Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181933 | 181932 - 181903

182022: Elek Péter 2018-08-10 08:09:45

Ez a gumitéma mindig is érdekes volt.
Véleményem szerint két dologtól függ a gumi öregedése:
1. milyen külső környezeti hatások érik (napsütés, hó, eső, fagy, meleg ill. tisztántartás)
2. milyen a gumi minősége

Az idén ötven éves Staromon még az eredeti K4-es gumik vannak, jó állapotnak örvendenek.
A '78-as S50B motoromon szintén vajpuha Pneumantok vannak, repedések nélkül
A '81-es N-es motoromon is gyári Pneumantok vannak.
A '87-es bésen még a gyári gumi volt, amikor hozzám került, de már 14 évesen sem volt a legjobb állapotban. Néhány évvel később teljesen kirepedezett és szálszakadt lett. Hátul egy atomkemény Barum gumi volt, amit szintén ledobtam.
A '89-es electronicon egy '97-es gyártású Heidenau volt fenn. Abban 500 km volt kb. amikor néhány éve észrevettem, hogy elkezdett finoman repedezni. Nem érte nap, csapadék, hideg, garázsban állt.
A rollereken kivétel nélkül gyári gumik vannak, szép állapotban, nem repedezettek.

A Heidenau gumik nincsenek olyan minőségűek, mint a Pneumantok. De három év alatt az állásban nem mennek tönkre, a garázsban van tárolva.
előzmény: (182020) Korzaar Péter

182021: Lengyel László -llax- 2018-08-10 07:58:20

Ha valami újabb fajta márkásat veszel, akkor számolhatsz azzal, hogy hamar repedezni fog. Azt nem tárolásra, hanem használatra találták ki :)
előzmény: (182020) Korzaar Péter

182020: Korzaar Péter 2018-08-10 07:08:34

Én meg itt rinyálok, hogy a 3 éve vett gumik, amik a Simsonon vannak, teljesen tönkremennek az állásban, mire végre használni fogom a motort :)
Pedig eddig vagy 500 métert mentem velük, egyébként meg a lakásban voltak tárolva, illetve az előző telet már a garázsban töltötték, beszerelve a helyükre.
előzmény: (182017) Horváth Miklós

182019: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-10 00:03:45

Ez mind megvolt nekem is. Mint említettem Marci meg is vádolt vele, hogy nem veszem észre, hogy szarok a hátsó kerékcsapágyaim. Mint kiderült, azt a hangot is a gumi adta. Csikorogni mondjuk már három-négy éves korában csikorgott, ez nem zavart sosem. Amikor ott hagytam a régieket a gumisnál, még mindig volt vagy 4mm a mélysége, de inkább több. A szélein Stefi szerint repedezett volt. Én viszont nem tettem fel a szemüvegemet, tehát én nem láttam semmi ilyet.
előzmény: (182018) Lengyel László

182018: Lengyel László -llax- 2018-08-09 23:55:01

Nálunk 3 évet se bír egy garnitúra (245/60R17). Ez nem azt jelenti, hogy 1,6mm alá kopik. A hátsókon még 3mm felett volt, az elsők szélein már 2mm alatt. Már láthatóan kissé ernyedt is volt. Amellett, hogy durván zajos, szűk kanyarban (körforgalom...) visít, vizes aszfalton ott és akkor indul meg kilinccsel előre, amikor kedve van (főleg ha a turbólyuk vicceskedik)...
előzmény: (182017) Horváth Miklós

182017: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-09 22:56:37

Persze, hogy változik a gumi. A multkor felnyomattam egy kicsit kompresszorral, aztán az első fékezésénél már éreztem is, hogy jobban csúszik. De a mintázata teljesen jó, és nem is repedezett. Mondjuk mitől is lenne repedezett, hisz az Opel mellett áll a garázsban. Azon is pénteken cseréltettem le a 16 éves gumikat.
előzmény: (182015) Korzaar Péter

182016: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-09 21:58:58

Holnap megyek a helyi zsibire, hátha tudok valami értelmeset guberálni olcsón. Ha nem akkor nézek valami nem gagyinak tűnőt. Belső mindig van nálam is általában 2 is, meg minden célszerszám.
előzmény: (182013) Sallay György

182015: Korzaar Péter 2018-08-09 21:05:06

20-on éves gumival közlekedsz ??
Nem változik meg a gumi szerkezete ennyi idő alatt, hogy már veszélyes vele közlekedni?
előzmény: (182014) Horváth Miklós

182014: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-09 20:17:12

A szerencsémnek hála, nekem még sosem volt defektem sem a motorral, sem a kocsival. Amikor huszonéve a Simsont felújítottam, még mondtam is magamnak, amikor a felniket lefestettem szürkére, hogy majd az első defektnél öröm lesz nézni, ahogy pattog majd lefelé a festék. Eleve, már akkor is csak kézzel mertem feltenni a gumit, nehogy sérüljön a festés. No! ez a festés azóta is sértetlen, mert a gumi azóta sem lett levéve. Persze most, hogy leírtam, holnap biztosan lesz egy defektem.
előzmény: (182013) Sallay György

182013: Sallay György -skac- 2018-08-09 19:30:45

Én is vettem kis kompresszort tavasszal, a neten valami motoros videón agyba főbe dicsérték, jó drága is volt van a kis táskában defekktjavító spré is, de az tömlőnélkülihez való. Nosza vettem tömlőshöz valót is, de még nem próbáltam. Én mindig viszek 2 belsőt magammal, nemrég Kállóban lett defekt a simsonon...
A video be is mutatja, hogy megfúrja a gumit, majd a sprével javítja.
Az Interspárban van itt vagy 3 féle kompresszor, olyan 3000-7000-ig.
Nekem van egy ősrégi magyar gyártmányú is az fémből készült jó nehéz is, azzal a Continentál csónakot fújtattam évekig.


Ilyet vettem
előzmény: (182012) Gombos Attila

182012: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-09 18:34:29

Vasárnap én olyan defektet kaptam, amivel örültem, hogy meg tudtam állni 70-ről. 5,5 centis ágdarab fúródott bele a hátsó gumiba tövig. Belső cserével orvosoltam a problémát. Mivel nekem 80/80-as gumi van hátul, abba kilihegősödik az ember, hogy le és felteszi :)
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182011: Lengyel László -llax- 2018-08-09 17:56:49

Létezik azért lassú defekt is, amikor néhány pumpálással hazamehetsz és majd otthon, vállalhatóbb körülmények között javítod.

Az L200-zal nemrég hetekig jártunk úgy, hogy egy kereket 2-3 naponta fújtatni kellett, később sem lett javítva. Érett már a gumicsere, de amíg be nem fejeztünk egy munkát, ahová durván rossz úton jártunk, nem akartuk lecserélni (az új gumik legalább most ússzák meg).
MTZ-ken ha naponta elég egyszer fújtatni, nem is foglalkozunk vele amíg haza nem kerül a gép, ekkor napokig így megy.
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182010: Fehér Ferenc 2018-08-09 17:20:36

https://www.youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng&t=108s
előzmény: (182009) Gombkötő Attila

182009: Gombkötő Attila -23gt- 2018-08-09 00:00:26

Amennyiben a gumi nem ereszti el a levegőt akkor nem csökken le indulás után a nyomás sem. Ha pedig lyukas akkor fújhatod. Mindenképpen meg kell javítani, onnan már mindegy milyen pumpát használsz.....Esetleg egy ilyen segíthet.... defektjavító
előzmény: (181980) Gombos Attila

182008: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-08 21:08:10

Főnököm szerint manapság a legolcsóbb akkut érdemes megvenni.
Tapasztalata szerint a drágább márkás darabok nem jobbak, nem tartanak tovább.("mind ugyanaz a szar")
Nem tegnap kezdett autókat javítani... ;)
előzmény: (182001) Elek Péter

182007: Elek Péter 2018-08-08 16:17:30

Azért addig nem lesz meg az autó, hogy ilyen komoly akkut tegyek bele.
Veszek egy Bosch-t vagy Vartát, aztán kitart 5-6 évet.

A Swiftembe Boscht vettem annak idején közel 7 évig jó volt, bár az csak 45 aH-s volt.
előzmény: (182006) Lengyel László

182006: Lengyel László -llax- 2018-08-08 12:00:34

6 év már nagyon jó...

Az autógyártók szerintem csak olyat fogadnak el (gyári beépítésre), ami a legdurvább városi használatban is túléli a garanciaidőt, bárminemű gondozás nélkül. (=ha akarnak tudnak jót és valóban abszolút gondozásmentest gyártani) Mivel nem 1-2 darabot vesznek, az akkugyártónak igen fájdalmas lenne egy beszállítóváltás. Utólag, az átlag autósnak mindent el lehet adni, nagy márkanevekkel, csili-vili matricával, mesésnek kikiáltott tulajdonságokkal.

Nézd meg a sárga tetős Optima (siprálcellás AGM) akkukat. Akár gépjárműbe, akár ciklikus üzemre, akár ipari használatra. Nem ismerek közelről, de amit ciklikus üzemre mer ajánlani a gyártó, azzal már nem viccelhet, ilyen üzemben egy "normál" akku a garanciaidő töredéke alatt lenullázható...
előzmény: (182004) Elek Péter

182005: Elek Péter 2018-08-08 09:48:07

300-400 E Ft-ot biztosan megér. Így kép alapján szép állapotú.
előzmény: (182002) Tóth Tibor

182004: Elek Péter 2018-08-08 09:47:12

Ebben van valami.
13 év egy akkumulátortól nem olyan rossz szerintem.

Bármelyiket is veszem, örülhetek, ha a felét, vagy inkább 6 évet bírnak. Vagy még ennyit sem?
előzmény: (182003) Lengyel László

182003: Lengyel László -llax- 2018-08-08 08:01:12

Azt tenném, amit sokan mondanak: a márkával nem variálnék túl sokat. Van olyan érzésem (és néhány jele is annak), hogy az OEM akkuk más minőségbiztosítás mellett készülnek, mint a (akár márkás, "prémium") boltban kaphatók.
előzmény: (182001) Elek Péter

182002: Tóth Tibor -tibo- 2018-08-08 07:33:47

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mit ér ez a duo? 1979 egy gazdás. KÖSZÖNÖM

182001: Elek Péter 2018-08-08 07:21:23

Hát, valóban nem. Igazi energiazabálók, a rendszer sokszor ellenőrzi magát, még akkor is, ha le van zárva az autó. Gondol egyet, "felébred", ellenőriz és "visszaalszik".

Szerinted melyik lehet a jobb, a Bosch vagy a Varta? Esetleg Exide? Mert árban egy kategória a kettő. Te melyiket választanád?
előzmény: (181999) Lengyel László

182000: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-08 00:31:33

Nekem is szimpatikusak voltak, mig ki nem próbáltam párat.
Az a gondom velük hogy nehezek.
A szemüveg ugyanúgy elfér a zártban is mint a nyitottban. Teszteltem napszemüveggel.
A simsonon gyorsulás-lassulás nincs, de a magyar utak... minden huplinál jobban rángatja a fejet(amit a nyak nem szeret főleg hosszú távon) egy sima sisaknál.

Baleset esetén nagyobb az esély a gerinc és a fejsérülésre. ha ez számít a nyitott sem ajánlott mert az arc és az áll síimán összetörik benne mivel általában arccal megyünk előre.

Az én balesetemnél az volt hogy átmentem a kormányon egy 50-60 között ami eléggé megpörgetett előrefele. Míg pörögve repültem minden erőmmel azon voltam hogy gombóc poziciót vegyek fel, ne lógjon ki semmi(fej, kéz , láb behúz mert ami kilóg annak valószínű landoláskor csengetnek).
Amíg a sisak(sima egyszerű zárt) a fejemen volt addig azt minden erőfeszítésem ellenére sem bírtam behúzni. Mikor pár fordulat után elszállt már sikerült, így megúsztam a mutatványt egy combcsont térd felöli végének kagylós törésével meg egy-két leszakadt izommal azon a tájékon.
A csatot azért vágtam ki hogy a rend őre ne piszkáljon mert nincs becsatolva.(amit nem lát az nem gond ;))
Ha a fejemre van kötve a sisak akkor most jó eséllyel a föld alatt lennék vagy egy tolószékben.
Ha az a sisak még nehéz is...
előzmény: (181997) Korzaar Péter

181999: Lengyel László -llax- 2018-08-07 22:48:52

Ahogy nézem, az Optima már önálló márkanévként fut, Az Exide Maxxima néven futtatja a "spécibb" AGM akkuit. Abból az 50Ah-s tud hasonló vagy nagyobb indítóáramot, mint a szabad elektrolitos (hagyományos) 90Ah-s akkuk.

Jobban szétnézve az összes nagyobb gyártó kínál már szgk.-ba AGM akkut (Start/Stop rendszerhez). Ezek szerint a modernebb szgk.-k nem lehetnek valami jó viszonyban a hagyományossal...
előzmény: (181996) Lengyel László

181998: Fehér Ferenc 2018-08-07 22:32:06

Nyáron nyitott, télen zárt. Vannak direkt szemüveg barát sisakok.
előzmény: (181997) Korzaar Péter

181997: Korzaar Péter 2018-08-07 22:23:57

Simsonhoz milyen bukósisakot ajánlanátok ?
Nekem a felnyitható állrészűek tűnnek praktikusnak, pláne , hogy szemüvegben kell vezetnem:(

181996: Lengyel László -llax- 2018-08-07 22:24:09

Akkora méretben nem jellemző az AGM :) Létezik, pl. Exide Optima sorozat, kifejezetten gépjárműbe, akár extrém körülmények közé, nem olcsó. Vagy az Exide AGM, kifejezetten Start/Stop rendszerekhez, szintén nem olcsó.

Nálunk összesen 5 akkora (90Ah) akku dolgozik, mind az 5 cserélve volt idén. Ebből 4 átlagosan 3 évente cserélődik.
előzmény: (181995) Elek Péter

181995: Elek Péter 2018-08-07 21:55:34

Az én masinámban 90 ah-s 720a akku van. Semmilyen utalást nem látok a gyári akkun, hogy agm-es lenne, benne van a gyári logó, aztán ennyi. 2005. 39. hetében gyártották. Kezd döglődni.
Nem Simson akku.
előzmény: (181994) Lengyel László

181994: Lengyel László -llax- 2018-08-07 13:56:55

Az AGM az alkalmazott belső technológia (zselé helyet...), feltüntetni inkább a kívülről, szemmel is látható tulajdonságát szokták. Sealed lead acid battery vagy Sealed lead battery.

Amelyiken C/10-nek többszöröse (akár C/2) töltőáram, és jó magas (gyors)töltési végfeszültség (15V) van feltüntetve (ezekre gyakran ráírják), az alkalmas szünetmentesbe és kisebb indítómotorhoz is, mindegy, mit mondanak a boltban. A sokkal szerényebb paraméterekkel rendelkezők csak riasztóba, vagy egyéb, mérsékelt áramfelvételű helyekre valók - egyébként Simsonba ezek is teljesen jók (kivéve az indítómotoros SR50-eket).
előzmény: (181992) Elek Péter

181993: Elek Péter 2018-08-07 12:25:22

Igaz, az enyémben benne van a gyertya kulcs, de legutóbb 15 éve kellett elővenni egy kisebb, 200 km-es túra során. A 105-ösben semmilyen szerszám nincs, azt még nem kellett elővenni, pedig már 10 éve hajtom.

Pumpa. Csak a gyári van benne. Egyszer defektet kaptam otthonról 20 km-re. Se javítókészlet, se semmi, amivel bármit tudtam volna kezdeni. Ülés alól gyári pumpa ki, felfúj, táskába bedob (időt nyerve) aztán gó. 40 helyett 50-es szédítő sebességgel. Vagy 6-8 alkalommal kellett megállni, míg hazaértem. Ez a bés motorommal történt kb. 7-8 évvel ezelőtt.
előzmény: (181970)

182142 - 182113 | 182112 - 182083 | 182082 - 182053 | 182052 - 182023 | 182022 - 181993 | 181992 - 181963 | 181962 - 181933 | 181932 - 181903