Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

182023 - 181994 | 181993 - 181964 | 181963 - 181934 | 181933 - 181882 | 181881 - 181852 | 181851 - 181822 | 181821 - 181792

181933: Elek Péter 2018-07-17 17:56:17

Az enyém is ilyen. Az emelkedő elején még nem füstöl, aztán néhány száz méter után elkezd dőlni belőle a füst, bár, épp ma jártam vele Galyatetőn... valamennyire füstölt a masina, de amikor hátranéztem, nem borult kékbe a táj, holott korábban bizony kék volt a háttér.
Egyenes úton normál 40-45-ös tempóban semmi.

Mivel 30 E km-rel ezelőtt takarítottam utoljára a kipufogót, így esélyes, hogy a csőben lévő cucc kezd égni.
1:55-1:60-as keverékkel járok.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181932: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-07-17 13:33:24

Nemreg volt nagygeneralozva a blokk. Ma reggel munkaba jovet teljesen normalisan viselkedett.
Koszi a valaszokat!

Tamas
előzmény: (181931) Lengyel László

181931: Lengyel László -llax- 2018-07-17 13:27:51

Tartós hegymenetben előfordul az ilyen. A kipufogó hátsó részei is jelentősen felhevülnek, onnét is elkezd kiégni az olaj, ahol addig inkább csak gyűlt. Ha sík úton, normál használatnál nem jön elő ez a jelenség, akkor ne gyanakodj semmilyen műszaki problémára.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181930: Sallay György -skac- 2018-07-17 10:24:03

Ha a füst tőmény fehér, és nagy fordulatnál jön akkor szimering. Ha kékes színű akkor az olaj verődik ki a forgattyústérből, tartós hajtásnál megszűnik.
előzmény: (181929) Kopcsó Tamás

181929: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-07-17 09:35:08

Sziasztok!

Tegnap az S51-esemmel hajtottam fel a Duna partrol a Normafahoz, az Istenhegyi uton. Kozben figyeltem a kipufogot, egyaltalan nem fustolt, kiveve a vege fele, akkor viszont elkezdte ontani magabol. Felrealltam, kicsit huteni a blokkot, utana megint semmi.
A kerdesem az, hogy mi tortent? A kipufogobol elkezdett kiegni a lerakodott olaj vagy a hengerbol jott a fust? Illetve, meg lehet ilyen esetben ragasztani a dugattyut, ha tovabb hajtom?

Koszonom!
Tamas

181928: Sallay György -skac- 2018-07-12 19:59:21

A kúp hegesztése hitvány, ahol a lemez találkozik hasadék van, de kis átalakítással jó akár 90-es gépbe is.
előzmény: (181927) Fehér Ferenc

181927: Fehér Ferenc 2018-07-12 19:49:06

Lusta vagyok szétszedni a motoron lévőt. :)
előzmény: (181926) Sallay György

181926: Sallay György -skac- 2018-07-12 19:42:28

Erősen hasonlít, egy-két lamezhasadéktól eltekintve.
előzmény: (181925) Fehér Ferenc

181925: Fehér Ferenc 2018-07-12 19:40:54

MZA-s kipufogó belsője megegyezik a gyárival?

181924: Elek Péter 2018-07-07 20:59:34

Ez sajnos egyik sem az, ami nekem kell. A 8800 km-esben az óra mutat annyit, a motorban nem annyi van. Az a motor tákolt. A km óra és a fordmérő sem a sajátja, ezek utángyártottak.
Ilyen összegnél már legyen a saját órája a helyén, legyen benne akár mennyi is, csak szépen szóljon.
előzmény: (181922) Fehér Ferenc

181923: Sallay György -skac- 2018-07-06 21:23:29

Na ebben sem annyi van.
Hamis a baba.
előzmény: (181922) Fehér Ferenc

181922: Fehér Ferenc 2018-07-06 21:17:51

előzmény: (181921) Elek Péter

181921: Elek Péter 2018-07-06 07:11:20

Nekem az az érzésem Schwalben, mintha hokedlin ülnék. Az is lehet, hogy a testmagasság is számít, nem tudom. Nem vagyok alacsony, így nekem ez az érzésem.
Érdekes, hogy a Staron (igaz motorabb) nincs ez az érzésem.
előzmény: (181908) Lengyel László

181920: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-06 05:23:48

Igen állítható 5 fokozatban, a legpuhábbra van állítva de még se mozdul alattam csak pattog a hátulja

181919: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:46:00

Ha nem ülsz a motoron, és az állványon áll, ki van rugózva teljesen a hátsó rugóstag. Leveszed az állványról, kissé berugózik. Ha ráülsz, mégjobban berugózik. Na ilyenkor ha valaki odamenne, és a leghosszabb állásból feltekerné a legrövidebbe a kétszemélyesbe, mi történne? Amennyivel feljebb tekeri, annyival emeledik meg a teleszkóp hossza. Tehát magasabbra kerülsz.
Pl a 251-es ETZ-n a villán tudod arrébb helyezni a rögzítési pontot, amiatt, hogy nagy a tömeged, vagy kevesebb, anélkül hogy a motor magassága változna, úgy van elhelyezve a rögzítési pont.
Két lehetséges állás van egy körív mentén helyezkednek el.
előzmény: (181917) Fehér Ferenc

181918: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:22:54

Attól csak a motort emeli vagy süllyeszti terhelten, hogy nagyobb tömeggel se koppanjon be. A rugó ereje marad, akárhova tekeri.
Kiengedve a csillapítás lesz kissé jobb.
előzmény: (181917) Fehér Ferenc

181917: Fehér Ferenc 2018-07-05 21:15:21

Alsó rugótámasz ahol az előfeszítést állítod? (fokozat állító)
előzmény: (181911) Sándor László

181916: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:13:47

Én egyfolytában hülyéskedek, mert mit lehet arra reagálni, ha valaki rátesz a motorra egy nem rá való rugóstagot, és megállapítja, hogy ez bizony ehhez a könnyű motorhoz, ehhez a futómű geometriához kemény.
előzmény: (181914) Sándor László

181915: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:12:09

Ha kemény az a rugó hatása. A csillapítás az a kirugózáskor jelentkezik. Tudjuk egyáltalán miről irkálunk?
előzmény: (181913) Sándor László

181914: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 21:11:24

mert amiket le írtál vékonyabb rugóra nincs lehetőség per pillanat.
előzmény: (181912) Sallay György

181913: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 21:10:52

Értem, 82 kiló vagyok :) esetleg szét szedni kevesebb olajjal?
előzmény: (181912) Sallay György

181912: Sallay György -skac- 2018-07-05 21:10:52

Meg kell hízni..
Ja, hogy tudományosan, vékonyabb huzalátmérőjű rugó, sűrűbb tekercseléssel, a villán a rögzítési pont közelebb tétele a forgásponthoz, a gravitáció növelése.
Valamint kis tömlőnyomással tengerparti homokban motorozás. :_)
előzmény: (181911) Sándor László

181911: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-05 20:57:29

helló, új hátsó teleszkóp, borzasztóan kemény nem csillapít, mit lehetne vele kezdeni hogy puhább legyen?

181910: Horváth Miklós -MIKI- 2018-07-05 19:36:36

"Régen" én bizony ráültem. Olyannyira, hogy egy Star volt az első nagymotorom rendszámmal, úgy, ahogy kell. 1980-ban.
előzmény: (181909) Fehér Ferenc

181909: Fehér Ferenc 2018-07-04 21:52:54

Régen a schwalbera, starra rá se néztem, nem hogy ráültem volna. Most meg kedvenceim.
előzmény: (181908) Lengyel László

181908: Lengyel László -llax- 2018-07-04 21:20:29

Semmi ilyen elképzelés nincs. Csak némi komfortot és használhatóságot javító "upgrade" meg valami kevésbé szokványos szín. 70ccm, 4 gang, halogén, mindenütt hidraulikus telók; ezekből valamennyi, vagy mind.

Igazából tavaly ősszel sikerült némileg "megszeretnem" a Schwalbe-t. Amilyen szakadtnak kinézett a motor, ahhoz képest ez volt az eddigi legstabilabb gép, amin ültem (jó szilentek és talán az elvárásaim + a kanyarban bevállalt sebesség mérséklődtek). Korábban minden Schwalbe-n olyan érzésem volt, mint ha egy nagy darab kocsonyán ülnék. Mondjuk azt, hogy a térdemet nincs minek támasztani kanyarban, még bőven szokni kellene.
előzmény: (181907) Fehér Ferenc

181907: Fehér Ferenc 2018-07-04 20:50:36

Nálam olyan van, hogy ültetett simson star 4T blokkal.
előzmény: (181906) Lengyel László

181906: Lengyel László -llax- 2018-07-04 20:31:44

Amikor tavaly nálam volt az a sárga Schwalbe, akkor kezdtem el ezen agyalni. Akkor említettem is, hogy a tulajnál már az eladás is felmerült (gyak. "apróért" vette), pont ezen "nem tudja mit tegyen" helyzet miatt volt itt sokáig a motor... Nálam ugyanakkor felmerült a megvétel, csak nem hangoztattam időben (talán döntött volna), illetve alaposabb megnézés után egy vállalható összeget mondtam a blokkra.
Az elképzelésemhez alapnak mindenképp olyasmi gép kellene (és /2), amiért nem akarnának megölni az "eredetiség mániások"
Nincs itt semmi durva ötlet, csak nem törekednék a gyári állapotra.
előzmény: (181904) Fehér Ferenc

181905: Sándor László -Laci/lackó- 2018-07-04 20:29:29

Üdvözlet! Simson s51n gyári ddr hátsó teleszkópba mennyi olaj kell? restauráltam egyet de ezt nem tudom mennyi kell bele...

181904: Fehér Ferenc 2018-07-04 20:14:18

Milyen schwalbe projekt?
előzmény: (181903) Lengyel László

181903: Lengyel László -llax- 2018-07-04 19:54:45

Van az eladónál egy Schwalbe is. "Jó" áron...
Nem az lesz az alap a képzeletben lassan összeálló Schwalbe projekthez. (Igaz, még határozott döntés sem született... Tavaly majdnem, csak az alkatrészáron javítást mégis bevállalta a motor gazdája.)
előzmény: (181902) Fehér Ferenc

181902: Fehér Ferenc 2018-07-03 22:11:19

181901: Fehér Ferenc 2018-07-03 22:06:48

https://www.kepesmotor.hu/mz-veteran_motor/p1920900
Ez se rossz, bár az előbbi jobb.
előzmény: (181900) Fehér Ferenc

181900: Fehér Ferenc 2018-07-03 22:04:43

Nekem eredeti festésnek tűnik. Jól néz ki nagyon.
előzmény: (181899) Sallay György

181899: Sallay György -skac- 2018-07-03 21:58:13

Nincs ez átpingálva?
előzmény: (181898) Fehér Ferenc

181898: Fehér Ferenc 2018-07-03 21:42:25

181897: Sallay György -skac- 2018-06-30 18:59:17

Akkor már az lenne a poénos, ha a roncshuszár is le van festve kékre, mint a vásárban a mozdulatlan ember.
előzmény: (181896) Fehér Ferenc

181896: Fehér Ferenc 2018-06-30 18:44:14

Nem nevetnének ám. :)
előzmény: (181895) Lengyel László

181895: Lengyel László -llax- 2018-06-30 17:31:50

Ha az ülésen és gumi felületeken megállna a festék és a hőálló is lenne, még el is fogadnék egy ilyen gépet. Valahol egy ilyennel megjelenni... Poénnak teljesen jó lenne.
előzmény: (181886) Fehér Ferenc

181894: Korzaar Péter 2018-06-30 00:35:18

Köszönöm a választ.
előzmény: (181893) Horváth Miklós

181893: Horváth Miklós -MIKI- 2018-06-29 23:17:23

Ahogy mondod. Helyzetjelző, macskaszem. Nincs benne féklámpa funkció.
előzmény: (181891) Korzaar Péter

181892: Korzaar Péter 2018-06-29 22:37:17

..egészen pontosan ebben a fajtában :

181891: Korzaar Péter 2018-06-29 22:29:03

Nagyon amatőr kérdés: a Simson SR2es hátsó lámpája rendelkezik féklámpafunkcióval ?..vagy csak helyzetjelző és macskaszem van benne ?

181890: Sallay György -skac- 2018-06-29 09:06:42

A lámpakeret típusidegen!
előzmény: (181886) Fehér Ferenc

181889: Gagyi Béla -gagi- 2018-06-29 08:28:09

SZIASZTOK.VAN EGY NAGYON SZÍVEMHEZNŐTT STAROM.TUDTOK SEGÍTENI ABBAN HOGY SZOLNOK KÖRNYÉKÉN TALÁLOK-E EGY APRÓLÉKOS EMBERT AKI ÖSSZERAKJA NEKEM?Köszönöm előre is.Jelenleg lefestve az idomok,és darabokban van.G.

181888: Elek Péter 2018-06-28 22:24:50

Én erre a hirdetőre ráírtam, hogy mi az, ami nem enduro rajta, valamint egy tákolt masina össze-vissza neoluxozva. Fel volt háborodva, vegyek 400-ért eredeti endurot...

Ez élőben nem festene valami jól, fotón valaki "beleszeret", de hát az magára vessen. Bele sem merek gondolni, milyen műszaki állapotban lehet.
előzmény: (181882) Fehér Ferenc

181887: Horváth Miklós -MIKI- 2018-06-28 21:59:55

Láttam már ezt a képet régebben. Eszembe is jutott, amikor azt a silver Simsont néztem.
előzmény: (181886) Fehér Ferenc

181886: Fehér Ferenc 2018-06-28 21:57:28

:D

Beszéltem is vele. hogy vállal-e festést?
előzmény: (181884) Horváth Miklós

181885: Fehér Ferenc 2018-06-28 21:54:28

Egyetértek!
előzmény: (181884) Horváth Miklós

181884: Horváth Miklós -MIKI- 2018-06-28 21:28:39

Ráborult a kályhaezüst.
De tényleg. Mivel van jó pár fénykép, végignéztem őket, és az a festék valahogy sehogy sem fényes. Olyan, mint a kályhaezüst volt régen. Volt abból szórópalackos is. A horpadások a tankon gyönyörűen látszanak a festék alatt. Kísérletet sem tett rá, hogy valahogy eltüntesse. Így képen becsapós ez a motor. Félek, élőben testközelből már nem tűnik olyan szépnek.

Ja, és az én szememben aki lefesti a blokkot ezüstre, (tisztítás helyett) az nem megbízható ember.
előzmény: (181882) Fehér Ferenc

181883: Sallay György -skac- 2018-06-28 20:11:12

Igyekezett.
előzmény: (181882) Fehér Ferenc

181882: Fehér Ferenc 2018-06-28 19:59:23

Biztos csak ezüstfesték volt a boltban. :)
https://www.kepesmotor.hu/simson-segedmotor/p1919043

182023 - 181994 | 181993 - 181964 | 181963 - 181934 | 181933 - 181882 | 181881 - 181852 | 181851 - 181822 | 181821 - 181792