Üdvözlünk a Simson Klub Magyarország Fórumában!

Pest

Türelem, a Fórum témák töltődnek...

Lezárt topikok:

Ajka

Budapest

Debrecen

Eger

Kaposvár

Kecskemét

Keszthely

Makó

Mezőkövesd

Miskolc

Mosonmagyaróvár

Nyíregyháza

Szekszárd

Szombathely

Fórum

A Simson Klub Magyarország azért hozta létre ezt a fórumot, hogy itt megoszthassátok egymással szerelési tapasztalataitokat, tanácsokat kérhessetek, vagy csak egyszerűen elmesélhessétek élményeiteket, a megfelelő topicban.

    A fórum szabályzata:
  • A fórumba csak regisztrált tagjaink írhatnak. Regisztráció itt.
  • A fórumban nem adhatsz fel hirdetéseket, arra az adok-veszek rovat való.
  • Nem írhatod be ugyanazt a hozzászólást több topicba is.
  • A javítási kérdéseket NE a törzsasztalon tedd fel!
  • Köteles vagy a saját, valódi, teljes neved megadni, adatmódosítás itt.
  • Nem használhatsz obszcén, bárkit is vallási meggyőződésében sértő, faji megkülönböztetésre negatívan utaló szavakat, mondatokat.
  • A fórumot nem használhatod politikai célokra, szervezkedésre, (a klubos rendezvények szervezésén kívül) nem végezhetsz bomlasztó tevékenységet a klub- és pártoló tagokkal szemben.
  • Figyelem! Minden hozzászóláskor az aktuális IP címed mentésre kerül. Ezt azért vezettük be, hogy jól gondolja meg minden nevét felvállalni nem képes fórumozó, amit mond.

Amennyiben a fenti szabályokat megszeged, hozzászólásodat a moderátorok törölhetik, súlyosabb esetben megvonhatják hozzáférésedet honlaphoz.


Csak akkor tudsz hozzászólni, ha be vagy jelentkezve!

181092 - 181063 | 181062 - 181033 | 181032 - 181003 | 181002 - 180961 | 180960 - 180931 | 180930 - 180901 | 180900 - 180871

181002: Horváth Mihály -Villmisi- 2017-11-20 20:50:31

Igy van

181001: Kiss Gergő 2017-11-20 20:48:38

Meg inkább facén verik a nyálukat, meg gyakorin kérdezgetnek.
Pedig nem nagy dolog rátalálni az oldalra. Csak ezt a kevés energiát se szánják rá, könnyebb facés csoportokban.
előzmény: (181000) Horváth Mihály

181000: Horváth Mihály -Villmisi- 2017-11-20 20:43:52

A simsonosok soha nem fogynak el, csak kevés ember ismeri az oldalt,és inkább szerelöt keresnek mint böngésszenek a neten. Jelenleg békésröl csak 6 korombelit (22év) ismerek aki, ezt az oldalt nem ismeri, csak hallot rolla. Szoval nem az elfogyásrol van szo, csak kicsi az oldal népszerüsége. Ezen lehet segiteni az általad emlitett facebookon. Az oldat ugymond reklámozni kellene, ugyanis tényleg rengeteg hasznos anyag van feltöltve, és kellöen le irva. Személy szerint én többet olvasok mobilrol mint asztali gépröl, az se lenne hátrány ha az oldal mobil barát lenne. Szoval simsonosok vannak, csak nem találtak még az oldalra :)

180999: Báhidszki Márton -Marci- 2017-11-20 17:23:56

Nem csak innen...hanem országból...de hát nem csak a Simsonnal van így, hanem a Trabanttal is, ezen kívül, pedig mindenki Facebookon nyomul.
Ám a szakmai anyagok itt vannak, és itt is maradnak, amíg csak lehet.

180998: Kiss Gergő 2017-11-18 22:56:03

Sajnos tényleg az van, hogy egyre kevesebb az aktív ember.
előzmény: (180997) Fehér Ferenc

180997: Fehér Ferenc 2017-11-18 22:35:47

Szép lassan elfogynak a simsonosok. :(innen)

180996: Fehér Ferenc 2017-11-15 20:49:11

Most már mondhatom, hogy kész. :)
Biztonsági szelep.

Védőburkolat.

Nagy kerék.(250mm) DDR, Pneumant,

180995: Lengyel László -llax- 2017-11-14 18:45:09

Azt inkább nem írom le...
előzmény: (180994) Korzaar Péter

180994: Korzaar Péter 2017-11-14 14:15:36

..akkor ehhez mit szólsz??.....

Kb. puszta kézzel szedik szét a hajókat.......
előzmény: (180993) Lengyel László

180993: Lengyel László -llax- 2017-11-13 21:29:53

Munkavédelem??? Egy felnőtt úgy döglik meg ahogyan akar, ha nem tud magára vigyázni, de ahogy látom ott nem csak felnőttek dolgoznak...
előzmény: (180992) Horváth Miklós

180992: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-13 19:49:12

Hijnye, de jó kis filmet láttam. Akkumulátorgyártás manufakturális módon. Hogy miért jó? Mert azok, akik nem ismerik, itt nagyon jól láthatják, miből is áll egy akku.

180991: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-13 19:43:29

Hát akkor tessék sűrűbben benézni.
előzmény: (180990) Kémeri-Greguss Zoltán

180990: Kémeri-Greguss Zoltán -SR2- 2017-11-13 19:27:53

Csak bekukkantottam ide. Fél évet kellett átlapoznom, hogy az elejére érjek... :-))

180989: Kiss Gergő 2017-11-13 13:22:36

Forgalmis S50, csak hogy legyen valami bejegyzés.

Link

180988: Elek Péter 2017-11-11 23:09:00

Nálam is meg van ez a "kocsibeagarázsba", nem szeretem kinn hagyni, ha nem használom (mármint az enyémet). A Clio világ életében csillaggarázsban állt, így is jól bírta a gyári akkuja, de a Swiftek mindig fűtött garázsban álltak. Ennek ellenére szűk három év volt az élettartamuk. Igazából a Swiftekről rosszat csak a gyári akkura tudok mondani, ennyi bajuk volt.
előzmény: (180976) Horváth Miklós

180987: Fehér Ferenc 2017-11-11 21:53:48

Még nem mértem csak ma menet közben kiesett a helyéről és mikor tettem vissza, szintén menet közben akkor figyeltem fel rá.
Egyébként van valami a gyújtással, nem 100-as.
Olyan mint a fény a kétrés kísérletnél. Attól függ, hogy nézem vagy nem. Ma leállt a motor mintha levettem volna a gyújtást, a gyertyát kivéve volt szikra. Viszzatettem és indult is rögtön. :)
előzmény: (180986) Lengyel László

180986: Lengyel László -llax- 2017-11-11 21:46:45

Nem kellene neki...
A ház általában el van szigetelve a tekercsektől. Ha szakadást mérsz, akkor a nagyfesz találhat utat magának a ház felé.
előzmény: (180985) Fehér Ferenc

180985: Fehér Ferenc 2017-11-11 21:30:36

Olyat vettem észre a kis traktoron, hogy gyújtótrafó (mz) hengeres alu háza a testhez érve szikrázik. Ez baj?

180984: Lengyel László -llax- 2017-11-11 20:28:58

Ezért is jó, ha van egy motorbiciklin berúgókar :)

Az egyik gépben 2 hete cseréltünk akkukat (2x90Ah), a másikban szerdán cseréltem a fesz. kétszerezőt (az egyik akkuját nem töltötte). Amelyik 12V-tal indít (2x90Ah párhuzamosan, 3kW indítómotor), abban kb. 3 szezont bírnak az akkuk, amelyik 24V-tal indít (2x90Ah sorosan, 4kW), abban többet bírnak.
előzmény: (180981) Fehér Ferenc

180983: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 20:28:28

Nekem van egy RÁBA-15 traktorom. Szemforgató módon, adtak hozzá gyárilag egy berántókötelet. Még a mai napig benne van a kis műanyag zacsiban. Ha nincs a dekompresszor bekapcsolva, még vadi új akkuval sem tudja az önindító átfordítani a motort.
előzmény: (180981) Fehér Ferenc

180982: Fehér Ferenc 2017-11-11 20:09:32

Tudomásom szerint 1mm-es csúszótárcsák vannak ott.
előzmény: (180980) Sándor László

180981: Fehér Ferenc 2017-11-11 20:07:17

Ebből is látszik mennyire leleményesek voltak az elődeink. Valamint hány alternatíva lenne a mai akkumulátoros indítás helyett. Persze nem az autós társadalomra gondolok, aki naponta több tízszer indítja a motort. Inkább azokra a traktorokra és egyéb motorokra amik évente csak párszor vannak használatban, de venniük kell egy jó drága aksit hozzá.
Már jó régen figyeltem mit dugdosnak a hengerbe Láttam ilyet is olyat is, de nem tudtam mi az.
A filmet megosztom traktoros ismerőseim közt. :)
előzmény: (180979) Horváth Miklós

180980: Sándor László -Laci/lackó- 2017-11-11 19:05:05

Üdv.simosn s51 csőtengelyen lévő váltó fogaskerekek között menyinek kell lenni a hézagnak? olvastam más hol hogy 0.2.04 között a tengely hosszirányban lévő mozgásának, nekem 1mm kereken.

180979: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 18:58:17

Itt még részletesebben láthatod az indítási metódust.
Egyébként az izzítószivar anyaga papír. Ma már nem nagyon lehet beszerezni, de itatóspapírt összesodorva még én is készítettem régebben. Ez olyan, mint a papír zsebkendő, tehát nem lánggal ég, hanem parázslik, izzik.

180978: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-11 18:36:06

Szerintem az egy közönséges izzítószivar. Ezeket vagy meggyújtják behelyezés előtt, vagy beteszik, és majd az első kompresszió izzásba hozza. A TZ4K10 és a TZ4K14B hengerfejében is van izzítószivar tartó. Ha valódi patronos indítást akarsz látni, akkor a következő videón láthatsz. De szintén láthatod az izzítószivart is. ebben a filmben meggyújtják behelyezés előtt.
előzmény: (180977) Fehér Ferenc

180977: Fehér Ferenc 2017-11-10 23:31:54

Az valami patron amit indítás előtt bedug/becsavar?
https://www.youtube.com/watch?v=L45RGWbKXos
1:34

180976: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 22:34:53

Én is megköszöntem neki az eddigi kitartását, és konstatáltam, hogy az életben nem lesz többé ilyen akkum. A Simsonomban én is évente, két évente szoktam cserélni. A mostani meglehetősen jól bírja még. Pedig amolyan búcsúfia kinézete van. Ez az, ami narancssárga, és LCD kijelző van rajta.

Egyébként a hosszú élettartamot annak tulajdonítom, hogy a kocsi csak akkor volt kint a szabad ég alatt, ha éppen mentem valahova. Itthon sosem állt az udvaron, vagy a ház előtt. Amikor hazaérek, egyből állok le a garázsba vele a ház alá. Ott meg nincs nyáron extrém meleg, télen pedig soha sincs fagy.
előzmény: (180973) Elek Péter

180975: Lengyel László -llax- 2017-11-10 22:04:34

A nevezett töltőállomásokon ha nincs alaposan elfoglalva a személyzet, már be sem merek menni.
előzmény: (180972) Horváth Miklós

180974: Kiss Gergő 2017-11-10 21:45:28

Köszi.
Vajon mi sül ki belőle. :)
előzmény: (180972) Horváth Miklós

180973: Elek Péter 2017-11-10 21:37:35

Hát, Miki, le a kalappal ez előtt az akku előtt. Nekem két úgy Swiftem volt, amit Delphi akkukkal adtak. Mindkettőnél három év után bedöglött az akksi. Az asszony Cliojában a gyári Fiamm akku 8 év után döglött be. Akkor tovább megyek, '94-ben vettem egy ETZ-t, amiben gyári akku volt. A motor 1988-as gyártású volt, már a tulaj olcsóbban adta egy akku árával (nem emlékszem, pontosan, mennyiért vettem), de még sem cseréltem. Egy évig volt meg a masina, ugyanazzal az akkuval adtam el.
A Simson akkukat nem is említem, 2-3 év az élettartamuk.
előzmény: (180955)

180972: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 21:33:21

Fényezték magukat, én meg beírtam, hogy azé engem ért olyan élmény a Shell-nél, aminek folyományaként megfogadtam vagy tíz éve, hogy többé nem térek be hozzájuk. Tartom is magamat hozzá. Mert bizalom és a tisztesség érdekes dolgok. A bizalmat megelőlegezi az ember, aztán valaki vagy rászolgál tisztességgel, vagy elveszíti a tisztességét. Ha meg már megtörtént, a tisztességet, meg a becsületet nem nagyon lehet visszaszerezni. (érdekes, hogy amikor nem anyázik az ember, az sokkal jobban célba talál) Így volt ez most is. Ma már meg is keresett egy csaj messenger-en, és kérte, hogy írjam le a történteket, mert nagyon kíváncsiak rá, és az ilyenekből épülnek. "Na épüjjetek vazze", megírtam. Természetesen teljesen úriemberes hangvételben, mert tudok ám én olyat is.
Volt már nekem más multival is ilyen ügyem, hogy évekkel később írtam meg, hogy mi nyomja a begyemet. Érdekes módon azonnal reagáltak rá, és nem kis jóváírást eszközöltek a havidíjaimból fájdalomdíj okán. A Shell-nél konkrétan nem ért anyagi hátrány, de egy nap többszörösen is éreztették velem, hogy jól kibasztunk veled, és még a képedbe is röhögünk.
előzmény: (180971) Kiss Gergő

180971: Kiss Gergő 2017-11-10 21:12:53

Mit véleményeztél?
előzmény: (180970) Horváth Miklós

180970: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-10 21:01:24

Tegnap facebookon beszóltam a Shell-nek. Ma már reagáltak is rá, és szép udvariasan megkértek, hogy fejtsem ki bővebben, az okát, hogy mi basztassa a csőrömet. Kifejtettem. Írtam nekik egy másfél oldalas messenger üzenetet. Érdeklődve várom a reakciójukat, ha lesz.

180969: Fehér Ferenc 2017-11-10 16:09:19

Antal. :)
előzmény: (180968) Szabados István

180968: Szabados István -pista- 2017-11-10 06:55:39

Köszönöm.
Megnézem,
De-de, egy sima pörgő narancssárga lámpát szeretnék működtetni, hogy riasztáskor Működjön.., azthiszem az izzó az 35W plusz a motor, de ezt egy sima egyszerü relével kitudom váltani,
Pager az a hangszóró?
előzmény: (180964) Pogácsás Gábor

180967: Szabados István -pista- 2017-11-10 06:47:50

Köszönöm!
Este kimérem hogy is villog, de szerintem egy relé váltogatja a kimeneteket,
előzmény: (180962) Lengyel László

180966: Horváth Miklós -MIKI- 2017-11-09 22:04:39

Minek? Eddig csak egyszer kellett hazahúzni, de akkor is csak azért, mert már esteledett, és nem akartam tökölni. egyébként a srácnak, aki hazahúzott, volt bikakábele, és Tihanytól szántódig a kompon végig össze volt kötve az Opel a Mercedes-el. Oszt mégse indult Szántódon. Inkább hazahúzott, mert mint mondta, vontatókötele is van. Aztán kiderült, hogy egy gurtni az a kötél. Kb. egy hónap múlva találkoztam vele, és vigyorogva mondta, hogy neki is szüksége volt a bikakábelre és akkor derült ki, hogy szakadt volt.
előzmény: (180965) Sallay György

180965: Sallay György -skac- 2017-11-09 20:54:46

Egy ilyen öreg róka, hordhatna magával egy bikakábelt, a muzeális akkuhoz.
előzmény: (180959) Horváth Miklós

180964: Pogácsás Gábor -Pogi- 2017-11-09 20:50:08

Szia!
A képen van egy típus szám. Ahhoz találtam leírásban ezt:
"Fekete/piros vezeték: Riasztáskori negatív kimenet. Opcionális sziréna vagy pager vezérlésére
alkalmazható. (Max.150 mA)"
Neked nem ez kellene?
előzmény: (180960) Szabados István

180963: Lengyel László -llax- 2017-11-09 20:46:56

"pedig azok ugyebár LED-ek, tehát nem nagyon kellett volna észrevenniük"

A soros ellenálláson keresztül táplált LED mindent észrevesz. Minél közelebb van a sorba kötött LED-ek nyitófeszültsége a tápfeszültséghez, annál érzékenyebb. Kapcsolóüzemű vagy analóg áramgenerátoros táplálásnál is problémák lehetnek, ha a tápfeszültség megközelíti a soros tagok össz. nyitófeszültségét (min. 1-2V-tal nagyobbnak kell lennie). Az alatt a tápfeszültség változásnál sokkal nagyobb arányban változik a fényerejük.

Egy (egy chipes) fehér LED-en a névleges áramát áthajtva 3,4-3,6V feszültség esik. Viszont 2,5V körül a névleges fényerő néhány ezrelékét produkálja, 3V körül néhány százalékát.
12V névleges tápfesznél max. 3 LED lehet egy soros tagban, de ez már jó akkuval indítózva is problémás.
2 LED és valamely szabályozott táplálás esetén még gyengélkedő akkuval is stabil marad a fényerő indítás közben.

Nem szabad olyan egyszerűen kijelenteni, hogy a LED nem érzékeny :) Valójában érzékenyebb mint az izzó, de ahol LED van, oda néha kerül valami elektronika is.
előzmény: (180959) Horváth Miklós

180962: Lengyel László -llax- 2017-11-09 20:18:51

Gondolom felváltva villogtat, ha ez az igény felmerül, ha nem, akkor összekötve sem működik az elképzelésed.
Ha relés a kimenet, minden további nélkül párhuzamosan köthető (a bekapcsolt, terheletlen kimenet és a 12V között még millivoltok sem mérhetők).
Ha félvezetős, az összeköthetőség körül már lehetnek problémák, de soros diódákkal akkor is biztonságosan megoldható.
előzmény: (180960) Szabados István

180961: Kiss Gergő 2017-11-09 20:07:58

Az enyém is így tett, még jó, hogy fater volt vele. :)
És nem volt semmi előjele.
előzmény: (180958) Fehér Ferenc

181092 - 181063 | 181062 - 181033 | 181032 - 181003 | 181002 - 180961 | 180960 - 180931 | 180930 - 180901 | 180900 - 180871