Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181933 | 181932 - 181903
|
182022: | |
|
Elek Péter |
2018-08-10 08:09:45 |
|
|
Ez a gumitéma mindig is érdekes volt.
Véleményem szerint két dologtól függ a gumi öregedése:
1. milyen külső környezeti hatások érik (napsütés, hó, eső, fagy, meleg ill. tisztántartás)
2. milyen a gumi minősége
Az idén ötven éves Staromon még az eredeti K4-es gumik vannak, jó állapotnak örvendenek.
A '78-as S50B motoromon szintén vajpuha Pneumantok vannak, repedések nélkül
A '81-es N-es motoromon is gyári Pneumantok vannak.
A '87-es bésen még a gyári gumi volt, amikor hozzám került, de már 14 évesen sem volt a legjobb állapotban. Néhány évvel később teljesen kirepedezett és szálszakadt lett. Hátul egy atomkemény Barum gumi volt, amit szintén ledobtam.
A '89-es electronicon egy '97-es gyártású Heidenau volt fenn. Abban 500 km volt kb. amikor néhány éve észrevettem, hogy elkezdett finoman repedezni. Nem érte nap, csapadék, hideg, garázsban állt.
A rollereken kivétel nélkül gyári gumik vannak, szép állapotban, nem repedezettek.
A Heidenau gumik nincsenek olyan minőségűek, mint a Pneumantok. De három év alatt az állásban nem mennek tönkre, a garázsban van tárolva.
|
|
|
|
|
182014: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-08-09 20:17:12 |
|
|
A szerencsémnek hála, nekem még sosem volt defektem sem a motorral, sem a kocsival. Amikor huszonéve a Simsont felújítottam, még mondtam is magamnak, amikor a felniket lefestettem szürkére, hogy majd az első defektnél öröm lesz nézni, ahogy pattog majd lefelé a festék. Eleve, már akkor is csak kézzel mertem feltenni a gumit, nehogy sérüljön a festés. No! ez a festés azóta is sértetlen, mert a gumi azóta sem lett levéve. Persze most, hogy leírtam, holnap biztosan lesz egy defektem.
|
|
|
|
|
182013: | |
|
Sallay György -skac- |
2018-08-09 19:30:45 |
|
|
Én is vettem kis kompresszort tavasszal, a neten valami motoros videón agyba főbe dicsérték, jó drága is volt van a kis táskában defekktjavító spré is, de az tömlőnélkülihez való. Nosza vettem tömlőshöz valót is, de még nem próbáltam. Én mindig viszek 2 belsőt magammal, nemrég Kállóban lett defekt a simsonon...
A video be is mutatja, hogy megfúrja a gumit, majd a sprével javítja.
Az Interspárban van itt vagy 3 féle kompresszor, olyan 3000-7000-ig.
Nekem van egy ősrégi magyar gyártmányú is az fémből készült jó nehéz is, azzal a Continentál csónakot fújtattam évekig.
Ilyet vettem
|
|
|
|
|
182006: | |
Lengyel László -llax- |
2018-08-08 12:00:34 |
|
|
6 év már nagyon jó...
Az autógyártók szerintem csak olyat fogadnak el (gyári beépítésre), ami a legdurvább városi használatban is túléli a garanciaidőt, bárminemű gondozás nélkül. (=ha akarnak tudnak jót és valóban abszolút gondozásmentest gyártani) Mivel nem 1-2 darabot vesznek, az akkugyártónak igen fájdalmas lenne egy beszállítóváltás. Utólag, az átlag autósnak mindent el lehet adni, nagy márkanevekkel, csili-vili matricával, mesésnek kikiáltott tulajdonságokkal.
Nézd meg a sárga tetős Optima (siprálcellás AGM) akkukat. Akár gépjárműbe, akár ciklikus üzemre, akár ipari használatra. Nem ismerek közelről, de amit ciklikus üzemre mer ajánlani a gyártó, azzal már nem viccelhet, ilyen üzemben egy "normál" akku a garanciaidő töredéke alatt lenullázható...
|
|
|
|
|
181993: | |
|
Elek Péter |
2018-08-07 12:25:22 |
|
|
Igaz, az enyémben benne van a gyertya kulcs, de legutóbb 15 éve kellett elővenni egy kisebb, 200 km-es túra során. A 105-ösben semmilyen szerszám nincs, azt még nem kellett elővenni, pedig már 10 éve hajtom.
Pumpa. Csak a gyári van benne. Egyszer defektet kaptam otthonról 20 km-re. Se javítókészlet, se semmi, amivel bármit tudtam volna kezdeni. Ülés alól gyári pumpa ki, felfúj, táskába bedob (időt nyerve) aztán gó. 40 helyett 50-es szédítő sebességgel. Vagy 6-8 alkalommal kellett megállni, míg hazaértem. Ez a bés motorommal történt kb. 7-8 évvel ezelőtt.
|
|
|
|
182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181933 | 181932 - 181903 |