Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

181916 - 181887 | 181886 - 181857 | 181856 - 181827 | 181826 - 181797 | 181796 - 181767 | 181766 - 181737 | 181736 - 181707 | 181706 - 181677

181797: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-24 21:21:58

Nem érted, nem érted Péter.
Majd én jól körüljárom Neked pszichológiai alapon. Akik nem értenek hozzá, azt gondolják, hogy minden motorban, vagy műszaki cikkben van egy apró kis titkocska, amit a hozzáértők ismernek, és képesek ennek a titoknak az ismeretében csodát tenni. Mondjuk azt gondolják, hogy van mélyen elrejtve egy csillogó kis aranysárga színű csavarocska, amit a titkok ismerője mondjuk egy hatodot balra elforgat, és a motorból erőmű válik. Ilyen lehet az a gyanúsan ledugaszolt nyílás is a karburátorban, amiről a tiktok birtokosai tudják, hogy a csodák kapuja, és ha azt a kaput kinyitják, akkor a csoda feltárulván, a motor azonnal versenymotorrá válik. A laikus nem tudja elképzelni, hogy amikor a hozzáértő egy csavart elforgat egy hatodot balra, akkor azt nem azért teszi, mert ez a csavar a bizonyos aranysárga színű csavar, hanem azért, mert tudja, hogy az a hatod fordulat mit okoz. Hiszen az értő, az érti a működést, és tudja mi a következmény a hatod fordulatnak. Ez mit okoz azon a helyen, és ez az okozat milyen más dolgokra van hatással.
Nekem is többször nekem szegezte ügyfél, hogy „ha nekem is lenne egy ilyen szerszámom, akkor én is meg tudnám javítani” . Illetve dehogy. Ma már ez a fogalom is kezd kihalni, hogy „javítani”. Ma már átveszi lassan a helyét (tévesen), hogy „megszerelni”. Még csak nem is szinonimái egymásnak. De azok számára, akiknek a negró világít a szájában, olyan sötétek, azoknál e kettő ugyan az. Sándor Laci nem félreérteni, nem rád gondoltam, általánosságban fogalmazok.
Nem titkok vannak, hanem ismeretek, hosszú évek alatt megszerzett tudás és tapasztalat van. Az a tévhit amiről fentebb írtam, ahhoz hasonló, mint amikor az én gyerek koromban azt beszélték az iskolatársak, hogy a rokonának a nagybátyjának az unokahúga tett egy Stihl karburátort a Simsonra, és az attól egy megzabolázhatatlan vadállattá változott. Hát persze, hogy baromság. De a komolyabb emberek ezt idővel kinőtték. Akik meg ma is elhiszik már fejlettebb elmével, azoknak talán nem is annyira fejlődött az elméje az idő előrehaladtával. Nem minden öregemberből lesz vén bölcs.
előzmény: (181795) Elek Péter

181796: Pogácsás Gábor -Pogi- 2018-05-24 21:12:47

Lehet rosszul emlékszem, de biztosan kell bele az a dugó?
Csak mert az nem írta a kolléga, hogy gyári a dugózás.

Javíts ki ha tévedek, de ha szívó oldalon alulról be van vágva, akkor kell a dugó.
előzmény: (181795) Elek Péter

181795: Elek Péter 2018-05-24 20:53:55

Nem értem. Ha gyárilag le van dugózva, miért kell azt onnan kipiszkálni? Eszembe nem jutna a gyári beállításokon változtatni.

Nem megbántásképp, de ez olyan, mintha lenne egy autód, de te leveszed az egyik kerekét, mert úgy kevesebb lesz a súrlódás, azaz jobban fog menni.

Azt mondom, ne szedd ki onnan azt a dugót.
előzmény: (181792) Sándor László

181794: Fehér Ferenc 2018-05-24 18:46:55

Fő fúvókának a volt a féklevegője amíg meg nem változtatták a németek. Úgy jó ahogy van mert magas fordulaton szegény lesz a keveréked.
előzmény: (181792) Sándor László

181793: Csépányi Attila 2018-05-24 17:45:35

181792: Sándor László -Laci/lackó- 2018-05-24 07:33:40

Sziasztok.16,n1 vastag suberes karbim van,tudja valaki hogy a szívó toroknál van három lyuk 2 kör és egy ovális alakú az nekem le van dugózva mi célt szolgál illetve ha ki veszem belőle mi változik? Ugyan úgy van a be ömlőnél is egy lyuk ledugózva

181791: Sallay György -skac- 2018-05-18 22:37:37

Az igaz, hogy a mai robogók lendkerekéhez képest, kissé gyengusabb a simson szegecselése, de egy jól kicentírozott főtengely, amit nem kalapáltak meg a helyén, nem teszi tönkre a szegecselést. Mondjuk, úgy 8000 üzemi fordulatig.

(már úgy értem, hogy egy jól kicentírozott főtengelyt is meg lehet úgy ütni tengelyirányban, hogy rázni fogja a lendkereket. )
előzmény: (181789) Reiter Tamás

181790: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 22:19:12

Kicsit másabb füllel adhatná a stabil testet a kenőfilc csavarja...
előzmény: (181788) Sallay György

181789: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 22:16:06

És a lendkerék szegecselése hogy lett olyan? (hogy nemigen van anyag a szegecs körül)
Ha ezek nem lennének ilyenek szinte sose menne tönkre...szerintem
előzmény: (181788) Sallay György

181788: Sallay György -skac- 2018-05-18 21:33:29

Hogy nem tudták ellátni azt a kondit egy gallérral, és egy kis csavar rögzítené, mint a Vespánál.


Nem tudhatták a német mérnökök, hogy 50-60 év múlva kiszedik azt a kondit, ha kell, ha nem, és utána már nem lesz szakszerűen visszazömítve. (mivel elég nehézkes is kevés ismerettel, meg gyakorlattal.)
előzmény: (181787) Reiter Tamás

181787: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 21:21:09

Engem a rollerem gyári pipája szívatott egy darabig.
Nem tudtam összefüggésbe hozni semmivel (hideg, meleg, kisgáz, nagygáz, alapjárat), néha kihagyott, néha le is állt, álltalában elindult utána ,de volt hogy egy darabig nem...
Levettem a lemezt utána nem volt semmi baja. Amíg a kondenzátor nem kezdett melegen "sétálni".
előzmény: (181784) Sallay György

181786: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 21:13:57

Csináltam már olyat hogy a nagy lett fúvóka furatát becineztem és újra dörzsöltem...aztán jó lett. ;)
előzmény: (181783) Horváth Miklós

181785: Reiter Tamás -Reiti- 2018-05-18 21:10:04

Halló! Remélem elolvasod mielött megcsinálod...
Az új szimering szélét pasztázd meg amilyen vékonyan csak tudod, a fészkét meg zsírtalanírsd!.
Tapasztalatból mondom hogy amelyik szimering könnyen megy be az előbb utóbb kijön.
Nem a legjobb szakadó esőben az út szélén visszatenni. Tolni még szarabb lehet... ;)
előzmény: (181776) Békési Gábor

181784: Sallay György -skac- 2018-05-18 19:26:09

Igen ritka, hogy megreped a bakelit alatta, nem gondolnám, hogy a jelenséget a pipa okozza, de valóban a cserélgetős módszer az jó, mint a régi tv szerelők.
előzmény: (181783) Horváth Miklós

181783: Horváth Miklós -MIKI- 2018-05-18 19:14:07

De mivel az árnyékolás eltávolítása visszavonhatatlan folyamat, előtte meg kellene bizonyosodni egy másik pipát kipróbálva, hogy úgy megszűnnek-e a panaszok.

Én a fúvókadörzsárazás előtt szoktam elgondolkodni, hogy biztosan akarom-e. Ugyebár az is egy visszavonhatatlan cselekedet.
előzmény: (181782) Sallay György

181782: Sallay György -skac- 2018-05-18 19:09:53

Ha a pipa a bűnös, akkor leveheted róla az árnyékolást, de sok más is okozhatja.
előzmény: (181781) Kopcsó Tamás

181781: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-05-18 15:09:46

Koszi a gyors valaszt!
Nekem egy AKA 1kOhm-os arnyekolt pipam van, amig nem melegszik be a motor, addig kihagyogat a gyujtas, illetve a felporgessel is szokott problema lenni, ahogy irtad is. Utana viszont tokeletesen mukodik.
előzmény: (181780) Sallay György

181780: Sallay György -skac- 2018-05-18 14:30:33

Van benne ellenállás, és az árnyékolással sincs gond, kivéve ha megreped belül a bakelit, nálam ilyen egyszer fordult elő vadi új TS 250-nél.
Én csakis árnyékolt pipát használok, még a Tesla is jó.
Ha repedt a bakelit vizesen áthúz, kihagyogat a gyújtás, vagy fel sem tud pörögni a motor annyira sűrűn áthúz, ill. nem, vagy nehezen indul.
A mai világban, mikor már nincs középhullámú rádióvétel, nincs indokoltsága.
előzmény: (181779) Kopcsó Tamás

181779: Kopcsó Tamás -Tomszlaj- 2018-05-18 13:15:45

Sziasztok!

A gyari, arnyekolt gyertyapipaban volt zavarszuro ellenallas?
Illetve tobbszor olvastam mar, hogy a pipa arnyekolasa nem elonyos a gyujtasra nezve, milyen problemakat szokott okozni?

Koszi szepen,
Tamas

181778: Sallay György -skac- 2018-05-18 11:36:32

Köszi, lejárt gondolom az évforduló.
előzmény: (181774) Zsengellér Gábor

181777: Sallay György -skac- 2018-05-18 11:35:19

Úgy tud becsúszni, hogy belül nincs egy perem, ami megállítaná.
Úgy lehet elkerülni a becsúszást, hogy a szimering külső átmérőjénél, -ami jelen esetben 35 mm-, nagyobb átmérőjű pl 40-es benyomóidomot alkalmazunk, ami meg tud feküdni a szimeringház külső homlokfelületén. Ezáltal, lehetetlen túlnyomni. Általában nem szárazon tesszük be a szimeringet, régen zsírozták, én hermetik tömítőmasszával szoktam bekenni, (prima seal) mindkét felületet, könnyebben megy be, valamint nem teljesen szilárdra megköt, szétszedés után is viszonylag nehéz kinyomni.
előzmény: (181776) Békési Gábor

181776: Békési Gábor -bgabor73- 2018-05-18 10:58:41

Akkor valszeg benn hagyom.. Mondjuk nem értem ,hogy tudott így becsúszni.. méretben ugyanolyan, mint az eredti ami benne volt és emlékeim szerint nem is nyomtam izomból... No.. tanulópénz megvolt.. Remélhetőleg innentől rendben lesz :D
előzmény: (181775) Zsengellér Gábor

181775: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-05-18 10:56:04

Jól értetted.
Bent maradhat az is ami becsúszott, mert nem egyszerű kivenni, de ki is kapirgálhatod, az viszont nem a legkönnyebb művelet.
előzmény: (181773) Békési Gábor

181774: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-05-18 10:51:39

Hol a PI.....ba van a kártya a neved mellől?

No intézkedek....
előzmény: (181770) Sallay György

181773: Békési Gábor -bgabor73- 2018-05-18 10:51:37

El is fogadtam a választ, miután megértettem :)
Először úgy értettem, hogy benn maradhat az eredeti becsúszott simering és nem kell másik, mert hogy azt írta, hogy maradhat. Utána meg írta, hogy tegyek újat.. Itt ment félre nálam a dolog. De közben án is rájöttem és a Mester is megmagyarázta, hogy hogy gondolta.. Szóval köszönöm mégegyszer :)
előzmény: (181772) Zsengellér Gábor

181772: Zsengellér Gábor -Neo :)- 2018-05-18 10:49:47

Na akkor válaszolok neked én is.
Nem tudhatod, de az előbb a Simson Klub Magyarország egyik legjobban felkészült MESTERE válaszolt a kérdésedre.
Én fenntartások nélkül elfogadnám a válaszát!
előzmény: (181769) Békési Gábor

181771: Békési Gábor -bgabor73- 2018-05-18 10:47:44

Na.. így már értem.. Elnézést az értetlenkedésért és köszönöm a segítséget :)
előzmény: (181770) Sallay György

181770: Sallay György -skac- 2018-05-18 10:35:00

Akkor várjad, ha nem értetted meg egyből.
Nyilván nem fog tömíteni ha már beesett. Kivenni meg kihívás. Ezért kell másikat betenni a helyére, az meg maradhat benn.
Ha meg ki tudod venni, akkor is másik kell.
előzmény: (181769) Békési Gábor

181769: Békési Gábor -bgabor73- 2018-05-18 10:27:51

Na.. akkor megvárunk egy másik hozzászólást is, mert az előbb még azt írtad benn hagyhatom, most meg azt ,hogy cseréljem :D
előzmény: (181768) Sallay György

181768: Sallay György -skac- 2018-05-18 10:24:26

Beteszel egy újat, de nem nyomod, csak addig, hogy szineljen.
előzmény: (181767)

181916 - 181887 | 181886 - 181857 | 181856 - 181827 | 181826 - 181797 | 181796 - 181767 | 181766 - 181737 | 181736 - 181707 | 181706 - 181677