Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182081 - 182052 | 182051 - 182022 | 182021 - 181992 | 181991 - 181947 | 181946 - 181917 | 181916 - 181887 | 181886 - 181857

181991: Lengyel László -llax- 2018-08-07 11:51:28

A Simsonom előző akkujában talán már legalább két cella is zárlatos volt, amikor tényleg ki kellett cserélni :) (közben ott volt polcon a szárazon töltött akku, mellette a savval) A motor leállítása után néhány órával már semmi sem működött akkuról, legfeljebb a helyzetjelző parázslott... Nálam a gyújtás és a fényszóróizzót kivéve MINDEN arról megy. Mondjuk nem ELBA tölti, a töltőtekercsből adott fordulaton kivehető max. teljesítmény mindig rendelkezésre áll. Indítás után helyzetjelző másodpercek alatt elérte a teljes fényerőt, az utca végére érve már az index is rendesen működött :)
előzmény: (181990) Reiter Tamás

181990: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-06 23:41:17

A piaggiomban 3Ah az aksi és 150W az indítomotor + 21W a féklámpa+ 2x2W (olaj, benzin jelző) lámpa + indítórelé.

Az apriliámban 4Ah-s van, az indítómotor kb ugyanaz(italjet formula 125-ben is ugyanez van, ma cseréltem), kettő féklámpa(nem tudom hány vattos)+ nagynyomású AC pumpa + a motorvezérlő + a kettő befecskenedezőszelep + indítórelé + 2x2W (olaj, injektor jelző) lámpa + a gyújtása sem CDI szintén az akkuról megyen...

Ez a szar fagyban legalább fél percet köszörül mire elindul. Az a tippem hogy a kondenzvíz belefagy a nyomásszabájzóba és/vagy a kompresszorba emiatt az üzemanyagnyomás(levegő+2.4bar) nehezen áll be. Erre azért tippelek mert 1 fokban jól indul, -1 fokban meg már nem.
(Ha mínusz van nem is kínzom, a másikal megyek.)

Vagy az akksid rossz vagy a kompresszorod.
Jó az attól még hogy szar, SZERINTEM is. Még jó hogy a simsonban nem igazán van dolga... ;)
előzmény: (181973) Zsengellér Gábor

181989: Fehér Ferenc 2018-08-06 23:00:06

Elfos*a az olajat.
előzmény: (181988) Horváth Miklós

181988: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-06 22:36:40

Mert biztosan rosszak a lengéscsillapítók?

A Simsonálison párszor átvittem Marciékat az étterembe ebédelni. Már az első alkalommal Marci így szólt
-"mi van, süket vagy, tök szarok a hátsó kerékcsapágyaid!"
- ÁÁÁ szerintem nem. Mondtam. Tudnék róla.
- De hát nagyon hangosak.
- Nem toom, de ha csapágy lenne, már kidugta volna a nyelvét, mert szépen folyamatosan jött meg ez a hang pár év alatt. Ha csapágy lenne, nem bírta volna eddig.

Pénteken lecseréltettem a gumikat az Astrán, mert bár még tök jók voltak a mintázatok a 102000 km ellenére, de azért a tizenöt év és nyolc hónap már nem volt annyira szimpatikus tulajdonságuk. Legalább is Stefi (Őri Pisti) mindig szívta a véremet miatta, ahányszor találkoztunk. Amikor jöttem haza a kocsival, meglepődve tapasztaltam, hogy megszűnt a "csapágy hang" .
előzmény: (181979) Fehér Ferenc

181987: Kiss Gergő 2018-08-06 22:26:17

Szívesen!
előzmény: (181986) Fehér Ferenc

181986: Fehér Ferenc 2018-08-06 22:25:41

Oké köszi!
előzmény: (181985) Kiss Gergő

181985: Kiss Gergő 2018-08-06 22:15:46

Szerintem igen, bár én úgy voltam vele, hogy pl. a Sachs nem éri meg a felárat a Bilsteinhoz képest.
előzmény: (181984) Fehér Ferenc

181984: Fehér Ferenc 2018-08-06 22:13:32

Monroe, sachs? jók lehetnek?
előzmény: (181983) Kiss Gergő

181983: Kiss Gergő 2018-08-06 22:04:45

Bilstein, KYB. Én előbbit vettem.
előzmény: (181979) Fehér Ferenc

181982: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-06 21:55:43

Igazad van, én csak a sarkibót-ig járok. Ezért is írtam, hogy mindenkinek más a fontossági sorrend. Nameg ha van olyan helyed a motoron, amit erre be tudsz áldozni, hát tedd ezt. Mert azért egy nagymotor egészen más. Itt a hely is számít és a súly is.
előzmény: (181981) Gombos Attila

181981: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-06 21:25:49

Van taposós pumpám jelenleg is az van a túradobozban. Viszont tudod én nem csak a sarki boltig szoktam járni ezért elég jól fel vagyok szerelkezve minden eshetőségre (Nem ritkán fél Simson van a dobozban). Tegnap is 30km-re kaptam defektet egy rendes autósnak köszönhetően aki a padkára szorított. Na de lényeg a lényeg jött éppen egy motoros társ aki segített kicserélni a belsőt, majd megkérdezte fújtassuk fel? Már vettem volna elő a pumpát amikor lehajtotta a Honda oldaldobozát és ott volt egy tömlő csatlakozó. Na persze gyárilag beépített szerkezet, de nekem egyből megforgatta a fogaskerekeket a fejemben. És mivel 2 hét múlva Romániába készülünk egy csapattal gondoltam kicsit megkönnyíteném a dolgunkat, pláne ilyen melegben nem kellemes pumpálgatni.
Töltés résszel egyet értek, de nekem ducati gyújtás van még ha teljesen lemeríteném akkor is relatív hamar töltene annyit, hogy az akkura kapcsolt fogyasztókat elvigye. Na meg remélhetőleg nem kap mindenki defektet :)
előzmény: (181970) Horváth Miklós

181980: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-06 21:18:02

Köszönöm mindenkinek a mindenre kiterjedő válaszokat. Úgy gondolom egy próbát megér a dolog :)

181979: Fehér Ferenc 2018-08-06 20:27:50

Autóba milyen lengéscsillapító márkát ajánlotok?

181978: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:49:49

Mint írtam, több is van ilyen kis kompresszorból. Tény, hogy működnek, de a belüket meglátva szerintem csodálkoznál ezen a tényen. A csicsás burkolat alatt a (kompresszor) alkatrészeinek a kidolgozottsága a kínai fosnak is a legalja.
Ezzel azonos méretű és hasonló teljesítményű motorok (állandómágneses-kefés DC motor) adatlap szerint max. 1 percig mehetnek a szintén maximális 120W-on.
előzmény: (181976) Horváth Miklós

181977: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:43:38

Nem vártam holnapig...

2 éve használt, de előtte további kettőt nálam polcon töltő akku, kb. két hete be nem indított motor, 12,4V terheletlen feszültség. Szóval közel sem ideális állapotok.

A kompresszor terhelés nélkül indítva majd' felszáll, feszültség 12,1V

2 Bar terheléssel indítva, nagyon "nyögve" indul (10,5V), de emelkedik a fordulat és a feszültség is emelkedik egy ilyen nagy terhelésnél teljesen vállalható, 11,3V körüli értékre.

Terheletlenül indítva, a szelepre csak ezután csatlakoztatva 11,5V körülire esik a feszültség, ezt egy jól feltöltött akkunak hosszú percekig bírnia kell.
előzmény: (181975) Lengyel László

181976: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-06 19:38:07

Azt már nem is írtam, az előbbi hozzászólásomban, hogy eleve komolytalan dolognak tartom ezeket a szerkezeteket. Még az egyfázisú 30 ezres kategóriájú kompresszorok is csak bosszantani tudnak, amikor hozzám kerülnek valamilyen nyűggel. Kín kivárni, mire feltermelik a nyomást, és lekapcsol a a nyomáskapcsoló.

Régen volt egy cikkem a házilag készült kompresszorokról a Tar.hu -n. Azt a cikket azzal zártam, hogy ma már lehet, nem kezdenék bele az elkészítésbe, mivel annyira barátságos áron lehet kész kompresszort vásárolni. Na mára ezt a véleményemet bíráltam felül. Ami barátságos árú, az szart sem ér. Ami használható, az egyáltalán nem barátságos árú. Emlékszem egyszer bementem egy légtechnikával foglalkozó céghez, mert alkatrész kellett a CP légkulcsomhoz. Amíg előkerült az alkatrész beszélgettünk a szervizessel, aki éppen nyakig volt egy gépben. Mondtam, hogy saját építésű gépem van, és jó lenne egy komolyabb. Készséggel ajánlgatott egy használt kompresszort, akit visszavettek, mert egy nagyobbat vett a tulaja. Ezt most másfél milláért elvihetem..... Ez volt vagy tíz éve.
előzmény: (181975) Lengyel László

181975: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:26:14

Azért is rákerestem: ami az én gépemben van, félelmetes 3Ah-s akksi, a névleges hidegindító árama 40A. Mivel van vagy 4-5 (csak nekem kettő) ilyen kis kompresszor a ház körül, holnap ki is próbálom eggyel.
előzmény: (181974) Lengyel László

181974: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:22:34

30A körüli indítóáramot tudnia kellene. Annyitól a kompresszor vékonyka vezetékén gyorsan lágyulna a szigetelés.
előzmény: (181973) Zsengellér Gábor

181973: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-08-06 19:19:31

Az 5 Ah aksi, köszöni szépen, jól van, és teszi a dolgát amikor csak kell.
előzmény: (181971) Lengyel László

181972: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:13:07

PC-hez való (olcsóbb) szünetmentes tápegységbe 400VA/240W teljesítményszint körül szoktak 5Ah körüli AGM (tévesen elnevezve: zselés) akkut tenni. Igaz, max terhelésnél nem bírja 2 percnél tovább, de ekkor veszteségek miatt kb. 25A áramfelvétellel lehet számolni. Fél terhelésen 6-8 percig is bírják.

A kismotorba/robogóba való összes mai akku indítómotoros járműhöz készül. 50ccm-es gépeknél is van 25-40A indítóáram... Ehhez képes a 10A nem valami sok.
előzmény: (181970) Horváth Miklós

181971: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:07:36

Akkor döglött volt az akkud... Csak ugye ezt indítómotor hiányában nem veszed észre, csak onnantól, mikor már a töltésből semmit nem tart meg két használat között.
előzmény: (181969) Zsengellér Gábor

181970: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-06 19:06:29

Én nem tartom magamat hozzáértőnek, de azért elmélkedni tudok a témáról. A linkelt kompresszor az adatlapja szerint 12V 120W-os. Ez hozzávetőleg 10A áramfelvételt jelent. Tényleg lövésem sincs róla, hogy egy ilyen öt és fél amperórás akkumulátormól mekkora a kivehető legnagyobb áram, talán még bele is fér. Nekem akkor is a hajam az égnek áll tőle, tudva, hogy azt a kivett munkát, milyen hosszú idő alatt tudja csak visszapótolni a Simson töltése. Én biztosan nem akasztanék ekkora fogyasztót a motorom akkujára. Pedig nem bánok vele én sem kesztyűs kézzel, hisz 21W-os izzók vannak az irányjelzőkben. Meg a féklámpában is, ami nálam az akkuról megy. Nálam ez még a biztonság elviselhető árának minősül. Viszont a kompresszor már messze túl van az ingerküszöbömön. Mondjuk én pumpát sem hordok magammal. Sőt, még egy gyertyakulcsot sem. Tehát mindannyian másképp gondolkodunk, és mindannyiunknak más a fontossági sorrend.
A pumpában az a nagyszerű, hogy nem foglal nagy helyet, mindig kéznél van, és szükség esetén bevethető, mindenféle külső erőforrás igénybevétele nélkül. Olyan ez, mint amikor régen majd minden autóhoz járt a kurblivas.
előzmény: (181967) Gombos Attila

181969: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-08-06 19:05:06

Nekem ugyan ez a pumpa van TESCO gazdaságos kivitelben.
4 éve teszi a dolgát amikor kell.
Nekem is 5 Ah aksim volt amikor ki akartam próbálni, de meg sem moccantotta.
Kicseréltem egy 10 Ah aksira, onnantól gyönyörűen üzemel.
előzmény: (181967) Gombos Attila

181968: Lengyel László -llax- 2018-08-06 19:02:26

Egy 5Ah akksi szigorúan matek szerint fél órát bírna, ha a kompresszor maximális teljesítménnyel (végig nagy nyomás ellen) dolgozna.
A hasznosítható kapacitást C/20-ra adják meg (5Ah esetén ez 0,25A), ennél nagyobb árammal terhelve nőnek, sokszorosával terhelve (kompresszor: 10A) extrém módon nőnek a veszteségek. A kompresszor terhelése még bőven elmarad a kicsi akkuk indítóáramától (vagy az AGM-ek UPS-ben előforduló terhelésétől), akár 10 percen túli tartós üzemmel is számolhatsz, annak figyelembevételével, hogy kis nyomásnál (fújtatás kezdetén) még közel sem veszi fel a névleges áramát a kompresszor.

Működnie kell a dolognak.

De azért felmerül bennem egy kérdés... Mitől lenne kényelmesebb/gyorsabb egy ilyen kompresszor? Egy tömlővel ellátott, azaz talajra letehető, kényelmesen használható (akár kisebb) pumpával is pillanatok alatt felfújtatható egy Simson kereke. Sőt, az apróbb lábpumpák nem/alig nagyobbak, mint egy ilyen kompresszor, azokkal meg akár a kis kompresszornál gyorsabban is...

Továbbá: kinézet alapján ennek bőven ugyanaz a bele, mint bármelyik legolcsóbbnak... A háznak és anyagának itt nincs jelentősége, kizárólag burkolóelem (és a térfogat nagy része üres).
előzmény: (181967) Gombos Attila

181967: Gombos Attila -Easyrider- 2018-08-06 17:22:33

Olyanban kérném a szakértő kollégák segítségét, hogy elgondolkoztam mi lenne, ha defekt esetén nem a kézi/láb pompával kellene szenvedni, hanem egy autós 12-os kompresszort használnék (linkben a kiszemelt). Nézegettem a kínálatot a nagyon gagyitól elzárkóznék teszteken sem ajánlják. Lényeg a lényeg, hogy a Simson aksijára rá lehetne e kötni ezt a 12V-os kütyüt. Gondolom egy gumiabroncs felfújása 1-2 perc lenne, de kérdés hogy maga az akkumulátor bírja e. Jelenleg ha jól rémlik 5,5 Ah-s aksim van.

kiszemelt

181966: Reiter Tamás -Reiti- 2018-08-03 23:43:28

Akár még egy gagyi golyóstollból is elkészíthető, kinek mit könnyebb találni.
Az enyém egy darab lemezből van kalapálva, reszelve, ráforrasztva egy darab köracélra.

Pici csavarhúzóval, fogpiszkálóval...akármivel lehet azon állítani.

Viszont ha csak egy sebességnek van baja nem valószínű hogy beállítás gond lesz.
(lehet mire jó lesz a 4. addigra másiknak lesz nyűgje...utángyári váltódob lehet szar!!! holtjáték!)

Minimálisat fordíts rajta, kontrázd le és próba.
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181965: Kelemen Ervin -kelev- 2018-08-03 22:19:09

Ha segít, a Miki féle méretekkel egy szimpla 12-es réz klímacsőből max 20cm hosszban, a célnak szintén jó
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181964: Horváth Miklós -MIKI- 2018-08-03 18:48:22

Nem szoktam, hanem egyet készítettem és azóta is azt használom. Viszont dokumentáltam az elkészítését, tehát Te is megnézheted. Itt olvashatod el.
előzmény: (181963) Orosházi Árpád

181963: Orosházi Árpád 2018-08-03 06:25:46

Sziasztok! Szeretném kérdezni hogy ki hogyan szokott váltó állításhoz celszerszamot kesziteni? Meg hogy ha veszi a sebesseget de a 4et ki dobja es ha fent tartom a valtokart bent marad csak neha szaggat, merre kene neki allnom tekerni? Koszonom a valaszolat elore is!

181962: Kelemen Ervin -kelev- 2018-07-30 17:14:34

Üdv!
Azt kérdezném, hogy ezek összetartozó váz és blokkszám lehet?
Váz:6076995
blokk:5924859
Köszönöm.

181961: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:37:12

Arra gondoltam, hogy a szekunder tekercset leszedem róla. Esetleg vasmagot elvágom.
előzmény: (181960) Reiter Tamás

181960: Reiter Tamás -Reiti- 2018-07-28 18:31:17

Szerintem akármilyen tekercs jó lehet a célra, a lényeg hogy a nullátmenetnél kapcsold ki.
Ez csak tipp, nem értek hozzá! ;)
előzmény: (181959) Fehér Ferenc

181959: Fehér Ferenc 2018-07-28 18:06:05

Sokol trafóból lehet demagnetizálót csinálni?

181958: Fehér Ferenc 2018-07-28 16:33:54

Keresek valami helyet ahol személyesen tudok venni.
előzmény: (181957) Lengyel László

181957: Lengyel László -llax- 2018-07-27 22:05:08

Az újabb kiadások pirosak, a régebbiek sárgák. Teljesen lutri, milyet kapsz webshopból. A kiadások némileg működésben is eltérnek.
előzmény: (181956) Fehér Ferenc

181956: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:50:28

Ilyen lehet az eredeti?
https://www.salshop.hu/Maxwell-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-

181955: Fehér Ferenc 2018-07-27 20:39:47

És ez?
https://www.toparuk.hu/Maxwell-MX-25-304-Digitalis-multimeter-induktivitas-meressel-25304-
előzmény: (181954) Lengyel László

181954: Lengyel László -llax- 2018-07-27 20:13:27

A két műszer annyira eltér, hogy nem lehet őket összehasonlítani.

Azonos funkciók mellett az UNI-T általában jobb. A belépőszintű UNI-T és Maxwell műszerek mindössze felmatricázott kínai "egyenműszerek", csak a nagyobb szériák valóban UNI-T/Maxwell fejlesztések. Ezen túl az UNI-T olyan, mint az NGK gyertya: nagyüzemben hamisítják. A linkelt típus mellett a TrueRMS (400Hz-ig, crest faktor: 3) és az egész nagy értékekig működő kapacitásmérő szól.

A Maxwell-ek között a linkelt talán a márka legtöbbet tudó, még "matricázott" (többféle márkanéven kapható) műszere (van ugyanilyenem, régebbi dizájnnal). A linkelt típus nagy extrája az induktivitásmérő, menetzárlat felderítése vele mindennél egyszerűbb. Nem tud TrueRMS-t, de korrekt, aktív mérőegyenirányítót tartalmaz, DC-re szuperponált AC-t is jól méri és alacsony crest faktor mellett még kis hibával dolgozik nem tökéletes szinusz esetén is.

Mindkét műszer váltakozó áramra/feszültségre használható 50Hz felett is, azaz motor körül is használhatóbbak a 2-3-4eFt-os műszereknél.
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181953: Sallay György -skac- 2018-07-27 20:08:25

Csak hogy valami mérvadót is írjak, csak az, amelyik eredeti kínai (bocsi)
előzmény: (181952) Fehér Ferenc

181952: Fehér Ferenc 2018-07-27 17:06:56

Melyik multiméter a jobb UNI-T vagy Maxwell?

szöveg amire klikkelsz
szöveg amire klikkelsz

181951: Fehér Ferenc 2018-07-22 18:00:08

Tudom, hogy azért írta. Majd olyat veszek.
előzmény: (181950) Sallay György

181950: Sallay György -skac- 2018-07-22 17:58:56

Azért írt 2 RS-t (RSR régebben) hogy jól tömítsen a műanyag porvédő, ne mehessen be a fémpor, mint a 2Z-nél.
előzmény: (181949) Fehér Ferenc

181949: Fehér Ferenc 2018-07-22 17:49:58

626-os 2Z csapágyat néztem ki.
előzmény: (181948) Gombkötő Attila

181948: Gombkötő Attila -23gt- 2018-07-22 16:16:10

Egysoros mélyhornyú golyóscsapágy ( 2RS )
előzmény: (181934)

181947: Elek Péter 2018-07-21 19:57:28

Azt elfelejtette odaírni, hogy óracsere óta 1.257 km...
előzmény: (181946) Fehér Ferenc

182081 - 182052 | 182051 - 182022 | 182021 - 181992 | 181991 - 181947 | 181946 - 181917 | 181916 - 181887 | 181886 - 181857