Képek, videók:
Danitól: Simson kupa, Kakucs
Stonecold-tól: Kakucs Simson+Robogó
Vincze Zsolttól (videók):
Az eddig lefutott két hivatalos Simson Kupa futamról egyszerűen nem tudok beszámolót írni, mert ez a reggeltől estig race, ez tiszta agymosás, ezért inkább nézzük a száraz tényeket, és azt, hogy milyen következtetéseket lehet levonni ezekből.
Mint tudjuk, a Simson Kupa futammal együtt ment két kis speciál Honda, és egy kínai 4t motor (Honda Cg 125 kópia)
A kis speciálokról annyit érdemes tudni, hogy kis kerekűek, de vagy 13 lóerősek, 6 sebessségesek, a vázuk és a futóművük kiváló, tárcsafékesek, vízhűtésesek, és pilótával együtt sem nyomnak 80-100 kilót, mivel 8-12 éves gyerekek a riderek, de olyan gyerekek, aki szerintem előbb motoroztak, mint meg tanultak volna járni.
A kínai 4t motor, külön káposzta, papíron 8-10 lóerős, tárcsafékes, és vélhetően a futóműve is jobb némileg a Simsonénál.
Ezt a kínai csodát is egy rutinos versenyző Fábián vitte.
A rövid technikai magyarázat után, nézzük, mit lehet kiolvasni az eredményekből.
Időmérő:
A szabadedzésen Fábián még óvatosan ment a kínai motorral, akkor előtte volt még Laca, Andris, és Tóth, Attila is, de a mért edzésre begyorsult.
Lehet látni a köridejeiből, hogy próbálgatta a motort, amit kölcsön kapott, mert elég egzaltáltak a köridejei.
Az ellenpélda, a kis Vári István az nsr-rel, ő meglehetősen egyforma köröket ment, mivel ismeri a motorját.
Véleményem szerint, egy ismeretlen pályán, először fel kell menni, kitapasztalni, melyik kanyar, hányadikban, hol kell fékezni, stb, utána lehet finomítani az időkön.
Szerintem akkor jó egy időmérő, ha egyre javulnak az idők, mert abból látni, ha a kollega elkapta a fonalat.
Patrik idejeiből látszik, hogy ő felment, és egyből nekiugrott a pályának, mint "tót az annyának", futott is összevissza köröket, 1,01 től 1,06 ig mindenfélét, szerintem ez nem szerencsés.
Fel kell menni, rá kell hangolódni, 1-2 kör alatt, és onnan szépen folyamatosan gyorsulni, Pesti Attila például mindig így megy.
A leg jobb példa Tóth Attila, aki szép egyenletesen gyorsult 1,09 től 0,57 ig, szerintem valahogy így kell.
Aki felmegy, és már az első kanyarban térden akar fordulni, az csak erőlködik, és megakad egy szinten.
A következő kép az első verseny körönkénti befutója:
A táblázat tanúsága szerint, Fábián és Attila ez első körben helyet cseréltek, amit nem értek, mert az időmérő szerint, Fábiánnak kellett volna az első pozícióból indulnia, de mindegy is, ezt ne firtassuk, a lényeg (ha jól értem a táblázatot) hogy Attila végig vezette a Simsonos mezőnyt, és magabiztos 2 másodperces előnnyel nyerte a Simson meccset Laca előtt.
Lacát az első körben megelőzte Pedóza, aki viszont ebben a körben el is dobta a vasat, így Laca visszajött az abszolút 4 ik helyre, itt vélhetően Vári István (kis piros speciál) akadályozta 3 körön keresztül, gondolom, az egyenesben elment , kanyarban meg feltartotta Lacát, hogy aztán megkapja a nyakába a másik kis speciált Csányi Gergővel, aki a 6. körben meg is előzte.
Pásztor Dokit, először Gedeon (Richter A.) kerülte ki, majd Papp Mikivel meccselt, aki meg is előzte a 4. körben, és ebben a sorrendben is futottak be.
Vincze Kicsit bátortalanul rajtolt, amolyan Mihu módon, valahogy nem hiszi el ő sem, hogy bele kell menni a résbe, akkor is, ha nincs is rés.
Vincze a rajt után 4 helyet esett vissza, és onnan küzdötte fel magát, (részint Pedróza, és Ament Atti azonos kanyarban, egymás nyakára esése után) a harmadik körben engem is meg előzött.
Andris vélhetően szintén elrontotta a rajtot (Vagy a táblázat szar), de utána előre jött szépen, kikerülte dokit és a harmadik körtől tartotta a hatodik helyet.
Ament Atti és Pedróza, ugye együtt zakózott ugyan abban a kanyarban, utána végigegerésztek a 15-16. helyen.
Gecsei motorját Vidra összedikhálta valahogy, ami olyan jól sikerült, hogy István megelőzött kívülről a hatodik körben, de Vincét már nem tudta utolérni, és 11. nek futott be.
Sanya, és Őri Pista változatlan felállásban motoroztak végig, csak a második körtől, Atti és Pedróza, mögékerülős csellel éltek, így 13-14.-ként értek célba.
Tudni kell, hogy Sanya végig szerelt valamit, Pista meg erősen 100+ kiló, és egy csont széria 60 as géppel állt rajthoz.
Végül, de nem utolsó sorban, Patrik, aki egy feltehetően elrontott rajt után, az első körben szépen felszívta magát a tizedik helyig, a harmadikban kikerülte Papp Mikit, és a 7. helyen fejezte be az első futamot.
A második futam:
Lacának ebben a futamban már 2 kört sikerült menni Fábián előtt, aki a biztos győzelem tudatában vélhetően visszavett a végén, ekkor Laca nagyon közel került hozzá, végül az abszolút második helyen, és a Simsonos futam első helyén ért célba.
Tóth Attila vélhetően ismét nem vett nagyon jó rajtot, és az első körben egyszerűen leesett a gázkonzolja, úgy kotorta össze a földről, ekkor Vári István megelőzte, majd a második körben Attila visszavette a helyét, de a hatodikban ismét visszajött elé a kis speciál..
Pásztor doki két kör alatt visszaesett a nyolcadik helyre, ahol pont, mint az első futamban, egymásra találtak Mikivel. Ezt a nyolcadik helyet egészen az ötödik körig tartotta, ahol beszúrt neki a másik kis speciállal Gergő.
Andris a második körben feljött a negyedik helyre, majd Patrikkal a sarkában, végigmeccselte Pedrózával a futamot.
És itt álljunk meg egy pillanatra, és nézzük a köridőket:
Látszik, hogy a hátulról Patrik által szorongatott, és előröl Pedróza által „húzott” Andris, megfutotta a verseny legjobb köridejét!
Ami még elgondolkodtató, hogy a mögötte jövő Patrik, hiába nyomta a perc alatti köröket, a rosszabb rajt után, az csak arra volt elég, hogy beérje Andrist, megelőzni már nem tudta.
Ugyan ez a helyzet Tóth Attilával, aki a hiába volt a leg gyorsabb a 3-4 ik körben, Andis még is megelőzte az utolsóban.
Ha nincs az a gázkonzol hiba, akkor ugye másképpen is alakulhatott volna, de ahogy a többi sportban,, úgy a motorsportban is értelmetlen a „ha”.
Ami még érdekes az időkből, az, hogy Laca, és Fábián meglehetősen egyenletes köröket mentek, a 8 ik körben vélhetően egy lekörözés lassította le őket.
Tetszetős még Patrik táblázata is, meglehetősen egyenletes köröket ment annak ellenére, hogy eléggé hátulról kellett felküzdenie magát.
Papp Mikiről már szóltam, Pedróza az előző elrontott futam után, 3 kör alatt felrakétázta magát Andris elé, és okosan vele meccselt, nem próbált előrébb menni, mert annak megint esés lett volna a vége.
Vince Zsolti megint bátortalanul egerészett a rajt után, hogy aztán pár kör után felszívja magát, és engem ismét kikerülve a versenyt a 11. helyen, Pásztor Doki mögött fejezze be.
Ha megnézitek, igen egyenletes köröket tudott menni.
Valahogy azt a rajtprocedúrát kellene erősíteni, és jó volna az.
Érdekes még, hogy Miki mögött, Dokival kezdődik ez „egypercesek klubja” doki és Miki között körönként átlag 2 másodperc volt a szakadék.
Én szokásosan jót rajtoltam, másfél körig mentem Miki mögött, akkor megérkezett rám a kis speciál, akit elengedtem, had meccseljen Várival, és ezt nem kellett volna.
A következőben megelőzött Vince is, és Gecsei is próbálkozott, amíg a poros részen el nem ment off road-ozni.
Ez a dolog, már korábban is szöget ütött a fejemben, amikor István az egyenesben kiment a kavicsosra, lehet, hogy neki nem szóltak, hogy nekünk nincs terepszakasz???
Kár, hogy harmadszorra is eldobta, pedig volt 1,03 as ideje is, ami bíztató.
Patrik most is, mint az elsőben meseszerűen előrement pár kör alatt, egy huzatra kikerült engem is és Mikit is, jól megy ez a gyerek, na!
Sanya, és Őri Pisti nagyjából azonos köröket mentek, ami érthetetlen számomra, Sanyának van egy bitang elsőfékje, 5sebis váltója, jó elsőfutóműve, nem értem miért nem halad.
(valszeg azért amiért én sem :))
Ament Atti hátulról volt kénytelen felkapaszkodni, talán kicsit benne is maradt az esés, a rajtot szintén alaposan elrontotta, pedig a köridejei nem rosszak, a végére be is tudott jönni Sanya, és Pista elé.
Ha nincs az a kettesből indulás, akkor…
De megint az az értelmetlen „ha”
Összefoglalva, két verseny alatt kiderült számomra, hogy ebben a supermoto típusú versenyzésben elsőrendű fontosságú, a jó rajtpozíció, és a jó rajt, mivel a verseny viszonylag rövid.
Márpedig jó rajtpozíciót az tud szerezni, aki a szabadedzésen, és az időmérőn nem áll le másokkal versenyezgetni, hanem megpróbál egyenletesen gyorsulva, egyre jobb köröket menni, és a rajtot megpróbálja a lehető legjobban elkapni.