Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
182081 - 182052 | 182051 - 182022 | 182021 - 181992 | 181991 - 181947 | 181946 - 181917 | 181916 - 181887 | 181886 - 181857
|
181988: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-08-06 22:36:40 |
|
|
Mert biztosan rosszak a lengéscsillapítók?
A Simsonálison párszor átvittem Marciékat az étterembe ebédelni. Már az első alkalommal Marci így szólt
-"mi van, süket vagy, tök szarok a hátsó kerékcsapágyaid!"
- ÁÁÁ szerintem nem. Mondtam. Tudnék róla.
- De hát nagyon hangosak.
- Nem toom, de ha csapágy lenne, már kidugta volna a nyelvét, mert szépen folyamatosan jött meg ez a hang pár év alatt. Ha csapágy lenne, nem bírta volna eddig.
Pénteken lecseréltettem a gumikat az Astrán, mert bár még tök jók voltak a mintázatok a 102000 km ellenére, de azért a tizenöt év és nyolc hónap már nem volt annyira szimpatikus tulajdonságuk. Legalább is Stefi (Őri Pisti) mindig szívta a véremet miatta, ahányszor találkoztunk. Amikor jöttem haza a kocsival, meglepődve tapasztaltam, hogy megszűnt a "csapágy hang" .
|
|
|
|
|
181977: | |
Lengyel László -llax- |
2018-08-06 19:43:38 |
|
|
Nem vártam holnapig...
2 éve használt, de előtte további kettőt nálam polcon töltő akku, kb. két hete be nem indított motor, 12,4V terheletlen feszültség. Szóval közel sem ideális állapotok.
A kompresszor terhelés nélkül indítva majd' felszáll, feszültség 12,1V
2 Bar terheléssel indítva, nagyon "nyögve" indul (10,5V), de emelkedik a fordulat és a feszültség is emelkedik egy ilyen nagy terhelésnél teljesen vállalható, 11,3V körüli értékre.
Terheletlenül indítva, a szelepre csak ezután csatlakoztatva 11,5V körülire esik a feszültség, ezt egy jól feltöltött akkunak hosszú percekig bírnia kell.
|
|
|
|
|
181976: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-08-06 19:38:07 |
|
|
Azt már nem is írtam, az előbbi hozzászólásomban, hogy eleve komolytalan dolognak tartom ezeket a szerkezeteket. Még az egyfázisú 30 ezres kategóriájú kompresszorok is csak bosszantani tudnak, amikor hozzám kerülnek valamilyen nyűggel. Kín kivárni, mire feltermelik a nyomást, és lekapcsol a a nyomáskapcsoló.
Régen volt egy cikkem a házilag készült kompresszorokról a Tar.hu -n. Azt a cikket azzal zártam, hogy ma már lehet, nem kezdenék bele az elkészítésbe, mivel annyira barátságos áron lehet kész kompresszort vásárolni. Na mára ezt a véleményemet bíráltam felül. Ami barátságos árú, az szart sem ér. Ami használható, az egyáltalán nem barátságos árú. Emlékszem egyszer bementem egy légtechnikával foglalkozó céghez, mert alkatrész kellett a CP légkulcsomhoz. Amíg előkerült az alkatrész beszélgettünk a szervizessel, aki éppen nyakig volt egy gépben. Mondtam, hogy saját építésű gépem van, és jó lenne egy komolyabb. Készséggel ajánlgatott egy használt kompresszort, akit visszavettek, mert egy nagyobbat vett a tulaja. Ezt most másfél milláért elvihetem..... Ez volt vagy tíz éve.
|
|
|
|
|
181970: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-08-06 19:06:29 |
|
|
Én nem tartom magamat hozzáértőnek, de azért elmélkedni tudok a témáról. A linkelt kompresszor az adatlapja szerint 12V 120W-os. Ez hozzávetőleg 10A áramfelvételt jelent. Tényleg lövésem sincs róla, hogy egy ilyen öt és fél amperórás akkumulátormól mekkora a kivehető legnagyobb áram, talán még bele is fér. Nekem akkor is a hajam az égnek áll tőle, tudva, hogy azt a kivett munkát, milyen hosszú idő alatt tudja csak visszapótolni a Simson töltése. Én biztosan nem akasztanék ekkora fogyasztót a motorom akkujára. Pedig nem bánok vele én sem kesztyűs kézzel, hisz 21W-os izzók vannak az irányjelzőkben. Meg a féklámpában is, ami nálam az akkuról megy. Nálam ez még a biztonság elviselhető árának minősül. Viszont a kompresszor már messze túl van az ingerküszöbömön. Mondjuk én pumpát sem hordok magammal. Sőt, még egy gyertyakulcsot sem. Tehát mindannyian másképp gondolkodunk, és mindannyiunknak más a fontossági sorrend.
A pumpában az a nagyszerű, hogy nem foglal nagy helyet, mindig kéznél van, és szükség esetén bevethető, mindenféle külső erőforrás igénybevétele nélkül. Olyan ez, mint amikor régen majd minden autóhoz járt a kurblivas.
|
|
|
|
|
181968: | |
Lengyel László -llax- |
2018-08-06 19:02:26 |
|
|
Egy 5Ah akksi szigorúan matek szerint fél órát bírna, ha a kompresszor maximális teljesítménnyel (végig nagy nyomás ellen) dolgozna.
A hasznosítható kapacitást C/20-ra adják meg (5Ah esetén ez 0,25A), ennél nagyobb árammal terhelve nőnek, sokszorosával terhelve (kompresszor: 10A) extrém módon nőnek a veszteségek. A kompresszor terhelése még bőven elmarad a kicsi akkuk indítóáramától (vagy az AGM-ek UPS-ben előforduló terhelésétől), akár 10 percen túli tartós üzemmel is számolhatsz, annak figyelembevételével, hogy kis nyomásnál (fújtatás kezdetén) még közel sem veszi fel a névleges áramát a kompresszor.
Működnie kell a dolognak.
De azért felmerül bennem egy kérdés... Mitől lenne kényelmesebb/gyorsabb egy ilyen kompresszor? Egy tömlővel ellátott, azaz talajra letehető, kényelmesen használható (akár kisebb) pumpával is pillanatok alatt felfújtatható egy Simson kereke. Sőt, az apróbb lábpumpák nem/alig nagyobbak, mint egy ilyen kompresszor, azokkal meg akár a kis kompresszornál gyorsabban is...
Továbbá: kinézet alapján ennek bőven ugyanaz a bele, mint bármelyik legolcsóbbnak... A háznak és anyagának itt nincs jelentősége, kizárólag burkolóelem (és a térfogat nagy része üres).
|
|
|
|
|
181954: | |
Lengyel László -llax- |
2018-07-27 20:13:27 |
|
|
A két műszer annyira eltér, hogy nem lehet őket összehasonlítani.
Azonos funkciók mellett az UNI-T általában jobb. A belépőszintű UNI-T és Maxwell műszerek mindössze felmatricázott kínai "egyenműszerek", csak a nagyobb szériák valóban UNI-T/Maxwell fejlesztések. Ezen túl az UNI-T olyan, mint az NGK gyertya: nagyüzemben hamisítják. A linkelt típus mellett a TrueRMS (400Hz-ig, crest faktor: 3) és az egész nagy értékekig működő kapacitásmérő szól.
A Maxwell-ek között a linkelt talán a márka legtöbbet tudó, még "matricázott" (többféle márkanéven kapható) műszere (van ugyanilyenem, régebbi dizájnnal). A linkelt típus nagy extrája az induktivitásmérő, menetzárlat felderítése vele mindennél egyszerűbb. Nem tud TrueRMS-t, de korrekt, aktív mérőegyenirányítót tartalmaz, DC-re szuperponált AC-t is jól méri és alacsony crest faktor mellett még kis hibával dolgozik nem tökéletes szinusz esetén is.
Mindkét műszer váltakozó áramra/feszültségre használható 50Hz felett is, azaz motor körül is használhatóbbak a 2-3-4eFt-os műszereknél.
|
|
|
|
182081 - 182052 | 182051 - 182022 | 182021 - 181992 | 181991 - 181947 | 181946 - 181917 | 181916 - 181887 | 181886 - 181857 |