaja elég sufnis munkát végzett vele. Sajnos az elektronikus dolgokhoz nem igazán értek, ezért gondoltam arra, hogy veszek egy új komplett gyújtásalapot és kicserélem az egészet.
Viszont nem tudom, hogy 6V-osat vagy 12V-osat érdemes venni.
A gyújtás megszakítós.
Sajnos nem vagyok jártas a témában, ezért bármilyen építő jellegű kommentet szívesen fogadok.
(És elnézést, ha valahol pontatlanul vagy nem szakszerűen fogalmaztam, vagy kevés infót adtam meg a motorról, ez az első Simsonom, még van mit tanulnom :) )
Köszönöm

182958: Lengyel László -llax- 2019-08-12 21:47:17

Az az ingadozás az utóbbi 2-3 évben sokat mérséklődött (a kiesések nem...).

Amire komoly hatása lesz, az ÉK Magyarország (+ kicsit a teljes az ország is) biztosabb ellátása. Bár ettől az alállomástól nincs betáplálás a főelosztó ("belföldi") hálózatba, de Debrecen (Józsa) alállomás 1 helyett 3 irányból lesz 400kV-on táplálva (oda a már csak "néhai" 750kV-os vezeték lesz bekötve - eddig is mellette ment el). Az ország ÉK részén is hurkolva lesz a 400kV, ami annyit jelent, hogy egy darab 400kV-os vezeték kiesése nem okoz fennakadást az ellátásban (ill. könnyebben megoldható a karbantartás is).

Az alállomás jellege "erőműpótló alállomás". Ez valójában nem új dolog, az albertirsai transzformátorok költöznek ide, némi felújítás után, 2 lépésben. Így itt lesz az ország messze legnagyobb (teljesítményű) transzformátor állomása. A 750kV-os irányból (Ukrajnából) kb. annyi energiát is átvihet az európai 400kV-os hálózatba, mint amit Paks összes jelenlegi blokkja termel.
előzmény: (182955) Horváth Miklós

182957: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-12 21:44:54

Hát, ha Neked ez baj, akkor tényleg nagy a baj.
előzmény: (182956) Polánszki Pál

182956: Polánszki Pál 2019-08-12 21:39:25

Az elég nagy baj lenne ha az S50-es blokkban nem lenne berúgó tengely szimering.
előzmény: (182953) Sallay György

182955: Horváth Miklós -MIKI- 2019-08-12 21:34:03

Ha jól gondolom, ennek vajmi kevés hatása van arra a folyamatos feszültségingadozásra, amiről időnként említést szoktál tenni itt.
előzmény: (182954) Lengyel László

182954: Lengyel László -llax- 2019-08-12 21:22:10

A júniusi vihar óta nálunk továbbra sincs posta, ha már mentem a szomszéd faluba postára (és időm is volt), egy faluval tovább mentem, kicsit nézelődni.

A 400kV felhasítva, bekötve, feszültség alá helyezve. A 750kV vezetékeinek vége a földön, az alállomás azon részén van még munka bőven.

Ez már szépen zenél 400kV-on :)

182953: Sallay György -skac- 2019-08-12 20:26:07

A berugótengelynél nincs szimering, de a többi stimmel
előzmény: (182952) Lippai Kristóf

182952: Lippai Kristóf 2019-08-12 19:37:58

Rendben, esélyes, hogy megnézem vele, mert a berugó tengely szimering megadta magát és folyik az olaj le a váltókaron a cipőmig :/ Szerdán megyek városba, akkor veszek és megnézem, egy próbárt megér. Majd jelentkezem! És köszönöm a segítséget!
előzmény: (182951) Polánszki Pál

182951: Polánszki Pál 2019-08-12 16:27:59

Ahogy tegnap is írtam próbáld ki a 10W40 - est is, lehet hogy te szimódnál pont beválik. Sokat nem vesztesz vele, max az olaj árát ha nem lesz jobb.
előzmény: (182949) Lippai Kristóf

182950: Kiss Gergő 2019-08-12 11:55:37

Nem csúszik az a kuplung?
Igazából könnyebb lenne venni egy 10W40-es olajat, mint itt beszélgetni róla napokon át. :)
Valami simát, ami nincs agyonadalékolva, nehogy attól csússzon a kuplung. Én Unix/Bárdi félét szoktam.
De ha nagyon jót akarsz, akkor 4T-be valót vegyél.

Csak tudnám, hogy a képfeltöltés miért szarakodik...
előzmény: (182941) Lippai Kristóf

182949: Lippai Kristóf 2019-08-12 06:22:21

Nekem is akad pár barátom, aki a 80W90-re esküszik, mert a 10W40 nem vált be nekik.
Mellesleg nekem S50-esem van, nem S51. Ebbe akkor maradhat a 80-as?
előzmény: (182948) Polánszki Pál

182948: Polánszki Pál 2019-08-11 23:23:18

Az olaj témába nem akarok belemerülni, de vannak Simsonos ismerőseim akiknek pl a 10W40 olaj egyáltalán nem vált be.
előzmény: (182947) Fehér Ferenc

182947: Fehér Ferenc 2019-08-11 23:09:23

Szerintem Elek Peti tudja mit beszél. A motorja 115 000 km fölött jár bontatlan blokkal.
Aztán ásd bele magad az olajtémába mert az ilyen kijelentésékkel lejáratod magad.
A klubtárs kuplungja meg nem az olajtól csúszik. Más baj van ott.
előzmény: (182946) Polánszki Pál

182946: Polánszki Pál 2019-08-11 22:41:41

Az S51-be a gyárilag előírt hajtóműolaj 80 SAE, úgyhogy nem hinném hogy teljesen alkalmatlan a 80W90.
előzmény: (182943) Elek Péter

182945: Fehér Ferenc 2019-08-11 22:01:46

Azzal gyógyítani/ javítani szokás. :)
előzmény: (182944) Elek Péter

182944: Elek Péter 2019-08-11 21:43:33

Azt kell mondanom, mivel a henger és a generátor fedél is a motorblokk része, így hasonlóan forró mindkettő.
Milyen eszközzel állapítottad meg, hogy forró a generátor fedél? Azt ne mondd, hogy kézrátétellel.
előzmény: (182939) Lippai Kristóf

182943: Elek Péter 2019-08-11 21:40:48

S51-be is teljesen alkalmatlan a 80W-90-es olaj. Ha bemelegedett az olaj, onnantól kezdve már semmi gond, de az első 5-6 km alatt gyakorlatilag gyilkolja a váltót a nem belevaló olaj.
10W-40-es a jó, mint ahogyan azt előttem is írták.
előzmény: (182942) Polánszki Pál

182942: Polánszki Pál 2019-08-11 20:19:30

A 10W40 - est vedd bele, talán jobb lesz. Majd írd meg hogy javult - e a helyzet. Nekem a 80W90 is bevált, mondjuk az enyém S51-es.
előzmény: (182941) Lippai Kristóf

182941: Lippai Kristóf 2019-08-11 12:09:53

5W40 olajam van itthon. Ez is jó lehet bele, vagy inkább mindenképen szerezzek be 10W40-et?
előzmény: (182940) Fehér Ferenc

182940: Fehér Ferenc 2019-08-11 10:10:26

Ez nem vitakérdés. Gyárilag egyfokozatú hajtómű olajat tettek bele, ennek a legjobban megfelel a mai 10W40.
előzmény: (182938) Lippai Kristóf

182939: Lippai Kristóf 2019-08-11 06:39:58

Úgy értem, hogy meleg, hogy egy hosszabb táv után a kuplung- és gyújtásoldal kb henger forróságú. A kipufogót kb 2 hónapja néztem, de belenézek.
előzmény: (182937) Fehér Ferenc

182938: Lippai Kristóf 2019-08-11 06:37:59

Na igen, ez is sokak által vitatott kérdés, hogy 10W40 vagy 80W90 viszkozitású olajat tegyünk a váltóba. Én Hykomol K 80W90 olajat használok, ezzel még februárban, márciusban nem csúszott a kuplung, csak miután szétszedtem azt. Kinek mi vált be? Nekem itthon 5W40 van, az megfelelne?
előzmény: (182936)

183072 - 183043 | 183042 - 183013 | 183012 - 182983 | 182982 - 182938 | 182937 - 182908 | 182907 - 182878 | 182877 - 182848