Pest |
|
Türelem, a Fórum témák töltődnek... |
|
|
|
Fórum A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.
A fórum szabályzata:
- A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
- A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
- Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
- A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
- Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
- Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
- A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
- Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.
Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.
|
Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!
181901 - 181872 | 181871 - 181842 | 181841 - 181812 | 181811 - 181773 | 181772 - 181743 | 181742 - 181713 | 181712 - 181683
|
181797: | |
|
Horváth Miklós -MIKI- |
2018-05-24 21:21:58 |
|
|
Nem érted, nem érted Péter.
Majd én jól körüljárom Neked pszichológiai alapon. Akik nem értenek hozzá, azt gondolják, hogy minden motorban, vagy műszaki cikkben van egy apró kis titkocska, amit a hozzáértők ismernek, és képesek ennek a titoknak az ismeretében csodát tenni. Mondjuk azt gondolják, hogy van mélyen elrejtve egy csillogó kis aranysárga színű csavarocska, amit a titkok ismerője mondjuk egy hatodot balra elforgat, és a motorból erőmű válik. Ilyen lehet az a gyanúsan ledugaszolt nyílás is a karburátorban, amiről a tiktok birtokosai tudják, hogy a csodák kapuja, és ha azt a kaput kinyitják, akkor a csoda feltárulván, a motor azonnal versenymotorrá válik. A laikus nem tudja elképzelni, hogy amikor a hozzáértő egy csavart elforgat egy hatodot balra, akkor azt nem azért teszi, mert ez a csavar a bizonyos aranysárga színű csavar, hanem azért, mert tudja, hogy az a hatod fordulat mit okoz. Hiszen az értő, az érti a működést, és tudja mi a következmény a hatod fordulatnak. Ez mit okoz azon a helyen, és ez az okozat milyen más dolgokra van hatással.
Nekem is többször nekem szegezte ügyfél, hogy „ha nekem is lenne egy ilyen szerszámom, akkor én is meg tudnám javítani” . Illetve dehogy. Ma már ez a fogalom is kezd kihalni, hogy „javítani”. Ma már átveszi lassan a helyét (tévesen), hogy „megszerelni”. Még csak nem is szinonimái egymásnak. De azok számára, akiknek a negró világít a szájában, olyan sötétek, azoknál e kettő ugyan az. Sándor Laci nem félreérteni, nem rád gondoltam, általánosságban fogalmazok.
Nem titkok vannak, hanem ismeretek, hosszú évek alatt megszerzett tudás és tapasztalat van. Az a tévhit amiről fentebb írtam, ahhoz hasonló, mint amikor az én gyerek koromban azt beszélték az iskolatársak, hogy a rokonának a nagybátyjának az unokahúga tett egy Stihl karburátort a Simsonra, és az attól egy megzabolázhatatlan vadállattá változott. Hát persze, hogy baromság. De a komolyabb emberek ezt idővel kinőtték. Akik meg ma is elhiszik már fejlettebb elmével, azoknak talán nem is annyira fejlődött az elméje az idő előrehaladtával. Nem minden öregemberből lesz vén bölcs.
|
|
|
|
|
181796: | |
Pogácsás Gábor -Pogi- |
2018-05-24 21:12:47 |
|
|
Lehet rosszul emlékszem, de biztosan kell bele az a dugó?
Csak mert az nem írta a kolléga, hogy gyári a dugózás.
Javíts ki ha tévedek, de ha szívó oldalon alulról be van vágva, akkor kell a dugó.
|
|
|
|
|
181780: | |
|
Sallay György -skac- |
2018-05-18 14:30:33 |
|
|
Van benne ellenállás, és az árnyékolással sincs gond, kivéve ha megreped belül a bakelit, nálam ilyen egyszer fordult elő vadi új TS 250-nél.
Én csakis árnyékolt pipát használok, még a Tesla is jó.
Ha repedt a bakelit vizesen áthúz, kihagyogat a gyújtás, vagy fel sem tud pörögni a motor annyira sűrűn áthúz, ill. nem, vagy nehezen indul.
A mai világban, mikor már nincs középhullámú rádióvétel, nincs indokoltsága.
|
|
|
|
|
181777: | |
|
Sallay György -skac- |
2018-05-18 11:35:19 |
|
|
Úgy tud becsúszni, hogy belül nincs egy perem, ami megállítaná.
Úgy lehet elkerülni a becsúszást, hogy a szimering külső átmérőjénél, -ami jelen esetben 35 mm-, nagyobb átmérőjű pl 40-es benyomóidomot alkalmazunk, ami meg tud feküdni a szimeringház külső homlokfelületén. Ezáltal, lehetetlen túlnyomni. Általában nem szárazon tesszük be a szimeringet, régen zsírozták, én hermetik tömítőmasszával szoktam bekenni, (prima seal) mindkét felületet, könnyebben megy be, valamint nem teljesen szilárdra megköt, szétszedés után is viszonylag nehéz kinyomni.
|
|
|
|
181901 - 181872 | 181871 - 181842 | 181841 - 181812 | 181811 - 181773 | 181772 - 181743 | 181742 - 181713 | 181712 - 181683 |